[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:50

In gewone notitieboeken pak ik gewoon elke keer de eerstvolgende lege pagina als ik een nieuwe pagina wil maken, dan gebruik ik ook een index (ofwel inhoudsopgave pagina) aan het begin van het boek. En als ik een bujo in een planner met ringband gebruik dan heb ik alles op thema gesorteerd.
Ik heb tot nu toe 2 jaar notitieboeken gebruikt, daarna 3 jaar een ringband, en ik ben vanaf deze maand voor de leuk en voor de afwisseling weer eens begonnen in een notitieboek, ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur. In mijn nieuwe huidige bujo prop ik alles weer kriskras door elkaar, ik heb eigenlijk nooit moeite om spullen terug te vinden.
Ik zal zo wat foto's voor je maken :)
Heb je pinterest misschien al eens bekeken om inspiratie op te doen voor je bujo? Daar is heel veel leuks te vinden!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:31

Ik heb al heel wat afgestruind op internet, maar daar wordt het niet makkelijker van :D

Ook ben ik nu op Ali aan het kijken naar washi tape enzo, ook dat helpt niet hahaha!

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:48

Ik maak eerst een maandlog en daarna de weekloggen voor die maand. Eventuele andere pagina's zoals to do lijstjes, serietrackers etc plaats ik daarna. Zo heb ik in ieder geval alle weken van een maand bij elkaar.
Mus heeft een bulletjournal handleiding uitgebracht met voorbeeldpagina's die ik zelf wel handig vind ter inspiratie. Ik ben niet zo goed in tekenen, daarom leef ik me uit met stickers om de boel op te fleuren. Ik heb ook de stickers van creachick die door iemand anders werden genoemd. In april had ik als thema konijntjes.
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:40

Oh die konijnenstickers <3 die wil ik ook!

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:45

Druif_01 schreef:
Oh die konijnenstickers <3 die wil ik ook!


Die zijn van creachick. Er zitten ook andere leuke stickers in het doosje, in totaal zijn het 50 stickervellen. Ik heb er al veel plezier van gehad.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:04

Ik heb gelijk de site gezocht, maar die is tijdelijk onder constructie dus binnenkort nog eens kijken. Ik ben nu bezig met post its maken om op te schrijven wat ik erin wil.

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:28

Druif_01 schreef:
Ik heb gelijk de site gezocht, maar die is tijdelijk onder constructie dus binnenkort nog eens kijken. Ik ben nu bezig met post its maken om op te schrijven wat ik erin wil.


Ik heb de stickers gewoon bij bol.com gekocht, mocht dat helpen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:38

Nou ik ben begonnen...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:14

Ziet er goed uit.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:19

Jammer alleen dat het nogal doordrukt, maar je kunt niet alles hebben :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:17

Leuk!
Je zou andere pennen/stiften kunnen proberen tegen het doordrukken

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:28

De stiften drukken door, mijn fineliners niet. Ik gebruik mijn stabiel stiften. Overigens drukt het niet door op volgende pagina’s, maar je ziet het wel door het papier heen. Dat is wat jullie denk ik bedoelen met ghosting?

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:51

Druif_01 schreef:
De stiften drukken door, mijn fineliners niet. Ik gebruik mijn stabiel stiften. Overigens drukt het niet door op volgende pagina’s, maar je ziet het wel door het papier heen. Dat is wat jullie denk ik bedoelen met ghosting?

Dat klopt :j
Leuk bezig al! Bee happy vind ik heel cute <3

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:29

Druif_01 schreef:
Hoe zien jullie weekplanningen eruit? En hebben jullie ook gewoon allerlei andere pagina’s tussen de weekplanningen zitten? Hahaha ik voel me echt een leek }:0

Ik had eerder beloofd om wat foto's te maken van weeklies, sommige van deze zijn wel al erg oud (ze komen uit mijn oudste bujo, ik moet er meer hebben maar die zijn bij een verhuizing ergens terecht gekomen, geen idee waar :') )

Gewone weeklies
Afbeelding

Afbeelding


Ik vind het ook leuk om weeklies met een monthly te combineren, dan krijg je spreads zoals dit. Hierbij heb ik in de middelste pagina'(s) een deel van het papier weg geknipt zodat het lijkt of de weekly een soort boekje in een boekje is.
Afbeelding

Afbeelding


Maar zoals wat anderen ook al zeggen, de meeste pagina's in mijn bujo zijn ook gewoon simpel en saai, af en toe heb ik eens heel veel zin om een nieuwe pagina zo leuk mogelijk te maken zoals hierboven, maar meestal is dat niet het geval.

Met dat ik die oude pagina's terug zie bedenk ik mij dat ik al maanden geen muisjes meer heb getekend, ik voel meteen een thema op komen voor mijn eerstvolgende pagina :')

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:35

Die muisjes zijn echt heel leuk!

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:55

Gister twee vrolijke pagina's in mijn bullet journal gemaakt:

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:13

Hoe is het met iedereen hier?
Ik heb voor het eerst sinds maanden weer eens een creatieve uitspatting gehad :') druk geweest met augustus voor te bereiden. En ik moet zeggen, vond het eigenlijk wel weer leuk om te doen na maanden saaie pagina’s :=
Ik voel me wel een beetje roestig :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:13

Wat een leuke pagina's! Leuk zoveel kleur <3
Ik heb wel wat gemaakt in de tussentijd maar ik loop sneller vast door het grote formaat van mijn nieuwe A4 bujo, daar heb ik nooit echt voorbeelden voor kunnen vinden en elke keer zelf pagina's verzinnen en ontwerpen en alles uittellen is een beetje een ding moet ik eerlijk toegeven

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:27

Thx :D ben ook heel blij met de kleur, lekker zomers :D

En ik tel altijd alles zelf uit :-= A4 lijkt me ook geen fijn formaat om mee te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:01

Heeft er hier iemand ervaring met de bullets van Mus of creachick? Hoe bevallen ze?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:09

Moestuin schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de bullets van Mus of creachick? Hoe bevallen ze?


Ik heb ze beide. Die van Creachick vind ik mooier door het gelige papier, de stevige kaft, de afgeronde hoekjes en het formaat is ietsjes kleiner. Alleen lees ik op internet veel klachten over dat het boekje uitelkaar valt.

Die van mus is ook prima. Is simpeler, iets groter en heeft wit papier.

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:18

Ik vind nergens een papierdikte. Zijn ze dik genoeg om niet door te drukken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:06

Ik ben even aan het prutsen geweest met een gewichts tracker. Dit is nog mijn oude Bujo. Er is een nieuwe onderweg om het wat netter te maken. In deze staat echt alles overal en nergens.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:54

Ik ben begonnen met de opzet van september :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:46

Leuk! Jij bent bij de Action geweest voor de washi? Ik heb dezelfde :D