[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13234
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:38

Bedoelde eigenlijk qua thema oid?

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:49

Janinevv schreef:
Bedoelde eigenlijk qua thema oid?

Nope, het mag alleen geen fanart zijn zoals, een film oid

Janinevv

Berichten: 13234
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:51

Aah oke!

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:44

ManonvanEs schreef:
Ik heb er deze maand eentje ingezonden gewoon omdat het kan :')
Het is dan wel een oudje maar goed.
Zou het lief vinden als je erop zou stemmen ^^
Spoiler:
[ Afbeelding ]



Oh hij lijkt wazig, maar dat komt doordat ik hem expres heb geplakt in paint :P



Heb ook de niet-eenhoorn versie ingestuurd :Y)

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:29

Ben één van Bimmerd tegengekomen, enkele van pups en een aantal van Mariska/William B. Weet niet of zij op het forum zit? :)
Die zijn in ieder geval een stem rijker :D

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:51

Hoi! Ik meld me ook maar, speel al lang Howrse en sinds kort probeer ik ook wat voor de Zwarte Parel. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat mijn helios inzendingen nooit helemaal zo worden als ik wil, in de zin van dat ik op de howrse test pagina maar een klein stuk van mijn tekening echt zie...

Is er toevallig iemand die het frame heeft en daarop heeft aangegeven welk stuk goed zichtbaar is (bijvoorbeeld het "vierkant" waar het paard staat tussen de verzorging en manege knoppen)? Ik wou het zelf doen, maar omdat je volgens mij alleen op die testpagina kan komen als de Parel te koop is moet ik nu wachten tot begin april....

Edit: ik heb het een beetje vaag omschreven, maar krijg het niet duidelijker uitgeschreven :') Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:56

SergeantRoos schreef:
Hoi! Ik meld me ook maar, speel al lang Howrse en sinds kort probeer ik ook wat voor de Zwarte Parel. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat mijn helios inzendingen nooit helemaal zo worden als ik wil, in de zin van dat ik op de howrse test pagina maar een klein stuk van mijn tekening echt zie...

Is er toevallig iemand die het frame heeft en daarop heeft aangegeven welk stuk goed zichtbaar is (bijvoorbeeld het "vierkant" waar het paard staat tussen de verzorging en manege knoppen)? Ik wou het zelf doen, maar omdat je volgens mij alleen op die testpagina kan komen als de Parel te koop is moet ik nu wachten tot begin april....

Edit: ik heb het een beetje vaag omschreven, maar krijg het niet duidelijker uitgeschreven :') Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Hoi hoi welkom!
Zelf heb ik vrij weinig met heliosen, ik kan je denk ik ook niet helpen.
Wat ik je wel kan vertellen is wanneer je het frame opent, je kan zien dat er een zwarte arabier sjabloon in het midden zit. Daar op die plek zit in principe het paard.
Dat is dus de plek waar je rekening mee moet houden als je bijvoorbeeld een plateau oid wil :)

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:10

SergeantRoos schreef:
Is er toevallig iemand die het frame heeft en daarop heeft aangegeven welk stuk goed zichtbaar is (bijvoorbeeld het "vierkant" waar het paard staat tussen de verzorging en manege knoppen)? Ik wou het zelf doen, maar omdat je volgens mij alleen op die testpagina kan komen als de Parel te koop is moet ik nu wachten tot begin april....

Altijd leuk nieuwe gezichten in de creatie ruimte!

Omdat het voor iedereen misschien wel handig is, hier even wat linkjes;
Een transparant frame voor de Helios Straal creaties, voor het inzenden wel even het zwarte paard + de zwarte lijn om het paard verwijderen, het frame verder in tact laten. Dan opslaan als .JPG en die kan je dan inzenden.

En ook voor wanneer het niet de eerste 5 dagen van de maand zijn linkje naar de zwarte parel pagina. Ook hier zijn de frames te vinden, en nog even de regels op een rij.

Deze linkjes heb ik ook in mijn presentatie op howrse (zelfde username), onder het kopje Creatie Ruimte Gids staan, dus ook daar kan je ze altijd terugvinden +:)+


Ik ben weinig bekende creaties tegen gekomen. 1 vos (als in het dier de vos) paard tegen gekomen, volgens mij was die ook van een nederlandse creatiemaker maar ik weet zou gauw even de username niet meer. En m'n eigen roze cartoony trekpaard. Maar ik hou m'n ogen open voor de nederlandse inzendingen *\o/*

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:55

Bimmerd schreef:
Ik ben weinig bekende creaties tegen gekomen. 1 vos (als in het dier de vos) paard tegen gekomen, volgens mij was die ook van een nederlandse creatiemaker maar ik weet zou gauw even de username niet meer. En m'n eigen roze cartoony trekpaard. Maar ik hou m'n ogen open voor de nederlandse inzendingen *\o/*


Zelfde verhaal hier. Wel 3x jouwe tegen gekomen althans ik denk dat ze van jou zijn.
Die roze pony geval? En een bruine Pegasus. Precies jouw stijl dus ik gok van wel.
Daarnaast een paar die ik denk dat Nederlands zijn maar ik niet 100% zeker weet. Ik kan immers 2x extra via CO beheer stemmen dus dan kom je er iets meer tegen :')

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:55

Haha ik heb een gevleugelde eenhoorn in de stemronde meegestuurd ja dus kan goed zijn dat die jij zag inderdaad van mij is O:) wat grappig dat je die herkende!
En ik heb nog een 'redraw' van mijn aller eerste doorgekomen creatie (Western Justice) meegestuurd want deze maand is precies 6 jaar geleden dat dat monster doorkwam _O-
In totaal 3 knollies dus

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:11

Bimmerd schreef:
Haha ik heb een gevleugelde eenhoorn in de stemronde meegestuurd ja dus kan goed zijn dat die jij zag inderdaad van mij is O:) wat grappig dat je die herkende!
En ik heb nog een 'redraw' van mijn aller eerste doorgekomen creatie (Western Justice) meegestuurd want deze maand is precies 6 jaar geleden dat dat monster doorkwam _O-
In totaal 3 knollies dus


Aha dan was jij het ja :D
Ja ik herken je stijl uit duizenden hahah:')

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:32

Ik weet niet of hier nog mensen af en toe in het topic kijken, maar ik waag toch maar een poging :Y)

Na een aantal (geslaagde *\o/* ) helios inzendingen heb ik me na lange tijd weer eens aan een vacht gewaagd. Ik ben nog niet heel ver maar na eerdere pogingen van een tijdje terug weet ik nog dat ik aan het eind altijd tegen een probleem aan liep:
Ik werk met Gimp, en als ik mijn creatie in het frame wil zetten moet ik hem uiteraard verkleinen (teken op 1500x1500 of groter, en frame is kleiner). Echter wordt mijn tekening dan altijd wazig, wat ik echt niet snap want ik maak hem kleiner, niet groter :+ Ik kreeg het nooit mooi voor elkaar, waardoor ik de creaties eigenlijk gewoon weg kon gooien doordat ze zo vaag leken.
Is er iemand die hier de oplossing voor weet?

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:51

Ik denk dat je het dan moet verkleinen in een ander programma, want toen ik Gimp had liep ik daar ook tegenaan. Als je wilt kan ik hem verkleinen in Photoshop voor je?

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:16

Wat raar dan dat het in Gimp niet werkt... Mocht ik het niet voor elkaar krijgen als ik de tekening af krijg dan zou ik graag gebruik maken van je aanbod :D Dan stuur ik wel een pb, dankje!

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:08

Werkt het ook niet als je je creatie op grote grootte in het frame bestandje plakt en dan via de transform tool verkleint? (dus CTRL+T of SHIFT+T (verschilt soms in GIMP welke van de twee je moet hebben).
Want ken zat mensen die gewoon in GIMP verkleinen.

Wel op 100% view je creatie bekijken, niet inzoomen want dan LIJKT het wazig maar dat is het niet.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:29

Dat kan ik nog proberen, ik deed altijd met afbeelding schalen en dan zette ik hem op de afmetingen dat hij precies in het frame paste.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:43

Aah ja dan ben je in principe twee keer aan het schalen. Door de eerste keer verkleinen zal de creatie al wat in details verliezen, als je dan nog een tweede keer moet verkleinen / resizen dan heeft dat ook weer effect op de kwaliteit. Zorgen dat je echt maar 1x hoeft te resizen (dus door de transform tool direct in het frame). Dan weet je zeker dat het het mooist blijft :)

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:11

Ik ga het proberen, dankje!

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:40

Ik heb zojuist een berichtje gekregen van iemand waarmee ik veel contact had in het Creation Space topic op de internationale howrse (het vorige CS topic, momenteel hebben ze een hele strenge waar je niet eens je creaties mag showen als ze af zijn) en ze hebben een discord gemaakt voor actieve creatie makers. Mij werd gevraagd om deze link te delen binnen de nederlandse creatie maker community :j

Er moet wel engels gesproken worden (omdat het mensen uit alle landen / servers betreft, voornamelijk mensen benaderd vanuit de internationale howrse server), het is nog in opstart dus momenteel erg rustig, nog weinig leden, en deelnemen is volledig op eigen risico**.
Stuur me even een pb-tje als je interesse hebt. Het betreft dus een groep mensen die echt actief creaties maakt voor de creatieruimte. Wil je echt puur dat contact enkel met de nederlandse creatie makers dan is dit natuurlijk the place to be *\o/*

** In het verleden is het wel eens goed misgegaan met externe fora / join.me's etc. Wil je deelnemen aan de discord ben ik dus niet verantwoordelijk voor wat jij daar doet of wat jou daar overkomen. Denk er dus goed overna en net zoals hier op bokt, op howrse, en overal; behandel een ander zoals jij wilt dat anderen jou behandelen.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:01

Ik moet even namens een vriendin iets vragen hier op bokt, omdat zij zelf geen bokt heeft.
Ze vroeg zich af of het toegestaan is om je creatie een piercing te geven?

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:06

Noa28 schreef:
Ik moet even namens een vriendin iets vragen hier op bokt, omdat zij zelf geen bokt heeft.
Ze vroeg zich af of het toegestaan is om je creatie een piercing te geven?

Er is nergens een regel die zegt dat dat niet mag. Dus zolang de piercing niet schokkerend kan zijn voor jonge spelers is het geen probleem.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:22

Bimmerd schreef:
Noa28 schreef:
Ik moet even namens een vriendin iets vragen hier op bokt, omdat zij zelf geen bokt heeft.
Ze vroeg zich af of het toegestaan is om je creatie een piercing te geven?

Er is nergens een regel die zegt dat dat niet mag. Dus zolang de piercing niet schokkerend kan zijn voor jonge spelers is het geen probleem.


Oke, thanks.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:40

Ik heb de creatie van ‘n vriendin geprobeerd om te verkleinen maar dat lukt niet, ik heb de tekst hierboven gelezen en heb het op gimp geprobeerd maar hoe ik het ook probeer, het lukt niet :')
Het word of heel wazig of Gimp haalt de transparante achtergrond weg en plakt er een zwarte achter..

Die vriendin tekent in Procreate op haar iPad en daar kan ze ook niet verkleinen.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:39

Bekijk je de creatie wel op 100% zoom en niet meer? Want als je over 100% gaat dan wordt alles wazig en dat ligt niet aan het bestand dan.

Zwarte achtergrond krijg je als je een png (transparant) kopieert vanuit een ander programma of browser naar gimp. Dan wordt alles wat transparant is ingelezen als zwart.

Sla de creatie png op op je computer, sla het frame op op je computer en open beide bestanden in gimp.
Kopieer de creatie en plak die (zonder te vergroten of verkleinen!!!) in het frame bestand. Dan shift+T (transform, als shift T niet werkt moet je ctrl+T gebruiken). Er verschijnt zo'n kader om de creatie met van die blokjes, net zoals bij Word, om de creatie kleiner te schalen. Shift ingedrukt houden dan blijven de verhoudingen goed en dan zo ver verkleinen tot het precies in het frame past.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:06

Bimmerd schreef:
Bekijk je de creatie wel op 100% zoom en niet meer? Want als je over 100% gaat dan wordt alles wazig en dat ligt niet aan het bestand dan.

Zwarte achtergrond krijg je als je een png (transparant) kopieert vanuit een ander programma of browser naar gimp. Dan wordt alles wat transparant is ingelezen als zwart.

Sla de creatie png op op je computer, sla het frame op op je computer en open beide bestanden in gimp.
Kopieer de creatie en plak die (zonder te vergroten of verkleinen!!!) in het frame bestand. Dan shift+T (transform, als shift T niet werkt moet je ctrl+T gebruiken). Er verschijnt zo'n kader om de creatie met van die blokjes, net zoals bij Word, om de creatie kleiner te schalen. Shift ingedrukt houden dan blijven de verhoudingen goed en dan zo ver verkleinen tot het precies in het frame past.


Vreemd.. volgensmij had ik hem als png opgeslagen.. :=
Ik had precies verkleind zoals jij nu zegt, ik had shift T gebruikt en toen zo verkleind :=