[VRAAG] Art Journaling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

[VRAAG] Art Journaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-15 13:48

Zijn er bokkers die aan Art Journaling doen?
Het is zo'n ontzettend leuk idee en wil er graag mee beginnen, maar krijg er niet echt een goed beeld van wat het nou precies is, in ieder geval wil ik er een maken gebaseerd op quotes, maar hoe kan ik dat verwerken in mijn pagina en het 'journal' gedeelte, en moet ik er als een echt dagboek ook hele zinnen bij schrijven, of juist zo min mogelijk?
Hopelijk kan iemand mij helpen want ik zie het begin niet :Y)

[o]


Flux

Berichten: 2483
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:35

Ik kende het niet maar ben best wel enthousiast nu, haha :Y) Ik kwam de site http://www.1000journals.com/journals/ tegen. Hier staan ook voorbeelden, onder andere journals met quotes. Misschien kan je daar iets mee?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VRAAG] Art Journaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 11:56

Ooh! Ja bedankt heel erg :D Ik ga maar gewoon uit van voorbeelden en dan maak ik er wel wat van :')

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:14

Ik ben er ooit mee begonnen, maar ben er nu niet zo fanatiek mee bezig. Wist eigenlijk niet dat het zo heette :+. Het boekje ligt inmiddels al een tijdje op de plank. Bij mij zijn het vooral tekeningen en weinig tekst. Ik zie het niet echt als een dagboek, maar meer als een plekje waar ik mijn fantasie op de vrije loop kan laten en kan tekenen over allerlei onderwerpen die in me op komen, zonder dat het netjes hoeft te zijn. Dat maakt het tegelijkertijd ook best wel persoonlijk.

Voorbeeldje: https://dldd.wordpress.com/2015/05/16/pollution/

Normaal gesproken maak ik iets realistischer werk; [UK] [SCH][WIP] Moeflon schaap

Als tip geef ik je mee om gewoon te doen wat goed voelt! Als je er hele zinnen bij wilt schrijven doe je dat gewoon. :)
Wat ook leuk is, is om krantenknipsels e.d. er in te plakken. Daar kun je dan overheen tekenen/schilderen of je doet er iets anders mee.

Dit is ook wel een leuke link met voorbeelden om te bekijken ter inspiratie; http://www.studentartguide.com/articles ... book-ideas

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VRAAG] Art Journaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 12:21

Leuk! Je maakt mooie dingen, ik moet mijn 'stijl' nog een beetje uitvinden, en vind het erg moeilijk om iets te maken waar ik tevreden mee ben dus al gauw vind ik het de moeite niet meer waard :(
Terwijl ik gewoon door zou moeten gaan maar dat is lastig omdat ik er dan geen plezier meer in heb

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:29

Ah dat is leuk om te horen, bedankt!
Laat je niet afschrikken door die link met die voorbeelden hoor! Daar kan ik ook wel jaloers op worden :D
Voor mij was mijn 'art journal' juist erg fijn om dingen te maken die niet goed hoeven te zijn. Ik heb met mezelf afgesproken om fouten te mogen maken in dit boekje. Vaak vind je wel weer een creatieve oplossing, en anders 'hoort het er gewoon bij' :).

Ik ben benieuwd naar je creaties :)

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VRAAG] Art Journaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 12:39

Haha als ik wat heb gemaakt zal ik het zeker posten! :)

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nijnthju, Polarize en 38 bezoekers