[TEK] Eindexamenopdracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

[TEK] Eindexamenopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 16:46

Hallo :wave:

Omdat ik dit jaar eindexamen heb gedaan en omdat ik tekenen in mijn pakket had moest ik een eindopdracht maken voor tekenen.
Het thema was "anders"
Ik vond het onderwerp veelste breed en had in eerste instantie geen idee wat ik moest maken.
Een ding wist ik zeker dat ik iets met een paard erin wou tekenen en als materiaal pastel wou gebruiken. Opeens kwam ik op het idee om 2 paarden te maken, 1 gezond paard in zwart wit en 1 mager paard in kleur. Het verhaal achter het idee was dat de realiteit vaak "anders" is dan dat wij het zien. Het gezonde paard moest het magere paard voorstellen toen het nog een gezond/goed leven had. Vaak worden dieren vergeten naarmate ze ouder worden en dat wou ik in mijn tekening laten zien.

We hadden voor de opdracht "weinig" tijd maar 720 minuten. In die tijd moest ook je hele schetsproces etc zitten. Ik ben dus in tijdnood gekomen en heb de tekening dus niet zo kunnen maken hoe ik dat zou willen hebben.

Gelukkig heb ik nu zomervakantie en ga ik de tekening nog aanpassen en verbeteren.


#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3 Hoe het eindresultaat is geworden tot nu toe

Afbeelding

Voor de tekening heb ik een 7 gekregen.

Tips en verbeteringen zijn altijd welkom! :D


_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:51

Mooi onderwerp!

Net alsof ik bij het magere paard een oor mis. En vind zn kaak wat "groot".

Maar ik wou dat ik zo kon tekenen.

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: [TEK] Eindexamenopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:51

Het oor zit achter het andere oor, maar je hebt gelijk ik denk dat ik het oor anders ga plaatsen.
De kaak zat ik ook al naar te kijken, bedankt voor je tips! :)

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Re: [TEK] Eindexamenopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:55

Mooi hoor vooral die zwart witte vind ik echt heel gaaf. Doe je ook tekenopdrachten ? Anders hoor ik het graag !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers