[Info] hobby borduren 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:25

Dames een vraagje. Heb een borduurwerk besteld via Ali om eens te proberen. Kom er qua tellen en steken wel uit maar hoe kom ik er achter hoeveel draden ik moet hebben per steek. Is gewoon 6 draads garen.

Er staat op 11CT 3 threads. Betekent dit dan 3 draden per keer?

En doe ik een draad dubbel door de naald? Ik dacht van niet maar twijfel.

Moet ff naar mijn moeder voor hulp maar heb daar nu even geen mogelijkheid toe dus vandaar hier dr vraag.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:31

Je doet je draad niet dubbel door je naald. Je pakt 3 draden en steekt die door de draad. En dan starten met de naald onder een paar oude steken heen te gaan.
Maar bij 11 ct zou ik zelfs meer dan 3 draden gebruiken.
Ik gebruij bij 14 ct 3 draden en daar zou ik het liefst zelfs 4 zien

Afbeelding

Afbeelding


Hier eindrlijk weer eens de rust om te borduren. Dus weer lekker aan de slag :)

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:38

Weet niet eens het verschil tussen 11CT en 14CT :o


Afbeelding

Dit is hem. Ga dan maar voor 3 draden en hopen dat het mooi wordt. Ben bang dat ik anders te weinig garen heb.

Bedankt voor je snelle reactie!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:51

Aaah wat een cutie <3
Het begin is soms lastig.
Bij jouwn stof zie je dat je hokjes hebt. Het allereerste begin kun je doen door je naald aan de achterkant een beetje tussen de draden te friemelen. Als het goed is zie je dat niet aan de voorkant.
Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:05

Thanks! Begin is gelukt. Heb vroeger wel geleerd met naald en draad om te gaan dus het valt mee qua gevoel.

Heb inderdaad hokjes.
Als hij mooi wordt wordt het een kleinigheidje voor een zwangere collega. En anders een leuk knutsel projectje om een te kijken of borduren leuk is.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:59

Mag ik deze weer even omhoog halen? Wie kan mij het verschil vertellen tussen deze stoffen: Aida of linnen. Het gaat om een borduurpakket, grootte 80x50 cm

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:09

Op dit plaatje zie je duidelijk het verschil, links Aida en rechts linnen/evenweave:

Afbeelding

In Aida zie je duidelijk waar je de draad insteekt om het vierkantje heen. Linnen of evenweave kun je zowel over 2 (zoals het getekende vierkantje) of over 1 draad borduren, in het laatste geval worden je steekjes een stuk kleiner.
In borduurpakketten wordt altijd aangegeven of het de bedoeling is dat je over 1 of over 2 draadjes werkt. Wat het fijnste werkt is persoonlijke voorkeur, zelf vind ik Aida erg fijn, mijn moeder zweert weer bij linnen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:27

Ik vind aida heel erg fijn. Bij sommige andere doeken (lugana 25ct bv) heb ik het probleem dat de garen onder de draadjes van de stof gaan vallen. Dat is echt irritant.

Hier heb ik een drukke tijd thuis. Mijn vader verbouwt mijn woning en dus krijg ik de rust niet om te borduren.
Laatst wel geteld 10 steken kunnen zetten en toen was mijn energie en concentratie alweer op.
Ik ben zoooooooo blij als die verbouwing klaar is (jammer genoeg moet er nog gigantisch veel gedaam worden en zijn we nog zeker 1.5 jaar bezig , vooral op het tempo dat we nu hebben :') )

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:17

Dank voor de duidelijke foto! Ik ga de Aida variant bestellen dan :D

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:21

Afbeelding

Even een plaatje van mijn nieuwste werk, het is een HAED, ben nu op blz 5 van 63 en wissel hem af met de zeemeermin :)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:49

Gaaf hoor! Ik heb vroeger veel borduurkussens gemaakt en begin dit jaar een geboortetegel. Nu ga ik een wat groter project maken dus.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:05

Leuk, wat gaat het worden?

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:08

Een van Amsterdam, 80x50 cm :D

Afbeelding

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:09

Ah die is erg leuk!!

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:00

Jaaa! Ik heb gezocht naar dit topic, maar niet meer te vinden.
Ik ben ook weer even begonnen, ik vind het heerlijk, maar zo weinig tijd.

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:56

Hallo!

Een paar weken terug kwam ik dit topic tegen en werd behoorlijk enthousiast over alle gave werken die jullie maken! Ik had zelf nooit geborduurd maar wilde graag nog een hobby erbij die ik op de bank kon doen, dus ik ben begonnen met borduren.
Mijn eerste werkje was een kinderpakketje. Handig om even kennis te maken met het borduren etc. Nu bezig met een klein pakketje van beertje Paddington.
Ik heb het vorige topic, deel 1, ook helemaal gelezen en werd ook enorm enthousiast over de HAED designs en wil uiteraard ook één van deze maken, maar ik liep bij mijn kleine werkjes al tegen aantal dingetjes aan, vandaar hier mijn vragen.

Als je maar 1 kruisje hebt van een bepaalde kleur, hoe zet je deze dan vast? Ik hecht aan en af door de draad onder andere draden te doen, maar als je maar 1 kruisje hebt van 1 kleur lukt dat niet zo..

Bij de HAED designs heb je mini ontwerpen en QS (Quick stitch?) Ontwerpen. Maar wat is het verschil? Ik kwam er niet zo uit :o ben al enorm verliefd op ontwerpen van één bepaalde ontwerper maar wil wel graag met één beginnen die niet té moeilijk/groot is

Ik las in het topic dat een paar van jullie op een leuk adresje hebben voor het DMC garen, zou ik mogen weten welke dat is? Ik zag op marktplaats ook al wel een aantal garen staan, maar ben benieuwd waar jullie ze vandaan hebben.

Volgens mij waren dat mijn eerste vragen, is al een heel verhaal geworden zie ik :o
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op naar nog vele gave borduurwerken *\o/*

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:43

Welkom Anouk, tof dat je HAEDs wilt maken, maar pas op het is verslavend :D Ben er nu zelf twee aan het rouleren.


AnoukS_ schreef:
Als je maar 1 kruisje hebt van een bepaalde kleur, hoe zet je deze dan vast? Ik hecht aan en af door de draad onder andere draden te doen, maar als je maar 1 kruisje hebt van 1 kleur lukt dat niet zo..


In dat geval gebruik ik de 'loop start'. Je gebruikt maar 1 draad en vouwt deze dubbel. De eindjes doe je door je naald en je houd dan een lusje over, steek je naald eerst door de stof en dan door het lusje. Je draad zit nu vast in de stof.
Via Youtube vind je veel filmpjes als je zoekt op loop start of loop method cross stitch.


AnoukS_ schreef:
Bij de HAED designs heb je mini ontwerpen en QS (Quick stitch?) Ontwerpen. Maar wat is het verschil? Ik kwam er niet zo uit ben al enorm verliefd op ontwerpen van één bepaalde ontwerper maar wil wel graag met één beginnen die niet té moeilijk/groot is


Een QS is inderdaad een Quick Stitch. Dat is een onderdeel van een groter patroon. Stel dat je een ontwerp hebt van een huis met een kat ernaast dan 'knipt' HEAD op verzoek bijvoorbeeld de kat uit dat plaatje en maakt daar weer een apart patroontje van. Ze zijn vaak wel wat kleiner dan het originele ontwerp maar hebben wel alle details en kleur.

Een mini is een volledig patroon van het ontwerp maar iets versimpeld en iets kleiner dan het origineel. Je hebt dan vaak wel íets detailverlies maar de mini's die ik gezien heb zijn ondanks dat erg mooi hoor.


AnoukS_ schreef:
Ik las in het topic dat een paar van jullie op een leuk adresje hebben voor het DMC garen, zou ik mogen weten welke dat is? Ik zag op marktplaats ook al wel een aantal garen staan, maar ben benieuwd waar jullie ze vandaan hebben.


Via happyhobby80.nl De DMC garens staan er niet meer op maar je kunt haar mailen met de nummers die je hebben wilt en dan krijg je een factuur teruggestuurd met je eindbedrag en verzendkosten. Uit mijn hoofd betaal je iets van 45-50 cent per streng DMC. Ik bestel er al jaren en ben erg tevreden :)

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:23

Mars, super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar kan ik wel wat mee. :j *\o/*

Ik heb die van jou ook gezien, die worden ook enorm gaaf! Werk je ongeveer dagelijks eraan eigenlijk?

Ik ben helemaal enthousiast over de ontwerpen van Randal Spanger. Ik heb op de site van de Spinnerij al 30 stuks op mijn verlanglijstje staan. Ik kan de rest van mijn leven vooruit als ik die allemaal wil doen :Y) O:)

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:00

Oh jee en op de site van HAED zelf? Ja je kunt jaren voor uit er zijn gewoon teveel mooie patronen :D
Er is trouwens een facebookgroep Nederlandse heaven and earth designs mocht je het leuk vinden. Erg fijne groep waar ook veel info staat en je vragen kunt stellen.

Ik werk meestal niet dagelijks aan de mijne, het wisselt sterk hoeveel tijd ik heb. In de weekenden ga ik er meestal wel even voor zitten.

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:00

Hahaha de site van de HAED zelf heb ik nog niet zo bekeken. Vrees dat ik dan helemaal enthousiast wordt en er nog 30 op mijn verlanglijstje bij kan zetten :') Ik las hier in het topic ook dat de HAED vaak korting heeft dus dat ik kan beter via de HAED zelf het patroon kan kopen. Ga ik iig in de gaten houden.

Bedoel je de pagina Fans Heaven and designs borduren? Die had ik van de week gevonden, inderdaad een leuke pagina om te volgen! Had ook gekeken naar de internationale pagina, maar vond ik niet echt wat.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:56

Klopt soms zijn er leuke kortingen via de site :j

De FB heet ‘Nederlandse Heaven and earth designs borduurgroep’ echt een aanrader :)

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:50

Ze hebben een ledenstop op die Facebook pagina. -O- Sowieso tot januari 2018, dus dat is jammer!

Ik ga hard met mijn beertje Paddington. Zometeen alleen nog zwarte randje eromheen maken. Ben er nog niet helemaal uut hoe dat moet, dus kan weer aan de frutsel en uitproberen :)

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:21

HAED heeft 35% korting op alle patronen vanwege Black Friday, tot en met 27 november middennacht amerikaanse tijd. *\o/*
Ik ga dus mijn eerste HAED bestellen. Zit nu enorm te twijfelen tussen 4 patronen, dus ga er nog even over nadenken :Y)

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:23

Oo super leuk ben heel benieuwd waar je keuze op gaat vallen!
Ik heb er ook 1 op t oog maar heb er al een stuk of 5 in bezit die ik ook wil maken :’)

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:17

Iedere keer als dit topic naar boven komt denk ik weer dat ik mijn borduurwerk weer moet oppakken, maar er zijn steeds zoveel andere dingen waar mijn aandacht ook naar toe gaat.

Toch even zitten kijken naar HEAD, iedere keer als ik kijk begrijp ik waarom veel mensen ze mooi vinden, maar ik ben zelf nog niet die ene tegengekomen waarvan ik zeg, dat is hem. Maar ik kan ook nog even vooruit met wat ik heb liggen.