[SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

[SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:45

Ik heb mijn nieuwe website bijna af, en ik heb hem vast online gezet.
Moet nog wat aan de tekst werken, het blog en te koop deel afmaken, en hem dan in verschillende browsers testen en de code wat opruimen (en dan hard aan mijn portfolio werken), maar als het goed is is hij aardig functioneel.

Is het duidelijk genoeg dat de 'nieuwe' tekst onder het menu 'ververst' als je op een menu item klikt, of kan ik dit bij nader inzien toch beter rechts boven de fotogalerij zetten?

Heeft iemand verder nog opmerkingen of suggesties?

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:47

Ziet er goed uit, duidelijk & overzichtelijk.

Grote knoppen links, maar dat vind ik eigenlijk wel wat hebben :D
Alleen het kopje contact vind ik raar, dat zou ik ook rechts van de site doen, net zoals waar je de tekeningen neerzet.

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:49

Sommige dingen werken niet, maar dat was al in de OP gezegd.
Persoonlijk vind ik het een mooie website. Je kleurgebruik vind ik erg rustig, in tegenstelling tot wat je soms op andere sites ziet.
Ik vind alleen het stukje wat onder het keuzemenu verschijnt na het klikken, een beetje verstopt. Het is wel erg overzichtelijk.

(ik bekeek hem trouwens op Chrome, als je hier nog iets aan hebt met het testen..)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:04

highwaykind schreef:
Is het duidelijk genoeg dat de 'nieuwe' tekst onder het menu 'ververst' als je op een menu item klikt, of kan ik dit bij nader inzien toch beter rechts boven de fotogalerij?


Ik had het pas ontdekt toen ik bij opdrachten de voorwaarden en prijslijst wou bekijken en geen tekst vond. Toen de website opnieuw afgegaan en gemerkt dat er dus overal tekst op was.
Dus voor mij was dat niet duidelijk genoeg, wel even bij te vermelden dat ik op een tablet werk.

Ik vind de kleuren en layout verder wel heel netjes.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 19:30

Ik bedoelde inderdaad het stukje tekst dat steeds onder het keuzenmenu komt.
Ik denk dat ik alles toch maar rechts neer zet boven de foto's. Is wat logischer.

Stijl voor mobiel en tablet moet ik ook nog maken (Dankje Leen - bijna vergeten!)

Ik meld het hier wel als het aangepast is zodat jullie weer testen kunnen - bedankt tot zover!

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:41

Bij werkt hij mobiel heel slecht, maar dat wist je misschien al :) Verder vind ik hem inderdaad heel fijn rustig! Moest wel even zoeken naar het tekstje, zeker voor een homepage zou ik dat toch graag groter zien. Maar verder heel mooi!

Edit: spuit elf :') Nou ja, als er weer wat te testen valt hoor ik dat graag.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 22:46

Ik heb alle tekst nu in het rechterdeel gezet, dat moet voor zowel de NL als de EN pagina's goed werken.
De W3 validator is er blij mee (op de rel tags van de gebruikte gallery na) dus ik hoop dat IE zich er niet al te erg in verslikt. :=

Morgen verder met de css voor mobiele apparaten.

Ben erg blij met het commentaar over de kleuren en layout - ben veel meer een coder dan een designer.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 18:16

Site en menu moeten op tablet en telefoon nu aardig goed zijn?

Alleen de fotogalerij gedraagt zich mobiel nog niet netjes.
(Ik had de knoppen wat groter gemaakt zodat touch navigatie beter gaat, en aan de zijkant van de foto staat ipv half erover, maar daardoor staan de tekst/knoppen momenteel nog wat schots en scheef.. de galerij werkt wel verder. )

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:09

Ik heb wat met de code lopen prutsen de afgelopen dagen.

Zou iemand kunnen testen of hij op kleine schermen (<500px, dus telefoon) als je op een foto klikt, dan alleen de foto groter weergeeft in dezelfde pagina?
En dus geen lightbox popup geeft waarbij de foto "groter" over de pagina heen komt? (alleen was dat 'groter' in dit geval kleiner dan het origineel, dus ik dat script uitgezet voor kleine schermen..)

Kan iedereen met een touchscreen goed inzoomen?

De tekst moet zo duidelijker zijn, het menu is bij mobiel gebruik ook wat ingekort.

Hier getest op computer in FF/Chrome, iPad 1, en iPhone 5.
Als iemand anders nog wil testen - graag!

moet blog en tekoop nog steeds afmaken, maar het wou even niet zo met de prettyPhoto en het menu..

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:10

Als ik op een afbeelding klik krijg ik een nieuwe pagina met alleen die afbeelding, weet niet of je dat bedoelt? Inzoomen werkt voor mij prima, maar als ik uitzoom krijg ik een strook wit aan de zijkant, zodat de pagina niet meer precies op mijn scherm past. Ook vind ik het storend dat als ik iets in het menu aanklik ik de pagina die dan geladen wordt niet meteen zie, omdat het menu mijn hele pagina in beslag neemt. Misschien kan je het zo maken dat je beeld automatisch naar het begin van de pagina schiet, net zoals bij de Menu overslaan knop?
Ik zit trouwens op een Samsung Galaxy S3 mini!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [SITE] Nieuwe website - duidelijk genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:32

Ja, dat bedoelde ik :)

De zoom (uitzoom) moet nu goed werken denk ik - dankje!

Moet nog even kijken hoe ik het menu zo ver krijg dat het naar beneden springt na klikken.