[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17913
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:10

assie schreef:
"Tot h"= totale hoogte gok ik.
Heb je het hele boekje toevallig? Het lijkt me een Phildar patroon. Daar staat normaal een lijst met afkortingen voorin.

Hmmmm, dat kan natuurlijk ook. Dan is het wel bij 14cm.
Is het een kindervestje?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:06

Mijn huidige projectje met Engelse patentsteek. Had ik nog nooit gedaan, maar tot dusver wel heel tevreden <3
Afbeelding

Het vest wat ik eerder liet zien heb ik 3x uitgehaald en opnieuw gestart. Ik kwam steeds niet uit. Maar uiteindelijk gelukt.
Afbeelding

En daarna ook nog even een tuniek gemaakt. Gaat lekker.
Afbeelding


Enige nadeel van de laatste 2: ik heb veel te veel katoen over. Van dat vest heb ik 8 van de 16 benodigde bollen over en van de tuniek 8 van de 15. Denk dat ik er maar één extra trui van ga maken ofzo :=

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Moonfight

Berichten: 3679
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:49

Wat een mooie projecten assie! Dat nadeel klinkt meer als een voordeel :))

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 06:07

Hmm, ik krijg de afbeelding niet gedraaid, maar het gaat zoooo traag deze trui. Naald 2,5 en 3 schiet niet echt op -O-

Afbeelding

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:00

Wow! :oo wat een geduld! Het resultaat is straks wel geweldig denk ik, het ziet er echt heel mooi uit!


TROY (2019) & LAYS (2014)

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:04

Hoera hoera. Hij is af *\o/* .
Wat heb ik een hekel aan mouwen breien zeg -O- . Hij is nog niet geblokt oid, gewoon letterlijk afgehecht en op het haakje gehangen.
Afbeelding

Op naar de volgende. Ik heb het Harry Potter breiboek gekocht. (Ja dat bestaat :+ ). Daar heb ik deze uit gekozen. Ik ga er geen trui van maken, maar iets anders.

Afbeelding

Er staan ook briljante handschoenen in, maar die stel ik nog even uit.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:28

Heel erg mooi zeg. Ik kan helaas (nog) niet goed overweg met rondbreinaalden, ben een beetje jaloers als je dat wel kan ;)
Ik zag het HP boek ook al langs komen, er staan echt leuke dingen in.

Never judge a Kerstmuts by its cover.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:56

Oh joh, gewoon stug doorgaan. Ik brei ook helemaal niet netjes of regelmatig, ik heb wisselende draadspanning en afkanten is altijd te strak. Maar dat geeft niet, is toch voor mezelf.

Dus... YouTube kijken en oefenen +:)+


Ik moet zeggen dat het Harry Potter breiboek me tegenviel trouwens. Ik had wat andere dingen verwacht. Meer film-items en een babypatroon ofzo. Maar goed, we gaan een poging doen ;)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:09

Rondbreien probeer ik mezelf te bekwamen in dat met 4 pennen te doen. Moet nog wel wat oefenen. De rondbreinaalden heb ik nog niet geprobeerd.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:19

Kun jij met 4 naalden breien? Dat vind ik dus echt heel erg knap. Bij mij vallen die krengen er steeds uit. Ik hou het wel bij de gewone rondbreinaald, een extra lange van 1 meter en de Magic loop

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:24

Bij mij rolden ze er ook steeds uit, maar dat heb ik opgelost met deze dingen: https://www.creamijn.nl/a-44794786/brei ... escription. Gewoon aan beide kanten op alle 4 de pennen doen. De punten waar je mee breit haal je die beschermers er even af. Naald klaar? Gelijk die puntbeschermer er weer op. Sinds ik deze gebruik, rollen mijn naalden er niet meer uit. Tenzij er eens zo'n doppie afschiet en dat gebeurt zeer weinig...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:47

Ik zou niet zonder rondbreinaalden kunnen, met korte 2zijdige naalden word ik gek van het gepriel!

Om niet te strak af te kanten ga ik altijd 0,5mm omhoog in de naald waar ik mee afkant. Als het om dikke wol gaat, soms zelf 1mm omhoog.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17913
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:00

Niks anders meer dan rondbreinaalden hier, ongeacht wat ik brei (als ik brei, tenminste, wat op het moment niet gebeurt :)) ). Rechte naalden zijn me veel te lang en wat het nut is van vier naalden in je hand/op je schoot hebben als het ook met 2 kan, heb ik nooit begrepen :))
Draadspanning is bij mij een stuk beter geworden sinds ik de draad in mijn linkerhand heb én rondbrei, simpelweg omdat ik hem dan veel langer constant vast kan houden. Afkanten doe ik altijd op een hele mm groter (minstens, soms ook wel eens van pen 5 naar pen 8 gegaan, afhankelijk van wat ik afkant. Truien worden altijd op 8 of groter afgekand :j) en door te breien en af te kanten tegelijkertijd. Zijn speciale technieken voor, maar ik kan even niet op de naam komen.....

Maar ik vind de trui super gelukt hoor! Als je hem geblokt hebt lijkt hij ook al heel anders denk ik :j. Wat ga je met dat HP patroon doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:01

Jaaaa die trui is hartstikke gaaf! Hoe heet t patroon? Misschien maak ik m ook wel :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:23

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9632&cid=2
Dit is de trui. Moet zeggen dat de alpaca heerlijk breit, maar verder ben ik niet laaiend over de dropsgarenkwaliteit als je ze in gebruik hebt.

Afkanten doe ik idd ook op 2 naalden groter, en bewust heel heel los.

Heerlijk wel om te lezen dat jullie ook 'struggles' hebben :') .
Voel me af en toe zo'n kneus als het weer eens niet lukt.

Ik ga een dekentje maken van het HP- patroon. Geen mouwen _O- *\o/*

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:21

Raadseltje:
Welke kant is de goede kant?
Afbeelding


Afbeelding

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:36

Persoonlijk zou ik zeggen de bovenste. Staat er geen foto bij je patroon waarop je kunt zien hoe het resultaat eruit ziet? Degene die daar het meeste op lijkt, zal de goede kant zijn.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17913
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:03

Gezien de boord gok ik juist dat de tweede foto de goede kant is.... maar dat zou je toch uit het patroon moeten kunnen halen?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:35

Oja, ik weet het antwoord ook wel hoor. Maar ik kijk er gewoon zo raar tegenaan. De onderste foto is de goede kant, maar misschien ga ik hem straks toch andersom dragen :')

En ja.. toch weer een trui. Ter afwisseling van de deken

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:14

Wat apart, ik zou ook zeggen de bovenste, maar misschien is dat juist te 'standaard' en dat ze het daarom andersom doen? :+
Gaaf project!


TROY (2019) & LAYS (2014)

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:06

Het topic is al even niet meer actief, maar ik meld me hier toch graag! Na het breien van een set pannenlappen en verschillende proeflapjes, denk ik dat ik nu eindelijk toe ben aan het breien van mijn eerste trui! Ik ga Afmæli maken, een IJslands patroon. Het garen heb ik voor mijn verjaardag gekregen en ik kan een gewoon niet wachten er mee te beginnen!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:12

Wat leuk! Post je wat WIP-jes?

Ik ben weer toe aan mouwen. Al 2 weken. Dus mijn breiwerk ligt al 2 weken stil. Ik haat mouwen _-:(
Als ik niet top-down zou breien, dan zou ik voortaan met de mouwen beginnen. Heb je dat tenminste gehad

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:08

Ik zal het topic eens even tot leven proberen te wekken :D

Ik heb vanmiddag in een opwelling de MKAL-sjaal Slipstravaganza van Stephen West gekocht. Ik heb nog nooit iets van Stephen West gemaakt, vind zijn ontwerpen meestal veel te over de top. En slipped stitches vind ik altijd zo lastig want dan moet je zo tellen :') ... Ik heb ook nog nooit een MKAL gedaan, dus euhm... ja het was een opwelling :')

Toen de stash in gedoken en natuuuurlijk heb ik helemaal geen garen dat bruikbaar is, zucht, en ik moest vorige maand onverwacht een nieuwe koelkast kopen dus ook niet echt een giga garenbudget. En hij vraagt 700 meter hoofdkleur en 3x 370 meter contrastkleuren, dus werd ik lichtelijk in de opties beperkt. Ik weet ook niet of er iets draagbaars gaat ontstaan (haha) en of ik uberhaupt door het patroon 'gepakt' word en het dus afbrei. Nu heb ik dus maar Drops Flora besteld, dat was qua prijs goed te doen. Ik heb nog nooit met Drops gebreid dus ook die kunnen we weer afvinken op de 'ik heb dit nog nooit gedaan"-lijst. :+

Natuurlijk kon ik ook daar niet kiezen, dus ik heb voor de hoofdkleur een soort lila, en dan bruin, beige en jeans als contrastkleuren, maar heb voor de zekerheid ook naturel erbij gepakt zodat ik evt de beige en de naturel kan verven in een andere kleur.

Zijn er nog meer mensen die aan de Stephen West MKAL gaan meedoen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17913
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:03

Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:07



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, eva1969, Indy_Mouse_9, Selente en 5 bezoekers