[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:48

Oeeeeh dat jurkje is erg gaaf!

Ik ben al even met een heel moeilijk sokpatroon bezig, had ze eigenlijk voor zaterdag af willen hebben, maar da's niet gelukt. Krijg geen foto geupload :/

Edit: nu wel


Afbeelding


Verder is er vorige week weer een aapje verhuisd

Afbeelding

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/


Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:58

Als ik dat sokje al zie zakt de moed mij al in de schoenen. :')
Vind het knap dat het je uberhaupt al lukt, of je het voor een bepaalde dag redt of niet.

Aapje is ook heel leuk!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:06

Op dit moment even niets op de naalden staan, wel op de breiring (let aub even niet op mijn hand...):

Afbeelding

Brei dit met 2 draden tegeljk (1 bol blauw, 1 bol roze) omdat met 1 draad het net een visnet leek. Weet nog niet precies wat dit wordt, is een oefenproject om het basic breien met breiring onder controle te krijgen. Grootste kans heeft het om een tas te worden.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:30

Wat een leuke projecten!

Die sokken, is dat met kabels of steeds meerderen en minderen? Ziet er heel gaaf uit!

En het aapje <3

Die breiring, werkt dat als een soort punniken?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:34

Sani schreef:
Als ik dat sokje al zie zakt de moed mij al in de schoenen. :')
Vind het knap dat het je uberhaupt al lukt, of je het voor een bepaalde dag redt of niet.

Aapje is ook heel leuk!


Als je het patroon doorhebt is het opzicht niet meer perse heel moeilijk, maar vooral echt heel bewerkelijk. En een kabel 4 toeren terug herstellen zonder terug te breien is echt heel poedersuiker haha. Er zit nu dus ook een fout in waarbij herstel op die manier niet lukt en waarvoor ik wel terug moet.

Het was ook wel een beeeeeetje optimistisch: ik brei altijd recht toe recht aan sokken, van boord naar teen, en ALS er al eens een patroontje in zit is dat in het Nederlands.

Dit is een teen-naar-boord patroon in het Engels met 86 kabels per seconde haha

assie schreef:
Wat een leuke projecten!

Die sokken, is dat met kabels of steeds meerderen en minderen? Ziet er heel gaaf uit!

En het aapje <3

Die breiring, werkt dat als een soort punniken?


Heeeeeeel veel kabeltjes

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:36

Respect hoor. Ik heb echt een gloeiende hekel aan kabels haha.
Het ziet er bij jou super netjes uit

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:40

Hoe lang doen jullie ongeveer over iets? Ik ben in januari begonnen met m'n eerste shawl en deze is nu ongeveer op de helft :=

Over een trui doe ik denk ik een jaar

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:27

assie schreef:
Respect hoor. Ik heb echt een gloeiende hekel aan kabels haha.
Het ziet er bij jou super netjes uit



Dankjewel! Ik moet vooral ff een knop om zetten dat het niet zo snel (lijkt) te gaan, en dat ik er echt voor moet gaan zitten.

Maar het garen breidt zo ontzettend fijn (lang yarns alpaca) en is zo zacht. En ik maak ze met een achterliggende gedachte voor mezelf, dus het was/is even een flinke les in zelfliefde.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:37

JPitty schreef:
Op dit moment even niets op de naalden staan, wel op de breiring (let aub even niet op mijn hand...):

[ [url=m/FdF0G8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brei dit met 2 draden tegeljk (1 bol blauw, 1 bol roze) omdat met 1 draad het net een visnet leek. Weet nog niet precies wat dit wordt, is een oefenproject om het basic breien met breiring onder controle te krijgen. Grootste kans heeft het om een tas te worden.

Wat handig die breiring!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:40

Wauw, wat knap dat je het toch gestart bent ondanks dat je normaal een ander soort patroon gebruikt! Ik ben heel benieuwd maar je eindresultaat!

Ik ben overigens qua 'hoe lang doe je over een project' geen goede vergelijking haha. Ik heb mijn eerste breiwerk uitgehaald en deze ligt dus al een jaartje stil. :')

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:46

Wauw die sok! Zo prachtig!!!!

Dat wordt mijn nieuwe doel, sokken breien. Heeft iemand daar misschien dé tutorial voor?

Babyslofjes breien op 2 pennen lukt inmiddels haha! Op naar 4 naalden!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:33

Assie: dat is inderdaad een soort punniken, maar dan in het groot en met meer pinnetjes waar de draad omheen moet. :D

Sani: tot nu toe vind ik hem erg handig ja. Dit is pas mijn eerste projectje, hoop dat er nog meer gaan volgen!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:09

Sokken brei ik altijd toe-up en dan 2 tegelijk op dezelfde rondbreinaald. Dan zijn ze tenminste gelijk en loop je niet het risico dat je na de eerste sok geen zin meer hebt (dat heb ik vaak bij mouwen :') ).
Van het toe-up zijn wel heel veel filmpjes te vinden.
In de meeste gevallen is het gewoon maar beginnen, patroon lezen en doen.

Hoe lang ik over een project doe... pfff... er ligt hier al anderhalf jaar een trui te wachten op mouw nummer 2. Het paarse truitje was binnen 2 weken klaar denk ik. Ligt eraan hoeveel zin ik heb en hoe ingewikkeld het patroon is qua tellen.

Bij mij is het breien ineens een stuk versneld nu ik de draad met links vasthoud. Nu gaat omslaan en doorhalen ineens 3x zo snel en ontspannen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 06:52

BloemBloem schreef:
Wauw die sok! Zo prachtig!!!!

Dat wordt mijn nieuwe doel, sokken breien. Heeft iemand daar misschien dé tutorial voor?

Babyslofjes breien op 2 pennen lukt inmiddels haha! Op naar 4 naalden!


Ik ben 2 vriendinnen aan het leren sokkenbreien middels video's, dat wil ik voor jou ook wel doen? Moet je me even een pb'tje sturen met je telefoonnummer

assie schreef:
Sokken brei ik altijd toe-up en dan 2 tegelijk op dezelfde rondbreinaald. Dan zijn ze tenminste gelijk en loop je niet het risico dat je na de eerste sok geen zin meer hebt (dat heb ik vaak bij mouwen :') ).
Van het toe-up zijn wel heel veel filmpjes te vinden.
In de meeste gevallen is het gewoon maar beginnen, patroon lezen en doen.


twee tegelijk was voor mij een paar jaar terug ook echt een hemelse ontdekking inderdaad. To-up moet ik misschien gewoon vaker oefenen, maar ligt me echt niet. Iets te autistisch voor denk ik

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:02

Ik kom dit topic omhoog schoppen O:)

Ik heb mijn eerste gebreide trui af :D

Afbeelding

Patroon is Afmaeli, van Istex. Ik ben super blij met het resultaat!

De volgende trui ligt dan ook alweer in de planning, maar eerst een paar haakprojectjes afmaken :D

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:05

Waaauw Bnet!! Heel mooi gemaakt. Hier ligt 't breien stil, momenteel aan het haken ook.

Your stairway lies on the whispering wind

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:07

Ik vind hem echt prachtig. Mooie kleuren en zo regelmatig gebreid. Knap <3

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:06

Bnet schreef:
Ik kom dit topic omhoog schoppen O:)

Ik heb mijn eerste gebreide trui af :D

[ [url=m/ZNanN2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Patroon is Afmaeli, van Istex. Ik ben super blij met het resultaat!

De volgende trui ligt dan ook alweer in de planning, maar eerst een paar haakprojectjes afmaken :D


Prachtig! Hier breien ook op een laag pitje, al heb ik wel wat bestellingen liggen. Sinds mijn kat is overleden 1 mei jl vind ik breien stom...... Hij lag altijd zo lekker te slapen op het tikken van de naalden. Ik word echt oud :D


MaartJ

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:14

Het is hier al een poosje stil maar wie weet kan iemand mij helpen..
Ik ben voor het eerst een vest aan het breien en ik loop even vastbij de armsgaten in het achterpand.
Er staat: kant op 33 cm tot h. aan weersz. 1x 2 st. af.

Ik ben nu op 33 cm hoogte en als ik het goed begrijp kant ik in de heengaande en teruggaande naald 1x 2 steken af aan het begin van elke naald.
Klopt dit?

Daarna staat er:
Daarna iedere 2e naald (dit is dan de teruggaande neem ik aan?):
*2x 1st., 1x 2 st.*. Herh. Van *tot* 8 maal in tot. en 9x 1 st.

Hier snap ik helemaal niks meer van..
Ik brei nu tricotsteek en de laatste naald die ik gebreid heb was een averechte naald.

Kan iemand mij op weghelpen?

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:47

Ik kan niet helpen ben net weer gestart, ik had het even opgegeven :') heb nu dikkere wol genomen. Ik doe een recht een averechts het ziet er alleen niet zo uit maar misschien valt het effect weg doordat de wol twee kleuren heeft en omdat het dikke wol is of doe ik toch iets verkeerd? Het ziet er in ieder geval wel leuk uit....



Afbeelding

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17918
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 04:35

Wat doe je één recht, één averechts? Een pen? Of een steek?
Sowieso heb je nog maar een kort stukje gebreid, als je wat verder bent kan je het makkelijker zien.

Leuk dat je weer begonnen bent!

MaartJ, ik zou in dit geval gewoon verder breien en heel letterlijk doen wat hij zegt . Het klinkt namelijk best logisch (je bent je vermoedelijk met het voorpand bezig? Dan heb je aan de ene zijde het afkanten voor je mouw en aan de andere kant voor je kraag)

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 06:49

Afbeelding
Ik ben erachter gekomen ik had een oneven aantal op gezet :') nu ben ik weer opnieuw begonnen en nu gaat het goed :D

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17918
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:10

Oh, ja, dat werkt niet met de boordsteek :)) Dit ziet er veel beter uit :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:34

Voor een Secret Santa een klein breiprojectje gemaakt:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een lavendelkleurige kattenspeelmuis met piepje erin.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 23:47

Ooooh wat een schatje <3 . Leuk snel projectje ook denk ik?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielleeee_, Ninouschka, oblix en 2 bezoekers