[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 13:35

Als klein kindje kreeg ik een echt werkende kindernaaimachine die ik nooooit heb aangeraakt.
Als puber vond ik dat het tijd was om te leren naaien en heeft mijn moeder het met me opgegeven na een middagje scheef stikken.
Afgelopen jaar waagde ik poging drie, naaide ipv een barbierokje een zakje :? (en ik had het patroon echt gevolgd _O- ), belde mijn moeder om samen te werken aan een rokje voor dochterlief en eindigde het weer eens met mijn moeder die achter de/het naaimachine zat en ik op de tribune.

Dus nu moest het er maar eens van komen: drie weken geleden ben ik gestart met een naaicursus voor beginners. Een jaar lang zal ik elke donderdagavond enkele uren zweten, vloeken en hoofdpijn krijgen achter de Bernina naaimachine en doodsangsten uitstaan achter een overlockmachine.
Gisteravond heb ik mijn eerste eigen project gemaakt: een stervormig speldenkussentje <<) :')
Op de lijst van dit jaar staan nog: een schort, een rok, een wikkelblouse en een pantalon.

Dus nu ben ik natuurlijk wel eens benieuwd wie er op Bokt fantastische creaties kan maken (danwel wie er ook nog urenlang doet over een krom zigzagje)! En waar jullie mee bezig zijn op dit moment.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 06-07-22 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel geplaatst

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


loveyoutoo

Berichten: 1053
Geregistreerd: 20-01-07
Woonplaats: Meppel

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:42

Ja, ik!
Ik zit sinds een aantal weken op naailes. Ik ben nu bezig met een jurkje voor mijn dochter. Ook ga ik 3 babywikkeldekens maken voor 3 aankomende baby's.

Ik bestel stofjes vaak via www.destoffenkraam.nl , erg leuke site.

Sinds 9 februari 2010 moeder van Suze!
Op 21 september 2011 is onze zoon Boaz geboren!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:44

Ik wil ook op les. Maar ingewikkelde kledingstukken hoeven van mij niet.

...

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:53

Ik zit regelmatig achter de naaimachine, maak kleding enzo :) Ik heb nooit les genomen, gewoon begonnen en dat ging eigenlijk heel goed. Ik heb al sprookjesjurken gemaakt, gewone leuke jurkjes, ben nu bezig met een dirndl voor het oktoberfest, en ik ben bezig met een enorme patchwork deken :)

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 17:22

Leuk dat er nog meer mensen zijn :))

Knap dat je na enkele weken al een jurkje maakt zeg, of kon je het al?
Ik wil hierna graag nog vervolgen met een cursus gericht op kindermode, maar eerst maar eens slagen, anders moet ik opnieuw :+

Angelique, leuk moet je doen! Ik heb het juist omgekeerd, alle dingen die ik wil maken zijn veeeel te moeilijk:+ Geen strak plan om te beginnen met driesterren hahaha :D

Zorro wat stoer zeg, had je dan helemaal geen hulp?
Ik ben benieuwd naar je projecten!

Wel grappig, iedereen (dochters enzo) zet gelijk bestellingen uit bij me, eh, ik zit op niveau speldenkussen mensen :+

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:23

Ik heb geen machine, wat is nou een ideaal beginners ding?

...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:44

Ik! Al mijn caphoezen maak ik zelf, en nu ik zwanger ben maak ik veel dingen voor de baby :) . Heb al badcapes gemaakt, wikkeldoeken, aankleedkussenhoezen en nu ga ik nog een andere wikkeldoek maken, een kruikenzak en een handenwarmer voor aan de kinderwagen :) :) .

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:49


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:52

Wauw wat knap!

Dit is mijn wikkeldeken :) .

Afbeelding

Oh ja, ik heb ook nog de binnenbekleding voor het ledikantje gemaakt :) .

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:55

Ik maak heel veel kleding, vooral historisch correct. Maar ook gala kleding, en jurken voor larp.
Helaas vind ik zelf niet meer lonen om gewone kleding te maken gezien de prijzen van kleding.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:55

Oh, wat een leuk topic :D

Ik heb vorig jaar een naaimachine gekregen, een goede ook nog naar het schijnt, maar ik heb echt de beginnersbibbers := Heb er nog steeds niks mee gedaan omdat ik een beetje bang ben om het te verpesten en die machine in de soep te draaien oid... Ik weet niet eens hoe ik hem moet opspannen (er zit jammer genoeg ook geen boekje bij en hij schijnt te lussen, dus er zit iets niet goed maar vraag me dus niet wat :'))

Naailes lijkt me echt heel leuk, maar hier in de buurt zit niet zo veel. Wel een naaicafé, maar dat is meer verhuur van machines.

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 17:57


May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:59

Voor een beginner kan je het beste een oude stalen machine halen. Bijvoorbeeld een pfaff of Singer. Dingen zijn onverslijtbaar!
Wij hebben thuis 4 machines staan, allemaal minstens 25 jaar oud en ze doen het super. Kan weinig aan kapot en zijn makkelijk in gebruik. En kosten geen drol!

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 18:00

hittepit_12 schreef:
Op het moment op een wat lager pitje, wel bezig met een top en een rok, maar het schiet nietop wegens tijdgebrek.....
http://www.mijnalbum.nl/Album=84JMLFHJ


Wauw! +:)+

Jouw dekentje is ook echt heel leuk Rinske, lekker fleurig warm stofje en handig zo met de aparte beentjes!
Van je babyspul mag je me wel patroontjes doorsturen als je wil, komt hier ook goed van pas!

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

mystique
Berichten: 236
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:00

ik zou het best willen maar heb geen machine.
ik heb namelijk nog wel eens dekens die gemaakt moeten worden en dan moet ik ze altijd naar mijn schoonmoeder brengen.
Ik heb nu een hals die ik wil vastzetten aan de deken maar geen machine dus ben op zoek naar iemand die dat kan doen.
Iemand een idee?

Leuke dingen zie ik. Die deken is echt leuk, net bevallen en die zou ik best willen hebben.

Mystique op 28 jarige leeftijd een sterretje geworden
Munnekenshof Winston pony van mijn dochter op 26 jarige leeftijd een sterretje geworden.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 18:01

bromfiets schreef:
Naailes lijkt me echt heel leuk, maar hier in de buurt zit niet zo veel. Wel een naaicafé, maar dat is meer verhuur van machines.

jij woonde toch bij mij in de buurt, of niet meer? Hadden we nog samen kunnen gaan -O-

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:01

Ik woon nog steeds redelijk in de buurt :j Waar zit je op les?

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:08

De naaimachine ;)

Hier heeft er wel een tijdlang één gestaan, maar nog steeds niet de tijd gevonden om het eens te proberen. Valt in de categorie 'ooooooit' :+

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 18:11


May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:16

Brasschaat is voor mij een half uurtje, denk ik, dus goed te doen wat dat betreft :) Maar als ik jou zo hoor is de cursus waar je nu in zit al vol? Dat is wel jammer!

Ik heb onder begeleiding wel een aantal dingen gemaakt. Met mijn oma een gothicjurk die van geen kanten klopt :+ En op dagbehandeling een hele mooie enkellange cirkelrok van chintz, maar die moet nog afgezoomd worden, voor de rest is hij heel goed gelukt. Maar daar stond dus iemand naast :P

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:17

Ja, hier ook nog iemand die wel eens achter DE naaimachine zit. Ik heb 13 jaar geleden een super goede Husqvarna gekregen, die nog steeds goed dienst doet! Heb al jurkjes voor mijn dochter gemaakt, recht toe recht aan gordijnen natuurlijk, maar ook kussens voor de hondenmand en meer. Heb nog niet heel ingewikkelde dingen gemaakt, heb wel een patroon voor een rijjasje liggen, waar ik wat mee wil doen. Ik durf alleen niet zo goed eraan te beginnen haha!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:20

Ik zou heel graag een naaimachine willen en willen leren naaien want ik zou zo graag mijn eigen fantasy jurken maken. :') Zal wel moeilijk zijn maar elk jaar een nieuwe outfit kopen is ook weer zo wat. :+ Misschien toch maar eens kijken voor een goeie 2e hands machine...

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:26

Je mag bij mij komen prutsen marlies :P Misschien dat we er samen iets van kunnen maken? :+

Rijkleding zou ik ook heel gaaf vinden om zelf te maken, vooral omdat alles bij mij te kort is qua mouwen en pijpen. Maar ik denk dat je daar echt goede stof voor moet vinden en dat dat niet heel makkelijk is.

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:28

Voor een rijjasje hoef je niet dure stof te kopen bromfiets, mijn huidige jasje heeft aan stof niet meer als 10 euro gekost! Kijk maar in de link in mijn onderschrift (Bit cover actie), dat is em. En als je dan toch kijkt, stemmen mag ook haha!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:33

Heb je dat jasje ook zelf gemaakt? Die is wel mooi idd :j Wat voor stof is het, rekbaar, of juist niet (ja, hier spreekt een leek :D) En als dat dan ook voor die prijs kan is het helemaal mooi!

En ik heb gestemd voor je :P

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers