[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:28

Ik was toen mijn dochters klein waren gewoon verslaafd :')
Iedere zaterdag naar de lappenmarkt en op de Amsterdamsestraatweg zat ook een stoffenwinkel, zooo gevaarlijk!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:43

chanicha schreef:
Ik was toen mijn dochters klein waren gewoon verslaafd :')
Iedere zaterdag naar de lappenmarkt en op de Amsterdamsestraatweg zat ook een stoffenwinkel, zooo gevaarlijk!


Ja maar same, echt. Ben nu zelf patronen aan het maken en uitwerken, duurt langer maar is zo leuk! Heb een tas vol meters dus ik hoop dat ik het voor de zomer af heb.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:08

ik wil de komende maanden mijn stoffen voorraad zo veel mogelijk "weg naaien".
Mijn jongste dochter wil alleen maar jurken aan waarmee ze kan draaien (cirkel rok). En momenteel heeft ze alleen zomerjurkjes die dat hebben :') Ze draagt dus al weken/maanden zomer jurkjes :')

Van de zomer gaan we verhuizen, en dan is het wel fijn als ik daar met een "nieuwe frisse voorraad" kan beginnen (zodra mijn naaikamertje klaar is := )

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:17

Mijn oma was naaister vroeger en mijn opa ging altijd ‘tekeer’ dat ze een kast vol lappen had waar ze niks mee deed en inderdaad, toen ze overleden was hebben we het opgeruimd.
Ze had ook haar eigen trouwjurk gemaakt, zo knap!
Ze had ook een beschilderde melkbus vol met rijst staan want er kon zomaar oorlog komen :))

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:09

Mag ik hier ook meekletsen?
Sinds een aantal jaren ben ik de trotse eigenaar van een Husqvarna Prisma 940. Een oud besje dat ik van iemand gekregen heb maar die echt een ouwe taaie is gebleken.
Tot nu toe heb ik me vooral beperkt tot mondkapjes, knisper-/labeldoekjes en tassen maar ik wil me binnenkort gaan wagen aan mijn eerste jurk.
Alleen nu merk ik dat hij met dikkere lagen stof (met name bij tassen e.d.) toch wel erg begint te huffen en te puffen en het is de vraag hoe lang hij het nog gaat volhouden.
Momenteel ben ik bezig met een grote quiltdeken en het moment dat ik de voorkant, wollen vulling en achterkant moet vastmaken komt steeds dichterbij en ik ben als de dood dat mijn naaimachine dit niet overleeft.
Ik ben dus aan het kijken naar een nieuwe naaimachine die ook het zwaardere werk aankan.
Uiteindelijk viel mijn oog op de Singer heavy duty serie maar al gauw bleek -mede dankzij dit topic- dat deze helemaal niet zo goed zijn als dat beweerd wordt door de verkoopsites.
En nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
De Brother Innovis A16 lees ik ook heel goede dingen over, met name dat het een sterke machine is, maar ik vind 16 steken erg weinig.
Het broertje, de Innovis A150 spreekt me nu het meest aan alleen ik twijfel over het vermogen.
Ik heb wel een aardig budget maar hoop daartegenover dan wel een machine aan te schaffen waar ik heel wat jaren plezier aan kan beleven.
Hebben jullie tips? En vooral ook -naast de Singer ;) - afraders?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 05:44

Ik heb een Sailrite voor het zwaardere spul. Dat is zo’n heerlijke machine <3 Ik maak er alles mee van kussenhoezen en slaapzakken en gordijnen tot dikke tuinfolie kassen en canvas en leer tot 4 mm dik, doet ie allemaal met gemak. Voor heel dunne zomerstofjes voor kleding is ie dan weer wat te grof.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

sasja0705
Berichten: 1931
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 07:39

Jolien87 schreef:
Mag ik hier ook meekletsen?
Sinds een aantal jaren ben ik de trotse eigenaar van een Husqvarna Prisma 940. Een oud besje dat ik van iemand gekregen heb maar die echt een ouwe taaie is gebleken.
Tot nu toe heb ik me vooral beperkt tot mondkapjes, knisper-/labeldoekjes en tassen maar ik wil me binnenkort gaan wagen aan mijn eerste jurk.
Alleen nu merk ik dat hij met dikkere lagen stof (met name bij tassen e.d.) toch wel erg begint te huffen en te puffen en het is de vraag hoe lang hij het nog gaat volhouden.
Momenteel ben ik bezig met een grote quiltdeken en het moment dat ik de voorkant, wollen vulling en achterkant moet vastmaken komt steeds dichterbij en ik ben als de dood dat mijn naaimachine dit niet overleeft.
Ik ben dus aan het kijken naar een nieuwe naaimachine die ook het zwaardere werk aankan.
Uiteindelijk viel mijn oog op de Singer heavy duty serie maar al gauw bleek -mede dankzij dit topic- dat deze helemaal niet zo goed zijn als dat beweerd wordt door de verkoopsites.
En nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
De Brother Innovis A16 lees ik ook heel goede dingen over, met name dat het een sterke machine is, maar ik vind 16 steken erg weinig.
Het broertje, de Innovis A150 spreekt me nu het meest aan alleen ik twijfel over het vermogen.
Ik heb wel een aardig budget maar hoop daartegenover dan wel een machine aan te schaffen waar ik heel wat jaren plezier aan kan beleven.
Hebben jullie tips? En vooral ook -naast de Singer ;) - afraders?


Mijn Tip nr 1: laat jouw beessie een goede beurt geven.
De oudjes zijn nog echte kwaliteit en normaliter gemaakt voor "het leven" en langer.
Laat je dan in de winkel vooral niet voorl***en dat ie het niet meer waard is, knipoog.
Mijn oudjes zijn boven de 60 jaar en naaien met gemak alles wat ergens onder de voet past.

Zowat alle vroeger "grote" merken zijn inmiddels in Chinese handen... en vooral bij de moderne met computer is het net zoals met auto's.
Vroeger kon je de ANWB helpen als je gestrand bent, vandaag hooguit wegslepen omdat de computer uitgelezen moet worden, haha.

Mijn vriendin heeft die duurste Pfaff Icoon ( iets van 12 of 13 dznd euri) en niets als ellende met dat ding.

Voor een nieuwe machine heb ik Tip nr 2 : neem jouw werkjes mee naar de winkel en ga daar met rust verschillende merken en soorten proberen

Die Sailrite (of de goedkopere versie , de Kayser Gritzner) zit bij mij ook nog op het verlanglijste, die vind ik gewoon gaaf

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 07:44

Ik zou me laten adviseren in een machinewinkel. Dat is ook fijn als er iets met je machine is, dan heb je een adresje waar je hem naartoe kunt brengen. Ik vind zelf de Brothers heel erg fijn, ik heb een Brother Innovis 27, veel steken, knoopsgaten, afwerksteken.

Ik laat hem iedere zomer even nakijken, hopelijk gaat hij nog even mee.

Maar blind op internet kopen raad ik af. Je moet echt even voelen. In een goede winkel hebben ze zelf lapjes en stofjes om te ervaren.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:01

Ik ben naar een naaimachine winkel geweest waar ik aangaf dat ik ook met zwaarder spul bezig wilde. Ze hadden een 2e hands bernina staan. Ding is loodzwaar maar dat is omdat de onderdelen ook nog van metaal zijn, modernere machines hebben onderdelen van kunstof en hoewel dat fijn is dat zon machine lichter is , is t ook kwetsbaarder. Daarnaast idd uitleg dat merken als singer tegenwoordig in chinese handen zijn en dat het meer massaproductie is geworden.

Ik heb uiteindelijk 600 euro geinvesteerd in mn bernina en eerlijk waar, ik kan kezen en schrijven met die machine. Jurkjes etc geen probleem maar webbing voor een halsband pakt ie ook zonder enig probleem. Ik raad je aan je te laten adviseren in de winkel, en ter plekke dingen uit te proberen voor aanschaf.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:48

Bij ons in de buurt zat er zo’n huiskamer/naaimachinewinkel en dat was zo fijn!
Ik had toen een Lewenstein naaimachine waar ik heel veel kleren op gemaakt heb en nadat ik het zat was heb ik die weggedaan, tot ik na járen weer de kriebels kreeg heb ik zo’n Singer gekocht maar wat een trash zeg |o
Inderdaad alles van plastic en moest onderhand een cursus volgen om de draad op te zetten dusss daar was ik snel klaar mee en heb dat ding weggegeven,

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:05

ik had een aardig budget en ben naar een naaimachine winkel gegaan.
Ik ben geslaagd voor een 2ehandsje, maar wel een loeizwaar ding met alles erop en eraan.

Ik heb een husqvarna viking platinum 770

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:38

VillaNeusjes schreef:
Ik ben naar een naaimachine winkel geweest waar ik aangaf dat ik ook met zwaarder spul bezig wilde. Ze hadden een 2e hands bernina staan. Ding is loodzwaar maar dat is omdat de onderdelen ook nog van metaal zijn, modernere machines hebben onderdelen van kunstof en hoewel dat fijn is dat zon machine lichter is , is t ook kwetsbaarder. Daarnaast idd uitleg dat merken als singer tegenwoordig in chinese handen zijn en dat het meer massaproductie is geworden.

Ik heb uiteindelijk 600 euro geinvesteerd in mn bernina en eerlijk waar, ik kan kezen en schrijven met die machine. Jurkjes etc geen probleem maar webbing voor een halsband pakt ie ook zonder enig probleem. Ik raad je aan je te laten adviseren in de winkel, en ter plekke dingen uit te proberen voor aanschaf.


Het is tenslotte een naaimachine _O-

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:46

Urbanus schreef:
VillaNeusjes schreef:
Ik ben naar een naaimachine winkel geweest waar ik aangaf dat ik ook met zwaarder spul bezig wilde. Ze hadden een 2e hands bernina staan. Ding is loodzwaar maar dat is omdat de onderdelen ook nog van metaal zijn, modernere machines hebben onderdelen van kunstof en hoewel dat fijn is dat zon machine lichter is , is t ook kwetsbaarder. Daarnaast idd uitleg dat merken als singer tegenwoordig in chinese handen zijn en dat het meer massaproductie is geworden.

Ik heb uiteindelijk 600 euro geinvesteerd in mn bernina en eerlijk waar, ik kan kezen en schrijven met die machine. Jurkjes etc geen probleem maar webbing voor een halsband pakt ie ook zonder enig probleem. Ik raad je aan je te laten adviseren in de winkel, en ter plekke dingen uit te proberen voor aanschaf.


Het is tenslotte een naaimachine _O-


Dat moet jij weer zien he _O-

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:56

Ah super bedankt voor al jullie reacties en tips!
Een keer laten opfrissen in de winkel had ik nog helemaal niet aan gedacht. In de afgelopen 5 jaar heb ik dat sowieso niet laten doen.

Dat Singer niet is wat het ooit was, werd me inderdaad ook duidelijk. Zo zonde!
Maar goed dat ik er op tijd achter kwam want ik stond al op het punt om er eentje te bestellen.

De brother A150 lees ik veel goeds over en ik begreep dat, dat merk sowieso nog goede machines maakt. Dus dan zit ik alweer wat veiliger.

Ik zal eens op zoek naar een winkel hier in de buurt om sowieso mijn huidige machine langs te brengen en dan wellicht ook eens kijken of ik iets anders kan uitproberen.
Zolang mijn Husqvarna nog werkt zal ik hem sowieso niet weg doen maar die heeft me destijds ook niets gekost en een andere machine met meer steken lonkt wel.
En ik moet er niet aan denken dat mijn naaimachine de geest geeft voordat ik een andere heb klaarstaan. :=

sasja0705
Berichten: 1931
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:58

VillaNeusjes schreef:
Ik ben naar een naaimachine winkel geweest waar ik aangaf dat ik ook met zwaarder spul bezig wilde. Ze hadden een 2e hands bernina staan. Ding is loodzwaar maar dat is omdat de onderdelen ook nog van metaal zijn, modernere machines hebben onderdelen van kunstof en hoewel dat fijn is dat zon machine lichter is , is t ook kwetsbaarder. Daarnaast idd uitleg dat merken als singer tegenwoordig in chinese handen zijn en dat het meer massaproductie is geworden.

Ik heb uiteindelijk 600 euro geinvesteerd in mn bernina en eerlijk waar, ik kan kezen en schrijven met die machine. Jurkjes etc geen probleem maar webbing voor een halsband pakt ie ook zonder enig probleem. Ik raad je aan je te laten adviseren in de winkel, en ter plekke dingen uit te proberen voor aanschaf.

You made mij day _/-\o_

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:54

Hier ook een Brother fan ik heb de Brother Innovis A50. Onwijs fijne machine :)

Powervriendje Herinneringen aan jou blijven mij een glimlach geven <3

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:19

Ik wil voor het verjaardags partijtje van mijn oudste een serie "ridder kappen" maken.

Ik wilde daarvoor zoiets gebruiken als patroon
https://i.pinimg.com/originals/f1/94/ec ... 779a46.jpg

of heeft 1 van jullie wellicht eenbetere suggestie?

Het is voor jongens van 4 tot 6 jaar ongeveer

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:43

Ik kan je daar helaas niet bij helpen Mri!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:53


VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:12

Urbanus schreef:
VillaNeusjes schreef:
Ik ben naar een naaimachine winkel geweest waar ik aangaf dat ik ook met zwaarder spul bezig wilde. Ze hadden een 2e hands bernina staan. Ding is loodzwaar maar dat is omdat de onderdelen ook nog van metaal zijn, modernere machines hebben onderdelen van kunstof en hoewel dat fijn is dat zon machine lichter is , is t ook kwetsbaarder. Daarnaast idd uitleg dat merken als singer tegenwoordig in chinese handen zijn en dat het meer massaproductie is geworden.

Ik heb uiteindelijk 600 euro geinvesteerd in mn bernina en eerlijk waar, ik kan kezen en schrijven met die machine. Jurkjes etc geen probleem maar webbing voor een halsband pakt ie ook zonder enig probleem. Ik raad je aan je te laten adviseren in de winkel, en ter plekke dingen uit te proberen voor aanschaf.


Het is tenslotte een naaimachine _O-


True that. :')


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:13

xLovesPower schreef:
Hier ook een Brother fan ik heb de Brother Innovis A50. Onwijs fijne machine :)


Goed om te horen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Innovis A150 maar lees ook vrijwel alleen maar positieve verhalen over de Innovis serie.

Ik heb eindelijk mijn monnikenwerk af, een grote quiltdeken. Die wilde ik nog afmaken met mijn Husqvarna. Nu mag hij binnenkort naar de zaak in de hoop dat hij daar weer wat opgeknapt kan worden. :)
En dan ook eens kijken of ik de Brother van dichtbij kan bekijken en uitproberen.

Mijn eerste quilt. Hij is lang niet strak maar voor een eerste keer ben ik trots!
Hij is 210 x 165 cm.
(En ik moet nog even draadjes plukken aan de achterkant O:) )
Afbeelding

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:29

Wat tof! Heel mooi!

Also, fok draadjes plukken, na knopen aannaaien echt m'n grootste vijand.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 06-05-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:29

Oef dat vind ik zo knap :wow:

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:09

Wat een werk!!

Vind het er altijd zoooo gaaf uitzien. Maar ik weet nu al dat ik na 20 vierkantjes er klaar mee zou zijn en toch... ooit...

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:46

Knap gedaan hoor :j
Heb ik geen geduld voor!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, MieLo en 4 bezoekers