[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:06

Even een stipje... Kijken of dit iets is om mijn motivatie te tekenen terug te krijgen :).

*Gaat andere topics teruglezen.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:20

Is er eigenlijk een thema? Of kies je gewoon zelf je afbeelding?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:38

Ik ga mee doen :). Ik ga voor 1x in de maand een tekening/schilderij/whatever.

Alles meer is mooi meegenomen :).


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:21

eclair98 schreef:
Ik heb het nu 2 / 3/ 4 jaar ofzo niet volgehouden. Ik merk nadat ik gestopt ben, dat ik gelijk minder teken. Ik hoop het vol te houden met 2 tekeningen per week := En dan ook in 1 stijl.

Als je t steeds niet vol hebt gehouden, kun je dan niet beter je doel wat lager stellen :)?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:27

eclair98 schreef:
Eerst wilde ik er elke dag 1 en toen een keer in de twee dagen ofzo. Dus dit is voor mij al lager :P En daarbij, ik werk best snel, want als ik er langer over doe, wordt het niet beter :P

Dat wist ik niet :D.

Succes iig +:)+.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:08

Afbeelding

Om de daad bij t woord te kunnen voegen heb ik maar alvast wat tekenzooi opgeduikeld en heb ik bij de Action twee blokken gehaald :+.

Ik ben van plan de afgebeelde materialen minimaal 1x te gebruiken (als in, grafiet, pastelkrijt/pastelpotlood, kleurpotlood, fineliners en aquarelverf). Olieverf leek me nog wat optimistisch, dus mijn ezels en schilderspullen heb ik laten liggen :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:08

Nienke15 schreef:
Nienke15 schreef:
Hoi!
In 2019 wil ik ook weer een poging doen om elke dag (of iig 3/4 dagen per week) iets te tekenen :D en het is dan de bedoeling om niet na 2 weken al op te geven...

Omdat ik al weet dat ik dit toch niet vol ga houden ga ik het bijstellen naar 1 per week (en als het dan een keer meer zijn is dat mooi meegenomen :) ). Heb een nieuw blok met aquarelpapier gekocht bij de action en dat blijkt heel fijn papier te zijn, dus dat komt goed uit :D

_San87_ schreef:
[ [url=m/tyHsBS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om de daad bij t woord te kunnen voegen heb ik maar alvast wat tekenzooi opgeduikeld en heb ik bij de Action twee blokken gehaald :+.

Ik ben van plan de afgebeelde materialen minimaal 1x te gebruiken (als in, grafiet, pastelkrijt/pastelpotlood, kleurpotlood, fineliners en aquarelverf). Olieverf leek me nog wat optimistisch, dus mijn ezels en schilderspullen heb ik laten liggen :).


Wat voor blokken heb jij bij de action gehaald? Is dat fijn papier?


De bovenste drie blokken zijn van de Action. De wit met rode heb ik al járen en is fantastisch tekenpapier (zit nu in een blok met turqoise/witte omslag). Het tweede blok (die met de zwarte kaft) zit papier dat vergelijkbaar is met papier in dummy boeken (ken je die?) en in het bovenste blok zit meerdere soorten papier en karton in wit, bruin en zwart :).

Sowieso ben ik erg fan van het papier van de Action. Betaalbaar en goede kwaliteit.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:12

Oh goed dat je t zegt. Morgen even de kelderkast in duiken om m'n verzamelmap te zoeken :D.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:05

Art_Ificious schreef:
Heb nog een klein vraagje. Ik wil dus vaker mensen tekenen. Maar ik veronderstel dat je niet zomaar babyfoto's of kinderfoto's van internet gaat pakken? Op foto's staan namelijk altijd auteursrechten. Maar toch zie ik regelmatig tekeningen van beroemdheden/acteurd (jack sparrow oa) die ook nog eens te koop gezet worden. Hoe zit dat dan?


Is geen probleem. Je maakt van die foto iets anders. Daarnaast mag je voor privé-gebruik prima foto's natekenen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:25

Pluizebolpum schreef:
Weet je het zeker San? Ik meen dat het wel iets lastiger ligt, zelfs als je niet voor verkoop je werk op internet zet. Het is sowieso netjes om de maker te vragen of het mag, de naam/bron erbij te zetten of anders bv https://pixabay.com/ te gebruiken, waar de afbeeldingen auteursrechtenvrij zijn (behalve die met het shutterstock logo, daar betaal je voor).
Maar goed, ik vind het een lastig en grijs gebied. Doe het ook weleens hoor, maar liefst gebruik ik eigen foto's. Weet ik tenminste zeker dat de maker het niet erg vindt :D .
Als je echt voor jezelf alleen en niet online lekker wil oefenen maakt 't niks uit natuurlijk.

Als je er geen geld aan verdient en de tekening voor privé gebruik is, dan mag je die gewoon maken :). En ook in topics als deze laten zien.

Uiteraard is het wel netjes toestemming te vragen, maar het hoeft niet.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:40

Afbeelding

Ik ben maar alvast begonnen, het kriebelde :'). Wel een kunstlichtfoto.

Maand december 2018 dus :+.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:03

culaccino schreef:
Wat een heerlijke tekening, _San87_!

Ik meld me ook! De afgelopen jaren kon ik er niet voor gaan zitten, maar hopelijk komt daar binnenkort verandering in. Voornemen is om in ieder geval íets te maken dit jaar :Y)

Dank je wel :D.

Leuk dat je ook meedoet.


eva1969 schreef:
marley93 schreef:
Heeft iemand een tip voor een schetsblok met gekleurd papier (liefst grijstinten), geschikt voor soft pastel, die even meer dan 12 of 24 pagina's heeft?
in de webshop van Realisme in portret kan je per vel bestellen, bijv canson mi teintes. Weet niet of dat een optie is? Heb je precies de kleur die je wilt en de hoeveelheid die je wilt.

Losse vellen kun je bij iedere hobbywinkel krijgen. Ze zal niet voor niets om een blok vragen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 07:06

Thanks, girls :D.

Handletterblokken is een goede tip :j. Ik heb voor t ezeltje een blok van de Action gebruikt. Beviel heel goed.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:14

Bedankt, meiden *\o/*!

Telpeva schreef:
Ik vind het echt grappig dat het mensen helemaal niet tegen houdt dat het nog december is :') Dat enthousiasme is aanstekelijk!

Pfuh, tijd is maar een illusie :P.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:34

Nienke15 schreef:
Leuk al die mensen die ook al zo enthousiast zijn :D

Vorige week al aan deze begonnen, maar aangezien het (bijna) week 1 is laat ik hem daar wel voor tellen. Het is A4 met een soort ecoline van de action (vorige week zien liggen daar en leek me handig aangezien ik anders elke week 10 potjes ecoline heen en weer mee moet nemen van huis) en oost Indische inkt.
[ Afbeelding ]

Heeel erg leuk :+:.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:31

Ik ben begonnen met mijn tweede tekening :'). Ik heb de smaak te pakken geloof ik.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:31

AlwaysH schreef:
Ik had mezelf gemeld, maar nog niet echt verteld wat ik maak! :P

[ [url=m/v9fHzd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh cool. Benieuwd hoe deze wordt.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:45

AlwaysH schreef:
_San87_ schreef:

Oh cool. Benieuwd hoe deze wordt.


Deze is af ;) Ik ben niet zo van het inkleuren. Doe het wel hoor, maar vind veel dingen veel mooier zonder kleur. Daarnaast is dit aquarel papier, dus die textuur is niet zo mooi met mn polychromos potloden. :o

Ow sorry :o. Ik dacht dat t een wip was.

Denk dat je uit die afbeelding nog veel kunt halen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:42

Cactusknuf schreef:
[ [url=m/xrcShz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb deze gister gemaakt en deze laat ik ook oficieel meetellen, tips zijn erg welkom! (Ps ik ben pas 13 dus ik heb nog niet zo veel ervaring :P ) ik heb echt nog veel moeite om het zo echt mogelijk te maken en dit lukt mij ook nog niet zo goed ,tips hiervoor zijn fijn! Ogen vind ik ook een beetje zombie achtig geworden maar mooier lukken ze niet _-:( kortom: niet de mooiste tekening :')

Goed bezig al :j.

Voor je volgende tekening kun je wellicht proberen de buitenlijnen niet om te trekken, als je me snapt. Dan lijkt ie ook al echter.

En zet eens een wit stipje in t oogje en kijk wat er gebeurt :D.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:57

Afbeelding

Tekening voor de maand januari *\o/*. Iedere tekening deze maand is extra :D.

Dit topic motiveert op een goede manier. Bedankt daarvoor. Hopelijk houd ik t vol.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:04

Bedankt allemaal :D.

@Sjolvir, ziet er al goed uit. Is het je eigen hond?

@Remenbrance, je haas is goed gelukt. Goede blik gevangen.

@Kiwiris, hihi superleuk :D. Vooral de laatste.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:25

Pluizebolpum schreef:
Telpeva, wat zonde dat ie lekte, maar wat een heerlijke plaat. Zo leuk, die muisjes!
Fennadev Verhoudingen hoeven niet altijd te kloppen, dat veulenpaardje heeft zo wel wat.
AlwaysH Mooi werk zo, die koi. Al krijg ik ook wel heel erg de neiging om 'm in te kleuren. Dat teveel kleur te druk maakt is ook wel zo, maar soms vind ik dan één of twee goed gekozen kleuren ook erg aanspreken. Maar goed, ieder z'n smaak en hij blijft hoe dan ook mooi.
Cactusknuf13 pas? Nou, komt wel goed hoor. Hij is al heel snoezig en knuffelig om te zien. Linkeroog ziet er al heel best uit, rechts net wat groffer, maar dat is inderdaad gewoon veel oefenen. Bovendien is een koppie van vooraf tekenen sowieso lastiger.
_San87_O, gut, weer zo knuffelig. Knap hoor. En die ogen... <3
SjolvirBegin ziet er al goed uit zo. Erg benieuwd hoe die er af uit ziet!
Remembrance Ook pas 13? :oo Gewoon heel knappe haas. Ook zo die lichtaccenten in de vacht. Mooi.
Kiwiris Ow,ow,ow, wat leuheuk! Wat een heerlijke stijl zo!


Hier even een vluggertje met potlood, plaatje uit eigen werk en een beetje Gimp om te poetsen. Moet toch maar eens de scanner weer inpluggen, hij wordt erg onscherp.
[ [url=m/a2qmRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat tof. Vind dat onscherpe wel wat hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:58

Sjolvir schreef:
Mooie haas! Er vandaag nog 3 gezien en ze lijken er echt op.

Dat katje met die gele bloempjes, zo simpel, maar zo treffend.

Portretten van jou vind ik mooi door de stijl..

Hond is af, ja eigen hond op A4 tje.

[ [url=m/UIMXyo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi. Wel lijkt de hond een beetje weggedrukt door de tekst. Of was dat de bedoeling?


NESCAFE schreef:
Mag ik mij hier ook melden, het lijkt mij leuk om mee te doen. Ik ben ooit eens begonnen met tekenen om beter te leren fotograferen maar ben een beetje in de val gelopen dat ik het gelijk wilde kunnen en dan weer teleurgesteld was in de resultaten. Nu dus een stap terug gedaan en mij verdiept in de basis van het tekenen. Ik wil mijzelf als doel stellen 1x per maand te oefenen op een bepaald onderdeel van het tekenen. In deze tekening is dat om mij bewust te zijn van de vorm die ik probeer vast te leggen zoals de botstructuur, de aderen etc en waar die dan horen te zitten. Ik ga nu aan de hals beginnen maar die vind ik een stuk moeilijker omdat het een groot stuk is met weinig variatie.

[ [url=m/ERsXP7.jpg]Afbeelding[/url] ]


_San87_ Schattig en mooi vastgelegd. De ogen springen er echt uit.
Sjolvir Knap om zo een hond te schetsen.
Remembrance Mooi in verhouding, ik vind hem goed gelukt.
Kiwiris Creatief en een echte eigen stijl.
Pluizebolpum Prachtig, knap om zonder model te tekenen.
Jis_ Prachtig, ook een eigen stijl.

Goed bezig! Je werkt iig al goed met contrasten. Om de hals interessant te houden kun je dat ook toepassen :j.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:49

Haha Roodvos, die tekening over verhuizen is heeel herkenbaar _O-.

@Fnanne, lekker los werkje zo. Leuk.

@Jis, mooi zeg. De verveelde blik heb je goed te pakken :j.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:23

Ik laat de delen die wit zijn leeg :).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Catfish, claudtje, jasz, Mariett, NorwayFjord, Polarize, RianneH, veerledec, Vernon en 7 bezoekers