[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:07

Sinds eind oktober is het me al niet gelukt iets te doen, maar het kriebelt weer heel erg, dus vandaag vast begonnen voor 2019

Afbeelding


thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 19:50

thirteenn schreef:
Ik heb jullie hulp nodig! Ik wil heel graag weer een bujo starten, eentje die ik hoogwaarschijnlijk zelf ga binden/maken. Nou wil ik er alleen geen planner in of jaarlijkse trackers (eigenlijk is het dus geen bulletjournal meer) Hebben jullie ideetjes? Ik heb tot nu toe:

20 before 2020
Monthly goals
lijst van favoriete fotografen
Maanfasen
Verjaardagen
Belangrijke data's van school (deadlines etc)

Iemand nog?

All magic comes with a price, dearie

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:56

Misschien je series of boeken? Of het type fotoshoot wat je nog wil doen? Laatste heb ik in mijn bullet journaal.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 20:11

Paralian schreef:
Misschien je series of boeken? Of het type fotoshoot wat je nog wil doen? Laatste heb ik in mijn bullet journaal.


Ik volg geloof ik geen series meer, maar films kan ik wel tracken! boeken zijn er veel te veel en zou het liefste ook de helft ervan kwijt willen :+ shoots is ook nog interessant als fotografiestudent!

All magic comes with a price, dearie

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:13

Sport trainingen, of je financiën, het weer...

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:13

Dan juist een lijstje van je boeken, zodat je daarop kan markeren welke je wilt houden of weg doen :D je kan dan ook bijhouden welke je al wel of niet verkocht hebt of weggedaan.

Vind je het leuk om te shoppen of steden te bezoeken oid? Ik wel, en tot nu toe is het er nog niet van gekomen maar eigenlijk wil ik ook een pagina maken met steden waar ik ben geweest, met een kleine beschrijving zoals of het daar leuk was, waar we hebben gegeten (en of dat voor herhaling vatbaar is).
Mijn verzameling starbucks mokken hou ik ook bij in mijn bujo, misschien heb jij ook wel een leuke verzameling van iets specifieks?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 13:18

Telpeva schreef:
Dan juist een lijstje van je boeken, zodat je daarop kan markeren welke je wilt houden of weg doen :D je kan dan ook bijhouden welke je al wel of niet verkocht hebt of weggedaan.

Vind je het leuk om te shoppen of steden te bezoeken oid? Ik wel, en tot nu toe is het er nog niet van gekomen maar eigenlijk wil ik ook een pagina maken met steden waar ik ben geweest, met een kleine beschrijving zoals of het daar leuk was, waar we hebben gegeten (en of dat voor herhaling vatbaar is).
Mijn verzameling starbucks mokken hou ik ook bij in mijn bujo, misschien heb jij ook wel een leuke verzameling van iets specifieks?


Dat is misschien toch wel slim! Nu nog motivatie zoeken om +-200 boeken op te schrijven hihi. Oh! Ik kan een lijst maken van kastelen in nederland die we hebben bezocht! Verzameling starbucks mokken? Wist niet dat dat er was! Heb je een foto van je mokken? :+ Ben nu wel nieuwsgierig. Ik verzamel fotoboeken :+ Dure hobby, maar kan ook een wishlist maken!

All magic comes with a price, dearie

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:31

Deze foto is niet van mij maar van internet geplukt, maar deze mokken zijn jarenlang te koop geweest bij de starbucks, in allerlei landen en steden. Rotterdam mokken waren alleen in hun filiaal in Rotterdam te koop, Utrecht mokken alleen in Utrecht en zo door. Ze zijn geloof ik gestopt met deze serie helaas maar ik heb wel een flinke verzameling, bijna alle Nederlandse steden mokken en ook een paar van buitenlandse steden :D

http://3.bp.blogspot.com/_dWHz1enpjbw/T ... C09091.JPG

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 17:16

Telpeva schreef:
Deze foto is niet van mij maar van internet geplukt, maar deze mokken zijn jarenlang te koop geweest bij de starbucks, in allerlei landen en steden. Rotterdam mokken waren alleen in hun filiaal in Rotterdam te koop, Utrecht mokken alleen in Utrecht en zo door. Ze zijn geloof ik gestopt met deze serie helaas maar ik heb wel een flinke verzameling, bijna alle Nederlandse steden mokken en ook een paar van buitenlandse steden :D

http://3.bp.blogspot.com/_dWHz1enpjbw/T ... C09091.JPG

Oh, heeel anders dan ik had verwacht hahah

All magic comes with a price, dearie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:31

Telpeva schreef:
Deze foto is niet van mij maar van internet geplukt, maar deze mokken zijn jarenlang te koop geweest bij de starbucks, in allerlei landen en steden. Rotterdam mokken waren alleen in hun filiaal in Rotterdam te koop, Utrecht mokken alleen in Utrecht en zo door. Ze zijn geloof ik gestopt met deze serie helaas maar ik heb wel een flinke verzameling, bijna alle Nederlandse steden mokken en ook een paar van buitenlandse steden :D

http://3.bp.blogspot.com/_dWHz1enpjbw/T ... C09091.JPG


Zo jammer dat ze nu andere hebben, vind de nieuwe echt lelijk en spaarde de oude ook -O- Wil nog heel graag eentje van een bepaald land waar ik het toen vergeten ben.

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:33

Ja zonde he, ik vind die oude ook veel mooier. Beter formaat ook, die nieuwe vind ik zo laag en klein, daar past toch nooit een latte machiatto in. Maar ik dwaal een beetje af lol

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Shettepret

Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:23

Hoi!!

Ik kom ook weer meekletsen. Ben er even tussenuit geweest maar het journallen is wel gewoon doorgegaan!

Vandaag krijg ik mijn 5e journal binnen (zilveren Leuchtturm) voor 2019 dus die kan ik op mijn gemakkie gaan opzetten. Heb het afgelopen jaar 3 journals versleten.
Onder de kerstboom ligt het boek van Ryder, kan niet wachten tot ik hem heb en kan lezen. Ben benieuwd of ik nieuwe inspiratie krijg voor 2019 en hoe mijn pagina’s er dan uit gaan zien.
Om even wat te delen... dit zijn mijn december monhtly pages.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Ben ook te volgen op instagram
Instagram.com/appelstappel

Stapper

Our actions are what set things in motion

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:20

Super leuk!! Is dit ook een Leuchtturm? Hij ligt zo mooi open!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Shettepret

Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:48

Ja dit is ook een Leuchtturm. Dit is de army green met red dots. Papier lijkt ietsie steviger te zijn dan de ‘gewone’ dotted lt’s.

Stapper

Our actions are what set things in motion

Mandarijn
Berichten: 9062
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:48

Hi!
Ik wil voor 2019 in een nieuw bujo beginnen, nu zit ik alleen te twijfelen of ik mijn foodlog erin verwerk of dat ik daar een aparte voor aanschaf. Wat zeggen jullie?

En als er mensen ook een foodlog bij houden, please share... :))

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:35

Food log hou ik bij in de app myfitnesspal, die berekend ook meteen de calorien en andere voedingsstoffen die er in zitten en die geeft automatisch aan of je al bijna over je limiet gaat, of je van x voedings niet al te veel binnen hebt gekregen. Heeft niet zoveel met een bujo te maken, maar ik vind het zelf een stuk sneller en efficienter misschien is het ook iets voor jou? Mijn gewicht en afmetingen hou ik wel bij in mijn bujo!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

IMANDRA

Berichten: 9797
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:38

Ik hou geen foodlog in mijn bujo bij, maar denk er wel over om bij te houden wat voor dag ik had (goed- netjes aan m'n doelen gehouden; matig - slechte dag maar deze is wel ingepland; en slecht - niet aan mijn doelen gehouden) om een overzicht te krijgen hoe het afvallen als geheel gaat. Dacht aan zo'n pixel-chart. En daarnaast inderdaad gewicht en afmetingen!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:41

Citaat:
Onder de kerstboom ligt het boek van Ryder, kan niet wachten tot ik hem heb en kan lezen.

Ik kwam hem vandaag tegen in de Bruna, er lag er ook nog maar eentje :oo Dus ik pak hem zonder nadenken meteen op en loop ermee naar de kassa... en er was dus een vrouw achter mij, nou als blikken konden doden dan had ik er niet meer geweest _O- Zij wou hem dus ook. Pech gehad, hij is van mij nu ~~}>

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:56

Is het een aanrader? Staat er veel nieuws in?

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:28

Ik heb nog geen tijd gehad om echt te kijken, wat ik tot nu toe heb gezien lijkt vooral herhaling van wat er ook op zijn website staat. Hij (de schrijver) is zelf vrij minimalistisch met zijn ontwerpen, en de voorbeelden in het boek zijn ook in de stijl die hij ook op zijn website gebruikt, dat is denk ik iets dat je moet aanspreken of juist niet. Het zijn géén kleurige pagina's met allerlei illustraties, het lijkt in die zin bijvoorbeeld totaal niet op een boek van Mus. Mijn eerste indrukken is dat dit boek vooral gaat over de gedachtes en theorie achter de methode, over hoe je je eigen productiviteit kan verhogen. Ik vind het zelf helemaal geweldig.

Zo nu ga ik lezen :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Shettepret

Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:09

Jaaa, doe maar zo..... -O-

Stapper

Our actions are what set things in motion

Telpeva

Berichten: 14688
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:30

Shettepret schreef:
Jaaa, doe maar zo..... -O-

Sorry ik was iets te enthousiast :o Ik zal erover kappen en geen spoilers posten! Veel plezier ermee over een paar dagen, maar dat komt denk ik vast wel goed :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Shettepret

Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:35

Telpeva schreef:
Shettepret schreef:
Jaaa, doe maar zo..... -O-

Sorry ik was iets te enthousiast :o Ik zal erover kappen en geen spoilers posten! Veel plezier ermee over een paar dagen, maar dat komt denk ik vast wel goed :D


:j komt zeker weten goed!! Ben aan het af tellen haha.
Ik geef een gil als ik hem heb (gelezen!)

Stapper

Our actions are what set things in motion

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:42

Ja dat dacht ik al, echt de theorie er achter. Ik heb me er nog nooit echt in verdiept eerlijk gezegd haha

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:59

Oeeh ik wil wel graag spoilers hoor!!! Twijfel heel erg of ik ‘m wil (en dan de NL of engelse versie?!)

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jojoju en 33 bezoekers