[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:45

Los van het licht, wordt mijn oog direct naar de "kaarsrechte" buik van het rode paard getrokken. Waarschijnlijk omdat die zo horizontaal lijkt. Misschien kun je die een bolling geven? Dat is wellicht makkelijker dan het hele paard iets roteren (kan misschien wel als je die in een aparte groep layers hebt).

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:44

@Fair; Wat je zou kunnen doen om het 'licht van achter' effect nog wat te versterken (waardoor de paarden waarschijnlijk ook iets losser van elkaar komen te staan; tussen de voorbenen van het rode paard en de achterbenen van het grijze paard zit een vrij laag contrast waardoor het in 1 oogopslag lastig te zien is waar het ene been eindigt en het andere begint), het volledige silhouet van het paard (alle lagen gemerged in principe) achter elk paard te doen, deze helemaal geel/licht oranje kleuren en dan een hele lichte gaussian blur erover. Opacity misschien iets omlaag en dan heb je net dat mooie lichtrandje dat om de paarden heen valt door het licht van achter.

Wat mij vooral erg opvalt is; het gras is groen, de boom is bruin, het paard is rood, het paard is grijs, terwijl je met deze lichtval denk ik al wat meer dat sunset gevoel hebt. Tenminste, ik mis wat 'oranje' in het geheel.
Zet voor de grap eens, als helemaal bovenste laag, een oranje laag bovenop je tekening, zet de laag modus op "color" (één van de onderste in het rijtje), opacity omlaag (10% tot zelfs 25% afhankelijk van het effect wat je wil) en kijk wat voor een effect dat heeft op de sfeer in je tekening. Je voelt meteen wat meer dat laagstaande zonnetje.
Of als je juist voor een wat kille bewolkte slecht weer sfeer wil gaan, maak diezelfde laag eens blauw (dan kan je altijd later nog extra gele / oranje highlights toevoegen om dat warme zonnetje erbij te betrekken).
Zo krijg je wat meer een samenhang van kleuren en oogt het allemaal wat natuurlijker.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:56

Oh, wat een ontzettend fijne tips allemaal! Soms staar je je zo dood op een tekening dat je dit soort handige dingen niet meer ziet. Ik zal gelijk bezig. Dankjewel!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:12

Zouden jullie even dit topic voor mij willen checken? Ik kom er namelijk niet helemaal uit met mijn tablet en de aansluitingen: [HTT] 3 'monitoren' aansluiten op videokaart, kan dit?

Tevens ook even een vraagje om mij morgen wat tijd te besparen: Ik heb, om te testen of het tablet werkt, deze even in de HDMI-poort gestoken (Het gaat om een Huion kamvas 13 pro). Hij kopieerde het scherm wat nog aangesloten stond, mijn secundaire LG DVI-scherm dus. Maar wat mij opviel was: Op het tablet zag ik de muis bewegen (en op het scherm natuurlijk), andersom zag ik de pen op het LG-scherm en het tablet bewegen, maar zodra ik programma's opende opende deze wel op het LG-scherm, maar niet op mijn tablet. Hier bleef ik gewoon de windows achtergrond zien en de taakbalk. Wat doe ik hier fout?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 07:21

Je kan je programma's op je tekenscherm slepen :j Voor de rest kan ik helaas niet helpen!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:05

Ik kruip onder m'n steentje vandaan: ik ben ook eindelijk maar weer eens aan het tekenen gegaan! De aankomende twee maanden kan ik m'n paarden niet rijden door een fractuur, dus daarom zijn mijn dagen op stal maar kort. Maar: dan houd ik eindelijk weer eens wat tijd over voor andere bezigheden! :j

Dus bij deze, een kleine buste van een schimmeltje (jup, dezelfde als m'n avatar)! Ik kom niet heel veel verder dan het tekenen van pony's en dan ook echt alleen van dit soort. Voor het hele realistische heb ik 't geduld niet. :o

Afbeelding
Voor wie alles bij elkaar wil zien: http://deviantart.com/miezepluis. Volg daar geloof ik al een aantal van jullie, maar stuur zeker een berichtje, vind 't leuk om door jullie werk te neuzen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:17

Ik vind jouw stijl erg tof en fijn om naar te kijken! Zal je eens op deviantart volgen. :D

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:53

Nayomie schreef:
Ik vind jouw stijl erg tof en fijn om naar te kijken! Zal je eens op deviantart volgen. :D


Ahh, dankjewel! Heb wel heel veel verschillende dingen uitgetest, maar heb me er maar bij neergelegd dat dit toch hetgeen is waar ik steeds op terug kom. :P Heb je trouwens meteen even een volgje terug gedaan, je tekeningen zijn prachtig! En dat met een muis nog wel, wow! <3

En nog eentje, hihi. Het ding is dat áls ik weer aan 't tekenen ga, ik meteen van geen ophouden weet. :P

Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:50

Hallo allemaal! :) Ik volg hier al heel erg lang (eigenlijk sinds het begin), maar omdat ik niet zo actief aan het tekenen was zelf heb ik nog niet echt meegekletst.

Ik merk dat ik bij mijn eigen tekening waar ik momenteel mee bezig ben, al zo lang ermee bezig ben dat ik (letterlijk :') ) door de bomen het bos niet meer zie. Dit is een tekening voor mijn ouders van het gebied waarin zij wonen. Het is de bedoeling dat deze op groot formaat aan de muur kan komen te hangen.

Feedback vanuit jullie zou heel welkom zijn. Ik werk grotendeels van rechts naar links, volgens mij is het vrij duidelijk welke stukken wel en niet af zijn. Zien jullie nog dingen die echt anders/beter/etc zouden moeten? Is het een beetje één geheel of vallen er stukjes uit de toon? Jullie mogen echt pietluttig en kieskeurig zijn hoor :=

Afbeelding

Bunn, wat een schattige pony's :) Hele leuke stijl heb je!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:09

Bunn, ik volg je! Iedereen heeft een stijl, jij hebt duidelijk je eigen gevonden, ik vind ze heel mooi!

@Aleeneh, ik vind het echt geweldig mooi, enige wat ik zou veranderen is die meest rechtse boom, geeft die dezelfde kleuren en contrasten als de meest linker duidelijke boom en je hebt een mooi verloop! Misschien die voorste boom ietsjes lichter, maar ik weet dat uploads niet altijd uitvallen zoals ze bedoeld izjn.
Verder echt oprecht geen enkele op- of aanmerking, echt enorm mooi!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 23:33

Er moet idd meer verschil zitten tussen de 2 rechtse bomen. Ik heb ook de indruk dat je wat overdetailleerd, probeer in plaats daarvan detail te suggereren met kleur en textuur ipv elk bladje en sprietje te schilderen.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:38

Dankjewel beide! <3

Wauw Aleeneh, wat prachtig. Zo’n mooie, rustige sfeer! Ik denk dat ik met Xyris mee ga: de boom op rechts lijkt mij op dezelfde diepte te staan als de linkse, dus volgens mij mag hij ook wat lichter.

Vraag me inderdaad ook af of je overal zo veel detail wilt aanbrengen of niet? Ik denk dat het werk het misschien niet eens ‘nodig’ heeft. :j

Zijn er mensen die mee doen met Inktober? Ik zie best veel leuke tekeningen voorbij komen. Wij werken dan wel met ‘digitale inkt’ en oktober is al even onderweg, maar het lijkt me wel wat om er met terugwerkend kracht een paar onderwerpen uit te pikken! Hier het lijstje!

Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:10

Prachtig Aleeneh :oo

Als ik wat moet zoeken om op te mierenneuken: De boom inderdaad, die door de rest ook al genoemd is, en ik vind het ook een beetje vreemd ogen dat de achtergrond achter de voorste boom aan de ene kant veel lichter is dan aan de andere kant. Of moet je dat stuk gewoon nog doen?

Bunn: Ik doe mee met inktober! Alleen zonder promptlist :P (en op papier, dus niet met digitale inkt)
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 16-10-18 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:11

_roodvos_ schreef:
Bunn: Ik doe mee met inktober! Alleen zonder promptlist :P (en op papier, dus niet met digitale inkt)


Ohhh leuk! Heb je al wat resultaten om te showen? :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:34

Ik heb een heel irritant probleem met mijn Huion kamvas pro 13, zodra ik mijn computer opnieuw start lijken de drivers niet meer te werken, dit resulteert erin dat feitelijk alles werkt, maar de pen reageert enkel op scherm 1 (mijn hoofdscherm. het tablet is 3) en doet niks op het tablet, terwijl het tablet de pen wel registreert en dus toont op scherm.

Als ik dan de instellingen wil openen om de pen te linken aan scherm 3 dan reageert het programma niet. Opnieuw installeren is de oplossing, maar ik heb geen zin om dat elke keer te doen natuurlijk bij een nieuwe startup... Wat kan ik doen?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 22:41

Ik weet dat er een tijdje terug problemen waren met de nieuwe windowsupdate. Als je windows gebruikt, kijk eens of je je vorige update kan terugzetten ipv de huidige en verwijder en installeer de drivers opnieuw.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:47

Thanks! Ik zal er naar kijken!

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:49


MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:49

heyy!
Ik teken pas een paar maanden digitaal(ben ook best slecht er in eigenlijk), maar ik heb een probleem. Ik heb een chromebook van Dell en daarmee kan je op de play store allemaal dingen downloaden, ik heb daar op de teken app: IbisPaint X gedownload, deze werkt fijn voor mij, maar ik ben op zoek naar een andere betere app. Ik heb al dit topic door zocht en in het begin bericht verschillende apps opgezocht en gedownload, maar al ik de app aan klik in bestanden gaat ie automatisch naar mijn huidige teken app?! weet iemand waarom en of er nog een goeie (gratis) app is?

Alvast dankjewel voor het antwoorden!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 23:08

Lees eens de op :j

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:31

dat heb ik gedaan(was ff de naam vergeten van de OP dus dat heb ik begin bericht genoemd in mn vorige post) maar het downloaden gaat fout!(Dit is trouwens niet opdringerig bedoelt)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 23:52

Kijk eens op je pc welk programma je als standaard hebt aangeduid, en desnoods dat eens verwijderen

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:44

Quebelle schreef:
Kijk eens op je pc welk programma je als standaard hebt aangeduid, en desnoods dat eens verwijderen

oke dankje! zal straks proberen!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:34

hallo, ik zie tegenwoordig veel "yhh" voorbij komen op deviantart
ik weet dat die betekend your horse here verbeter me als ik verkeerd ben :+

maar ik zie ook in het bijschrift dat je moet bieden?
er staat bv SB, MB,AB onder maar wat betekend dit? meestal staat er bij elke afkorting nog een getal achter

hopelijk kunnen jullie hier op antwoorden :D

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:47

Dat zijn veilingen. Zo verkopen mensen designs van characters of van die speciale zelf verzonnen (paarden)rassen waarmee mensen aan (h)arpgs deelnemen. Ook worden er soms zo bases "verkocht" die dan worden ingekleurd naar de kleuren van jouw personage / paard.

SB = starting bid > het eerste bod moet minstens zo hoog zijn. Bied je eronder dan heb je pech en doe je niet mee.
MB = ???
AB = auto bid > biedt je dat, dan heb je de veiling automatisch gewonnen.

MB zou ik zo niet weten, ik ken alleen de SB en AB. De yhh ken ik ook niet maar in combi met de veiling klinkt het als een base die nog gekleurd moet worden naar smaak van de hoogste bieder.

*Edit: bedoel je misschien MR? Dat zou namelijk Minimal Raise, zoveel moet je dan minimaal extra bieden op het hoogste bod.
Laatst bijgewerkt door Bimmerd op 29-11-18 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt