[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:20

_O-

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:47

En mijn ervaring, mijn ouders hadden ook een plan met mij, as daardoor niet blij en uiteindelijk toch gedaan wat ik zelf wilde... Ging wel bijna ten koste van de band met mijn ouders.. Ze zagen gelukkig tijdig in dat hun wil niet wetvwas.
Enne 3 jr en 6 maanden... voor je t weet gaan ze voor t eerst stappen.. en ja dat gaat snel, die van mij zijn nu volwassen, maar hun jeugd ging in een oogwenk voorbij....

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:27

Yavanna schreef:
Keet schreef:
Moet eerlijk zijn dat mijn kinderen later liever ook niet naar een kunstacademie gaan als het aan ons ligt hoor :)



Weet je, je kunt als ouders wel een “toekomstplan” voor je kids hebben, had ik ook. Maar uiteindelijk gaat het erom dat ze iets gaan doen waar ze gelukkig van worden, of het nu kunstacademie is of een technische universiteit of misschien helemaal geen verolgopleiding.
Ik denk dat je daar de band met je kinderen ongedwongen houdt...
En niet wat papa en mama willen... jullie hoeven hun toekomst niet te zijn, die moeten ze zelf maken, met alle goede en slechte dingen die ze meekrijgen..
Zo dat was ff offtopic :D


Dit was bij ons ook zo en weet je wat ,juist dat waren de dingen die ik het beste kon en nog steeds kan.
Gek genoeg heb ik nu atelier naaiwerk en ik heb volgens hun plan geleerd voor verzorgende !.
Waar het hart is daar komen de paden samen......en tja freubelen ,knutselen het zit me in mijn bloed bleek op genealogie onderzoek ik kom uit een textiel familie al is het nu bij niemand terug te vinden!
ik ben de enige waar de genen opduiken , grappig toch! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:25

Keet schreef:
Je kan kijken of er een juf van Mode op Maat in de buurt zit



Is dat een beetje goed? :) Vind het echt zo moeilijk omdat ik het nog echt niet kan beoordelen...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:32

Mijn juf is een van de examinatoren en vind haar erg capabel :) zit al meer dan 30 jaar in het vak.
Zo ver ik kan beoordelen is het een goede opleiding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:48

Keet schreef:
Mijn juf is een van de examinatoren en vind haar erg capabel :) zit al meer dan 30 jaar in het vak.
Zo ver ik kan beoordelen is het een goede opleiding :)



Ik denk er idd over om daar m'n opleiding te gaan volgen. :j Ik zat ook bij sommige naaischolen in [naam] te kijken, maar dan leer je 5 dingen in elkaar naaien en dat is het... -O- Ik wil echt uitgebreid leren over allemaal mouwvormen en maten en patronen en alles. :j

Ik zag dat Ruth's Couture die op Mode op Maat staat bij mij in de buurt zit, dus ik ga daar maar eens een kijkje nemen. :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:53

Ik volg gewoon naailes bij haar (mijn juf), doe geen opleiding verder.
Maar het is een zeer uitgebreide opleiding :j heel duidelijk en uitgebreid.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:53

Afbeelding
Roodkapje cape gemaakt :)

Komende week start naailes weer :) ga aan een tas beginnen denk ik :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:23

ach hoe lief die cape!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:08

Hier megedaan met moderne klederdracht, we waren authentiekste deelnemer!( dus wel een leuke vermelding,al zeg ik het zelf na weken naaien).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mooi ,maar wat een takkewerk....volgende keer maak ik iets simpels! ;)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:23

Hier hadden zo ook zo'n soort wedstrijd met remakes van zaanse klederdracht. Zo leuk

Afbeelding
Kraamcadeautje

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:47

Keet schreef:
Hier hadden zo ook zo'n soort wedstrijd met remakes van zaanse klederdracht. Zo leuk

[ [url=m/2jXm15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kraamcadeautje


Leuk schattig

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:16

Na 3 lessen vandaag mijn machine gekocht. Wat een liefde! Een Brother Innovis 27. Wilde eigenlijk een Bernina maar die ik op het oog heb is 1200 euro, eerst maar op mijn Brother fröbelen.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:21

Brother is m.i. goed in borduurmachines, in naaimachines vind ik ze persoonlijk minder.. Maar t blijven fijna machines...
Ik had een paar weken geleden een ongelukje met mijn industriele, naald er boven in het linkerhoekje van mijn linkerwijsvinger erin en midden van mijn nagel eruit... 8)7 niet slim nie... dus paar weken verplichte rust gehad....

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:28

Ohhh ik vond hem verreweg het fijnst werken. Maar goed, het is in ieder geval voor de 1e 2 jaar.

Sterkte met de vinger, bah :(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:55

Heb nu 2 Bernina machines staan en daar komt nog een Brother bij :)

Wat leuk dat je er plezier in hebt Lieveli :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:49

Yavanna brrr wil je niet van die enge dingen doen?

Hier ook een Brother Innovis (35 geloof ik) en erg blij mee, wordt vrij intensief gebruikt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:51

Ja ik vind het écht zó leuk! Waarom 3 machines? Voor lock ook?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 01:54

Ja. Naaimachine en lock van Bernina. Komt een coverlock van Brother bij

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 02:00

Wat is het verschil tussen lock en coverlock?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:16

Ik ben opgegroeid met Pfaff machines maar heb nu zelf een uitgebreide Janome naaimachine en simpele singer lockmachine.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:40

Ja hier ook een pfaff ook mee opgegroeid en ik ben er gelukkig mee,werkt heel fijn!
Vorige week naar het stoffencircus geweest. Daar kiest mijn dochter toch mooie stoffen uit, die heeft echt smaak en dat met 5!.Maar het viel mij enorm op dat er weinig echte winterstof was voor jongens effen saai spul wel maar iets bijzonders of leuk niet echt. dus nu eerst maar shirts naaien en lange rompers, zoonlief is met net 2 dagen 2 uit de grootste maat gegroeid! en zindelijk istíe nog lang niet!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:45

Met een lock werk je naden direct af. Naaien snijden en afwerken. Zoals de binnennaden van je kleding. 2 naalden en 4 draden.
Met een coverlock werk je zomen netjes af en boordjes en biezen. Met 4 naalden volgens mij en 4 of 5 draden

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:04

misschien dat iemand van jullie mij wat advies kan geven.

Ik heb zo nu en dan dat ik een projectje in mijn hoofd haal waar ik een naaimachine bij nodig heb. Soms zijn het wel het type projectjes met dikkere of stevigere stoffen. Niet altijd, en dan leen ik de naaimachine van mijn moeder. Daarnaast heeft een vriend van mij een ouderwetse industriële machine waar hij leer mee naait. Dus als het moet kan ik ook daar terecht, maar liever niet.

Zo heb ik al een paar keer hoesjes gemaakt voor de iPad. Beide helften gingen nog wel op de naaimachine van mijn moeder, maar de twee helften tegen elkaar was veel te dik. Dit heb ik dus elke keer met de hand zitten stikken.

Nu heb ik weer in mijn hoofd gehaald dat ik een hoesje voor mijn nieuwe telefoon wil maken, maar dit keer door leer en stof te combineren. Ik ben alleen bang dat de naaimachine van mijn moeder meerdere lagen (dun) leer niet aan gaat kunnen.

Nu zit ik te denken, wordt het niet gewoon eens tijd om zelf een naaimachine aan te schaffen? Als ik dat doe, wil ik eigenlijk wel dat die sterkere stoffen zoals leer en denim aan gaat kunnen, en dan toch het liefst ook wel minimaal een laag of 4-5 dik minimaal (van het dunnere leer dan, zoals ze meestal in telefoon hoesjes gebruiken). Maar met hoe vaak ik het doe, wil ik er eigenlijk niet meer dan 200-300 euro aan uitgeven.

Is dat realistisch voor die prijs? of kan ik het beter vergeten en voor die "af-en-toe" projectjes mijn moeder/die vriend lief blijven aankijken?

[edit]
Foto van hoesjes die ik eerder met stof/vilt heb gemaakt.

Afbeelding

Foto van wat ik ongeveer in mijn hoofd heb voor hoesje nu met leer :


Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:12

Dat moet met beleid met een gewone machine wel kunnen. Juiste naalden en draad is dan wel belangrijk :)