[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:27

Wel lekkere donkere kleuren. Beter dan wanneer het geheel heel licht is met veel wit of juist veel rood/oranje/geel is. Die zijn zo irritant!

Groen, donkerblauw, donkerbruin en zwart. Dat zijn wat mij betreft de fijnste kleuren :P

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:22

Ik houd erg van contrast kleuren. :D

Ik ben nog niet verder gekomen met de white stallion. Mijn kwastjes waren totaal overleden en alle details lukten echt niet meer. Nu weer nieuwe kwastjes. Alhoewel ik nog niet overtuigd ben echt de goede nu te hebben. Plus ik hou heel erg van nr0 kwa groote. Ik heb nu als kleinste nr1. Dus nog eventjes zien. Verder heb ik mijn nieuwe schipper ook thuis. <3 kan niet wachten om te beginnen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:19

Ik heb penselen van DaVinci en dan acrylverf serie “Forte 364”, van rond heb ik alleen een iniemienie maatje 3/0, die heeft een penseelbasis van 0,9 cm.

En dan heb ik nog een paar platte. Zelfde merk en serie. Plat de 2, 4 en 8.

Zulke fijne penselen <3 , ik doe 90% van het schilderij met die plat 2.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:54

Ik schilder met manet galaxy synthetique rond 70 no. 2 (geloof niet dat er een maat 0 bestaat, 2 is echt heel fijn). Is namelijk het enige merk penseel die ik ken met een softgrip, vind dat zo fijn in de hand liggen!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:38

Oeps. Hierboven moest 0,9 cm natuurlijk mm zijn :+

Softgrip klinkt ook wel prettig :) , de mijne hebben driehoekige grip, dat is ook wel heel fijn.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:00

Oh dat klinkt ook goed, als het maar een grip erop heeft, want rond vind ik echt niet handig vasthouden. Zal ze eens opzoeken!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:10

Hmm jullie kwasten klinken heel anders!
Alleen een platte kwast.. Werkt dat goed ook voor de details?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:40

Ja eigenlijk wel. Bij hele smalle lijntjes tip ik ze gewoon aan zonder te “smeren” zeg maar. Alleen bij de allerkleinste vakjes pak ik die kleine ronde van minder dan een mm.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:21

ik heb kwastjes van aliexpres met driehoekige grip, ze zeggen van wezelhaar, maten 1 t/m 6 voor iets van 5,60, maar ze zijn geweldig, nog nooit zulke geweldige kwastjes gehad, mooie punt eraan, mooi soepel, geen haartje heeft nog losgelaten en gebruik ze toch al meer dan een maand.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:30

Grainey: klinkt super!

Ik heb de white stallion af. Precies op tijd. Morgen gaan ze naar hun nieuwe baasjes. Ik ben erg blij met hoe ze geworden zijn. En nog blijer dat ik ze cadeau kan geven
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:36

Aaaaah, pretty!! <3 <3 <3
Daar moet je toch flink wat tijd en energie in gestoken hebben de afgelopen weken! _/-\o_

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:19

XxLiEsJuHhxX schreef:
Grainey: klinkt super!

Ik heb de white stallion af. Precies op tijd. Morgen gaan ze naar hun nieuwe baasjes. Ik ben erg blij met hoe ze geworden zijn. En nog blijer dat ik ze cadeau kan geven
[ [url=m/xn5MIt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi zeg, die twee bij elkaar! :j
Wat hebben die als formaat?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:11

Zo dan, jij bent echt snel!

Ik heb nog steeds mijn uil liggen, die heb ik sinds de verhuizing in oktober niet meer aangeraakt. Ik gok dat die weer een de beurt komt als het 's avonds weer eerder donker is. Nu ben ik vaak tot laat nog buiten bezig :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:03

Mooi die paarden, vooral die witte is gaaf geworden zeg! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 06:39

Yinthee schreef:
Mooi die paarden, vooral die witte is gaaf geworden zeg! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Om de vraag niet echt te beantwoorden, deze white stallion is al een aantal jaar discontinued bij Dimensions Paintworks.
Laat ik hem in nieuwstaat hebben gevonden on-line bij een private seller in California. Op nog geen anderhalf uur rijden van de plek waar ik hem al die jaren geleden voor het eerste tegenkwam! Sterker nog, ik kom gewoon langs de woonplaats van de seller volgende maand! Maar heb hem toch maar laten versturen naar mijn vriendinnen daar in de buurt, leek me toch wat verstandiger.
Denk dat ik hem eerst in real life in mijn handen moet houden om het te geloven, ik heb heel vaak on-line gezocht, maar niets gevonden. Wil zo graag hem nog een keertje opnieuw maken, nu dat ik nog precieser kan schilderen, veel meer feeling ervoor heb etc.

Oh ja, de fake simpelere Chinese versie, die is overal op eBay te vinden. Maar goed, de echte duikt kennelijk dus toch nog wel eens op. Succes! :+

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:42

bedankt. Gisteren en vandaag zijn ze cadeau gedaan. Beide waren super blij met hun schilderij en iedereen die op verjaardags visite kwam werd het schilderij onder de neus geduuwd om te laten zien wat hun tante gemaakt had Hihi.

Ik ben vandaag ook nog stout geweest O:)
Buiten de dolce vita
https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 4777490458

Heb ik vandaag ook
Specerijen van schipper
https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 4810312417
en
japanse bloesem ook van schipper
https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 4873048296

via Amazon besteld. Het zijn de 1e die ik via amazon bestel hihi Ben erg benieuwd.

Nu eerst een nieuw kussen voor mijn hond maken en dan ga ik denk ik beginnen aan dolce vita :D

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 05:18

Ah, die zijn toch zo schattig!
We hebben wel een beetje dezelfde smaak, geloof ik. De Dolce Vita heb ik ook in bezit om ooit te maken, en de Japanse tuin heb ik vorig jaar (?) gemaakt. Ben alleen nog steeds niet onder de indruk van die twee zwanen...

Bij Amazon Duitsland besteld? Dat gaat echt prima altijd.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:41

Heb zelf de afgelopen paar dagen ook wat geschilderd, nog steeds middelste deel van de Schipper SPA Time For You.
Voorlopig zal er ook wel niet veel bij komen, maar in de herfst hoop ik het weer serieus op te pakken. Dan is het kunstschaatsen ook weer in volle gang, dus heb dan lekker achtergrond materiaal om half te kijken en luisteren. :-)

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:27

Dalista hoe bevalt schipper je, nu je er een paar meer gemaakt hebt?

Ik ben gisteren naar de ikea geweest voor meer lijstjes :D
de 4 luik heeft een net te ruime lijst helaas :( maar opzich ben ik nog steeds blij ermee! :D
Afbeelding

Ik heb ook nog een lijst gekocht voor mijn afrika of zijlboot schilderij. Alleen hier is de lijst net ietsjes te krap (express gedaan) dus het schilderij welke die krijgt ga ik ietsjes af snijden met een stanly mesje :D

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:03

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dalista hoe bevalt schipper je, nu je er een paar meer gemaakt hebt?

Veel beter dan in het begin. Ik denk dat ik een slechte batch met verf heb gehad bij die kerst painting, dat spul schilderde zo moeilijk!
Vind de verf nog steeds niet zo fijn al die van Paintworks, vaak wel wat dikker en de haartjes van mijn penselen lijken toch wat sneller de neiging te hebben om uit elkaar te gaan staan. Maar valt niet te vergelijken met die ene painting. Die SPA painting waar ik nu mee bezig zijn is ook wel een stukje gedetailleerder, dat heeft toch meer mijn voorkeur.

Citaat:
de 4 luik heeft een net te ruime lijst helaas :( maar opzich ben ik nog steeds blij ermee! :D

Ze zijn erg leuk! Had je die al eerder geschilderd, of recent?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:07

die had ik al eerder gemaakt :D

SPA welke was dat ook al weer eens. O:)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:37

XxLiEsJuHhxX schreef:
SPA welke was dat ook al weer eens. O:)

Zie hierboven, post van 19-08-2018. Is het middeldeel, dat witte stuk daar komt een Buddha beeld. ;-)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:11

ohhhh zo Ik dacht eventjes dat spa ook een merk was hihi :P

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 05:34

Paar kleine PaintWorks PbNs gekocht vandaag in Washington state. :-)
En kwam een cross stitch kit tegen van Gentle Strength (de White Stallion in mijn avatar).
Ik betwijfel of ik hem ooit zal maken, cross stitch is niet mijn area of expertise. Maar kon hem echt niet laten liggen!
Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:28

Gaaf! Ik heb me 2 jaar geleden in Canada ook zo enorm moeten inhouden om niet alles mee naar huis te nemen :P