[TEK] [VRAAG] tekentips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

[TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 11:51

Hey Bokkertjes,

Hebben jullie soms tips om het paard er realistischer uit te laten zien?
Je ziet wel duidelijk dat het een paard is, maar ik zou het graag nog realistischer kunnen maken :)

Bedankt!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 14-08-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:08

Zeer veelbelovend toch al? :)
Ik zou aanraden goed te gaan kijken. Als je bijvoorbeeld goed kijkt naar de lijn van de achterhand, dan zie je dat deze een minder geloofwaardige vorm /lijn heeft. Zelfde geldt ook voor het - voor ons - linker oortje. Goed kijken en snappen wat je tekent is belangrijk :)
Qua contrast zou je nog steviger mogen werken, maar da's ook een stukje smaak :j

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:04

Ik vind het er al wel heel goed uit zien. Het ziet er rustig en zacht uit.

Ik denk dat contrast en schaduwen op de juiste plekken en goed naar de details kijken je verder kan helpen. Ik heb het idee dat het oog niet helemaal past ofzo. Het hoofd verder vind ik erg netjes en wel realistisch.

Vooral veel blijven oefenen en goed kijken! je komt er wel.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:06

Heel gaaf!
Realistischer kan denk ik alleen door de lijnen "weg te werken" en dus meer met contrast en donkerdere vlakken te werken. Maar ik vind het al een super gave stijl zo :j

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:10

Leuke stijl heb je! Ik denk dat het nog niet volledig realistisch oogt door het wat te grote, ronde oog en de manier waarop je de manen getekend hebt :) Verder inderdaad, wat meer contrast zou ook wel mogen, als je dat zelf mooi vindt.

Telpeva

Berichten: 14707
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:48

Heb je van een voorbeeldfoto gewerkt of uit het hoofd? Naar mijn idee kan er hier en daar meer schaduw in, meer contrast. Ik kan bijvoorbeeld niet zien vanuit welke hoek het licht op het paard schijnt, ik zou hier en daar schaduw en slagschaduw verwachten

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:00

Ja, inderdaad, dat contrast vind ik vaak moeilijk (miss omdat ik beng ben om het te 'verprutsen' ;) )
Zeker naast de foto, daar zijn er sommige stukken echt zwart...

Volgende keer probeer ik er nog wat meer aan te werken (het is al verbeterd :) )

Bedankt!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:01

Jotach schreef:
Ja, inderdaad, dat contrast vind ik vaak moeilijk (miss omdat ik beng ben om het te 'verprutsen' ;) )
Zeker naast de foto, daar zijn er sommige stukken echt zwart...

Volgende keer probeer ik er nog wat meer aan te werken (het is al verbeterd :) )

Bedankt!

Van verprutsen kan je hooguit leren toch?
Ik weet hoe moeilijk het is, ben zelf perfectionist en maak zelden een tekening af :')

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [TEK] [VRAAG] tekentips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:03

Wat je kan doen is je tekening kopiëren (scannen > printen, of in het kopieer apparaat) en op je kopie oefenen met contrast. Dan verlies je je origineel niet en als het mislukt is er geen vuiltje aan de lucht :o

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:04

Bimmerd schreef:
Wat je kan doen is je tekening kopiëren (scannen > printen, of in het kopieer apparaat) en op je kopie oefenen met contrast. Dan verlies je je origineel niet en als het mislukt is er geen vuiltje aan de lucht :o


Leuk idee! Helaas is dit een A3, en zo groot is m'n printer niet... Valt te overwegen bij een volgend project!