[ART] Wolliewat weer.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

[ART] Wolliewat weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 08:39

Hallo iedereen....

Het is alweer een tijdje geleden dat ik van me liet horen. Het is na de verhuizing een hele tijd rommelig gebleven en er zijn dingen gebeurd die Wolliewat verhinderden helemaal op volle toeren te komen. Maar intussen is dat weer voorbij en ben ik weer volop aan het vilten!


Afbeelding
Ik kreeg een bestelling voor een groep van zes Malamutes. Superleuk maar ook lastig omdat ze toch een beetje bij elkaar moeten passen op de manier waarop ze in werkelijkheid ook zijn. Dat betekent onder andere kleuren en maten op elkaar afstemmen en daar ben ik niet zo goed in....



Afbeelding
Dit is de tweede van het stel. We hebben bedacht dat we ze in verschillende houdingen gaan maken. Anders wordt de groep zo levenloos, lijkt me. Dus elke hond krijgt een houding waarvan de eigenaars vinden dat het bij hem past. Voor mij ook leuk, dan maak ik eens iets anders..



Afbeelding
Deze was echt super om te maken.... door de houding werd het een heel blije hond.



Afbeelding
En nog even een groepsportret. Er moeten er dus nog drie bij komen.



Afbeelding
Het hondje Puck. Ik weet nog steeds niet hoe ik de vachten precies zo kan krijgen als ik ze wil. De wol pakt heel snel in elkaar en in plaats van plukken krijg je dan een soort dikke prop. Bij deze hond heb ik blistex, van dat lippenspul, in de haren op zijn kop gedaan. Daardoor kreeg ik een soort piekjes die ook piekjes bleven. En toen pas begon hij op zijn echte zelf te lijken.



Afbeelding
De collega van het vorige hondje Puck. Toby heet deze. En bij het zien van zijn foto's was er meteen een schok van herkenning: hij lijkt zo vreselijk veel op mijn overleden hond Bas.... ik had niet eens foto's nodig om hem te vilten, ik wist precies hoe hij moest worden. Heel bijzonder om te doen, het was net of Bas er een beetje bij was!



Afbeelding
Op een avond bedacht ik hoe ik van resten wol een blokje kon vilten. Dat lukte. En toen had ik dus een blokje. Daar moest natuurlijk iets op. En een kip leek me prima.



Afbeelding
Dat blokjes maken is leuk werk en heel eenvoudig. En het ruimt zo lekker op in de zak met resten.... je zou verbaasd zijn als je wist hoeveel wol je in een klein doosje kunt proppen. Dus ik maakte er meer. En redde daarmee mijn arme gans. Hij is één van de eerste viltjes die ik maakte en omdat zijn frame te slap is kan hij bijna niet staan. Maar op een viltbaksteen gaat het hem beter af. Omdat hij zo eenzamig was op zijn blokje heb ik er een vriendinnetje voor hem bij gemaakt.



Dat was het weer voor zover. Dank voor het kijken en een fijne dag!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!


Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 08:44

Anoniem schreef:
Ik vind het zo knap dat je dit kan. <3
Ze zijn zo realistisch en je wordt ook steeds beter!
Ooit wil ik onze paardenfamilie door je laten maken. :j


Hoe langer je wacht, hoe beter ze worden - hoop ik :)

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!


Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART] Wolliewat weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 15:22

Wat leuk dat je hier ook nog een keertje reageert... misschien dat meer mensen het nu weer vinden! Dank je wel!

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 15:40

Jolien87 schreef:
Ze blijven zo leuk! <3
Ik verbaas me er elke keer weer over wat je er voor moois van weet te maken.

Ik wil ooit nog onze overleden bouvier door je laten maken, maar ik weet niet in hoeverre je handig bent met langharige Wolliewatjes.



Daar ben ik intussen heel goed in.... ergens staat geloof ik een langharige kat. Het probleem is alleen dat ik de juiste wol moet vinden. De wol die ik meestal gebruik, dat is merino, plakt heel snel in elkaar. Voor de staarten van de Malamutes gaat dat nog wel, die maak ik er als laatste aan en dan blijf ik er verder vanaf, maar voor een heel langharig beest is dat lastiger. Ik ben nu heel erg aan het experimenteren met het mengen van verschillende vachten. Sommige vachten hebben een wat hardere structuur waardoor het haar minder snel in elkaar pakt. Door dat te mengen met merino kan ik hoop ik én de goede structuur én de goede kleur krijgen....

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART] Wolliewat weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 16:27

Superleuk dat dit topic weer terug gevonden is... ik ben altijd zo blij met de Wolliewat-fanclub! Iedereen heel erg bedankt voor de leuke commentaren!

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 09:58

Lestrange01 schreef:
kunnen er ook slangen wollenwatties gemaakt worden :o ?

*D Dat lijkt me een hele uitdaging.... maar ik denk dat het kan. Ik ga het in elk geval eens proberen, ik zal ook eens informeren bij mijn naaldviltclubje. Er is nog zoveel te leren voor me, dus waarom geen slang geprobeerd? Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen!


mellanion84 schreef:
Jeeh weer een nieuw topic! Nog steeds heel blij met de wolliewat replica van mijn haflinger. Zit er aan te denken om er ook een van mijn kat te laten maken. Blauwe rus met een wollige ondervacht. Zou je een dot haar in de wol kunnen verwerken?

Ja hoor, dat kan.... ik heb in meer viltjes haar zitten van het "echte" huisdier. Vaak wordt het gewoon onder de wolvacht meegevilt. Je ziet het dan niet meer maar het zit er wel in. En soms kun je met het haar zelf vilten. Ik heb ooit een Newfoundlander gemaakt, bijna helemaal van eigen haar. Met een blauwe rus denk ik niet dat dat kan, maar er kan altijd haar in het Wolliewatje verwerkt worden.
Lukasje schreef:
Zo toevallig .... Ik heb dit topic helemaal niet voorbij zien komen. Nu las ik vandaag in een belgische krant een artikel over een amerikaanse vrouw en haar creaties deden me meteen aan jouw wolliewatjes denken. Dus, ging ik het oude topic opsnorren om de link te plaatsen en zodoende vond ik dit topic +:)+ !

Jouw werk is práchtig !! <3

Ik ben heel blij dat je die Amerikaanse dame tegenkwam.... ik vond het jammer dat dit topic zo snel stopte. Nu loopt het weer lekker. Dus dankjewel dat je aan me gedacht hebt..... :)


Iedereen trouwens bedankt voor de fijne reacties!!!

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 12:49

ClauH schreef:
Wat leuk om te zien zeg!
Hoe groot is zo'n beestje ongeveer en waar moet ik aan denken qua kosten?


Ik stuur je een pb'tje!

Kijk ook eens op mijn site!
En we hebben natuurlijk ook nog facebook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, GoogleAdsense, Shiloh en 6 bezoekers