[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:53

Ik meld me hier ook

Gisteravond de bekende leeuw van AliExpress binnen gekregen

Afbeelding
Nu al wel ietsje verder

Krijg als het goed is eind deze maand nog een binnen

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P


Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:40

Ik heb de vier seizoenen boom af! Het verlies van detail van het origineel maar het resultaat valt me alles mee! Was een leuke om te doen deze!


Afbeelding

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

paulien85
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:39



Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:05

Diamond painting heeft een apart forum

paulien85
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:59

Oh dan ga ik daar eens naar zoeken.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:16


Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:03

Ik shilder op het moment niet, bezig met andere dingen, maar houd altijd een oogje open voor leuke koopjes. Zoals bij Junghans Wolle in Aken (schuin tegenover het CHIO). Ze hebben een hele leuke koopjeshoek. Vorig jaar een stapeltje dezelfde PbNs gekocht van Schipper, voor een paar euro.
Dit keer hadden ze heel veel spul, niet veel PbN, maar variërend van ministeck tot 3D puzzels tot borduurwerkjes en knoopkleden. En metalen 3D puzzel-achtige bouwwerkjes voor 1 euro per stuk.

Ik heb, naast een stapel andere dingen (bijna alles voor 1 euro per stuk, geweldige cadeautjes!) deze meegenomen
https://www.amazon.de/Noris-Spiele-Schi ... B00HG5KBYW
De verf onbreekt (!) dus voor 5 euro mocht ie mee. Ja graag, daar neem ik hem wel voor mee! Die verf heb ik zelf giga hoeveelheden van. ;-)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:25

Eindelijk zelf weer eens verder gegaan. Gentle touch is eindelijk af. Moet eerlijk zeggen na mijn paintworks schilderij van de zijlboot valt mij de details in deze erg tegen #) Ze word het verjaardags cadeautje voor een van mijn 2 paardengekke nichtjes. Ze hebben net een nieuw huis en nog niet echt schilderijtjes of posters.
Afbeelding

Nu is de tijd aangebroken voor “the white stallion” bekend van Dalista haar avater. Deze maak ik nu voor mijn andere nichtje. Ben benieuwd hoe hij gaat worden en hoe alle verf nog is. Gentle touch had een hoop potjes met slechte verf :(

Ook heb ik 2 weken geleden “venice” van schipper besteld. Was zo teleur gesteld van gentle touch dat ik er graag eentje wilde maken met wauw factor :D

Edit: niet venice maar dolce vita bedoelde ik hihi

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:30

Ja, die Gentle Touch is een vrij simpele. Vind hem nog wel steeds erg schattig.

Waar heb je een exemplaar van dat mooi schimmeltje opgedoken? Ik zie hem wel eens op ebay, maar dan is het altijd een fake versie uit China. :-(
En zou me niets verbazen als de verf inmiddels opgedroogd is, is denk ik toch al een kleine 7-8 jaar uit de handel? Hopelijk is het nog te gebruiken, er zitten een heleboel tinten grijs enzo bij met mengen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:12

Ik heb hem denk ik 2 jaar geleden gekocht via die amerikaanse website. Hij was daar toen nog wel te krijgen :D

Edit: gentle is inderdaad nog steeds heel schattig. Vind hem ook leuker op de foto als in het echt haha

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:29

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik heb hem denk ik 2 jaar geleden gekocht via die amerikaanse website. Hij was daar toen nog wel te krijgen

Gaaf! Nou, en met die kom je denk ik wel aan je trekken met het detailwerk!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:02

Haha helemaal waar ja!
Maar het is een goede training voor mij denk ik. Ik heb een whiplash en kan sinds dien niet meer lezen. Focus/concentratie lijkt het probleem te zijn. Pbn leek mij zo’n beetje de beste training ervoor.
De witte is wel een flinke uitdaging nu ook moet ik zeggen haha maar het wit is denk ik redelijk ver af nu :D maar vast en zeker kom ik nog tientalle plekjes tegen die ik vergeten ben haha
Afbeelding

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:01

Oy, veel sterkte en beterschap!
Ik vind het altijd heel lastig om met wit te beginnen, kan die kleur zo moeilijk onderscheiden van de achtergrond. Maar wat ziet het paardje er toch leuk uit! Ben weer helemaal verliefd! :-)

Ik kom trouwens in september weer op de plek waar ik in september 2011 mijn white stallion heb gekocht. Zeven jaar geleden alweer, wow! Geen idee of de hobbywinkel nog bestaat, eigenlijk...

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:23

Ahh super leuk!

Doe jij nog bestellen via die amerikaanse site? Ik denk dat ik de verkeerde vorige week had. Er kwam €58 shipping kosten Bij. Ik kan mij herinneren geen extra shiping kosten te hebben gehad een paar jaar terug toen ik mijn 3 paintworks pbn’s bestelde.
Bedankt trouwens voor de beterschap wens☺️☺️

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:50

XxLiEsJuHhxX schreef:
Doe jij nog bestellen via die amerikaanse site? Ik denk dat ik de verkeerde vorige week had. Er kwam €58 shipping kosten Bij.

58 euro? Wow... En dan krijg je wellicht ook nog import taxes en die hele zut erbij?

Welke site bedoel je?
Ik heb heel toevallig gisteren voor het eerst in tijden besteld bij Herrschners, maar dan wel domestic shipping, in dit geval was dat gratis omdat ze bij Herrschners altijd wel een promotional code hebben voor het een of ander, in dit geval gratis binnenlandse shipping.
Geen PbNs, trouwens, maar een latch hook rug en een diamond painting.

International shipping is daar in elk geval goedkoper dan wat jij aangeeft, ik heb net even voor $ 200 in de basket gedaan en krijg een estimated shipping quote van $ 56, en onder de $ 100 ongeveer was het iets van $ 23 zoveel. Dus dat zal de site niet zijn geweest.

Welke dan wel, amazon.com? Dan ligt het er ook aan voor hoeveel je besteld hebt. Zij berekenen wel meteen ook import kosten, geloof ik.

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:51

Laat jij het dan nog doorsturen vanuit de US Dallista?

Als er free domestic is dan is het nog een idee om shipito te proberen als tussenpersoon :j

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:02

Hanafubuki schreef:
Laat jij het dan nog doorsturen vanuit de US Dallista?
Als er free domestic is dan is het nog een idee om shipito te proberen als tussenpersoon :j

Nee, ik ga het zelf ophalen. :D
Herrschners heeft eigenlijk altijd wel een promo actie lopen, zodra de ene afgelopen is verschijnt de volgende e-mail alweer in je mailbox, soms gratis shipping, soms shipping $ 0.10 of zoiets raars, of shipping bijna gratis plus een artikel 25 % korting, etc. Ik laat dat soort mails allemaal naar de junk gaan, anders word je gek, maar als je dan een keertje gaat bestellen loont het om een paar dagen de mailbox in de gaten te houden om te kijken wat voor actie(s) ze hebben.

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:04

Zelf ophalen is natuurlijk helemaal leuk :)) :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:40

Ahh zelf ophalen is idd wel super gaaf!! :D

Ik ben ondertussen alweer een stukje verder. Vriendlief is mij nu aan het helpen. Schiet lekker op. Maar hij moet nog een hoop leren voor hij mee mag helpen met een die potentieel heeft om bij ons opgehangen te worden. :Y)

Hier een tussenstapje.
Alle kleuren op 1 na zijn nog heel aardig goed. 1 was compleet een brok steen. Gelukkig had ik die kleur alleen nodig om 1x te mengen. Een poging gedaan om te mengen, die lukte aardig dus maar meteen al gedaan haha
Afbeelding

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:52

Liiiieeeeeeeef! <3 <3 <3
Oh wow, ik herinner me nog dat ik zulke kleuren ook had gedaan en toch dacht, hoe gaat dit ding er ooit als een *schimmel* kleurig paard uitzien?!
En wat ga je snel! Ik ben er tijden mee bezig geweest, geloof ik.
(Dat was mijn eerste, ik had toen echt een verschrikkelijk zit houding waardoor ik vaak moest stoppen, want mijn bureaublad was veel te laag dus ik zat helemaal voorover gebogen in elkaar gekropen. Sindsdien schilder ik altijd met een doos onder paitning zodat ie veel hoger ligt, dan kan ik veel beter rechtop zitten en niet continue pijn aan de schouder en nek. Dat paardje heeft me veel geleerd. :+ )

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:10

Hihi ja het gaat razend snel. Helemaal met de hulp van mijn vriend. Er zit dan ook wel een beetje een deadline aan. 1 week te gaan voor hij als cadeautje weg gaat. Ik vind hem wel gaaf! Alleen idd dat blauw voelt raar. Maar minder raar als met de vorige hihi.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:55

Hallo, sorry dat ik zomaar binnenval met een vraag. Ik heb de laatste pagina`s hier doorgekeken en zag dat iemand een foto van haar hond (of haar man/vriend?) had laten veranderen om op nummer te kunnen schilderen. Waar kan je dit laten doen? En zou dat ook op canvas kunnen?

Ik ben een totale leek in het schilderen op nummer maar ik wil het graag gaan proberen. Heb geen idee waar ik zou moeten beginnen, waar ik het beste niet dure kan kopen enz....

Good things come to those who wait. Be patient

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:43

Om eerlijk te zijn.. geeen idee -O-

@Dalista: ik had net gekeken. Ik weet niet meer welke site ik geprobeerd had maar weet nu wel bijna zeker dat het de verkeerde was.

Ik heb net een paintworks gezien waarnik direct van begint te watertanden! Namelijk deze: :~ <3
Afbeelding

Hoe was Plaid ook al weer eens met kwaliteit en realiteit?

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:55

Gaaaf! Heb alleen wel aan mezelf gemerkt dat ik graag met verschillende kleuren werk en dat ik het gauw saai vind als ik de hele tijd met blauw tinten moet werken.



Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:14

XxLiEsJuHhxX schreef:
[ [url=m/voOS5c.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe was Plaid ook al weer eens met kwaliteit en realiteit?

Het is wel een schatje, maar zou voor mij toch ook wat te weinig kleur hebben (alhoewel... de stallion is ook niet bepaald kleurig!).

Plaid is erg gevarieerd qua detailniveau. Heb ze al een tijdje niet gemaakt, maar geloof dat ik een paar recente heb liggen die redelijk makkelijk zijn. Maar wel mooie plaatjes. :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara, zuperzmoker en 2 bezoekers