[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:06

Telpeva schreef:
Wat een leuke, succes met je project!


Bedankt! *\o/*

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:53

Mag ik jullie wat vragen? Ik heb geloof ik vaker werk met ecoline voorbij zien komen hier, maar ik weet niet meer van wie dar was. Om mijzelf een zetje te geven om weer van start te gaan met tekenen mocht ik van mijzelf van de week wat potjes ecoline kopen om te proberen. Ik merk alleen dat ik niet snap hoe het werkt, goede uitleg/tutorials heb ik ook nog niet echt kunnen vinden. Weet iemand leuke sites daarvoor, of heeft iemand leuke tips?

De pogingen die ik tot nu toe heb gedaan daarbij ging het papier steeds kapot, ik doe iets verkeerd

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 14:16

Telpeva schreef:
Mag ik jullie wat vragen? Ik heb geloof ik vaker werk met ecoline voorbij zien komen hier, maar ik weet niet meer van wie dar was. Om mijzelf een zetje te geven om weer van start te gaan met tekenen mocht ik van mijzelf van de week wat potjes ecoline kopen om te proberen. Ik merk alleen dat ik niet snap hoe het werkt, goede uitleg/tutorials heb ik ook nog niet echt kunnen vinden. Weet iemand leuke sites daarvoor, of heeft iemand leuke tips?

De pogingen die ik tot nu toe heb gedaan daarbij ging het papier steeds kapot, ik doe iets verkeerd


Ik ben niet fantastisch met ecoline, maar ik gebruik het als een soort aquarel :). Dus met veel water. Ook gebruik ik stevig mixed media paper.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:39

Telpeva schreef:
Mag ik jullie wat vragen? Ik heb geloof ik vaker werk met ecoline voorbij zien komen hier, maar ik weet niet meer van wie dar was. Om mijzelf een zetje te geven om weer van start te gaan met tekenen mocht ik van mijzelf van de week wat potjes ecoline kopen om te proberen. Ik merk alleen dat ik niet snap hoe het werkt, goede uitleg/tutorials heb ik ook nog niet echt kunnen vinden. Weet iemand leuke sites daarvoor, of heeft iemand leuke tips?

De pogingen die ik tot nu toe heb gedaan daarbij ging het papier steeds kapot, ik doe iets verkeerd

Op school met ecoline hebben wij geleerd dat je het als een soort van waterverf moest gebruiken! Dus verdunnen met water en dan met een kwast aanbrengen.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:03

Afbeelding
Vandaag een nieuwe boek gekocht in een boekenwinkel.
Ik ben altijd inspiratie loos. Dus dit boek klonk wel leuk . 242 ideeën staan er in. En eerste 2 heb ik al getekend :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:32

Goede oefening! Worden de tekeningen ook gaandeweg moeilijker?

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:28

Netjes Fanny! Niet de makkelijkste onderwerpen vind ik.

Kan je niet helpen met die vraag Telpeva.

Ik heb een ouder projectje er bij gepakt. Schilder eigenlijk nooit realistische achtergronden dus best een uitdaging om dat mooi te krijgen. Deze moet binnen 2 weken af zijn van mij. Ben vandaag met de achtergrond en blue merle hondje (broer van mijn Sheltie) bezig geweest. Foto is gemaakt door zijn eigenaar.

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:48

Pleun: Ik ben benieuwd :D

Ecoline is volgens mij waterverf met heel veel pigment. Ik gebruik het ook zoals ik met waterverf werk! En het papier is heel erg van belang!

Fenny: wat een leuk boek! Hoe heet die?

Jis: ik ben heel erg benieuwd!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:43

Telpeva, ik heb vorig jaar wat geëxperimenteerd met Ecoline. Ik ben geen expert en heb me niet verdiept hoe je het moet gebruiken, ik heb maar wat gedaan. Ook niet echt kleuren gemengd en gewoon gekeken wat de kleuren deden op papier. Ik heb ook niet veel water gebruikt omdat het al heel vloeibaar is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:12

Ik heb voor op mijn kamer ook wat verf gekocht, kwasten en een doek (bij de action :') ) Gewoon om wat te gaan kliederen en ik zie wel wat eruit komt :')

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:56

Oeh ben benieuwd!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:14

Oeh leuk, bedoel je daarmee in de zin van tegen de muren of je meubels pimpen oid?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:51

Nee echt een schilderij. De achtergrond wil ik op gaan kalefateren, die is niet helemaal wat ik had gehoopt...

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:36

Wat leuk zo’n boek Fennypower. Staan er dan allemaal voorbeelden in? Of ook uitleg hoe ze te tekenen? Goed begin in ieder geval.

Prachtig al Jis, fijne warme kleuren ook in de achtergrond.

Mooie ecoline-werken worden er geplaatst. Ik heb altijd begrepen dat je het gebruikt zoals aquarelverf, dus je doet het op een paletje waar je het kunt mengen met water of andere kleuren voordat je het op het papier aanbrengt.

Zelf heb ik wat tips/kritiek nodig. Ik werk aan tweede kat met kleurpotloden, maar vindt dat de kleuren niet mooi uitkomen door hoe ik het nu doe (lichtgeel vs. Zwart) er zitten allemaal lichtgele haartjes tussen het zwart en licht gele puntjes op de zwarte haren. Maar het wordt zo’n ‘vieze’ combi naast elkaar. Ik ben gewend dat je met bijv. Donkerbruin de ondergrond maakt en dan het lichte geel nog wel erop kunt leggen, maar dat kan nu dus niet.. of mijn papier nou niet genoeg structuur heeft of dat uberhaupt niet kan met deze potloden .. ik weet het niet.

Help!?


Afbeelding

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:45

Nevony schreef:
Wat leuk zo’n boek Fennypower. Staan er dan allemaal voorbeelden in? Of ook uitleg hoe ze te tekenen? Goed begin in ieder geval.

Prachtig al Jis, fijne warme kleuren ook in de achtergrond.

Mooie ecoline-werken worden er geplaatst. Ik heb altijd begrepen dat je het gebruikt zoals aquarelverf, dus je doet het op een paletje waar je het kunt mengen met water of andere kleuren voordat je het op het papier aanbrengt.

Zelf heb ik wat tips/kritiek nodig. Ik werk aan tweede kat met kleurpotloden, maar vindt dat de kleuren niet mooi uitkomen door hoe ik het nu doe (lichtgeel vs. Zwart) er zitten allemaal lichtgele haartjes tussen het zwart en licht gele puntjes op de zwarte haren. Maar het wordt zo’n ‘vieze’ combi naast elkaar. Ik ben gewend dat je met bijv. Donkerbruin de ondergrond maakt en dan het lichte geel nog wel erop kunt leggen, maar dat kan nu dus niet.. of mijn papier nou niet genoeg structuur heeft of dat uberhaupt niet kan met deze potloden .. ik weet het niet.

Help!?


[ [url=m/BsJRbb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Werk je normaal met pastel? Want met kleurpotlood begin je licht en eindig je donker.

Ik vind hem mooi hoor!

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:01

Ik heb eigenlijk een hele tijd niet getekend en het kortgeleden weer opgepakt, maar met pastel werk ik inderdaad ook zo, maar toevallig lukt dat met de andere kleurpotloden die ik heb ook. Vandaar dat ik nu zo zit van ...

Hoe krijg je dan bijvoorbeeld scherpe lichte haren bovenop? Want dat lijkt me lastig met alleen uitsparen, of is dat wel de juiste manier?

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:20

Nevony schreef:
Wat leuk zo’n boek Fennypower. Staan er dan allemaal voorbeelden in? Of ook uitleg hoe ze te tekenen? Goed begin in ieder geval.

Prachtig al Jis, fijne warme kleuren ook in de achtergrond.

Mooie ecoline-werken worden er geplaatst. Ik heb altijd begrepen dat je het gebruikt zoals aquarelverf, dus je doet het op een paletje waar je het kunt mengen met water of andere kleuren voordat je het op het papier aanbrengt.

Zelf heb ik wat tips/kritiek nodig. Ik werk aan tweede kat met kleurpotloden, maar vindt dat de kleuren niet mooi uitkomen door hoe ik het nu doe (lichtgeel vs. Zwart) er zitten allemaal lichtgele haartjes tussen het zwart en licht gele puntjes op de zwarte haren. Maar het wordt zo’n ‘vieze’ combi naast elkaar. Ik ben gewend dat je met bijv. Donkerbruin de ondergrond maakt en dan het lichte geel nog wel erop kunt leggen, maar dat kan nu dus niet.. of mijn papier nou niet genoeg structuur heeft of dat uberhaupt niet kan met deze potloden .. ik weet het niet.

Help!?


[ [url=m/BsJRbb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee gewoon meer dan 200 namen als ideeën maar ook grappige dingen bijvoorbeeld teken een vrouw met snor, of van gogh's oor. Maar ook teken je gevoel. of teken jezelf.
ik had geen inspiratie meer dus leek het me wel grappig om nieuwe dingen te tekenen door dit boek. :)

het is wel heel anders dan hoe ik normaal op mezelf teken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:30

Nevony schreef:
Ik heb eigenlijk een hele tijd niet getekend en het kortgeleden weer opgepakt, maar met pastel werk ik inderdaad ook zo, maar toevallig lukt dat met de andere kleurpotloden die ik heb ook. Vandaar dat ik nu zo zit van ...

Hoe krijg je dan bijvoorbeeld scherpe lichte haren bovenop? Want dat lijkt me lastig met alleen uitsparen, of is dat wel de juiste manier?


Uitsparen en evt met een witte gelpen. Maar dat vind ik zelf ook nog heel lastig.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:41

Ik ga mijn best doen om mijn doel dit jaar nog te halen. Dus ik ben gewoon weer aan een tekening begonnen. Ik twijfel nog hoever ik hem uit ga werken.

Afbeelding

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:22

@Nevony, ik vind Gabber super tof geworden, hele mooie kleuren heb je gebruikt! +:)+

Je paard wordt ook al mooi, wat een enorm formaat heb je gekozen idd! :D

Heel leuk, die aquarel ziet er ook goed geslaagd uit! +:)+

Welkom Felicxa, gezellig dat je mee komt doen! :wave:

@Telpeva, dat je het mist is dan toch een goed teken! :)

@Pleun, wat een gaaf project! Je schets ziet er iig al goed uit. :)

@Telpeva, je kan ecoline in principe gebruiken zoals je wil. :) Verdunt met water bijvoorbeeld, of juist niet en het 'puur' gebruiken. Ik zou gewoon eens wat proberen, want er zijn niet echt regels hoe je ecoline nou precies gebruikt. Ik vind het zelf ook lastig spul, maar merk wel dat als ik er eenmaal mee bezig ben, dat het dan best gaat. :)

@FennyPower, wat een leuk boek! En de schetsen die je hebt gemaakt zien er goed uit. :)

@Jis, mooi schilderij met mooie honden! De grassprieten zien er iig al goed uit! :)

@Sanneb, wat een mooie ecoline werkjes! Vooral de laatste twee spreken me erg aan, vanwege de kleuren. :)

@Nevony, mooie kat, lekker pluizig! :D Met gewone potloden zal je idd moeten uitsparen of een witte gelpen moeten gebruiken. Of het proberen met (kneed)gum, dat je zeg maar sliertjes uitgumt die dan bv de snorharen voorstellen. :)

@Malenka, heel gaaf al! :j Gebruik je pastelkrijt of pastelpotlood? :)

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:29

Jindai, dank je. Ik gebruik oliepastelkrijt. Zeker geen (soft)pastel.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:30

Ik heb al een maand niet meer getekend denk ik :(

Mijn doel halen word hem niet meer heb er nog zo'n 15 in te halen, dus ik pas het even aan! Ik ga proberen 1 tekening in de 2 weken te maken zonder die andere in te halen!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:31

Murphypower, beter iets dan niets. Dat is in ieder geval hoe ik werk nu. De challenge is wat dat betreft voor mij vooral om gedurende het jaar regelmatig te tekenen. Ik heb jaren amper getekent en dat is zonde

Afbeelding
Update: hij is er bijna. Morgen wil ik hem eigenlijk wel af hebben.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:12

Even reactierondje doen!
@malenka heel mooi, goed bezig!
@murphypower aah kom op je kunt het! *\o/*
@fennypower super leuk! Is dat scott van teen wolf?
@nevony Ik vind hem wel heel mooi!Misschien kun je wat frissere kleuren af en toe ertussenin gebruiken ? Ik vind hem eigenlijk wel goed zo :j

Ik ben klaar met mijn schilderijtje!

Afbeelding
Hoop dat mijn vriendin er morgenblij mee is, ga hem morgen geven!

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:23

Pleun02 schreef:
Even reactierondje doen!
@malenka heel mooi, goed bezig!
@murphypower aah kom op je kunt het! *\o/*
@fennypower super leuk! Is dat scott van teen wolf?
@nevony Ik vind hem wel heel mooi!Misschien kun je wat frissere kleuren af en toe ertussenin gebruiken ? Ik vind hem eigenlijk wel goed zo :j

Ik ben klaar met mijn schilderijtje!

[ [url=m/RMZ727.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoop dat mijn vriendin er morgenblij mee is, ga hem morgen geven!

Dat is Theo van teenwolf :)