[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:25

Leuke kaartjes Ilaan. Op Pinterest kan je veel leuke ideeën vinden.

MightyMike, ik zal binnenkort eens door je tutorials heen lopen. Mag graag technieken bekijken.

Hier niet veel gedaan de laatste tijd. Wij zijn gister verhuisd, dus alles zit nu nog in dozen, maar heb wel meer ruimte straks.
Ik kom de laatste tijd veel leuke stempel ideeën tegen. Wil daar wel wat meer mee gaan doen.
Ik heb nu spectrum noir stiften waarmee ik kleur, maar vind de kleuren wat te hard en zou wat meer willen vervagen/blenden.
Ik ben ook in het bezit van aquarelverf, maar daar ben ik nog totaal niet handig mee. Heb het één maal geprobeerd met een stempel maar dat ging vlekken. Heeft iemand nog suggesties zonder weer een flink bedrag uit te moeten geven?


MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:32

Meer ruimte klinkt goed lisje90! Hoe bedoel je vlekken? De lijnen van de stempel die je in ging kleuren liep uit met aquarellen of iets anders?

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:44

Ja, de lijnen van de stempel liepen uit toen ik het met aquarelverf probeerde.
Zit aan andere markers te denken, maar dat is meteen zo'n investering als je meerdere kleuren wil. Vind ik toch wat zonde omdat ik ook een mooie voorraad spectrum noir markers heb die op zich niet heel veel gebruikt zijn.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:53

Markers zijn idd best prijzig. Je wilt toch met een leuk aantal starten, haha. Maar misschien wanneer je niet met de noir markers verder wilt, die op marktplaats aanbieden? Geeft weer financiële ruimte voor iets anders.

Als je lijnen uitlopen heb je misschien de inkt niet lang genoeg laten drogen voor je met je aquarel producten aan de slag bent gegaan, of misschien inkt gebruikt die niet geschikt is om met water te werken? Ik vind op zich aquarellen wel erg leuk om te doen, maar ben er ook geen expert in.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:15

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik zal het nog eens met een andere inkt proberen, wie weet is dat de truc. Dat probleem had ik volgens mij de eerste keer ook met de markers. Toen een andere inkt geprobeerd en het was opgelost.


Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:27

Ik denk dat het je inkt is inderdaad, om met water te kunnen werken heb je echt speciale inkt nodig

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:43

Welk merk raad je aan?

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:51

Ik gebruik wel Memento Tuxedo inkt, maar die laat ik wel eerst even drogen, anders loopt het toch uit. Stazon inkt is geschikt voor watercoloring, permanente inkt. Die hoef je niet perse te laten drogen dacht ik. Heb ik wel liggen, maar gebruik ik minder vaak, geen reden eigenlijk voor, haha, de memento stempel ik alles mee, ligt vooraan denk ik :P

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:00

Memento gaat idd als je het laat drogen prima

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:52

Even een goeie schop omhoog hoor!
Aangezien ik méga veel kerstkaarten wil maken voor dit jaar ben ik alvast begonnen. Heb inmiddels mijn verzameling spullen aardig aangevuld dus heb er helemaal zin in!

Afbeelding

En wat simpeler..
Afbeelding


Nog een hele hoop verjaardagskaarten intussen verder, eens zien of ik daar wat van kan plaatsen. Zonde als dit topic zo stilligt!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 06:24

Dat is idd zonde ilaan! Hier ook druk met kerstkaarten, al maak ik nog genoeg andere dingen tussen door hoor! Heb net een heleboel copic markers gekocht, dus druk aan het kleuren. Maar nog niets op de foto. Ben ook druk bezig met achtergronden sponsen en blenden, zo leuk om te doen! Daar wel foto's van:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 06:24

En ook een Halloween kaartje, haha, doen wij helemaal niets aan, maar vind de stempels altijd zo gaaf! Deze afbeeldingen zijn deels ook ingekleurd, maar met andere markers.

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:19

Wat leuk allemaal! Ik zal ook eens een keer wat posten. Ik doe meer PL dan kaartjes, al moet ik ook wel dringend aan mijn kerstkaarten beginnen...

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:24

Die zijn leuk!
Ik mag geen halloween stempels kopen van mezelf, zitten echt hele leuke bij maar zoals jij ook zegt; we doen helemaal niet aan Halloween :')

Copics zijn fijn maar voor nu red ik het met de twinmarkers van de action, heb nog geen plek gevonden waar ik copics een beetje voor een normale prijs kan kopen :+

Edit
Over de action gesproken. Ze hebben er nu een heatgun voor €13. Het spul wat erbij zit is bagger maar de heatgun werkt perfect :)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:30

Copics zijn idd fijn, maar ook heel prijzig. Ik heb ze overgenomen van iemand, dat scheelt, maar hoor ook hele goede berichten over de twin markers van de Action!

Mijn eerste kaartje met de copics heb ik inmiddels op de foto gezet:
Afbeelding

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:30

PL mag je natuurlijk ook plaatsen Maartje, vind ik ook erg leuk om te doen!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:48

Die is erg leuk!
Copics zijn vooral fijner qua tip. De copics hebben echt een soort brush, die van de action zijn wat harder. Maar als je die van de action wat vaker gebruikt dan worden ze wel zachter. Ach, sparen en uiteindelijk..... O:)

Deze is gemaakt met de twinmarkers :)
Afbeelding

Zie dat er wat details wegvallen en de ogen van het spuitzakje een beetje raar ogen. Kwaliteitsverlies op de foto helaas!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:54

Fotograferen is een ding idd, ik oefen er nog steeds op en het wordt steeds beter. Je kaart is erg leuk! De stempeltjes zijn wel erg schattig!

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:24

Ik zie hier leuke kaarten voorbij komen hoor :)
MightyMike, waarmee heb je de achtergrond van die kerst- en halloweenkaarten gemaakt?

Ik zal ook eens beginnen met kerst. Twijfel alleen of ik dan eerst nog nieuwe stempeltjes wil halen omdat ik niet dezelfde soort kaartjes wil maken O:)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 11:26

Ik spons de achtergronden graag. Deze zijn gedaan met Nigh of Navy/Bermuda Bay inkt en sponsjes van Stampin Up, de onderste kaart met de diertjes is ook gesponst, met Ranger Distress inkt.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:34

Ik heb ook wel een paar distress inkomen pads liggen, hoe heb je de donkerdere stippeltjes gemaakt, met een kwastje of een marker?

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 11:36

De inkt spatjes zijn idd met een kwast. Ik doe wat van de inkt op mijn clear block en pak dan een kwastje wat een klein beetje nat is en neem de inkt op en spetter hier mee. Meestal kun je dezelfde kleur waar je mee gesponst hebt goed gebruiken hier voor, maar soms is één tint donkerder ook erg mooi.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:53

Goeie tip :D

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:42

MightyMike schreef:
Fotograferen is een ding idd, ik oefen er nog steeds op en het wordt steeds beter. Je kaart is erg leuk! De stempeltjes zijn wel erg schattig!


Het zijn geen stempeltjes :)
Laatst bijgewerkt door ilaan op 27-09-18 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 20:43

Zelf getekend?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers