[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 15:01

Erg leuk Alane! Ik ben graag bezig op dit moment met spons en inkt om een achtergrond mee te maken, af en toe zo heerlijk om nieuwe technieken te proberen!


Afbeelding

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:15

Leuk meiden!
Action hou ik idd in de gaten!

Ik denk dat ik de Big Shot vnl voor woorden wil gebruiken, het maken van tags en het snijden van fotos ( rond bv )
Ik had een snijder daarvoor aangeschaft, maar dat werkt echt voor geen meter :o

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:07

oh die zijn ook leuk.
simpel maar erg leuk <3

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:19

higgins schreef:
Leuk meiden!
Action hou ik idd in de gaten!

Ik denk dat ik de Big Shot vnl voor woorden wil gebruiken, het maken van tags en het snijden van fotos ( rond bv )
Ik had een snijder daarvoor aangeschaft, maar dat werkt echt voor geen meter :o


Die cirkel snijders zijn uitgevonden door sadisten lol, ik kan er ook niet mee overweg en raak er gewoon gefrustreerd van lol

Ik doe weinig met foto's
meeste snijd ik toch met de cameo. Is ideaal, xpress meest voor lawn fawn, ik zou die ook digitaal kunnen zetten maar gebruik de die soms ook om te embossen geeft ook een leuk effect.
Ik heb net gisteren mijn dies, heb er wel wat niet zijnde van lawn fawn, gesorteerd en op fotoalbum karton gelegd (die sticky waar dat plastic overheen gaat) ben nu van 1 volle doos naar halve ordner ingekrompen lol
onder de wat zwaardere dies, stukje magneet band gedaan.
en voor 6 euro alles opgeborgen.

En wil vanavond eens beginnen met een swatchbook voor mijn inkt, in het begin heb je wel overzicht maar als je meer krijgt en mn verschillende merken en soorten en een poosje niet gebruikt raak ik het overzicht kwijt.
Of de inkt is net een tikkeltje anders dan aan de buitenkant zichtbaar.
Heb voor de spectrum noir markers het boekje klaar, en werkt ideaal. Zoek een kleur, pak de stift (dan nog doe ik een test kleuring) en werkt vlotter en makkelijker (helemaal omdat de kleur vaak afwijkt van de dop kleur)
Heb voor de inkt flippo hoezen wil eens kijken of dat werkt en anders haal ik een snap album van 6x8 met 2x2 hoesjes.
Minder creatief maar ook leuk om te doen, ook omdat ik nu dingen tegenkom waar ik niet eens van wist dat ik ze kwijt was :')

Mijn laatste creaties waren loaded enveloppen 1 voor een swap en 1 voor een goede vriendin.
Als ze uitgepakt zijn wil ik wel foto's plaatsen (weet bijna zeker dat ze hier niet lezen maar soms zijn bokt foto's via google te zien)

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:31

Haha zo mee eens!
Ik heb die circel snijder in een hoek gesmeten. Ben er klaar mee

Ohh wat heerlijk als je het zo allemaal aan het opruimen bent
Daar kan ik echt van geniet als het zo mooi geordent is :D
Ik heb nog veelte weinig spullen voor suks, maar zag wel op diverse sites mooie opbersystemen

Ik heb een beetje een gebrek aan werkbank ruimte. Ik denk dat er maar een bureau bij moet :')
Tja 1 bureau is wel erg weinig natuurlijk :x :=

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 18:47

1 bureau kan echt niet Higgins }> Ik heb een heel klein kamertje beneden tot mijn beschikking. Past een ruim bureau in en vaste kast. Ben er erg blij mee! Maar mochten we ooit de lotto goed winnen, zie ik wel een enorme scrapruimte voor me :P

Zo'n cirkelsnijder werkt idd niet.. Het is even een uitgave een Big Shot, Cuttlebug of iets anders, maar het werkt erg fijn!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:56

lol ik heb 1 euro, mijn man zegt dat het een vergadertafel is, maar ik geloof hem niet lol
Probleem wat ik ondervond met de opbergsystemen is dat die systemen ook weer zoveel ruimte innemen.
Of je bureau begint te lijken op een cockpit.

Ik heb bijv. mijn spectrum noirs wel in een bijpassend opberg zitten maar de andere markers en stiften in wijnflessen houders voor in de koelkast van de action
Ook heb ik veel boxen van de action, kun je mooi stapelen maar ik heb altijd de onderste nodig.

Ik heb nu 3 raskogs van de Ikea, werkt perfect.
1 voor mijn planner spullen
1 met stempel benodigdheden, zoals blokken, daubers, etc en de zwarte inktkussens, plus dn ruimte voor de inkt die ik ga gebruiken.
2 grote alex ledenblokken, die dan ook weer onder mijn bureau passen, 1 zit alles in voor het maken van albums zoals kaften, ringen enzo plus extra's
de andere bevat mijn washitape, die dan in die kruidenpotje houders liggen van de ikea, stempelkussens, en 2 lades nog leeg.
dan heb ik een babykamer kast, met lades en dan een deur, achter de deur heb ik nu legplanken en daar ligt het meeste papier, in de lades liggen oa mijn stempels, behalve lawn fawn die zit in een ordner, en de houten stempels zitten in video hoezen en de seizoens stempels in een kastje in het zicht.
de andere lades heb ik reserve spullen in zitten, van tape tot aan mesjes enzo.
dan heb ik nog een dressoir, achter 1 deur ligt printer papier, acetate en enveloppen, in de lades ponsen en pergamano dingen (kun je vaak goedkoop kopen en gebruik ik voor bloemetjes 3-D maken) Sew easy in een andere lade, en mijn rommellade
dan nog een komode, onder in het papier wat ik dubbel heb, lade met crop a dile en accessoires, nog een ander ding met spulletjes (van dezelfde maker als de crop a dile ) re-inkers, nog wat andere stempel gerelateerd wat je zelden gebruikt en een lade met baby doekjes, tissues, en mijn mood lade (lees: choco-lade lol )
en de rest is puinhoop en moet nodig uitgezocht worden
heb nog een bakkerskar, staan mijn markers op, ook mijn snijders, stempel hulp, score board enzo, verder nog de mini trouvaille, en wat anders nog in de weg ligt en geen vaste plek heeft.
dan nog de bakken met bloemen, stickers, enzo. Mappen voor de pocketletters, lawn fawn stempels en dies, dies map enzo.
Samen gevat: 4 x 4 m chaos lol

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 19:56

Ik ben op zich aardig georganiseerd en heb dan ook een hekel aan spulletjes overal in het zicht. Ben dan ook erg blij met een grote vaste kast en heb onder mijn tafelblad aan beide kanten een flink ladenblok. Daar kan ik een heleboel in kwijt al met al!

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:11

Alex ladeblok had ik idd ook gevonden en die gaat er nog wel komen als ik straks wat meer papier voorraad heb
Ideale afmetingen hebben die!
Vaste kast is ook ideaal :j

Ik heb een kleine slaapkamer tot mijn beschikking, ik moet tzt dus alleen slim indelen
Ik zou ook wel een bibiotheek kamer willen eigenlijk :D
Maar dat gaat hem helaas niet worden -O-

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:50

bibliotheek en dan neem je van die boeken waar je dingen in kunt stoppen, heb je win win situatie lol

Ik heb nu de helft van de keuken (beetje grote keuken)
maar we zijn bezig met een andere ruimte, die is dan iets groter, dan wat ik nu heb.

voor ideeën kun je op youtube kijken, en er is ook ergens zo'n kast waar je zo'n beetje alles in verpakken kunt.
zal eens kijken of ik die vinden kan. gevonden
Staat volgens mij zelfs online hoe je die maken kunt, als je handig bent.

Ik wil nog een sta tafel hebben, ben aan het meten met die kalax kasten, 2x2 op wieltjes dan heb ik gelijk opberg ruimte en sta tafel die ook uit de weg gezet kan worden.

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:25

Wat een goed idee Alane!
Ik was naar een extra burea aan het kijken, maar zo iets kan ook natuurlijk
Weer iets om over na te denken :)*

Die kast ken ik ook 8-)
Maar misschien over een aantal jaren :D

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:22

Die kast is mooi inderdaad!

Ik bewaar mijn mallen in van die magneetmappen.
Verder heb ik veel opbergdozen in verschillende maten van de action, die stapelen ook handig. Zo heb ik een box voor mijn stempels, een box voor mijn inkt, voor embossingpoeders, voor embossingfolders, lintjes, etc.

Wij gaan in juni verhuizen, en dan krijgen we een grotere hobbykamer. Ik heb nu een bureau, straks twee :D

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 15:25

Die kast ziet er wel gaaf uit! Heerlijk lisje90 meer ruimte!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:40


higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:19

Mooie prijs :j
Maar voor mij, andere dingen eerst :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:04

ze hebben die vaak in de aanbieding.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:12

Het was even stil in dit topic, iedereen nog druk aan de knutsel? Ik ben even aan het bijkomen van een drukke periode. Afgelopen week heb ik zelfs met deze hobby een presentatie mogen geven op een groot event voor Stampin Up demonstratrices. Waar een hobby je al niet brengt! Moest wel even over mijn eigen angsten heen komen, maar toch gedaan en uiteindelijk een super leuke dag gehad! Voor mij even een periode van allemaal nieuwe producten die er binnenkort aan gaan komen, heerlijk!

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:04

Wat leuk en wat een uitdaging!
Zo leer je ook een hoop nieuwe mensen kennen lijkt mij.

Momentheel geen project hier. Die gaan wel weer komen uiteraard.
Maar dat zal wel meer richting de winter zijn denk ik.
Als het mooi weer is wil ik vooral lekker buiten zijn

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 17:31

Het was idd een hele uitdaging en blij dat ik het gedaan heb! Idd leuk om zo andere enthousiaste mensen te leren kennen met dezelfde interesse!

Groot gelijk hoor, genieten van dit mooie weer! Doe ik ook hoor!

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:19

Hoe staat het ervoor dames :) ?
Nog wat leuks gemaakt de laatste tijd?

Ik heb eigenlijk weinig gedaan de laatste periode...
Een memory jar gemaakt, ook heel leuk om te doen, maar niet echt veel werk :P

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 22:43

Bij mij gaan de kaartjes gewoon door, hihi. Vanavond een workshop gegeven, we hebben 2 kaarten en een klein doosje gemaakt. Ben bezig met een aantal mini albums, ook erg leuk. Niet de enorme scrapvellen, dat vind ik altijd zo ontzettend veel werk, maar klein en handzaam, misschien een nieuwe verslaving, haha. Jullie?

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:46

Leuk!
Action heeft trouwens leuk spul liggen momentheel
Ik was er voor andere dingetjes, maar kan het niet laten om ook daar te kijken.
Blijkbaar ben ik niet de enige die in de winter fanatieker is want er lag nog genoeg :D ;)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 07:25

Zijn jullie nog allemaal lekker aan de knutsel? Ben wel benieuwd of jullie nog leuke projecten hebben gemaakt! Een tijdje geleden hadden we het hier over tutorials, ik ben inmiddels bezig om deze wekelijks op YouTube te laten zien. Had al zo lang een YouTube kanaal, maar nooit iets mee gedaan. Nu staan er een aantal tutorials op. Voor diegenen die het leuk vinden om een kijkje te nemen: https://www.youtube.com/channel/UC94CUq ... subscriber
De bedoeling is om er ook filmpjes van technieken etc te gaan plaatsen. Wel spannend, ik ben zeker geen pro, haha, maar uiteindelijk leuk om te doen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:41

Heel leuk dat je mooie tutorials maakt in het Nederlands! Altijd leuk om ideeën op te doen :)

Ik ben ondertussen zeker nog bezig geweest. Zie dat se laatste keer dat ik hier postte rond de kerst was :=

Afbeelding

Foto is een beetje donker maar heb de kaart inmiddels gegeven dus kan geen andere foto maken :)
Afbeelding

Beide zijn zonder stempels of iets gemaakt, wel een een heeele hoop ideeën van pinterest :j

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 07:53

Die zijn erg gaaf ilaan! Het olifantje is wel superschattig!