[DIGI] Mysterious Friend

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

[DIGI] Mysterious Friend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 09:04

Mijn tweede digitale tekening. Ik ben hier wel een paar dagen zoet mee geweest. Ik wou eerst een klein meisje tekenen die achter een wisp aan rende maar na de concept fase kwam ik uit op dit concept. Ik had met dit concept meer mogelijkheden voor het ontwerpen van de omgeving waarin ze zat. Ik ben er zelf heel blij mee, en ik hoop dat jullie hem mooi vinden.

Ik sta open voor feedback! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 09:33

zanakuzies schreef:
hoe doe je dit, waauw echt magisch mooi!


Dankjewel! Ik heb dit gemaakt in Photoshop CC met een tekentablet. :D


Nayomie schreef:
Super mooi! <3


Dankje! :D

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 12:54

Ik heb het hoofd wat kleiner gemaakt want ik vond het toch te groot, ik heb ook de boomstam wat meer liefde gegeven. De texture over het gras heb ik weg gehaald want ik vond het toch te druk.

Afbeelding

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:19

SharonPlugge schreef:
Je tweede? Echt?! Ik kan alleen maar zeggen wauw... Echt prachtig!


Haha, dankje! Ik heb kunstzinnige vrienden die mij hele goede feedback geven!


Gydja schreef:
Ik vind deze erg mooi :j maar ik mis de textuur in het gras wel om eerlijk te zijn.


Dankjewel! Ik denk dat het een verschil van smaak is. Op zich vond ik het wel leuk, maar ik vond het niet echt passen bij het gehele plaatje, de stijl was heel anders dan de rest.


Captain schreef:
Oh wauw! Ik kan heel veel in Photoshop maar dit niet. :')
Mag ik vragen wat voor tablet je daarvoor gebruikt? En teken je alles uit vrije hand of gebruik je ook iets als een sjabloon oid?


Dankjewel! Ik gebruik een Wacom Bamboo. Deze heb ik al zo'n 6 jaar, het is ook niet de beste meer want onze hond heeft als pup op de pen lopen knagen. :') Ik teken uit vrije hand, maar met dingen waar ik moeite mee heb (handen bijvoorbeeld.) gebruik ik referentie foto's.


Als jullie het leuk lijkt kan ik eventueel het proces laten zien?

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:40

Ik doe het even in stukjes want ik weet niet of het bericht anders te lang word! :P

Als eerste heb ik de wisp ontworpen, gekeken naar hoe ik het ongeveer wou hebben. Dit waren mijn eerste ideetjes

Afbeelding

Bij deze werd nummer 3 en 5 het meeste gekozen, maar het eindresultaat was toch niet hoe ik het wou hebben. Ik heb gekeken naar waarom die gekozen zijn en ik ben daarmee verder gaan ontwerpen. Ik wou het wezentje klein en 'schattig' er uit laten zien.

Afbeelding

Dit waren mijn andere ontwerpen. De keuzes vielen op de 4 aan de rechter kant. Ze hadden alle 4 net wat extra's en dat is ook de reden waarom die gekozen waren. Van die 4 was ik zelf al helemaal fan van nummertje 3, en omdat nummer 3 ook vaak in de keuze viel van mijn vrienden, heb ik voor nummer 3 gekozen.


Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:43

Daarna ben ik verder gegaan met het maken van de concepten. Ik wou eerst dat het meisje achter het wezentje aan rende:

Afbeelding

Afbeelding

Toch op de een of andere manier was ik niet blij met deze concepten. Ik ben toen nog verder gaan brainstormen en kwam ik op deze concepten uit.

Afbeelding

Unaniem waren mijn vrienden en ik het er over eens dat het de onderste zou worden.

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:50

Omdat het concept zo veel mogelijkheden had met de achtergrond. Heb ik een aantal ontwerpen gemaakt met verschillende achtergronden.

Afbeelding

Ik vond geen van deze echt geslaagd. Je krijgt niet het gevoel dat je er in meegesleept word of dat je er bij bent. Ik vond die met de schommel wel het leukste, want daarbij kreeg je het gevoel dat het geen onbekende plek is en dat er meer mensen komen.

Afbeelding

Ik had die met de schommel nog wat meer uitgewerkt omdat ik deze op dat moment het leukste vond.
De onderste was niet mijn favoriet, ik vond het te rommelig. Toen ik bij de middelste het water er voor deed brak er een hele nieuwe wereld voor mij open, ik ben toen ook verder gaan ontwerpen met de middelste.


Afbeelding

Weer met die schommel er bij, maar uiteindelijk heb ik ook hier voor de middelste gekozen. Ik heb nog wel het 1 en ander eraan toegevoegd, dat zie je hier niet, maar de tak op zich was te laag bij de grond en daardoor leek het meisje heel groot.

In de openingspost zie je de uitgewerkte schets.

Afbeelding

Voordat ik begin met kleur, maak ik de tekening eerst gauw in zwart/wit om de values te herkennen, soms pak ik de zwart witte tekening er weer bij om te kijken of er genoeg contrast in zit.

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:59

Ik heb hier de basiskleuren aangebracht. Ik ging eigenlijk al te snel met de schaduwen, en een vriendin van mij zij, neem even een stapje terug, ook vond ik het haar super lelijk dus dat had ik aangepast.

Afbeelding

Ik heb toen dus een stapje terug genomen, (die zie je in de openingspost.)

Hier heb ik schaduwen toegevoegd met multiply en highlights met linear dodge.(add)

Afbeelding

Meer values.. Ook heb ik de tak in het midden aangepast want het zag er best wel gespannen uit met al die takken die naar haar wezen. Op zich is dat wel handig want dan verleid je het oog om naar de 'main focus' te gaan, maar op deze manier zag het er uit alsof de takken haar elk moment konden aanvallen. :')

Afbeelding

Hier ben ik verder gegaan met renderen, De tak links heb ik naar boven geplaatst, ik vond het te veel op de horizon liggen.

Afbeelding

En daarna ben ik gewoon verder gegaan met renderen, ik vind het erg moeilijk om zo lang mogelijk door te gaan, maar met afwerking kom je een heel eind. :j

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 15:03

Azmay schreef:
Prachtig <3

Moest wel even 2x kijken voor ik zag hoe de wisp in elkaar zat, door de lichtbolletjes er omheen vielen de ogen me niet op.


Dank je wel! Snap ik hoor, ik had zelfs al een extra witte lijn er om heen geplaatst omdat het inderdaad best moeilijk te spotten is. Maar op zich heeft het ook wel wat, in het echt moet je ook goed kijken wil je ze spotten. (snap je me? :') )



Captain schreef:
Wat fijn zo'n uitgebreide uitleg. Dank je wel! :j Erg knap! Hoeveel uur gaat hier ongeveer inzitten?


Geen probleem! Met het concept proces erbij ben ik er een week mee bezig geweest. Ik denk met het inkleuren alleen al wel 3/4 dagen. Ik heb ook een record behaald van 170 lagen. :')

Movement

Berichten: 1531
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:08

SharonPlugge schreef:
Wauw ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg! Enorm gaaf om te zien, dank je wel :)


Geen probleem! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, Flux, gerlindie, pony33 en 8 bezoekers