[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:24

@eclair98 :(:)
@telpeva moooooiiiiiiiiiiii, toch het geld waard? :):) Ik geef ook te veel geld uit aan materiaal maar dat komt gewoon omdat olieverf zo verschrikkelijk duur is 8)7
@jindai mooi!!
@monikasweety :Super gaaf al!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:32

Pleun02 schreef:
@eclair98 :(:)
@telpeva moooooiiiiiiiiiiii, toch het geld waard? :):) Ik geef ook te veel geld uit aan materiaal maar dat komt gewoon omdat olieverf zo verschrikkelijk duur is 8)7
@jindai mooi!!
@monikasweety :Super gaaf al!

Ik ben trouwens klaar!
Afbeelding

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:43

Heel mooi geworden Pleun! Prachtige kleuren ook. :j

Telpeva, je gerbils zijn superschattig. Knap dat je mer brushpennen en markers zo fijntjes kan werken. :)

Jindai, Je flamingo is prachtig, superzachte kleuren. <3

monikasweety, ik blijf het knap vinden dat je zo mooi en gedetailleerd kan tekenen met grafiet. Het hondje ziet er al heel mooi uit. :j

Ik zit ook even in een tekendip. Ik ben nog niet verder gegaan met RDJ en ook het traditionele tekenen heb ik deze week links laten liggen. Ik was al achter met m'n challenge, en dat wordt er zo niet beter op. -O-

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:53

Bedankt victory-boy!
Hier ben ik bij mijn nieuwe projectje!
Afbeelding

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:14

Dankjewel Pleun en VictoryBoy! :)

@Pleun Knap werk weer, ik vind vooral het water/golven heel erg mooi gelukt! +:)+
Je nieuwe project ziet er als schets ook al goed uit, ben benieuwd hoe je die verder uit gaat werken!

Tekendipjes sucks! :( Meestal kijk ik dan rond op Pinterest of Instagram om weer een beetje inspiratie te krijgen. En soms lukt het gewoon even niet en probeer je het over een paar dagen gewoon nog een keer. :)

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:26

Telpeva: Dat was ik :P
Wat een geweldig schattige gerbils heb je op papier gezet!

Jindai:
Super mooie Flamingo geworden, ik vind het zachte kleurgebruik heel mooi en sprekend!

Pleun02:
Hij is prachtig geworden! Je wordt echt steeds beter, enorm leuk om te zien!
Vind vooral het kleurgebruik in het water heel erg mooi.
EN je nieuwe schets ziet er ook weer mooi uit. Vind alleen de ogen nog wat raar lijken, en niet kloppen qua grote (Maar kan ook zijn omdat het nog maar een schets is natuurlijk)


Ik heb ondertussen de hond af en ben alweer druk bezig met het volgende portret.
Dit keer een eigen werk, tussen de opdrachtjes door.

Hier het resultaat van de hond:
Afbeelding

En het portret waar ik nu mee bezig ben
Afbeelding

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:47

Dankjewel Monikasweety! :)
Ik vind je hond heel erg mooi geworden, knap hoe je al die contrasten erin hebt verwerkt. Vind de ogen ook erg sprekend! _/-\o_
Mooi begin ook al van je nieuwe tekening!

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe potloden binnen gekregen, dus ga nu meteen met een nieuwe tekening beginnen! :):)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:28

@jindai, bedankt, veel plezier met je nieuwe potloden!
@monikasweety Bedankt, klopt niet helemaal maar dat is mijn stijl wel een beetje :') De hond is echt prachtig geworden en het paard wordt ook al knao:D

Hier ben ik nu, creatief geweest met de achtergrond ivm met de lente *\o/*
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:26

Ik doe later reageren!

Gisteren
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 00:00

WIP
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:44

@telpeva Allemaal heel gaaf !

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:43

Pleun02: ik vind je kleurgebruik heel erg leuk! Ben benieuwd naar je volgende projectje :j

Monikasweety: die teckel is super leuk <3

Telpeva: nog meer uppjes *\o/* *\o/*

Ik heb gelukkig nieuw werk, maar daardoor moet het tekenen nog langer wachten :')

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:00

@eclair98 bedankt!

Hier ben ik nu, ga vanavond weer verder!

Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:04

Telpeva schreef:
WIP
[ Afbeelding ]

Hee die is echt heel gaaf!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:12

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan.

Afbeelding
vandaag even een cartoon beestje getekend!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:37

Ik was super blij, bij de action hadden ze aquarel papier en het zag er veelbelovend uit. Maar wat een ****** papier -O- Het slurpt het water op, als je meer water gebruikt, gaat de bovenlaag kruimelen -O-

EDIT: ik had nog een tekening voor week 10, maar die kan ik niet meer vinden -O-

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:28

Ziet er al leuk uit pleun, hoe heb je die achtergrond zo gekregen die vind ik leuk

Donutmonster vind ik leuk :D ik heb een vriendin die zo is. Die denkt dan niet alleen donut terwijl ze erheen rent maar die roept het door de hele winkel

Balen van je papier Eclair, maar wel goed om in elk geval te weten! kon je er helemaal niks meer van maken?

Van de week kwam ik een veel te leuk plaatje tegen op pinterest, 'how to draw rats', hier mijn versie.
Mijne zijn alleen geen rats maar gerbils. Omdat het kan :')
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:55

Telpeva schreef:
Ziet er al leuk uit pleun, hoe heb je die achtergrond zo gekregen die vind ik leuk

Donutmonster vind ik leuk :D ik heb een vriendin die zo is. Die denkt dan niet alleen donut terwijl ze erheen rent maar die roept het door de hele winkel

Balen van je papier Eclair, maar wel goed om in elk geval te weten! kon je er helemaal niks meer van maken?

Van de week kwam ik een veel te leuk plaatje tegen op pinterest, 'how to draw rats', hier mijn versie.
Mijne zijn alleen geen rats maar gerbils. Omdat het kan :')
[ Afbeelding ]

@Telpeva thanks!
Heb een basiskleur genomen (Roze +wit) en daarmee alles gedaan, daarna met een opgefrommeld papiertje de roze uit de verftube erop gedebt (als dat een woord is) en hetzelfde met wit gedaan en een beetje groen :j

Hier ben ik nu!
Afbeelding

Heb trouwens een van mijn schilderijtjes die niet helemaal gelukt was( te grote ogen) Omgetoverd tot een unicorn! Welk klein meisje kan ik hier blij mee maken? :')
(foto is een beetje vaag)
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:43

Wens me succes mensen, want ik ben al belachelijk slecht in mensen tekenen maar wat ik nu ga proberen gaat gegarandeerd fout

Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:31

murphypower schreef:
Wens me succes mensen, want ik ben al belachelijk slecht in mensen tekenen maar wat ik nu ga proberen gaat gegarandeerd fout

[ [url=m/4kII4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ook :j Blijf jezelf maar goed uitdagen is het motto *\o/*

Hier ben ik nu!

Afbeelding

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:39

@Telpeva Ik vind je WIP echt heel schattig! Mooi kleurgebruik ook! +:)+
Je digitale tekeningen zijn ook goed gelukt en die gerbils zijn echt leuk gedaan! :)

@Pleun Mooi begin weer met je schilderij! Het hoofdstel ziet er echt al heel goed uit en de achtergrond is ook gaaf! :j

@Murphypower wat een leuk cartoon monstertje! :D En gewoon proberen hoor, het portret! Vind het iig al knap dat je het gewoon gaat doen! :j

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:46

Jindai schreef:
@Pleun Mooi begin weer met je schilderij! Het hoofdstel ziet er echt al heel goed uit en de achtergrond is ook gaaf! :j

Bedankt! :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:13

Tot nu toe is er nog niks fout gegaan, maar dat komt nog wel denk ik! Ik zal straks wel een update foto sturen.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:55

Pag 40: (Ben van onder naar boven gegaan)
(Lol, ik typ echt nooit meer, dit stukje duurde lang :+ )
Pleun: Wat een leuk schilderij al, ook de achtergrond. Het hoofd lijkt wat te klein, maar heb je voorbeelfoto natuurlijk niet gezien. Leuk dat je je oude schilderij gerecycled hebt naar een unicorn. Geen nichtje die binnenkort jarig is? :Y) Je strand vind ik ook mooi, vooral de lucht. Leuk dat je zo fanatiek schildert.
Murphy: Succes met je mens! Met de instelling dat het gegarandeerd misgaat, gaat het ook mis. Gewoon open minded aan beginnen en zie het als een oefening. Mensen waag ik me niet meer aan :')
Je Berta is cool.
Telpeva: Was het dan de bedoeling om een stip te tekenen en daaromheen te werken? Vind ze heel schattig. Je marker tekening is prachtig. Net als je hond
Monika: Vind jouw tekening altijd heel gaaf, heel veel priegelwerk en veel haartjes.

--

Hier na 2 maanden weer echt getekend. Afgelopen maanden last van trillende vingers en dan gaat gedetailleerd tekenen wat lastiger. Nu toch maar weer eens oppakken. Voor het eerst een hond met kleurpotlood. Ik heb verder niks met honden, maar wil ze toch leren tekenen.

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:04

Pleun02 jij bent lekker bezig :D motiverend! je eenhoorn vind ik ook leuk, heb je hem al aan de vriendin laten zien voor wie de tekening oorspronkelijk was? misschien vind diegene het wel leuk om haar pony in eenhoorn stijl te hebben :D

murphypower dat is het lastige aan nieuwe dingen tekenen, maar daar leer je ook weer van en je moet toch ergens beginnen! tof dat je die uitdaging aan gaat ik ben benieuwd wat er uit komt

Selina de uitleg voor de ratjes was echt heel minimaal, er stond letterlijk: draw any shape, make a rat, done :') Dus inderdaad, het zijn willekeurige blobs met pootjes.
Jouw tekening is echt schattig, die oogjes <3