[DIGI] Gevlekt paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

[DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 13:46

Lekkere creatieve titel weer _O- Maar goed, wel direct raak. Heb afgelopen tijd weer met wat ups en downs gezeten, vorige project wilde niet helemaal werken, dus wilde ik even weer een andere uitdaging, dus half-body met vlekken. Niet mijn sterkste kant.

Ik teken met het programma gimp, met de computermuis en uhm.... ohja voorbeeldfoto komt van Bokker Fading van Fading fotografie. Ik vond die foto zo tof dat ik vroeg of ik hem mocht tekenen, en dat mocht. :D


Afbeelding

(canvas bleek uiteindelijk te klein voor instagram, dus toen iets verbreed. Gelukkig maar, vind dit uiteindelijk mooier _O- )
Afbeelding


En het eindresultaat!
Afbeelding

Wat is jullie mening?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:18

Ik vind hem mooi geworden! De bredere versie vind ik ook iets mooier, het trekt de aandacht van de kijker meer naar het hoofd van het paard als naar de borst heb ik het idee. Ik vind je schaduwen en highlights heel mooi gelukt

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:19

Ik vind hem echt prachtig! <3
Wel is het jammer dat de rug en het achterbeen en linkse voorbeen minder uitgewerkt zijn, zeker omda het hoofd zo gedetailleerd is.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:45

Weer een prachtige tekening Nayo!
Ik vond de manen in eerste instantie een beetje gek, bijna alsof de manen tussen zo'n haar wafel ijzer hebben gezeten. Maar het paard van je voorbeeld heeft gewoon een soort van wafelhaar dus het past helemaal :=
Ik vind het altijd weer tof om te zien hoe je de textuurtjes in de vacht weet te brengen zo bij het geglim van de borst en zo rond het oog. En dat met de muis _/-\o_
De 'glim' streep op de rug zou misschien nog iets wat meer blending met het bruin mogen hebben, maar verder vind ik het niet storend dat bepaalde delen wat minder gedetailleerd zijn uitgewerkt dan anderen. Trekt de aandacht mooi naar het koppie.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 15:18

Dank jullie wel <3

@Telpeva, ja he, bredere versie past beter op een manier. en nu je dat zegt, ja, ben het wel met je eens inderdaad :P

@Lindeeee, mee eens al is dat lichtelijk een bewuste keuze geweest. Juist omdat dat iets meer naar achteren ligt, dat daar niet de hele focus op ligt. Maar kan me voorstellen dat het volledig mooier zou zijn geweest :j

@Bimmerd, Ja was geen makkelijk haar en achteraf had ik het misschien anders moeten doen door er gewoon lange manen van te maken, maar wit op wit is best lastig nog :')
Thanks <3

Heb trouwens op advies nog even de achtergrond veranderd. Vind dit achteraf gezien wel mooier dan die in de OP :P
Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:43

Ben het er helemaal mee eens, mooier geheel met deze achtergrond :j

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:02

Hij komt inderdaad prachtig uit met deze achtergrond!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:04

Prachtig!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:20

Heb je een watermark over je tegening gezet? Vind het persoonlijk ontzettend storen. Ik doe je het zeker niet na met muis, heel knap! Probeer echter de manen niet haartje per haartje te tekenen maar die textuur meer te suggereren ivm kleur en brushstrokes :j

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 17:36

Thanks allemaal!

@Quebelle, waarom vind je het storend? Normaal deed ik het niet zo, maar tegenwoordig worden zo veel (en vooral digitale) werken gestolen en gebruikt, dat het eigenlijk wel moet.
Heb overigens geen haartje voor haartje getekend, daar ben ik nét iets te lui voor :') Daarvoor heb ik een brush gebruikt :j

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:59

Dat stelen valt opzich mee, en als ze het persé willen stelen zal een watermerk weinig tegenhouden. Het is erg simpel weg te werken. Persoonlijk vind ik het zonde, en niet mooi, maar het is natuurlijk hoe jij het wil doen :j

En die brush geeft dus haartje per haartje weer, zelfde effect :p Dat zou ik niet doen, en gewoon met dezelfde brush waarmee je je paard zelf hebt gedaan invullen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [DIGI] Gevlekt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:08

Nja snap wel en moet nog steeds op zoek naar een nette watermerk. Een watermerk kan altijd te verwijderen zijn maar hoe moeilijker je het maakt hoe zichtbaarder het wordt als er mee gerotzooid wordt.

Ja dat klopt was inderdaad zon brush. Heb dat gebruikt toen ik niet meer wist wat ik met de tekening moest en dit gedaan. Er valt nog genoeg te leren. Ik ben zeker geen professional dus nog genoeg te oefenen :D

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:52

Ik vind hem heel mooi geworden, mooi sprekend oog ook. Achtergrond is ook heel mooi geworden, vind ik zelf ook erg lastig.
De lichtstreep op de rug zou ik ook iets meer blenden, denk dat dat net wat mooier staat. Maar knap gedaan hoor, met muis! Ik werk meestal met pen, maar merk dat ik soms ook onbewust met de muis werk als ik met de muis net een andere brush heb geselecteerd, haha.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 19:06

Victory-Boy schreef:
Ik vind hem heel mooi geworden, mooi sprekend oog ook. Achtergrond is ook heel mooi geworden, vind ik zelf ook erg lastig.
De lichtstreep op de rug zou ik ook iets meer blenden, denk dat dat net wat mooier staat. Maar knap gedaan hoor, met muis! Ik werk meestal met pen, maar merk dat ik soms ook onbewust met de muis werk als ik met de muis net een andere brush heb geselecteerd, haha.

Ah lief, dank je wel! Ja, rug is niet helemaal gelukt zoals het zou moeten zijn, denk voornamelijk luiïgheid hoor :')
Nice, dus ook met de muis zo nu en dan? Gaaf hoor! Soms gaan dingen zo automatisch he :P