[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:25

robbie88 schreef:
Ookooi dallista

Het is een leuk ding, heb het niet zo op dat drieluiken gedoe, zou ze toch eerder aan elkaar plakken of zo, maar ja, wel een schattig plaatje en daar gaat het toch om. :o


Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:11

Leuk Dallista! En wat gaaf, dat paard!

Ik kom even binnenvallen omdat ik ook wel eens eentje wil proberen. Met een dubbel doel: met het eindresultaat wil ik mijn lokaal opleuken. Daarom zoek ik een mooi schilderij met een thema uit de klassieke oudheid, Rome of Griekenland. Liefst niet al te duur. Ik zag Rome van Ravensburger, maar een drieluik is niet zo handig :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:03

@ Sheran: de enige die mij zo te binnen schiet is The Intervention of the Sabine Women van David. Clementoni heeft die in 1000 stukjes (als het goed is heeft Amazon.de 'm). Er is van Ravensburger ook een 3000 en 5000 stukjes geweest, maar die zijn maar heel moeilijk te krijgen helaas.
Deze dus: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Inter ... bine_Women

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:39

Nerwen schreef:
@ Sheran: de enige die mij zo te binnen schiet is The Intervention of the Sabine Women van David. Clementoni heeft die in 1000 stukjes (als het goed is heeft Amazon.de 'm). Er is van Ravensburger ook een 3000 en 5000 stukjes geweest, maar die zijn maar heel moeilijk te krijgen helaas.
Deze dus: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Inter ... bine_Women


Die wordt vast heel mooi, maar wat een priegelwerk zeg. :wow:

Ga er maar aan staan. Als je voor deze kiest is er met je lef en doorzettingsvermogen in ieder geval niets mis.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:07

Dat is toch een puzzel, is die er ook als schilderen op nummer?
Anders aliexpress even afstruinen, staan vast wel een paar tussen :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:34

Ik vind het nog best lastig om wat te vinden op AE wat ik wil maken, maar ga binnenkort ook verhuizen dus misschien handiger om sowieso te wachten tot na die tijd :P

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:01

Luxorvalkje schreef:
Nerwen schreef:
@ Sheran: de enige die mij zo te binnen schiet is The Intervention of the Sabine Women van David. Clementoni heeft die in 1000 stukjes (als het goed is heeft Amazon.de 'm). Er is van Ravensburger ook een 3000 en 5000 stukjes geweest, maar die zijn maar heel moeilijk te krijgen helaas.
Deze dus: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Inter ... bine_Women


Die wordt vast heel mooi, maar wat een priegelwerk zeg. :wow:

Ga er maar aan staan. Als je voor deze kiest is er met je lef en doorzettingsvermogen in ieder geval niets mis.

Oh wat stom, verkeerd topic B-) Tijd voor een nieuwe bril := Ik was in de war met het legpuzzeltopic....

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:14

:D

Legpuzzels zijn ook leuk!

Ik kan ook bijna weer gaan schilderen enzo, kamer boven is bijna klaar. Van het weekend twee kasten geplaatst :#

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:22

Haha ik heb een paar week niet meer geschilderd maar wil toch graag mijn paard afmaken! Eens zien of ik tussen de carnavalsbrakte door een stukje veder kan komen _O-

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 03:07

Oooh. Ik zie dit topic nu pas! Ben alweer een halfjaartje bezig met schilderen op nummer. En heb zojuist mijn derde af!

Ik vind het zo HEERLIJK om te doen. Savonds. Na het werk. Lekker dom vakjes inschilderen. Niet nadenken, maar lekker ontspannend bezig zijn met wat muziek/luisterboek/tv op de achtergrond!

Ik heb de volgende ook alweer klaar liggen. Ga ik morgen waarschijnlijk aan beginnen of zo.

Deze dus net af:

Afbeelding


Ik zal zo eens een stukje terug lezen. Geen idee of dit al besproken is. Maar. Wat is jullie aanpak? Begin je bij 1? Werk je per kleur, of werk je een stuk af, voor je naar een ander stuk gaat?

De aanpak die ik het fijnste vind is eerst massaal de lichtste kleuren, want die vind ik het vervelendst. Die zijn vaak wat minder vloeibaar en dus ook iets minder goed verfbaar. Daarna ga ik van hoek naar hoek zeg maar en doe ik de kleuren door elkaar.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:44

chocobroodje schreef:
Goed gelukt robbie! En yonker wat een aparte zo, zou dat fijn werken?

Ik ben nu zo ver:
[ [url=m/EOaz8K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb de hele dag een 2,5 jarige om me heen rennen dus kan niet zo vaak schilderen als ik wil.. En mijn arm laat me ook vaak in de steek, maar ik kom er wel. Ik heb er iig lol in als het lukt


Ooh! Deze heb ik ook vaak op het punt gestaan om te kopen, maar was erg benieuwd of die maan er een beetje maanerig uit komt, dus nog niet aangedurfd.

Ik heb trouwens tot nu toe alleen maar Chinese PBN gedaan. Verf bevalt prima. Kwasten heb ke niks aan :+ . Heb gewoon zelf bij de hobby winkel kwasten gekocht. Heb er 1 van 1/3, heel dun en fijntjes voor het precisie werk. Het gros doe ik met een platte kwast van de breedte een mm of 2 a 3.

Ik vroeg me af. Bij welke van de duurdere merken met je mengen? Want dat vind ik niet zo chill om te moeten doen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:21

Shiloh schreef:
Begin je bij 1? Werk je per kleur, of werk je een stuk af, voor je naar een ander stuk gaat?

Die vraag komt gemiddeld eens per half jaar voorbij of zo. :D
Ik werk juist van donker naar licht, omdat ik altijd meteen de lijntjes meepak. Bij donker weet ik namelijk zeker dat het meteen altijd dekt. Dat werkt alleen niet zo handig als je van licht naar donker gaat, want dan kan je bij lichte kleuren de randen van de vakjes niet meer zien en da's gewoon lastig met schilderen, dan zit ik echt te turen of ik bij een naastgelegen vakje niet per ongeluk over het lichtgeel of wit van het andere vakje heen schilder.

Citaat:
Bij welke van de duurdere merken met je mengen?

Het enige *goede* merk waarbij je moet mengen is PaintWorks, maar feitelijk duur zijn die niet. Schipper of Ravensburger zijn veel duurder, maar die hoef je niet te importeren, dus...
Ik doe zelden meer anderen dan die en Plaid, maar zo uit mijn hoofd, Reeves is ook mengen, maar dat is gewoon crap kwaliteit. :+

PaintWorks is ook wel een hele andere stijl PbN, veel gedetailleerder en over het algememen veel, veel dunnere (niet waterig) verf, waardoor je ook veel makkelijker die details kan schilderen. Da's met dat dikkere spul van bijvoorbeeld Ravensburger soms wel lastig.

Geloof dat ik een van de weinigen ben die het mengen leuk vind. Het is heel simpel, en het is gewoon leuk om mee te knoeien.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:49

Ik ben dan bang dat ik alsmaar blijf mengen en het telkens in een andere kleur meng en veel te veel gebruik en dan op het einde te weinig verf over heb. Heb al een paar keer gehad dat ik een kleur echt tot de allerlaatste restjes nodig had.

Viel me inderdaad al wel op dat paintworks niet extreem duur is. Misschien gewoon eens een keer 1 uitproberen.

Haha. Ja. Toen ik eenmaal wat ging terug lezen kwam ik erachter dat aanpak inderdaad al vaak besproken is. Hihi.

Ik vind het lastiger lichte kleuren tegen het donkere aan te verven omdat ze vaak wat dikker zijn en sneller droger worden, waardoor je minder makkelijk strakke lijnen kan trekken. Ik ga dan soms met licht ook bewust een beetje over de randjes die je dan toch wel blijft zien. Om vervolgens later met de donkerdere buurkleur met strakke lijn te corrigeren en de lijntjes definitief weg te werken.

Vandaag aan de 4de begonnen, en dacht, laat gelijk mijn setup zien hoe ik dat doe vanaf de luie bank! Haha.

Afbeelding

En dit zijn mijn favoriete penselen. Heb er veel te veel gekocht maar deze gebruik ik het meeste. Haha.

Afbeelding

De 2 en de 6 zijn platte en de 5/0 is een hele ronde dunne. Gekocht bij pro-art Nijmegen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:34

Mijn paintworks is bijna af maar ik heb nog super veel over van alles. Bijna zonde.
Het mengen vind ik niet zo'n probleem maar het drybrushen lukte niet zo dus dat laat ik ook gewoon voor wat het is :+



Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:11

Drybrushen?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:48

Drybrush is zo'n techniek waarbij je eerst een vakje schildert, en daarna met de kleur van het andere vakje (was het lichter over donkerder?) over de randen heengaat, maar dan dus met een 'dry brush'. Dus je doopt de kwast in de verf, dept het dan als het ware droog, en dan dep je ermee over de randen van het vakje. Dan laat je de twee kleuren als het ware in elkaar overlopen (niet mengen, de eerste kleur is namelijk al droog). Je kan zo ontzettend mooie effecten krijgen, vooral bij achtergronden.
PaintWorks maakt er gebruik van. Het kost wat tijd en moeite, maar dan heb je ook echt wat.
Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen, het zijn alleen maar suggesties.


Anyhoo, en toen was 'ie af.
Heb geprobeerd zo te fotograferen dat je de koper(!) kleurige verf kan zien. (Zit in de kaarsen.)

En ben stiekem al begonnen aan de volgende... met weer zo'n zelfde type patroon. Beetje verslaafd aan zen-achtige tafereeltjes, geloof ik. :o

Afbeelding

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:52

Een eerste update van mijn kant :D
Toch wel lekker om mee bezig te zijn. Alleen ‘s avonds wil nog niet zo lukken. Ik heb het geprobeerd met een bureaulampje erbij maar daar komt denk ik teveel warmte vanaf waardoor de verf te snel opdroogt. Dus daar moet ik nog even iets op verzinnen, anders kan ik alleen in het weekend verven haha :)
Afbeelding
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:47

Ah, die zijn ook leuk, joeluna!

Eerste update drieluik van Schipper. Opvallend dat deze verf veel dunner is dan bij de vorige die ik van dat merk heb gemaakt, schildert veel fijner!

Afbeelding

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:04

Eindelijk af *\o/*

Afbeelding



Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:06

Gaaf!!! <3

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:57

Mooi!!

Ik heb zelf een beetje moeite met mijn eerste schilderij, de lichtere verfkleuren (ong de helft van alle kleuren) dekken niet goed -O- Dus moet nu alles minstens twee keer schilderen, vaak nog wel meer. Ook komen de kleuren niet overeen met het voorbeeld maar dat vind ik nog niet het grootste probleem

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:11

Ik vond hem toch wel saai worden aan het eind, met alle grijzige/blauwe kleurtjes. Heb meteen een nieuwe besteld, maar dan met wat meer kleurtjes, van een Italiaans terrasje :)

@xMaritt, wat irritant.. Bij mij dekte ook niet alles 100% en heb eerset nog alles braaf 2x geschilderd maar daar ben ik snel mee op te houden. Van een afstandje zie je dat toch niet. Roer je goed door de potjes voor je gaat schilderen?




xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:51

Oh nee daar heb ik niet eens over nagedacht, dat kan ik nog proberen. Alhoewel de verf er wel goed gemengd uit ziet. Fingers crossed!

robbie88

Berichten: 2082
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:09

Wat een mooie resultaten weer gaaf
Ben nu met paardjes in water bezig,
dit was 2 weken terug, zal vandaag een update foto maken Afbeelding

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:46

Goede tip Marit! Heb net de verf gemengd voor het schilderen en had de indruk dat het nu wel wat beter dekt. Helaas nog steeds niet helemaal goed maar het is in ieder geval beter dan niets


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xEliesx en 29 bezoekers