[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:41

Het radmere vest voor mijn hubby is af. Het heeft wel een paar maanden geduurd, het patroon is ook niet echt rechtoe-rechtaan.
Ik heb er ook maar een 'twist and shout' mutsbij gebreid.

De knopen moeten nog aan het vest, dan maak ik een foto.
Het lastige van het vest is dat het toch wel los gebreid is. Misschien moet ik over de rug aan de binnenkant een paar haak-strepen maken om ervoor te zorgen dat het niet gaat uithangen.

Ik ben nu begonnen met Drogo sloffen. Heel grappig, zonder naad. Eerst snap je het patroon totaal niet. Maar na een tijdje komt er toch een herkenbaar begin. De sloffen zijn dubbel: een binnenslof en een buitenslof, wendbaar. En met dat FairIsle (de eerste keer dat ik dat doe) gaat er heel veel wol in. Dat worden warme huissloffen!

WEES blij! RIJ blij!
de ruiter van nu is het jurylid van morgen
Bertie (jurylid IZ): Dressage the Friendly Way


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:44

Je links zijn niet te zien, moet je aanmelden en inloggen...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:15

JPitty schreef:
Je links zijn niet te zien, moet je aanmelden en inloggen...

Oh dat wist ik niet. Dank voor je opmerkzaamheid!
Ik ga morgen foto's maken!

Overigens is ravelry voor breiers zoiets als Bokt voor Pennymeisjes. _/-\o_
Ook heel groot, en met veel gratis patronen en ideeën.

WEES blij! RIJ blij!
de ruiter van nu is het jurylid van morgen
Bertie (jurylid IZ): Dressage the Friendly Way

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:17

Graag gedaan bertie! Ben heel benieuwd naar je foto's!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:19

Voor aanmeldingen op sites waar ik liever niet echt persoonlijk bekend wil zijn gebruik ik meestal een 'hit-and-run' account met een flutnaam. Zelf heb ik daarvoor een Yahoo account.

WEES blij! RIJ blij!
de ruiter van nu is het jurylid van morgen
Bertie (jurylid IZ): Dressage the Friendly Way

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:50

bertie schreef:
Het radmere vest voor mijn hubby is af. Het heeft wel een paar maanden geduurd, het patroon is ook niet echt rechtoe-rechtaan.
Ik heb er ook maar een 'twist and shout' mutsbij gebreid.

De knopen moeten nog aan het vest, dan maak ik een foto.
Het lastige van het vest is dat het toch wel los gebreid is. Misschien moet ik over de rug aan de binnenkant een paar haak-strepen maken om ervoor te zorgen dat het niet gaat uithangen.

Ik ben nu begonnen met Drogo sloffen. Heel grappig, zonder naad. Eerst snap je het patroon totaal niet. Maar na een tijdje komt er toch een herkenbaar begin. De sloffen zijn dubbel: een binnenslof en een buitenslof, wendbaar. En met dat FairIsle (de eerste keer dat ik dat doe) gaat er heel veel wol in. Dat worden warme huissloffen!


Die sloffen zijn tof! Ik heb je even toegevoegd op Ravelry :) Hoop dat dat ok is!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:01

Zoals beloofd wat foto's.

Het vest is Radmere, een ontwerp van Michele Wang.

Afbeelding

Afbeelding

De sloffen heten Drogo en zijn ontworpen door Ashley Knowlton. Het is een gratis patroon.

Afbeelding

Wat je op de foto ziet: boven en onder is de hiel. De beide delen worden in elkaar gevouwen, langs de horizontale lijn. De sok krijgt dus een lichte binnenkant/ donkere buitenkant, of andersom.
De verticale donkere streep is de achterkant van de voet. Je breidt vanaf de hak naar voren.

WEES blij! RIJ blij!
de ruiter van nu is het jurylid van morgen
Bertie (jurylid IZ): Dressage the Friendly Way

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:31

Onwijs mooie projecten! Ik ben gek van Michele Wang, wil zelf aan de wickerwork beginnen zodra dit project af is.
Verder ga ik de halve maan Oracle maken, van Kristin van Voolenvine/Yarngasm podcast.
De Taylor deken gaat ook nog rustig door, maar het duurt nog wel even voor dat ding klaar is haha.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:26

Ik heb de afgelopen dagen plotseling last van de gewrichten in mijn handen, dus ik durf even niet te breien. Herkent iemand van jullie dit? Het is op komen zetten terwijl ik ziek thuis was dus een andere oorzaak vind ik lastig te bedenken..

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:09

Ik heb er ook wel eens last van, als ik echt heel veel aan het breien ben geweest, maar sinds ik continentaal brei, dus wol in de linkerhand en "plukken" heb ik er weinig last meer van.
Misschien kan je eens naar andere technieken kijken om te zien of je er daarmee minder last van hebt?
Wel even wennen, een nieuwe techniek, maar het proberen waard!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:40

Ik zat ook te denken aan minimalistisch breien om gewrichten te ontzien.
Met continentaal breien kun je de bewegingen heel klein houden, hoewel ik wel video's zie van mensen die de linkerwijsvinger dan nog heel hoog houden.
Ook bij portugees breien hoef je maar heel kleine flipjes met je duim te maken, en het gaat onwijs snel.

WEES blij! RIJ blij!
de ruiter van nu is het jurylid van morgen
Bertie (jurylid IZ): Dressage the Friendly Way

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:48

Ik ben afgelopen week heel hard aan het proberen geweest om continentaal te breien en dat gaat dus steeds beter. Ik wissel wel nog veel. Maar nu dus die last van beide handen.. En vooral bij de basis van mijn duim. Vandaag lijkt het iets minder te zijn, dus ik hoop dat het gewoon een combinatie is tussen winter, teveel breien in nieuwe houdingen en een griepje.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:25

Kan het zijn dat je je naalden iets te krampachtig vasthoudt? Zeker met een nieuwe techniek wil mij dat nog wel eens overkomen. Ook als ik met korte soknaalden in het rond brei doe ik dat wel eens, misschien eens opletten dat je de rest van je hand goed ontspant?

Dat griepje kan er ook deel van zijn ja, beterschap!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:41

Iriscope schreef:
Kan het zijn dat je je naalden iets te krampachtig vasthoudt? Zeker met een nieuwe techniek wil mij dat nog wel eens overkomen. Ook als ik met korte soknaalden in het rond brei doe ik dat wel eens, misschien eens opletten dat je de rest van je hand goed ontspant?

Dat griepje kan er ook deel van zijn ja, beterschap!


Kan goed! Probeer er altijd wel op te letten, maar betrapte mezelf er laatst een paar keer op dat ik vooral mn duimen redelijk vast zet soms.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:27

Jongen sorry dat ik zo kom binnen stormen maar ik kom er niet uit. Ik wil zo graag een babymutsje breien. Dus vandaag een 4mm 80cm rondbreinaald gekocht zoals patroon aangeeft maar ik kom er niet uit. Ik blijf maar heen en weer breien :+ dat dit niet de bedoeling is ben ik inmiddels achter hahaha, maar HOE krijg ik in vredesnaam een rondje???? Dat draad tussenin is voor het mooie te lang dus krijg niet alle steken mooi verdeeld over 2 pennen. Wie kan me redden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:39

Als d elengte van je kabel te lang is, is alleen de magic loop je oplossing. Anders ga je het nooit rond krijgen, maar ik vrees dat 80 cm kabel weleens te kort kan zijn voor de magic loop..... Dat zal je moeten uitproberen.

Wat de bedoeling is, is dat je de steken opzet en dan dus niet terug gaat breien, wat je normaal doet, maar gewoon begint te breien bij de eerste steek die je opgezet hebt (die dus inmiddels op je linkerpen aanbeland is). Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus na het opzetten van je laatste steek (die zit op je rechterpen), brei je de eerste die je opgezet hebt (die zit op je linkerpen). En voila, hij is rond.

Ik zal even zoeken naar een instructiefilmpje voor de magic loop.

Edit: deze werkt wel denk ik: https://www.youtube.com/watch?v=WbpaTU8aj7I
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 28-02-18 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:40

Haha, je moet breien met 1 naald als je een rondbreinaald gebruikt! Je naald niet omdraaien maar gewoon doorbreien. Dus steken opzetten, beide uiteinden naar elkaar en dan beginnen met breien.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:42

Ik zit niet op te letten, 80 cm kabel moet meer dan lang genoeg zijn voor de magic loop.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:00

Die magic loopt lukt voor geen meter. Draden krullen. Ben er klaar mee. Heb een nieuwe 40cm draad naald gekocht. Dit wekt meer frustratie op dan ontspanning :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:17

Waar woon je? Misschien kan iemand je even op weg helpen. 40 cm kon nog weleens nog te lang zijn voor een babymutsje, zeker als je hem gaat sluiten....

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:09

Haai iedereen mag ik mij hier ook melden ?

Ik ben dit vest aan het breien

Afbeelding

Met dit patroon

Afbeelding

Er zijn twee soorten patronen hiervan deze en eentje waarbij je uit eindelijk moet minderen.

Dit patroon is trouwens te vinden op haken en breien met zeeman en wibra op facebook en daar staan ook filmpjes op onder de naam frambozen vest kan je veel vinden.


Dit is trouwens mijn eerste brei project ooit ik kan al haken en dit wilde ik ook graag kunnen en tot nu toe gaat het erg goed

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:17

Wat leuk! Flinke uitdaging :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:32

Jaa dat wel gelukkig heb ik vroeger nog wel averecht en recht geleerd van mijn oma en een tijdje geleden geleerd hoe ik moet opzetten en de rest leer ik well via youtube

Maar tot nu toe gaat het heel goed en heb mijn moeder gelukkig als ik het even niet snap

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:50

Dapper hoor! Zo ben ik ook begonnen, met YT!
Weet niet wat ik van het vest vind, vind het idee wel erg leuk. Heb je een foto dat iemand hem aan heeft?
FB lukt hier even niet helaas, maar ben erg benieuwd!

Hoe gaat het verder, hier nog mensen met finished objects? Ik heb een vest klaar, de Veronika Cardigan en ben aan de laatste mouw van een trui voor mezelf bezig. Verder heb ik mn eerste paar sokken gebreid, voor manlief.

De Veronika Cardigan was echt een feest om te breien. Had heerlijke Aran wol, lekker mindless makkelijk en een grote lap stof. Besloten dat deze een cadeau voor een vriendin wordt. Ga hem nu nog 2x breien, een voor mezelf en een voor mn moeder. Is echt zo'n makkelijk project voor erbij.

Verder heb ik besloten eerst mn huidige projecten maar af te maken voor ik iets nieuws op mag zetten,maar heb ik wel al mn handgeverfde wol hier liggen dus mn handen jeuken!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkangel23, Geodeo, vikawiek, xoranlover en 33 bezoekers

cron