[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:15

Nalonyda heel gaaf dat we het proces zo kunnen volgen, ik ben fan :D
Selina Ziet er al tof uit zeg! kan er nog niks anders over zeggen.
Malenka Wat een super gave stijl is dat zeg, vind het heel erg tof dat juist die ogen wat zacht over komen terwijl de rest best 'hard' is.
Seven Mooi gedaan, vind vooral die achtergrond heel mooi passen bij de fries :)
Jeika Het kan zo lijken maar werkt de pen pressure wel? De lijnen zien er wat 'muis' achtig uit. verder is de tekening wel heel gaaf daardoor


Dan plaats ik mn edit ook maar even :D
ik zal even een kleine toevoeging eraan geven, de screenshot is vanuit een game gemaakt en ik heb hier dus een beetje mn eigen draai aangegeven kwa style. (Er is een grote community waarin veel andere editors zijn die op allerlei manieren editen)

Ik begin in photoshop met het 'goed' zetten van de characters, daarna pak ik mijn tekentablet en teken ik alles erbij. Maar ik probeer het zo te maken dat je nog wel kan herkennen dat het dat spel is.

Dit is de originele foto
https://imgur.com/a/UlIdi

Dit is uiteindelijk de edit geworden:
Afbeelding

En als je al de getekende lagen weg haalt ziet het er dus zo uit :P

https://imgur.com/a/j314d


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:16

Nalonyda schreef:
Malenka, heerlijk die kleuren en dan vooral de ogen.. prachtig <3

Seven Vind het echt prachtig.... ga misschien van het weekend toch eens kijken of ik mijn traditionele spullen evne af ga stoffen... hahaah *\%/* Gaat toch kriebelen als ik zulk mooi werk zie!

Jeika Wat voor nieuw tekentablet heb je? Die van mij moet nodig eens vervangen gaan worden helaas. Al doet die het nu nog goed!


Ik heb een van mijn aanvragen afgerond *\o/*

[ [url=m/Uu2QA4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:03

@JustMyZtje: Star Stable, haha! Leuk gedaan.

@Nalonyda: Wauw, wat een prachtige kleuren! Echt heel mooi gedaan. <3

@Malenka: Zo mooi gedaan die kat! Helemaal mijn smaak.

@eclair98: Ik vind je neushoorn al heel mooi gedaan.

@Michellette: Erg mooi! Hoe lang doe je nu over 1 zo'n tekening?

@Maanlicht: Leuk gedaan zo, die vogel. Je ziet direct wat het voor moet stellen.

@Fennadev: Lief draakje. Ik vind je schaduw mooi gedaan, is nog altijd een zwakke kant van mij.

@DaniëlleVos: Supermooi weer en dat zonder referentiefoto! Ik doe het je niet na.

@Isapaardje: Dat hondje .. <3 Die wil ik zo oppakken en knuffelen! Ben benieuwd hoe die er ingekleurd uitziet.

@Selina: Graag gedaan. Ik kan echt altijd genieten van je tekeningen. :)

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:11

Een zeemeermin met voornamelijk ecoline brushpennen en een paar markers. Let niet op het totaal mislukte gezicht, haha:
Afbeelding

De staart heb ik met een glittergelpen gedaan:
Afbeelding

Niet uit mijn hoofd getekend, maar Ariël als voorbeeld gehad voor het bovenlijfje.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:22

Even apart mijn pony tekeningen.
De schets. Weer nagetekend, uiteraard. Ooit hoop ik het uit mijn hoofd te kunnen. Ben wel benieuwd of iemand deze cartoon herkend. :D :

Afbeelding

En ingekleurd met kleurpotloden:

Afbeelding


En mijn eigen pony Mouse als cartoon. Ook hier weer een voorbeeld gebruikt, waarschijnlijk Malle met ander hoofd, maar weet niet zeker meer. Ik heb deze schets namelijk nagetekend van een oude schets van mij:
Afbeelding

Close-upje:
Afbeelding

Ik ben slecht in inkleuren en schaduwgebruik, dus als mensen daar tips voor hebben, graag!

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:01

Victory-Boy schreef:
Even apart mijn pony tekeningen.
De schets. Weer nagetekend, uiteraard. Ooit hoop ik het uit mijn hoofd te kunnen. Ben wel benieuwd of iemand deze cartoon herkend. :D :

[ [url=m/ZBAp3E.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ingekleurd met kleurpotloden:

[ [url=m/xN5pfC.jpg]Afbeelding[/url] ]


En mijn eigen pony Mouse als cartoon. Ook hier weer een voorbeeld gebruikt, waarschijnlijk Malle met ander hoofd, maar weet niet zeker meer. Ik heb deze schets namelijk nagetekend van een oude schets van mij:
[ [url=m/fnowHq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Close-upje:
[ [url=m/Px64fk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben slecht in inkleuren en schaduwgebruik, dus als mensen daar tips voor hebben, graag!


Jaaa ! Storm <3

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:56

xTitanic schreef:
Jaaa ! Storm <3

Tenzij België een andere naam heeft voor deze kleine pony, is het helaas niet goed. :n

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:13

Victory-Boy schreef:
xTitanic schreef:
Jaaa ! Storm <3

Tenzij België een andere naam heeft voor deze kleine pony, is het helaas niet goed. :n

Is toch de pony van Yakari?
Oh Bliksem
Even vergist, ik zat dichtbij ;)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:51

Haha ... ja, Kleine Bliksem, de pony van Yakari. <3

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:05

@victory-boy mooi!leuke stijl!
@justMyZtje super gaaf! Echt leuk hoeveel leuke verschillende stijlen hier langskomen haha..
@nalonyda Ik vind hem echt super mooi, wat voor materiaal heb je gebruikt?
@jeika ik vind het gaaf hoe je met één kleur zoveel schaduw en contrast hebt gecreërd :D
@seven woow hij is echt super mooi geworden!! <3
@malenka ik vind hem al mooi, de ogen spreken je nu al aan!
@selina nou ik vind hem anders al heel mooi hoor!!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:08

Ik heb vandaag Artprompts gebruikt (dan krijg je een willekeurig thema om te tekenen), en het woord was 'inn' (herberg)
Nagetekend van een foto want zelf kan ik dit niet verzinnen :')
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:17

Leuk! Doet me altijd denken aan Gilmore Girls haha


DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:21

Jeetje wat gaat het hard hier! En wat komt er een hoop moois voorbij zeg! Onwijs leuk om te zien hoe je ooit begonnen bent Nalonyda. Als ik het goed begrijp teken je ook in opdracht? Het is dat die van mij nu zeker niet op zijn mooist is (enter) maar tegen die tijd weet ik je te vinden als je dit dan nog doet! Ge-wel-dig, zou het zo op canvas willen hebben!

Seven, zo mooi die fries, ook heel knap dat het ondanks dat het een donker paard is toch zo naar voren springt uit het donkere papier!

JustMyZtje, wat grappig dit! heb ik nog nooit van gehoord. Kan begrijpen dat daar een hele community aan vast hangt!


Victory-Boy: dankjewel voor het lieve compliment! Ik vind die cartoons echt geweldig, vooral die eerste nadat hij is ingekleurd! Hoewel het vrij 'simpel' is gekleurd maakt het echt een groot verschil, het maakt de cartoon veel sprekender! Wat betreft het inkleuren, ik kan me herinneren dat ik heel vroeger wel eens bij iemand in het atelier was die met een speciaal soort inktpennen kunstwerken maakte, dat kleurde zo mooi in op papier! Streeploos en super 'vivid'. Volgens mij trok ze wel de buitenlijnen van de tekening over met een soort wasstift. Dat hield dan de uitloop tegen.

Legendale HB Glamourdale x Diamond Hit x Sultan

Selina

Berichten: 14252
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:24

Onder het mom van leren schetsen, vandaag maar eens geprobeerd. Aan de hand van een foto. Volgens mij klopt ie nog aardig :Y) (4e hoef zat in het zand, improviseren doen we maar een andere keer)

Afbeelding

---

Malenka: Ik kan ook zo chaotisch werken. Zie zeker potentie in de hond, dus gewoon doorgaan. Stapje voor stapje :Y)
Seven: Hij is mooi geworden! Dacht dat ik snel werkte, maar jij kan er ook wat van.
Jeika: Beter laat dan nooit toch? Veel plezier met je tekentablet :)
Nalonyda: Gaaf! Achtergrond past er mooi bij.
Justmyztje: Dus als ik het goed begrijp pak je dan een print screen uit het spel en daar teken je overheen? Ziet er wel goed uit.
Victory-boy: Die schubben in de staart waren vast veel werk :Y) Leuke schetsen. Schaduw is ook lastig, probeer gewoon goed naar voorbeelfoto's te kijken, wat zijn de belangrijksts schaduwen en laat ook ruimte over voor highlights.
Telpeva: Wat een lastig thema. Zo teken je tenminste wel dingen die je anders nooit zou tekenen.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:35

Oef, ik heb het druk gehad op mijn werk :( Ik heb wel braaf meegelezen maar had geen tijd om te reageren, sorry :(

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:07

*pum* Hm ik was tegen mezelf in verzet vandaag.
Geen idee wat dit is, maar ik ging weer teveel realistisch proberen met de aquarelle wat totaal m'n doel niet was.
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:47

Deze schets is nog van vorige week, dit weekend mee naar huis genomen :P Een snelle schets van een ijsbeer, ook nagemaakt van pinterest :)
Afbeelding


En een schets van pinterest nagemaakt en vervolgens ingekleurd met promarkers.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7554
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:37

SanneB, die combinatie van het zachte realisme en het fellere abstracte vind ik juist heel tof! De moeite van het door ontwikkelen waard.

Heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal.

Een update:

Afbeelding

FennyPower

Berichten: 1454
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:46

Ik heb niet echt een doel om te behalen. 1/2 keer in de maand een tekening posten. :)

Deze heb ik net gemaakt gewoon snel. (Katten tekenen is niet het beste wat ik kan..)
Afbeelding

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:19

Het gaat mij even niet lukken om op alle tekeningen te reageren, dit probeer ik later in te halen :)
Maar wat een gave dingen komen er voorbij, leuk ook al die moeilijke uitdagingen die mensen doen om zichzelf uit te dagen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:40

Nog een pincetvisje van mijn kant! Ik heb ruzie met de scanner, die schildpad is te groot en deze is wat klein :')Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:18

Zo, ik loop al drie pagina's achter! Even de schade inhalen. ;)

@ Gerlindy, ik vind je dieren steeds beter in balans komen qua vormen, en ik vind je kangoeroe een ontzettend leuk, lief oog hebben, een hele leuke uitstraling. :j

@ Seven, leuk om zo de making off van de Fries in pastel te kunnen volgen, knap dat je hem er toch zo uit hebt kunnen laten springen terwijl het in feite een zwart hoofd op een zwarte achtergrond is. Ik vind het erg knap als mensen zo methodisch te werk kunnen gaan en echt gebiedje voor gebiedje afwerken. Als je alle gebieden hebt ingevuld, ga je er dan ook nog een of meer keer helemaal overheen of is het dan meteen af?

@ Nalonyda: (even begonnen bij de vorige pagina) wat gaaf, zo'n schetsje van zoveel jaar geleden opnieuw uitgewerkt van dat paard met het schild op zijn hoofd. Ik zie wel wat vooruitgang inderdaad. :D Je filmpje vond ik ook geweldig om te zien, ik kende het schilderij van de schimmel in het water volgens mij al van een ouder topic van je, maar door het filmpje te kijken zag ik ineens allemaal details die me eerder waren ontgaan.
Het springpaard vind ik fantastisch, het ziet er echt uit als een gigantisch groot olieverfschilderij en de kleuren bruin vind ik geweldig gekozen, die knallen er echt uit. <3

@ JustmyZtje, ik had nog nooit van dit soort edits gehoord, hoe werk je precies? Ik vind jouw gezicht en haren 100x beter dan bij het origineel.

@ Victory-Boy, mooie warme kleuren rond die zeemeermin, leuk bedacht, die glitters op de staart, die geven echt zo'n schubben-gevoel. Hoe werken ecoline brushpennen precies? Ik ken ecoline wel, maar van die pennen heb ik nog niet eerder gehoord.
Het steigerende paardje kende ik niet, maar ik vind hem zeer geslaagd, hij heeft echt van die stevige ponypootjes. :D

@ Telpeva: Ik vind jouw Inn echt superstrak, erg mooi, was je niet eindeloos bezig met linialen en geodriehoeken om het perspectief netjes te krijgen? En hoe heb je deze gemaakt, digitaal of op papier?

@ Malenka, wat grappig dat je zo ontevreden was over het werkproces van je hond, ik vind die juist een geweldige stijl hebben. Ik hou heel erg van zulk los werk en ik vind die combinatie tussen harde lijnen en zachte kleurvlakken geweldig mooi. Zo zou ik ook nog wel eens willen leren werken. <3

@ Jeika, leuk, dat losse kraswerk, en knap dat het toch nog echt een paardenhoofd is geworden.

@ Selina; mooi, die suggestie van de wind door de vacht van het galopperende paardje, je krijgt echt het gevoel alsof hij over een uitgestrekte prairie galoppeert. :j

@ SanneB, je gezicht klopt technisch misschien niet 100% qua verhoudingen, maar toch vind ik de uitdrukking wel kloppen, ze brengt wel echt een bepaalde emotie over. Ze doet me om de een of andere reden trouwens ook erg denken aan Keira Knightley.

@ Eclair; ik word erg vrolijk van de kleuren van je schildpad, lekker speels! Die vis (en eigenlijk ook de ijsbeer 8-) ) passen wel goed bij je zee-thema. Ik vind zeedieren ook altijd erg leuk om te tekenen omdat ze zo lekker veel kleur hebben. Dan zijn paarden toch vooral erg bruin. 8-)

@ PennyPower, die sfinx-blik van je kat vind ik geweldig geslaagd, zo kan onze poes liggen te loeren. :D


Hier heb ik mezelf gisteren even teken-vrij gegeven nadat ik eergisteren de tekeningen had gemaakt voor twee schilderijen. Twee op een dag was een beetje veel van het goede. 8-) Als ik ze echt afmaak dan wordt de een een compleet onrealistisch schilderij met lekker veel kleur en de ander een pasteltekening van barok paardentuig. Het obese piaffepaard was namelijk strategisch bloot gekozen omdat ik geen zin had in tuig, maar toen die af was vond ik dat ik eigenlijk zijn tuigage toch ook nog moest doen. Dus die krijgt krijgt een eigen tekening. 8-)

xdandelion
Berichten: 76
Geregistreerd: 08-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:16

Mijn eerste bericht in dit topic! Loop al één tekening achter en dan is de bovenste ook nog niet af oeps! Tips heel graag, zal proberen binnenkort even een reactie rondje te doen.


Eerste poging tot natekenen van een foto (foto van bokker uit aanvraagtopic)
Afbeelding

Veulentje nagetekend uit een boekje van Walter Foster
Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:57

Ik kom ook weer even binnen vallen :)
Helaas was ziek zijn, afstuderen, tekenen en een topic bijhouden iets te veel van het goede. Het topic gaat ook zo snel! Ik heb de tijd momenteel helaas niet om dat bij te houden en op iedereen te reageren. Daarnaast stellen mijn krabbels niet zo heel veel voor, dus plaatsen had ook niet mijn prioriteit :+

Tot nu toe wel braaf bijna (ik mis er 1) elke dag een krabbel gemaakt. De meeste zijn zonder referentie getekend, maar ook een paar met.

5/365 t/m 9/365
Afbeelding

10/365 t/m 20/365
Afbeelding

En ik zal ook nog eventjes reageren. Het staat een beetje door elkaar en ik heb niet op elke tekening apart gereageerd, maar een beetje algemeen, anders ben ik morgen nog bezig :)

Nalonyda: Ik vind jou licht en donker gebruik echt zo magisch mooi! Echt jaloers hier hoe jij het lichtinval altijd perfect weet te krijgen bij jou tekeningen. En dan weet jij er ook altijd nog zo'n achtergrond bij te verzinnen dat het hele sfeerplaatje gewoon compleet is _/-\o_

Seven: Ik vind het erg interessant om jou paarden beeld projectjes te zien! En jou tekeningen zijn ook altijd erg mooi om te volgen. Dat zwarte paard komt mooi uit zo op de zwarte achtergrond, knap!

xyzutu2: Ik vind jou obesitas paard echt geniaal _/-\o_ En jij mag niet meer zeggen dat markers vreselijk zijn! Ik wou dat ik zo iets kon maken met materiaal dat ik vreselijk vind :+

sanneb: Zo gaaf hoe jij aan het experimenteren bent! Echt super. Vooral de twee portretten op pagina 17 hebben voor mij echt de 'Wauw' factor. Maar ik vind het in het algemeen erg leuk om te volgen hoe jij aan het zoeken en experimenteren bent :j

Telpeva: Zo leuk om te zien dat jij constant wat anders doet en dat het ook allemaal lukt. Die inn is ook echt super qua perspectief en jou stijl vind ik gewoon erg leuk. En jou tracker vind ik zo cool, zo met dat handschrift en al die vakjes. Heeft vast wel wat tijd in gezeten of niet?

Selina: Ik weet niet waar je met betrekking tot je potloodtekening niet tevreden over bent, maar ik vind het echt mega knap wat jij met potlood kan. En ik hou ook echt van de kleurtjes die jij erin gebruikt :j Je laatste schets is ook leuk, al lijkt mij daar de kont misschien een beetje dik?

eclair98: Ik vind jou tekeningen echt zo leuk, ik word er altijd zo vrolijk van :)

malenka: is dit olie pastel? Ik vind dat olie pastel altijd zulke mooie kleuren heeft, maar verder vind ik het echt verschrikkelijk materiaal om mee te werken := Maar ik kan altijd heel erg van jou werken genieten. Zo lekker los met veel kleurtjes, daar hou ik wel van <3 Bij deze hond heb je ook al een erg mooie indringende blik weten te vangen :j

victory-Boy: wat een ontzettend leuke tekeningen. Zo leuk om al die verschillende tekeningen in dit topic te zien. Geinig effect ook die glitterpen op de staart van Ariel, dat maakt hem echt af :j

JustMyZtje: Wat geinig, ik ken dit helemaal niet. Zo geinig die verschillende stijlen in dit topic, ik vind dit ook echt een 'spel stijl'. Erg goed gelukt hoor.

FennyPower: hihi, die blik is echt heel sprekend! Je hebt geen makkelijk perspectief uitgekozen, maar het is je goed afgegaan :j

xdandelion: Voor een eerste poging vind ik het helemaal niet slecht hoor! Je hebt al mooi de schaduw en lichtplekken weten te creëren. Om ogen wat levendiger te krijgen, helpt het om er een lichtpuntje in te maken. En verder, wees niet bang voor contrast. Vaak zorgt contrast ervoor dat de tekeningen er echt uit gaan springen.

Ik hoop dat ik de meesten zo wel gehad heb...

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:02

Xyzutu
Ik moet van me zelf zo werken anders word ik veel te chaotisch en veeg ik er over heen.
Ik ga als ik denk dat ie klaar is nog eens alles goed bekijken werk bij wat nog moet, extra highlights etc maar vaak geen grote veranderingen meer

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roihi en 47 bezoekers