[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:01

Seven, mooi gebruik.. hoop dat ik ooit zo kan werken met traditioneel werk <3

Ik heb gister avond gewerkt aan een hééééél oud werkje weer opnieuw te maken... De basis staat, dus hoop hem eind van de week af te hebben *\o/* Is toch een bizar verschil! hahah, ben nu ook inmiddels 7 jaar digitaal aan het tekenen (met ongeveer 2 jaar niks meer te hebben gedaan tussendoor :))

Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:14

Ik zou niet weten waarom jij dat zelfde niet met potloden of verf zou kunnen Nalonyda.
Gewoon doen :D

Anoniem

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:22

Als je zo goed digitaal kunt werken dan heb je volgens mij alle mentale vaardigheden qua werken met kleuren en vormen al in huis, dan is het alleen nog maar een kwestie van even wennen aan de nieuwe materialen en dan kun je zo verder.
Ik zeg ook gewoon doen. :D
Ik moet wel zeggen dat elk nieuw materiaal dat ik probeer altijd wel weer even een klapje uitdeelt aan het ego 8-) omdat ik dan dingen ineens niet meer automatisch goed krijg, maar het is enorm leerzaam en ook gewoon leuk om weer eens lekker te klooien met het materiaal ipv alleen maar bezig te zijn met het resultaat. :j

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:25

Pastel op pastelmat is heerlijk je kan er veel lagen op kwijt en het veegt niet zo snel
Goede keuze pm eerst te testen :j

Dat heb ik ook xyzutu
Altijd weer een deuk in je ego maar met doorzetten kom ik d'r vaak wel op de markers na dan :=

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:32

seven wat ben je al goed onderweg, ik vind hem nu al gaaf!
Nalonyda Wat een super leuk en origineel idee!

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:32

Ik heb wel ooit wat waterkleuren gewerkt waar ik groot fan van was geworden! Als ik er echt voor ga zitten lukt het wel... Maar meestal voorwerpen. Dieren en mensen vind ik op papier zeer lastig. Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:33

Wat grappig, pastelmat zou ik ook nog eens willen/moeten/kunnen proberen, maar om de een of andere reden durf ik dát dan weer niet. := Waarschijnlijk omdat er op Bokt zoveel bloedmooie hyperrealistische haartjestekeningen op gemaakt worden en ik dat niet doe.

Ook vind ik het erg verwarrend om gekleurd papier als basis te gebruiken, want ik werk altijd op gewoon wit. Ik heb wel eens met zulk gekleurd pastelmat papier in handen gestaan maar kreeg dan spontaan een brainfreeze van welke kleur ik dan moest kiezen en ben dus maar zonder papier weggegaan. :roll:
Maar goed, dit was het jaar om alle nieuwe/enge dingen uit te proberen dus misschien moet ik dat toch ook maar eens proberen. Ergens eind december of zo. :D

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:43

Pastelmat is geweldig ik ben er gek op je kan er inderdaad mega scherp op werken maar ook zeer zacht. Ideaal spul :D

Bedankt pleun

Mooi Nalonyda :j
Moet je vaker doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:53

Hmm, ik vind het maar griezelig spul, papier hoort glad te zijn.... >;) 8-)
Ik vond trouwens net een filmpje van Faber Castell pastelmat waarop werd getoond dat je pastelmat papier ook met aquarel kunt beschilderen voordat je er met krijt overheen gaat. Dat wist ik niet, dat maakt het wel een wat flexibeler qua gebruik.

@ Nalonyda: ik vond het kleine schilderijtje al mooi, maar zo in de schaduw van de nok van het dak komen die kleuren echt helemaal tot leven, erg mooi gedaan.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:28

Pastelmat is er ook in wit :)
Heb er een aantal van maar gebruik die nooit.
Ik had eerst grof papier en ging daar zo van vloeken.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:30

Oh, grof papier daar kan ik ook helemaal niet tegen. Ik wil zelf bepalen hoeveel krijt/potlood/verf ergens kom, zo raar als je papier dat voor jou beslist.
Net zoals van dat hele grove aquarelpapier... :x

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:35

Grof papier kan ik ook nooit zoveel mee, ik ben ook van de glad :D vandaag geen tekening van mij, ben op het moment aan het schrijven en brainstormen ipv tekenen. Wel indirect bezig met de challenge, maar niet letterlijk aan het tekenen.

Nalonyda en anderen die het kunnen: hebben jullie tips voor achtergronden? die van jou Nalonyda vind ik dus echt al heel gaaf maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen bij zoiets. Heb je misschien tips, of een handige website oid waar ze zoiets fijn uitleggen? ik zou dat ook graag kunnen

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:22

Hebben jullie dat ook, dat de grootste criticus, jezelf is?
Ik kan gewoon echt nooit zelf tevreden zijn _-:(

Afbeelding

--

Nalonyda: Leuk is dat he, een vorige tekening opnieuw doen. Zie wel een klein beetje verbetering :j (Nee geintje, mooi om te zien hoe je vooruit gegaan bent.)
Seven: Paard wordt mooi!
Gerlindie: Knap dat je tot nu toe elke dag getekend hebt, hier ga je volgens mij veel van leren.

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:25

Tellen edits (deels getekend) ook mee in dit topic? O:) ( Ik maak edits van een game namelijk)

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:38

Telpeva, Bij mij helpt het vooral groot en grof te werken naar steeds kleiner... heb nog wel ooit een filmpje gemaakt van een Digitaal werkje... even opzoeken. Ik zal wel even kijken of ik ooit stapjes kan maken van een achtergrond :) Ik vergeet meestal tussendoor WIP's te maken :')


Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:39

Ja waarom niet tenminste ik vind dat allerlei creatieve uitspattingen hier horen :D

Ja Selina
Ik ben vrijwel nooit tevreden
Hoewel ik nu een manier heb die voor me werkt met pastel inderdaad van grote vlakken naar steeds meer kleur en detail

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:44

Yep hier ook mega kritisch op wat ik maak.
Zie bij jou niets om ontevreden over te zijn Selina.
De laatste schetsen was ik serieus blij mee, ging ook vrij vloeiend maar het lukt me niet meer. Balen. Zo vind ik nooit een eigen stijl :')

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:04

Ontzettend herkenbaar!

Zeker op bepaalde momenten tijdens het proces. Dan maak ik een klein foutje of ziet het er gewoon nog niet uit zoals het moet worden en dan zou ik de tekening graag aan de kant gooien. En achteraf blijf ik ook elk klein dingetje zien.

Dit is ook echt het moment waarop ik vast dreig te lopen;
Afbeelding

Ik heb geprobeerd om niet kriskras over het vel te gaan... maar ik kan het gewoon niet. Ik werk als een chaoot.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:04

Selina schreef:
Hebben jullie dat ook, dat de grootste criticus, jezelf is?
Ik kan gewoon echt nooit zelf tevreden zijn _-:(

[ Afbeelding ]

--

Nalonyda: Leuk is dat he, een vorige tekening opnieuw doen. Zie wel een klein beetje verbetering :j (Nee geintje, mooi om te zien hoe je vooruit gegaan bent.)
Seven: Paard wordt mooi!
Gerlindie: Knap dat je tot nu toe elke dag getekend hebt, hier ga je volgens mij veel van leren.

Knap kind <3
Lijkt sprekend hoor!!

Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:10

Klaar
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw projectje (al mee begonnen alles wat grijs is is nieuw :D )
Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:12

Mag ik me nog melden? Ik ga voor een keer in de week deze keer! Afbeelding
Afbeelding
Oefenen zonder referentie uit het hoofd, met mijn nieuwe tekentablet, Woohoo!

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:11

Malenka, heerlijk die kleuren en dan vooral de ogen.. prachtig <3

Seven Vind het echt prachtig.... ga misschien van het weekend toch eens kijken of ik mijn traditionele spullen evne af ga stoffen... hahaah *\%/* Gaat toch kriebelen als ik zulk mooi werk zie!

Jeika Wat voor nieuw tekentablet heb je? Die van mij moet nodig eens vervangen gaan worden helaas. Al doet die het nu nog goed!


Ik heb een van mijn aanvragen afgerond *\o/*

Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:19

Bedankt
Is van jou af een echt compliment :D

Die van jou vind ik echt prachtig, prachtige kleuren :j

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:27

Even mijn reactie rondje:

@Jeika: Heel oneerbiedig gezegd, maar zeker niet zo bedoeld ... een hoop gekras en toch is het mooi, haha!

@Seven: Supermooi weer, zowel je tekeningen als je beeldjes. Het hondje ... <3

@Malenka: Nu al mooi! De ogen springen er echt uit.

@Selina: Jij wordt ook steeds beter, zeg! Zo mooi om die vooruitgang bij jou te zien (bij andere misschien ook, maar jou volg ik al wat langer) Deze is ook weer zo mooi ... ik zie echt geen foutjes!

@Nalonyda: Die boom vind ik erg mooi op de één of andere manier. Je digiwerk is heel apart, ik hou er wel van. En die uil ... <3

@gerlindie: De basis is al heel goed, mag je trots op zijn!

@Pleun02: Ik vind de eerste een beetje een varkenskoppie hebben, haha. :o Een beetje kort en breed. Het oog vind ik erg sprekend en ook het hoofdstel heeft veel details. Je tweede vind ik ook weer een erg mooi oog hebben (ben je duidelijk heel goed in) en de vacht vind ik ook al erg mooi! Het is misschien niet helemaal anatomisch correct, maar ik vind je stijl wel mooi.

@Telpeva: Ik vind je landschap juist heel mooi, echt sprookjesachtig! Prachtige kleuren ook. <3 En je schetsen zijn zo lief, echt heel knap gedaan!

@sanneb: Jij bent zo goed met portretten! De haren van die jongen vind ik wat jammer, maar de rest is weer supermooi. En je kleurgebruik ... <3

@xyzutu2: Heel mooi! Het is niet mijn smaak, maar wel helemaal de juiste stijl. Als ik hem zo zie zou ik echt denken dat het in die periode door zo'n schilder gemaakt was, als je begrijpt wat ik bedoel. En die staart vind ik juist heel leuk, haha. Mooie kleurovergangen trouwens!

@xTitanic: Je draak ... supermooi! <3 Alles is zo gedetailleerd ook, erg knap. Daar heb ik het geduld niet voor, haha. En je schets is ook alweer zo mooi!

Nu eerst even eten, dan wat meer reacties en mijn eigen tekeningen plaatsen.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:51

Victory-boy: Dat vind ik een mooi compliment, dank je :o