[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:42

Ik vrees dat ik een nieuwe moet. Ik heb het niet zo handig ingedeeld en nu heb ik niet genoeg ruimte meer voor m'n weekly's etc. En verderop tussen de trackers en dingen wel weer ruimte. Maar dat klopt niet vind ik.

Ik heb nu een Mijn Bullet Journal van MUS. Op zich bevalt hij wel. Maar ik zou nog liever eentje willen met nóg minder Ghosting en iets witter papier. Wel dotted.

Iemand tips?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:09

Dingbats *\o/*

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

Maanlicht schreef:
Dingbats *\o/*


Eens *\o/*

Wel wat ghosting, maar zeker niet veel.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:14

Als je witter papier wilt: Nuuna. In die van mij had ik trouwens vrijwel geen ghosting, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik hem niet veel hebt gebruikt. Ik vond het papier te wit en wou weer terug naar het creme-achtige papier :D

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:29

Waar kopen jullie die dingbats?

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:16


prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:56

Ik ben al een tijdje redelijk fanatiek bezig, dus het begint ergens op te lijken.

Zo ziet mijn Future Log eruit:
Hierin kan ik vooruit plannen en afspraken opschrijven waarvoor ik nog geen weekly klaar heb.

Afbeelding

Mijn voorblad voor januari :D
Afbeelding

Maandelijkse habit tracker. Deze wil ik elke maand gaan maken zodat ik het kan bijhouden.
Zoals je ziet ben ik niet echt fanatiek met naar de sportschool gaan... :+
Afbeelding

En mijn eerste weekly. Nog niet helemaal tevreden, dus deze week ben ik hem iets anders aan het doen maar niet veel. Moet nog even ontdekken wat fijn werkt.

Ja, ik loop ook verschrikkelijk achter want alle deadlines zijn voor deze week en het zijn ze niet eens allemaal _O-
Afbeelding

Ik maak nog veel slordige foutjes, maar daar kan ik me niet echt aan storen zelf.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:25

Erg leuk! Die tracker is heel origineel gedaan!!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:58

Laulitz schreef:
Erg leuk! Die tracker is heel origineel gedaan!!


Origineel gejat van pinterest :=

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:25

prugelpiet schreef:
Laulitz schreef:
Erg leuk! Die tracker is heel origineel gedaan!!


Origineel gejat van pinterest :=

Ik heb ook veel origineel gejat O:)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:59

Ik vond een boekje zojuist. Staat dit in. Ik wil graag verder gaan / opnieuw beginnen als een soortvan BJ.
Maar dan niet met agenda dagen maar meer lijstjes etc maar dan ook geen boodschappen lijstjes.

Iemand ideetjes?
Afbeelding

Edit:
2 vd 3 zijn al ‘klaar’ omdat de overgang naar 4havo ps halverwege is. Nu is de schulden wel gelukt maar het nagelbijten niet. Zal ik opnieuw zon lijstje maken voor 2018 en deze eruit scheuren of de nagelbijten met rood doorstrepen en de ander met groen?

Is misschien overzichtelijker om opnieuw te beginnen en dan met een duidelijke voorpagina etc?

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:18

Als het doel moeilijk (of nog even te moeilijk) is zou je het nog kunnen onderverdelen in wat meer hapklare stukjes, misschien iets als:
* Hoofddoel nagelbijten stoppen
Sub doelen:
- Eens per week nagels vijlen (gewoon als onderhoud, ipv bijten)
- Eens per week lakken (weet niet of het bij jou zo werkt, maar ik blijf er dan sneller van af als er iets op zit :D)

Op zo'n manier kan je het ook verwerken in een tracker waardoor je het wellicht wat vaker ziet, en wat vaker eraan wordt herinnerd. Wat voor mij ook altijd goed werkt zijn beloningen, zoals bijv: een maand lang niet gebeten = ik mag een leuke nieuwe vijl kopen, of een leuk nagellakje als beloning.


Deze tracker had ik gisteren gemaakt en vergeten hier te posten! Ik wil dit jaar +- 244 tekeningen maken (2 dagen achter elkaar iets tekenen, 1 dag vrij.), en hierin hou ik bij hoe ver ik ben. Als het goed is is de tracker 31 december dan helemaal vol :D Er staat bovenaan trouwens Art & Comic, slecht te lezen ivm het lettertype maar ik hou teveel van dat lettertype om het niet te gebruiken.
Afbeelding

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:15

Omdat het niet echt een BuJo is, wat zou een goede voorpagina zijn? Of zal ik gelijk beginnen? Ik heb kleur pennen maar geen waterverf etc. En ik wil het doen met vulpotlood want heb geen fineliner bij de hand.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:23

Hoe je jouw journal inricht hangt van twee dingen af, wat handig voor jou is om er in te hebben staan en wat jij leuk vind om te doen voor de aankleding.

Ik heb vorig jaar niet zoveel pagina's gebruikt, dus ben voor dit jaar verder gegaan in hetzelfde boekje. Ik vind het wel leuk om terug te kunnen bladeren, dingen te kunnen vergelijken. Bijvoorbeeld mijn lijst van vogelsoorten die ik in een jaar heb gezien. En het overzicht van interessante tentoonstellingen loopt gewoon door.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:54

Ik weet vooral neit hoe ik het neer moet zetten. Kan moeilijk op de voorpagina BuJo zetten als het geen BuJo is... snappie? :D

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:39

Wat een geweldige trackers zeg Telpeva en prugelpiet :oo.
Mijne ligt behoorlijk stil de afgelopen twee weken. Voornemens niet gelukt :').

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:32

Hier gaat t goed! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Merk ook dat ik mijn to do lijstjes eerder afmaakt dan eerder door mijn bullet journal. Ik hou van afvinken :):)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:57

Die Netflix pagina is heel mooi! :D En de lama

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:58

Ik zit in een Bullet Journal groep op facebook, en volgende week donderdag komen er een aantal mensen hier om de hoek samen om aan de Bullet Journals te werken en inspiratie op te doen met elkaar, super leuk! :D

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:01

Ik vind je quote prachtig. Zowel hoe je hem erin hebt gezet als de quote zelf. Echt gaaf gedaan!

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:08

Maanlicht schreef:
Die Netflix pagina is heel mooi! :D En de lama

Ik zag hem en moest hem maken :')


Maanlicht schreef:
Ik zit in een Bullet Journal groep op facebook, en volgende week donderdag komen er een aantal mensen hier om de hoek samen om aan de Bullet Journals te werken en inspiratie op te doen met elkaar, super leuk! :D

Oooh wat leuk! Lijkt me ook echt leuk om dat samen met iemand te doen! :) Ik zit ook in een facebookgroep, haal er ook veel inspiratie uit! :)


Mizora schreef:
Ik vind je quote prachtig. Zowel hoe je hem erin hebt gezet als de quote zelf. Echt gaaf gedaan!

Wat lief! Dankjewel. Hij staat naast mijn pagina met doelen voor 2018 en slaat vooral op mijn paardendoelen. Ik wil nogal snel te veel en te snel van mijn paard dus dit herinnert me aan de kleine stapjes. Qua handschrift was ik niet zo tevreden, maar ach. :D

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:11

Ja, je woont alleen een eindje weg :Y)

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:27

Maanlicht schreef:
Ja, je woont alleen een eindje weg :Y)

Dát gebeurd wel vaker :')

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:44

prugelpiet schreef:
Limoen schreef:
Waar kopen jullie die dingbats?


https://www.dingbats-notebooks.co.uk

Ik bestel nooit uit Amerika of Engeland oid :')
Hoe gaat dat bij deze website? Hoe betaal je? Levertijd? Invoerrechten? Speciale dingen?

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:47

Limoen schreef:
prugelpiet schreef:

Ik bestel nooit uit Amerika of Engeland oid :')
Hoe gaat dat bij deze website? Hoe betaal je? Levertijd? Invoerrechten? Speciale dingen?


Je kan met paypal en creditcard betalen. Ik heb mijn papa lief aangekeken en die heeft het besteld. Verzendkosten zijn iets duurder maar verder niks. Geen invoerrechten o.i.d. Ik gok dat ik er ongeveer een weekje op gewacht heb, maar hiet zat oud en nieuw ook nog tussen, dus hoe snel het normaal gaat weet ik niet :=