[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:53

Wat een leuk topic!

Ik wil nu voor de kerst voor wat mensen een kaart maken. Om iedereen een zelfgemaakte kaart te sturen gaat niet lukken haha
Was op zoek naar stempels en andere dingen. Sinds we zijn verhuist ligt eigenlijk de hobby een beetje stil en dat vind ik best jammer. Vind dat vinden van supplies nog niet zo makkelijk, ben er natuurlijk ook niet zo in thuis :=

Ik lees dus lekker mee en via dit topic al op een paar leuke webshops terecht gekomen :D


MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:09

Welkom Ilaan! Iedereen doe ik ook niet hoor, haha, dat zijn er zoveel, moet wel hobby blijven! Er zijn genoeg webshops te vinden idd, maar misschien een beetje beeld krijgen van welke merken je mooi vind? Googled daarna wel fijn om te zien waar je het kan kopen. Succes alvast weer met opstarten!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:19

Ik voel me lichtelijk geïntimideerd door alle termen en pro's hier :') Dan denk ik echt van oh dat gerommel van mij met knipsels, papier met printjes en spul van de Action stelt niks voor.
Maar misschien is dat juist leuk, dat iedereen het op z'n eigen manier doet :o

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:21

Wat een ontzettend leuk topic!

Ook ik ben knutsel fan, ik doe echt letterlijk alles wat in de titel staat xd

Al moet ik wel toegeven dat het al een hele lange tijd stil ligt, wacht momenteel op een mooie bestelling met die cut machine en heel veel die cuts. Ook komt er een Tim Holtz Tonic Stamping Platform :D
Dus ik kan niet wachten tot het binnen is en weer lekker bezig kan met knutselen. En nieuwe technieken kan ontdekken met mijn die cut machine!

Wat zijn er al prachtige dingen voorbij zien komen in dit topic. Leuk voor wat extra inspiratie!
@MightyMike want een ontzettend leuke blog heb jij, met prachtige ideeën.

Randy<3

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:22

Oh nee Kim_89, dat is zeker niet mijn bedoeling met het topic hoor, voor een ander misschien heel logisch, maar wanneer je iets niet begrijpt, rustig vragen! Action is toch ook heel leuk om mee te knutselen! Al is mijn hobby gewoon flink uit de hand gelopen en houd ik idd van kwaliteitsmerken, waar natuurlijk ook gewoon verschil in zit, maar ik kan van een Action kaart net zo genieten hoor!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:24

Welkom Lauraax! Wat leuk dat er steeds meer knustelbokkers voorbij komen! Een cut machine is altijd leuk! Ik heb hier nog een cricut staan, maar de laatste tijd niet echt meer gebruikt. De Stampin Platform van Tim Holtz ken ik dan weer niet Kim_89, haha, ik moet ook regelmatig googlen hoor, er is ook zoveel op dat gebied te verkrijgen!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:29

Kim_89 schreef:
Ik voel me lichtelijk geïntimideerd door alle termen en pro's hier :') Dan denk ik echt van oh dat gerommel van mij met knipsels, papier met printjes en spul van de Action stelt niks voor.
Maar misschien is dat juist leuk, dat iedereen het op z'n eigen manier doet :o


Nou als ik die prijzen zie haal ik zeker ook niet alles van de prof merken. Ik vind dat sommige dingen van de action best tot iets moois kunnen worden gemaakt. Mits je het goed verwerkt.

Had net bij een webshop wat dingen geselecteerd, kwam al aan de 100 euro :evaw:
Alles uitgezocht wat sommige dingen uberhaupt zijn en dan de helft weer verwijderen :$


MightyMike schreef:
Welkom Ilaan! Iedereen doe ik ook niet hoor, haha, dat zijn er zoveel, moet wel hobby blijven! Er zijn genoeg webshops te vinden idd, maar misschien een beetje beeld krijgen van welke merken je mooi vind? Googled daarna wel fijn om te zien waar je het kan kopen. Succes alvast weer met opstarten!


Ja precies! Vind het leuk hoor en maak altijd van alles maar als het allemaal 'moet' dan hoeft het niet meer.
Om dingen uit te zoeken kijk ik veel op youtube. Alleen soms dan nog webshops vinden die het in NL verkopen vind ik soms lastig. Ben al heel erg geholpen met de tips hier!

Volg trouwens al een tijdje dit kanaal:


Vond deze kaart wel grappig. Speels en toch strak. Lekker simpel. Ik houd niet van te veel 'gedoe'.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 13:06

Voordat ik demonstratrice bij Stampin Up werd, haalde ik ook veel leuke dingen van marktplaats af. Vond ik ook altijd de moeite waard om in de gaten te houden. Ik heb ook wel eens vanuit Amerika besteld wat ik hier niet kon krijgen, al zijn er wel steeds meer merken hier ook beschikbaar. Webshopjes is soms even aftasten, iedereen lijkt wel een beetje te hebben, maar nooit alles wat ik wilde, haha. Gewoon iets met luxe problemen!

higgins

Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:35

Ik koop ook bij de action hoor
Zie daar genoeg leuke frutsels liggen :j

“Winter is coming”

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:13

Kim_89 schreef:
Ik voel me lichtelijk geïntimideerd door alle termen en pro's hier :') Dan denk ik echt van oh dat gerommel van mij met knipsels, papier met printjes en spul van de Action stelt niks voor.
Maar misschien is dat juist leuk, dat iedereen het op z'n eigen manier doet :o


Oh ik ben ook begonnen met action en nog steeds groot afnemer daar lol

en printen doe ik ook, ben een goede 'lener' van internet :o
en ik rommel ook gewoon op mijn manier en ieder op zijn manier. lol

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:16

MightyMike schreef:
Voordat ik demonstratrice bij Stampin Up werd, haalde ik ook veel leuke dingen van marktplaats af. Vond ik ook altijd de moeite waard om in de gaten te houden. Ik heb ook wel eens vanuit Amerika besteld wat ik hier niet kon krijgen, al zijn er wel steeds meer merken hier ook beschikbaar. Webshopjes is soms even aftasten, iedereen lijkt wel een beetje te hebben, maar nooit alles wat ik wilde, haha. Gewoon iets met luxe problemen!


Dat heb ik ook, nooit eens 1 shop die alles heeft wat ik nodig heb (meer wat ik wil hebben) voor een betaalbare prijs.
struin dan ook heel internet af, bestel van Spanje tot UK, Italie (beetje duur met verzendkosten) tot aan Nederland, Zweden en Amerika (zijn een paar winkels die redelijke verzendkosten hanteren.)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:34

Misschien komt het dan meer omdat ik dingen lees die ik moet Googlen :D
Ik vind het wel leuk om te zien hoe ieder een eigen stijl heeft. Ik doe zo wel ideeën op :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:51

je wilt niet weten hoe ik soms onder de indruk was van wat ik zag op youtube.
dame trok zomaar een kaarsrechte ril lijn (zodat het papier makkelijker te vouwen is, ook wel scoren genoemd)
Had bijna mijn voornemen om albums en kaarten en zo te maken in de ijskast gezet.
tot ik erachter kwam dat je daar dus hulpmiddelen voor hebt :P en dat ook zij het niet uit de losse pols deed, wat ik eerst dacht. lol

ook de uitgesneden figuurtjes... pfffff met een schaartje (dacht ik) was zo onder de indruk, overtuigd dat ik dat niet zou kunnen eerst besloten dat het niets voor mij was. Ging het wel doen dingetjes van de Action.
Tot je er dan achterkomt dat je die dingen dus ook gewoon kunt kopen, er stanzen (dies), ponsen en zelfs machines (plotters) voor zijn.
Ging een wereld voor me open.

en na heel veel videos enzo ben ik into stempelen hoofdzakelijk Lawn Fawn (= merk) die hebben ook dies erbij.
albums, met namen mini en micro en af toe extra micro (kleinste tot nu was 1 x 1,5 cm )
en speel ik met inkt, gelatos (soort wasco achtige stiften), en momenteel probeer ik (vanwege een blessure) met links te kleuren (spectrum noir alcohol markers) en soms met rechts maar dat is vaak (te) pijnlijk.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

higgins

Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:43

Hier nog iemand hoor :D
youtube is echt een aanrader. Ook in het maken van een keuze van welke merk tool

“Winter is coming”

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:50

Wat een leuk toppic. Ook ik maak mijn eigen kerstkaarten maar voor de rest doe ik er niet heel veel mee. Heb wel heel veel spullen. Doe vooral 3d knippen

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:08

Ik kom hier ook even binnen vallen! Ik heb mee gedaan aan een Harry Potter kaartenactie. Nu is de voorwaarde dat je de kaart zelf maakt. Nu heb ik wel al wat aan ideetjes en wat spulletjes liggen, maar ik vind geen enkele basis, dus een gewone blanke kaart. Waar vind je zoiets? Lijkt mij ook zonde van grote dingen in te kopen, om dat eigenlijk niet veel te gebruiken (alhoewel ik overweeg om mijn eigen geboortekaartjes te maken van de baby op komst)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 09:39

Welkom allemaal! DeMolenhoek, ik weet niet of België ook een Action of Hema kent, daar kun je hele leuke dingen best voordelig aanschaffen om te beginnen bijvoorbeeld! Je eigen baby kaart maken is natuurlijk wel heel leuk!

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:48

In de action al geweest en veel ingeslaan, maar blanco kaarten niet gevonden helaas :D
Ja, we gaan even bekijken hoe of wat en hoeveel wij precies nodig hebben, want als je ze besteld ben je ook al gauw €2.00 kwijt :O En dat lijkt mij toch goedkoper te kunnen.


MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 09:53

Die heeft Action hier normaal wel, en zijn dan idd ook niet duur. Wibra heeft ze vaak ook wel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:45

hier eigenlijk ook, ik haal dan ook gedurende het jaar kale kaarten
of ik vouw zelf.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:57

DeMolenhoek schreef:
In de action al geweest en veel ingeslaan, maar blanco kaarten niet gevonden helaas :D
Ja, we gaan even bekijken hoe of wat en hoeveel wij precies nodig hebben, want als je ze besteld ben je ook al gauw €2.00 kwijt :O En dat lijkt mij toch goedkoper te kunnen


hier is de black friday slaes al gestart die hanteren ook normale verzendkosten en verzenden snel en netjes.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

higgins

Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:48

Iemand nog wat gekocht gisteren?

Vraagje dames.
De Stampin Trimmer is ( volgens mij ) de enige die ook cm erop heeft staan en waarmee je ook kan scoren?

“Winter is coming”

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:52

ik heb 3 scharen van tim holtz gekocht voor 30 euro ongeveer incl. verzenden. (die zijn nog steeds in de aanbieding bij craftsulove.co.uk)
En een planner kit van webster's pages en 2 sets inserts voor 2018. 1 x A5 voor mijn thuis planner en 1x personal voor de nieuwe planner want de kit komt met updates en ik weet niet of ik die handig vind of niet. en anders kan ik die voor 2019 gebruiken lol

is er dacht ik nog 1 waar je beide mee kan, maar handig van de SU vind ik dat je in je project kunt snijden en scoren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 13:52

Weet niet of er nog meer zijn, heb er nog niet 1 gezien, maar is idd wel superhandig aan die van SU.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:08

we r memory keepers trim & score

Martha Stewart had of heeft ook zoiets en er is nog een merk

Ik vind die van SU fijn en als extra score pal in inches (veel tutorials zijn in inches, die wat in cm zijn doe ik met de SU)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dana02, Dunkeedoo en 4 bezoekers