[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:40

Hoe lang je met een mesje doet is idd erg afhankelijk van hoe je de snijmachine gebruikt. Hoe vaak je er gebruik van maakt en van welk papier.

Mijn favoriete NL webshop Scrobby is er mee opgehouden afgelopen jaar, verder weet ik het even niet zo goed, zit helemaal in to mijn merk dat ik het de laatste tijd niet zo heb gevolgd, maar heb ook wel eens vanuit Amerika besteld. En natuurlijk is de webshop op mijn blog een hele leuke, haha. Moet eerlijk zeggen dat marktplaats ook erg leuk is om stempelsets te scoren.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:17

shops in NL:
hobbidee-breda.nl daar koop ik mijn markers, distress en oxide inkt

yourhobbymarket.com daar bestel ik mijn lawnfawn

ebay en faceboekgroepen

in Spanje:
craftelier.com verzend snel en tegen normale prijzen

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:55

Ik had bij scrapdelight besteld
En had het heel snel binnen

Ik weet nog niet het verschil tusses distress en oxide inkt hoor :o
Er is nog veel abacadabra voor mij. Maar langzaam aan komt het wel :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:16



ik heb zelf nog niet zoveel veel gedaan met de oxide inkt, maar de kleuren zijn 'echter' je kunt er leuke dingen mee doen.

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:43

Mooi, zeker voor de stempels!
Vind het apparaat voor de stempels ook heel handig. Heb deze ook al vaker voorbij zien komen :)
Al denk ik niet dat ik voorlopig met stempels ga werken
Dit wordt al een uitdaging :j

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 19:56

Kun je idd leuke dingen mee doen Alane!

Ik heb eergister een nieuwe stempeltool gereserveerd. Ben benieuwd hoe het bevalt wanneer ik deze binnen krijg. Lijkt me super handig!


Afbeelding

Niikiit
Berichten: 530
Geregistreerd: 19-05-10

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:02

Ik zelf niet, maar mijn moeder is er helemaal wild van! Ze heeft dan ook een eigen winkel(+webwinkel) en geeft sowieso 3x in de week workshops! En druk dat ze het heeft, pfff... voor geinteresseerde: Joan's Hobbywereld.
Ik ben wel creatief aangelegd, maar niet met kleinspul!

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 20:04

Wat leuk Niikiit, die kende ik nog helemaal niet, maar al snel even gespiekt! Ga haar webshop binnenkort eens goed bekijken!

Niikiit
Berichten: 530
Geregistreerd: 19-05-10

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:13

Zeker doen! Ze schijnt een van de goedkopere te zijn namelijk met topproducten en altijd super snelle levering! Werkelijk haar hart ligt hier, ze is er serieus van 10 uur 's ochtends tot en met 10 uur 's avonds mee bezig, eenzame avondjes thuis voor mij dus hahaha

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 20:19

Haha, het is ook heel verslavend allemaal!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:08

ik heb de stamptool van Tim Holtz, en die van We r memory keepers.
tim Holtz nog niet gebruikt (de andere bij de hand lol) en sinds ik op A4 stempel gaat het goed.

Ik zag die van Stampin up, of ik nu zo blij wordt van 2 kleppen om te stempelen? en voor de 4 layered stempels zie ik de meerwaarde niet echt voor mij.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 21:16

Ik ben er wel erg benieuwd naar. De 2 kleppen lijken mij juist wel erg handig, SU heeft veel stempels in het assortiment die je in kleur opbouwt, lijkt mij ideaal. Deze 2 kleppen zijn te draaien, dus in principe heb je zp 4 werkvlakken waar je alvast je stempels op kunt klaar zetten voor het stempelen van je image. Er is wel een leuk filmpje over beschikbaar, lukt niet om bij te voegen, maar dat maakt het wel veel duidelijker dan mijn uitleg denk ik :o . Ook moeten hier naast de clear ook makkelijk de unmounted stempels tussen kunnen, die zijn wat dikker en heb daar met die van de Memory Keepers veel moeite mee. Ach, het zijn allemaal nieuwe snufjes, hihi, ik laat jullie mijn ervaringen weten als hij binnen is in feb!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:31

nog geen problemen gehad met rubber stempels met die van wrmk
de holtz moet je draaien als je rubber wilt gebruiken.
Vermoed dan dat de stempelhulp van SU op dezelfde manier werkt als WRMK bij rubber stempels.

Ik gebruik wel eens stiften als ik met 'gewone' stempels lagen wil stempelen.
Kijk er wel naar uit, naar je ervaringen met deze stempelhulp, en misschien tegen die tijd dat ik ook toe ben aan nog 1 :P

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 21:44

Die van Tim Holtz ken ik niet. Ik houd je op de hoogte! Met kleuren kun je ook heel mooi schaduw etc aan brengen, of een eigen detail. Ben ook gek met mijn markers, maar vind de stempels die je mooi op kunt bouwen in laagjes, geeft ook een gaaf effect.

Hebben jullie misschien ook blogs, sites, pinterest/instagram boarden van jullie creaties?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:57

nee ik heb geen blog ofzo.
Ik ben meer voor simpele stempels, zoals Lawn Fawn, en zit nu te wachten op een SSS die past bij de kerst bundel van Doodlebug.

Ben nu aan het freubelen met een december planner.
net een bujo uit elkaar gehaald lol voor het dotted papier. Nu denken aan de indeling.
Hij wordt op A5 formaat in een Webster's pages walnut. (ik houd niet zo van rood lol) maar misschien ga ik wel inbinden in een album omdat de planner eigenlijk mijn nieuwe planner wordt voor 2018.
Morgen kerstkaarten op de planning. Gedeeltelijk Lawn Fawn stempels en gedeeltelijk met de cameo.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 22:11

Klinkt allemaal goed! Deel rustig je creaties hier als ze af zijn!

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:30

Wat leuk Niikiit!
Ik heb de site openstaan, ga straks eens kijken :j

Ik ben benieuwd naar je ervaring MightyMike!
Ik lees wel mee en tegen de tijd dat ik er 1 wil zal ik wel weten wat ik wil +:)+
Dat is het leuke van ervaringen delen !

Ik ga hier niets plaatsen. Vanwege Privacy. Ik heb ook verder niet veel te showen nog ;)
Op facebook plaats ik wel, al staat daar nu alleen op wat ik net heb aangeschaft.
Ik ben nu nog in de weer met handlettering.

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:01

Weet iemand nog een leuke ( online) workshop voor kerstkaarten?

Ga een dagje wat met m'n moeder doen en ze wil wel iets met kerstkaarten maar dan moeten ze niet tuttig of oubollig zijn( haar woorden).
Engels is geen probleem

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:54

MariekeB schreef:
Weet iemand nog een leuke ( online) workshop voor kerstkaarten?

Ga een dagje wat met m'n moeder doen en ze wil wel iets met kerstkaarten maar dan moeten ze niet tuttig of oubollig zijn( haar woorden).
Engels is geen probleem


niet echt een workshop maar zoek eens op youtube op:
Vicky Papaioannou die maakt mooie en simpele kaarten.
heeft altijd een nette en uitgebreide lijst van wat ze gebruikt heeft

Maymay Made It Crafts
zij maakt ook simpele en mooie kaarten zonder veel poespas en makkelijk na te maken zonder grote investeringen (en ze verteld vaak hoe ze op haar idee is gekomen, en dat geeft dan ook weer inspiratie)

Liebes Fuchs ook een leuke kaarten en simpel (maar in duits, echter goede uitleg en veelal templates)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 08:45

Idd YouTube bekijken! Daar is heel veel te vinden natuurlijk!
Op mijn blog staan ook online workshops van de maand oktober en november, die in het teken staan van kerst! Deze totorials zijn € 14, en bevat 12 projecten (meeste kaarten, kan ook een leuk verpakkingsdoosje ed tussen zitten) met tekst en uitleg in het engels incl maten van 12 verschillende Stampin Up demonstratrices, waaaronder ik zelf zei de gek, die gemaakt zijn met Stampin' Up materialen uit de huidige catalogi. Sneak Peakjes van de projecten zijn te zien in mijn blogpost. Zal zo linkjes plaatsen.
Materialen niet inbegrepen. Bij iedere tutorial hoort een bloghop, waarbij je een kijkje kunt nemen bij alle 12 deelnemers, de projecten die in de tutorial zitten, worden niet getoond, maar wel een ander kaartje met dezelfde producten om je alvast een beetje een beeld te geven. Altijd leuk voor inspiratie natuurlijk! Indien je de bloghop wilt bekijken, kun je hier van start gaan: http://stampinwithlizdesign.blogspot.nl ... -star.html
En oktober:
http://stampinwithlizdesign.blogspot.nl ... -star.html

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:56

Die van Vicky zijn echt heel mooi. Ik hoop dat ik haar daarmee kan overhalen.

@mightymike er is maar een kleine sneakpeak op je webiste en ze zien er voor mijn moeders smaak vermoedelijk al wat too much uit. ( m'n moeder is 67 ik 45 je zou denken dat ze uit de tijd komt waar too much juist leuk wordt gevonden :D . )

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 13:00

Haha, MariekeB. Tja een sneak peak blijft natuurlijk een sneak peak, maar wanneer je de bloghop doet, krijg je wel een beetje een beeld van de kaarten die in de tutorial aangeboden worden. Ouderwets vind ik ze niet hoor, maar misschien is haar smaak meer Lawn Fawn, Simon Says of My Favourite Things. Vind ik zelf ook leuk, maar ben bij Stampin Up blijven plakken :P

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:07

voordeel van Vicky, vind ik, dat ze ook tutorials heeft over aanschaf, wat je echt nodig hebt om wat leuks te maken.

En Olga maakt ook leuke en simpele dingen.
Deze wil ik nog maken.
Mooie van deze is, je kunt de achtergrond gewoon kopen als je niet de spullen hebt om het na te maken.
of van behang papier, of van geprint papier.
simpel maar mooi (vind ik lol)


MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 13:09

Hij is idd wel erg grappig Alane!

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:04

Ohh die kerstkaart vind ik echt heel leuk!