[Info] Inktober 2017

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:40

Ik zat al te wachten op een topic! :D

Ik weet alleen niet of ik welkom ben. :') Ik doe namelijk niet aan de thema's, heb ik vorig jaar ook niet gedaan.

Vorig jaar heb ik elke dag een tekening gemaakt... Dit jaar gaat het al wat slechter, want gisteren heb ik er geen gemaakt. Gelukkig heb ik al een paar dagen waar ik er meerdere gemaakt heb, en ach... Als het aan het eind van de rit maar 31 tekeningen zijn. :D Ik ga natuurlijk wel het liefst voor één per dag wanneer het lukt. :D

Die van jullie zijn wel onwijs creatief trouwens! Heb echt respect voor het inktober doen mét onderwerpen.

Omdat ik er later in ben gedoken hier even mijn favorieten van de eerste week:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:15

Netjes! Mooie verschillen in lijndikte ook. :D

Ik ben nog bezig met die van mij van vandaag. :o

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:03

(Ik kan m'n vorige post niet aanpassen, dus even dubbel. :o)

Ik had dus vrijdag een gedrocht getekend, gisteren uit pure ellende een dagje overgeslagen en nu... Tja. Het is iets minder een gremlin dan de vrijdag, maar man wat ben ik in een slechte tekenbui. Jammer dat inktober geen pauze knop heeft voor als je gewoon geen goede tekeningen kan maken. :')

Gelukkig wel wat dingen kunnen testen, dus het is niet helemaal voor niets geweest. *Poging tot optimisme*

Afbeelding

Morgen beter? ;(

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:23

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat als je er een hele tijd naar tuurt je heel veel dingen opmerkt die anders hadden gekund. :P

Deze is leuk!! Monty Python :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:25

Hey! Leuk dat je ook mee doet. :D En om je beter te voelen: Ik heb vandaag weer overgeslagen. Morgen maak ik er maar twee. :') Het is dus een laagdrempelige challenge om aan mee te doen in mijn (ons?) geval. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:27

@ Selina: Ik vind 'm onwijs schattig! :D Ik vind het ook leuk om te zien hoe vrij je de inkt laat zijn. Het geeft inderdaad leuke effecten, maar ik ben zelf nogal paranoïde en kan er nog niet goed mee om gaan. :') Je inspireert me wel om later deze maand toch wat minder gecontroleerd te werk te gaan met inkt... Kijken waar dat op uitkomt. :D Gefeliciteerd trouwens met je 500 volgers!

@ Telpeva: Ik vind het al hartstikke knap dat je met thema's wil werken! :D Dat het nou misschien minder technische hoogstandjes zijn oid maakt toch niet uit joh! Het moet ook leuk blijven, en zelfs dan is een tekening per dag (of 31 aan het einde van de maand) al uitermate pittig. Ik vind 'Shy' in ieder geval onwijs leuk! Ik kan juist helemaal niet zulke strakke lijnen maken en cartoons tekenen, dus onwijs veel respect van mijn kant. :D

Ik heb vandaag een inhaaldagje gedaan. Niet echt super bijzondere tekeningen maar ben er wel tevreden mee. :j Morgen wil ik weer met m'n oost-indische inkt aan de slag. :D Ik zie wel allemaal foutjes nu in deze, maar moet toegeven dat ik ze ook een beetje heb afgeraffeld omdat ik weer op schema wil zijn. :o

AfbeeldingAfbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:39

Haha, ja. Ik teken Noel Gallagher vooral vaak, hoewel het tot nu toe meevalt hoe vaak ik die getekend heb deze inktober. Probeer nog een beetje creatief te zijn. :+ De twee van vandaag zijn een paar Bono's. :D

En goed gezien! Ik gebruik vaak een zwarte marker als ik geen zin heb een groot stuk met een dunne inkt pen te doen. :') En de warm grey in dit geval om het net wat te breken, omdat die van vandaag wat simpeler zijn. Geeft het net wat extra. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:11

Ik hoop dat dubbelposts vergeven worden, want ik kan m'n vorige bericht wéér niet bewerken. :o

Vandaag Bruce Springsteen getekend! Ik had bewust een donkere foto gekozen zodat ik veel kon oefenen met het mengen van water met oost-indische inkt, maar dit was wel echt een 'pain in the arse' zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen. :D Het formaat van dit boekje is trouwens A6, het witte boek is A5. Ik teken best klein dus... Iets met 'waarom makkelijk doen...' :+
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:53

Dankjewel Supervixen!

En haha, ik ben blij dat ik niet de enige bent die klein tekent. :D Ik ben altijd bang dat ik het overzicht kwijtraak oid, en ik heb ook geen geduld voor grote projecten. :') Zelfs digitaal zijn mijn canvassen altijd best klein, tenzij ik echt weet dat iets op een bepaald formaat moet worden afgedrukt.

Ben benieuwd naar de twee van vandaag! :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:31

Hoe kan je nou zeggen dat 'ie niet herkenbaar is als konijn! Je zeepaardje is ook mooi met de verschillen in lijndiktes.

Goed. Ik had vandaag echt een k*t dag. Heb inkt geknoeid in m'n favoriete witte shirt, voelde me ziek, heb een deadline die ineens vroeger is dan in m'n agenda staat... Én als klap op de vuurpijl uit dat zich allemaal in mijn inktobertekening van vandaag. Dus ehm... Tja. Misschien dat het morgen beter gaat. Mijn inktober gaat in ieder geval van "beste tot nu toe?" naar "wat is dit gedrocht" in één dag tijd. :')

Maar goed, hier dus Serge van Kasabian.
Afbeelding

Hoop dat het bij jullie een beter dagje is. :D En ach, anders kunnen we samen gaan balen. O:)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:36

Die witte highlights waren echt een "hmm... Oh... Dat is best wel niet mooi." moment inderdaad. :') En onder haha nope staat een hand, maar daar had ik echt de energie niet meer voor haha.

Weer een leuke! Ik heb altijd woestijnratjes gehad, dus deze is extra leuk natuurlijk. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:01

<3

Dit mocht wel even hoor, wat een schatjes!

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:35

Vrijdag de 13e is mijn nieuwe geluksdag. *\o/* Ben echt blij, want als ik net zo'n gedrocht had afgeleverd als gisteren was ik denk bij deze gestopt. :') Heb deze in mijn A5 boek gemaakt. :D

Dit is Noel Gallagher trouwens, meld het er vanaf nu maar standaard bij. :D :o
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:04

Tuurlijk niet joh! Alsof ik het heb uitgevonden om oost-indische inkt te verdunnen. :P Ben benieuwd wat jij zou doen met zo iets. :D Ik vind het zelf echt super leuk, helemaal als het lukt ( :') ).

Ik wacht geduldig af tot morgen trouwens! Vind het echt super leuk om deze challenge te kunnen delen, heb wel wat mensen op twitter die ook mee doen maar die verdwijnen soms wel eens in mijn tijdlijn. Hier kan ik ten minste rustig de updates zien. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:07

Haha, Telpeva. Mijn reactie op jouw tekeningen ging echt van: "Haha, aww. <3" naar "Ach, nee. -O- " Mooi dat verschil tussen de warme grijstinten en de koude grijstinten! Vooral een goede keuze om de koude tinten in de hangers te doen, zo lijken ze haast wel van een soort metaal. Misschien dat ik dat idee weer van jou overneem een keertje, haha. Heb alleen volgens mij maar één warmgrijze marker.


Mijn inktober van vandaag! Ik had vandaag een beetje een pesthumeur dankzij de telefoons die storing hadden bij het radiostation. Handig als je een show hebt met meerdere verslaggevers die speciaal hun vrije tijd opofferen voor het programma. Ben blij dat ik ondanks dat toch nog lekker heb kunnen tekenen. Stiekem vond ik het eigenlijk heerlijk ontspannend zo na zo'n dag, voel me gelijk al een stuk beter. :o Dat onder z'n ogen is een tint lichter grijs in het echt, maar de rest van de tekening komt qua structuur beter uit met iets meer contrast. Mijn scanner heeft nogal wat kuren soms dus ik doe m'n best om het zo goed mogelijk op het origineel te laten lijken. :+
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:04

Halverwege!
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:50

:oo Die tweede!! Ineens een heel andere stijl, haha. :D

Ik moet nog even kijken of ik nog energie heb voor één vandaag... Heb vrijdag een deadline. -:)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:07

Ik deed vorig inktober met het meest simpele papier en pennen van de HEMA, dus ik denk dat je wel snapt dat ik geen idee heb wat voor papier ik überhaupt gebruik. :') Het krult wel, dus eigenlijk is het niet geschikt. Maar ach... Het geeft het boek wel weer wat... karakter? :D

Ik highlight met een witte gelpen of witte posca pen (acrylstift). :D

En <3 <3 <3, wat lief! Boeien van die schaduwen, ik vind 'm leuk!

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:19

Het hangt er ook een beetje vanaf hoor! Soms werkt de witte gelpen beter, soms de witte posca. Ik snap er ook geen hout van. _O- Heb wel eens twee lagen nodig met de posca trouwens.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:01

Ik loop er één achter.. Dit is nummer 16. Hopen dat ik morgen weer bij ben!

Afbeelding

Ik kan echt geen brillen tekenen. :')

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:33

Geen probleem. :D

Ik ben een beetje ingekakt. :o Had deadlines en mijn laptop is kapot. Dat laatste heeft er niet heel veel te maken, behalve dat ik nu heel veel 'Oh die wil ik nog tekenen!' foto's niet meer heb en ik ben te lui om ze opnieuw op te zoeken. _O-

Ik ga maar eens kijken of ik in ieder geval nog inktober een beetje redelijk kan afronden. :o

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:51

_O- Die lemming die net terugstuitert, dat snuitje. :')

En de cardinal. <3 Ik vind het leuk hoe veel verschillende dingen je doet. :D Vooral omdat je dus van een lemming cartoon naar een prachtige vogel gaat in één post, haha.

Ik heb deze vandaag gemaakt, ga morgen kijken of ik wat meer kan inhalen. :P Hij is wel iets lichter dan het origineel, maar ik kan nu even niet met photoshop de kleuren bijtrekken. :(

Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:20

Ik heb net een nieuw etui aangeschaft, dus ik weet nu wel redelijk wat ik heb haha.

Afbeelding
v.l.n.r: oost-indische inkt van sennelier, kroontjespen (omkeerpen), vulpotlood voor de schets, een permanent marker met een dunnere punt, stabilo fineliner, een HEMA balpen, witte gelpen, posca pen, een calligrafiepen van de action, twinmarker (van de action).

Qua grijstinten pruts ik wat met kwastjes van de action (waarschijnlijk) en wat water. :') Ik ben dus nog steeds best lowbudget qua materiaal. :o

Hoe ik vaak werk: Ik begin met de schets, daarvan maak ik eerst de donkere delen goed donker met de kroontjespen en een dun kwastje. Daarna begin ik wat grijswaarden toe te voegen, dat wissel ik vaak af met het nog donkerder maken van bepaalde punten met pure inkt. Ik ben een beetje ongeduldig. :') Maar vaak zie je als de grijswaarden er in komen nog plekken die donkerder kunnen. Als dat allemaal een beetje gelukt is pak ik de witte gelpen of posca en de dunnere pennen. Bij de laatste paar heb ik de hema pen nog gebruikt voor lijnen die ik niet echt zwart wilde hebben, maar liever grijs. Ondanks dat het zwarte pennen horen te zijn geven ze namelijk meer een grijze kleur.

De twinmarkers gebruik ik eigenlijk niet bij inktober, maar voor de laatste heb ik de cirkel ingekleurd met een warm grijze marker. Valt alleen niet zo erg op.

Ik weet niet of je er wat aan hebt! Ik ben soms nogal van de lange antwoorden, haha.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:18

Leuk je hier te zien kallipooh! :D Ik zit sporadisch op mijn tekenaccount op instagram, maar als ik daar ben like ik altijd standaard jouw posts!

Ben benieuwd Telpeva! :D

Ik heb vandaag een inhaaldagje.. Deze heb ik vanacht gemaakt:
Afbeelding

Ik vind ze wel als twee tellen, dus ik moet er nog drie en dan ben ik weer bij. :))

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:00

Citaat:
(hij is stiekem turkoois, ik zet de tekeningen in photoshop om naar zwart wit)

Ik moest hier stiekem toch wel om lachen, haha. Bedankt voor het delen! Eigenlijk best grappig dat je voor iets zo 'simpel' als zwart-wit tekeningen zoveel materiaal nodig hebt. :')

Ik wil zelf nog graag wat dunnere fineliners (zit nu te kijken naar Staedtler) en een fatsoenlijke brushpen. De action en ik zijn goede vrienden, maar op dat gebied slaag ik daar niet. :o

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, XxMariellexX en 8 bezoekers