[DIGI][WIP] Elano

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

[DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 15:38

Paar dagen terug was het dan weer eens zover. Ik pakte de tekentablet en opende paint tool sai.. Maar wat zal ik tekenen? En de grootste vraag: Gaat deze tekening af komen? :+
Dus besloot ik om een foto te zoeken van mijn paard Elano en die na te tekenen. Ik werk zonder raster, dat maakt het nog 10 keer erger dan het nu al is.

De foto:
Afbeelding

De eerste schets is altijd erg lachwekkend, maakt niet uit wat ik teken. :')
Afbeelding

Afbeelding

Begonnen met de line
Afbeelding

Afbeelding

Voor voorhand wat groter gemaakt. Zo ver ben ik nu. Weet alleen niet of ik tevreden ben. Vooral de voorbenen/sokken. :=
Afbeelding

Het is al heel wat dat ik weer 'normale' benen maak. Vorig jaar was deze een van de laatste die ik gemaakt had:
Afbeelding


De teller staat nu al op 26 lagen. :=

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:33

Oeh jij was degene van de stick-horses :D
Die vond ik altijd zo geniaal.
Maar met benen doe je ook goed :Y)

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 15:54

Ja dat klopt! Bedankt! :D

Stukje verder. Had de line voor ik hem in ging kleuren over de foto gelegd, op 2 benen na (en het been die ik wat anders heb getekend omdat ik de sokken anders niet kreeg zoals ik wilde.. :')) klopt hij vrij goed eigenlijk. Een wonder.. Want vroeger als ik overtrok leek het zelfs vrijwel nergens op. En dan trek ik nog wel over. 8)7

Nu uitvogelen hoe ik in vredesnaam zijn stekelharige vacht ga doen. Daar had ik nog niet echt over na gedacht namelijk.. Oeps. :')
Afbeelding

Ben tot nu toe eigenlijk best tevreden.. Dat ben ik zelden. :=

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:03

Pup art! Al lang niet meer gezien. Wat je voor de vacht kan proberen; als je de brush aanklikt dan zie je bij SAI de instellingen van de brush meteen staan, Size, Min Size en Density, daaronder staat als het goed is zo'n uitklap balkje met (simple circle), klik die open en zet deze op "spread". De waarde rechts van dat uitklap balkje kan je dan nog wat verschuiven en dan krijg je een soort textuurtje in je brush.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:05

Heel netjes! Bij de schets verwachtte ik niet veel :')

Ik heb alleen het idee dat zijn zwevende voorbeen wel wat hoger mag.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:13

Bimmerd schreef:
Pup art! Al lang niet meer gezien. Wat je voor de vacht kan proberen; als je de brush aanklikt dan zie je bij SAI de instellingen van de brush meteen staan, Size, Min Size en Density, daaronder staat als het goed is zo'n uitklap balkje met (simple circle), klik die open en zet deze op "spread". De waarde rechts van dat uitklap balkje kan je dan nog wat verschuiven en dan krijg je een soort textuurtje in je brush.


Als ik daar op klik kan ik alleen kiezen uit 'simple circle' er komt wel zo'n balkje, maar zie niks met iets van 'spread'? Kan ook niet erin scrollen.
Ik heb zeker Sai gesloopt? :')

Kaus schreef:
Heel netjes! Bij de schets verwachtte ik niet veel :')

Ik heb alleen het idee dat zijn zwevende voorbeen wel wat hoger mag.


Geloof mij, iedere keer als ik schets verwacht ik ook niet echt dat er wat uit komt. 9/10 keer wordt het ook niets. Of dan wordt ik geïrriteerd dat het niet meewerkt en maak ik de domste tekeningen ooit. Zo ontstond Henk eens op een dag en daar begon mijn tekeningen zo'n beetje mee. _O-

Voor degene die Henk nog niet kennen.. Dit is dus Henk:
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:26

Leuk
Alleen bij stap 4 & 5 zie ik geen enkel verschil?

Stekelharig lijkt me een echte uitdaging :)

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 18:09

Art_Ificious schreef:
Leuk
Alleen bij stap 4 & 5 zie ik geen enkel verschil?

Stekelharig lijkt me een echte uitdaging :)


Er zit toch aardig wat verschil in. De voorhand is een stuk groter geworden. Zit je op je mobiel? Want dan is het wel lastiger te zien omdat de afbeeldingen dan kleiner zijn (en het verschil dus ook minder goed te zien).


Kwa stekelharigheid, zoiets? Weet het anders ook niet namelijk. :')
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:59

Zit altijd op mijn mobiel. Zal straks eens via tablet kijken :)

Anoniem

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:04

Heel mooi! Ook leuk om een paard met normale beentjes te zien, hoewel ik je vorige serie stokpootjes ook echt geniaal vond. <3

Ik vind de stekelharigheid qua kleur erg mooi worden,maar de structuur van de witte/grijze brush doet me ergens meer denken aan die van grijze joggingstof dan aan stekelharigheid. Misschien dat je nog ergens een vachtrichting mee kunt suggereren, bijvoorbeeld door niet op de brush te klikken maar hem steeds een piepklein beetje in de juiste richting te slepen?
Ik zeg maar wat, heb hier op de computer geen ervaring mee maar dat kwam ineens in me op als mogelijke oplossing.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:36

Ohh ik denk dat het dan aan je SAI versie ligt, yarrr harrr
ik weet ook niet of je dan de brush textures kan 'downloaden' of niet. Maar zoals je het nu hebt gedaan ziet het er ook prima uit!
Hij oogt alleen wat donker vergeleken met de kleur van het paard op de foto (al kan het zijn dat de foto erg fel is qua licht waardoor hij wat lichter grijs oogt).
Maar deze "iets wat meer richting het realistische" past ook prima binnen je stijl in ieder geval +:)+ mooi werkje weer :j

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 13:36

xyzutu2 schreef:
Heel mooi! Ook leuk om een paard met normale beentjes te zien, hoewel ik je vorige serie stokpootjes ook echt geniaal vond. <3

Ik vind de stekelharigheid qua kleur erg mooi worden,maar de structuur van de witte/grijze brush doet me ergens meer denken aan die van grijze joggingstof dan aan stekelharigheid. Misschien dat je nog ergens een vachtrichting mee kunt suggereren, bijvoorbeeld door niet op de brush te klikken maar hem steeds een piepklein beetje in de juiste richting te slepen?
Ik zeg maar wat, heb hier op de computer geen ervaring mee maar dat kwam ineens in me op als mogelijke oplossing.


Lichte strepen maken had ik al bedacht, slechte idee ooit. Ziet er niet uit namelijk. :+
Overigens op de foto zie ik ook nooit echt van die strepen.


Bimmerd schreef:
Ohh ik denk dat het dan aan je SAI versie ligt, yarrr harrr
ik weet ook niet of je dan de brush textures kan 'downloaden' of niet. Maar zoals je het nu hebt gedaan ziet het er ook prima uit!
Hij oogt alleen wat donker vergeleken met de kleur van het paard op de foto (al kan het zijn dat de foto erg fel is qua licht waardoor hij wat lichter grijs oogt).
Maar deze "iets wat meer richting het realistische" past ook prima binnen je stijl in ieder geval +:)+ mooi werkje weer :j


Haha geen zorgen, in de winter is ie bijna helemaal zwart, als hij verhaart van winter naar zomervacht is hij een kleine tijd zo grijs dat veel mensen denken dat hij schimmel is. _O-
Dus hoe ik hem ook teken, is altijd goed.. Of fout, want over een maand klopt er sowieso niks meer van de vacht. Ik moet eigenlijk 20 versies van hem maken. :+
Foto in de OP is onbewerkt en erg licht. Hij is meer zoiets:
Afbeelding

Hier kan je zien wat voor toverbal hij is:
[ITP] Toverbal Elano ITP
En hij begint nu weer steeds donkerder te worden door het verharen. :P

Moet sowieso even kijken hoe donker zijn basis moet zijn. Want met schaduw enzo wilt het nog wel eens heel anders uitkomen. :P


Done. Lijkt sprekend vinden jullie niet? :+
Afbeelding

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:43

Beetje uh paars ja :j

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 16:10

Nou denk dat ie wel klaar is. :P
Afbeelding

Twee close-ups
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:15

Vind de vacht wel beter nu :j Minder galaxy-like.

Anoniem

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:27

Ik vind de vacht nu inderdaad ook beter, natuurlijker en minder met een brush gestippeld. Mooi resultaat!

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 17:43

Bedankt! :D

Scheelt dat als de schaduw en licht erop zit, dat ik het dan allemaal beter kan zien hoe het er uiteindelijk uitziet. :P

Heb nu ook alvast maar een winterversie gemaakt van Elano. Mijn zus vond het meer een hooglandse bizon. :+ _O-
Afbeelding
Getekend in 5 minuten tijd. 8-)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:45

Voor het feit dat je een behoorlijk oncharmante foto hebt gekozen vind ik hem erg mooi geworden :+

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:59

puppy1128 schreef:
Bedankt! :D

Scheelt dat als de schaduw en licht erop zit, dat ik het dan allemaal beter kan zien hoe het er uiteindelijk uitziet. :P

Heb nu ook alvast maar een winterversie gemaakt van Elano. Mijn zus vond het meer een hooglandse bizon. :+ _O-
[ Afbeelding ]
Getekend in 5 minuten tijd. 8-)


Ik had dit topic open staan en m'n vriend zegt 'Mooie koe'

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [DIGI][WIP] Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:07

Aaah wat cool! Doe je ook verzoekjes? :D

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 17:12

Annikoe schreef:
Aaah wat cool! Doe je ook verzoekjes? :D


Wel een tijdje gedaan maar heb er op dit moment totaal geen motivatie voor. :')

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:18

puppy1128 schreef:
Annikoe schreef:
Aaah wat cool! Doe je ook verzoekjes? :D


Wel een tijdje gedaan maar heb er op dit moment totaal geen motivatie voor. :')



Aaaaaah jammer! Mocht je ooit de motivatie vinden, dan zou ik wel een cartoon van jack willen :D