Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:14

Hoi mede-bokkers!

Na een heeeele lange stop met het tekenen, ben ik toch weer van plan om te beginnen. Maar ik zit met één groot ding...

Welke spullen moet ik in huis hebben?

Wat zijn nou echte aanraders mbt tot potloden, papier etc. volgens jullie? En waar kan ik die het beste halen/bestellen? Ben namelijk van plan om binnenkort een flinke boel spaargeld eraan uit te geven!

xx

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:19

Om goed te leren tekenen heb je in principe een potlood nodig :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:20

AmyLyklama schreef:
Om goed te leren tekenen heb je in principe een potlood nodig :)


Het tekenen opzich kan ik haha. Doe dit jaar examen in tekenen, en teken al jaren. Maar aan alleen een HB potlood en een gum heb ik niet zoveel, dat wordt op een gegeven moment saai...

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:24

Oh, haha. In dat geval kan ik wel een leuk uitdagings lijstje noemen.

Promakers, aquarel, acryl, zijn allemaal heel anders werken. Je werkt vooral in laagjes
Je kunt ook digitaal gaan tekenen, ook vernieuwend!

Verder vind ik potloden van faber castell heel erg fijn. Maar rembrand is ook goed :P

Pb maar als je meer ideetjes van me wilt horen ;)

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:28

Wat wil je gaan doen? Want voor pastel heb je weer hele andere materialen nodig dan voor bijv. acrylverf. Dus misschien handig om dat eerst voor jezelf te bepalen

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:30

Wat heb je voor ogen, wat wil je gaan doen? tekenen is nogal een breed begrip zeg maar :D er zit wel verschil in materialen als je bijvoorbeeld alleen wilt schetsen, of je ook wilt uitwerken, en als je ook met kleur wilt werken is het imo weer anders.

Zelf gebruik ik potloden enkel om ideeen, schetsen en ontwerpen op papier te zetten, hiervoor gebruik ik een klein legertje vulpotloden in verschillende diktes en hardheden. Kleurpotloden heb ik niet, omdat ik altijd ander materiaal gebruik om projecten af te werken.

Voor gewone grijze potloden heb je hardheden van 9H tot 9B, daarbij is H het meest 'hard', het meest puntig en die geeft het minste potlood af aan je papier. B potloden zijn wat brosser, ze geven wat meer en wat makkelijker kleur af aan je papier en hiermee kan je ook donkerder werken.

Als je dan voorkeur zou hebben voor vulpotloden, dan komen die in verschillende puntdiktes van 0.3 tot enkele mm's breed. De kleinere punten (0.3, 0.5, 0.7, 0.9) hebben meestal maar de keuze in hardheid van 2H t/m 2B.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:33

Het liefst geen verf, daar kan ik echt niet mee overweg :')

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:37

Fineliners, markers, verfstiften, spuitbussen, airbrush, kroontjespennen, kalligrafeerpennen? wat vind je leuk?

Misschien vind je het al leuk om rond te kijken en ideeen op te doen, dit is een leuke vrij complete webwinkel
https://www.gerstaecker.nl/

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Beginnen met tekenen, wat MOET ik in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:41

Aquarelpotloden wil ik sowieso, die lijken mij echt superfijn! Heeft iemand een fijn merk?

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:07

Pepperrr schreef:
Aquarelpotloden wil ik sowieso, die lijken mij echt superfijn! Heeft iemand een fijn merk?

Faber Castell, Derwent, Caran d'Ache zijn denk ik de bekendste merken. Je zou van allemaal een paar losse potloden kunnen kopen om te kijken wat voor jou het fijnste werkt.