[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:41

Mira283: Ik vind 'm vrolijk, mooi hoor!
pompompom: Prachtig, echt waar. Ik ben echt fan van jouw werk, heerlijk dynamisch.
sanneb: Hier moet je je echt niet voor schamen hoor, ik vind dat abstracte net heel mooi!
Selina: Mooie lineart!
Ratties4life: Mooie schetsjes, dit soort schetsen zijn heel leerzaam!
_Bitje_: Prachtig hoor, de kleuren zijn erg levendig! Je website ziet er ook heel knap en professioneel uit. Edit: Ik was je vraag vergeten te beantwoorden. Ik heb geen idee hoe lang ik aan deze illustratie heb gewerkt, maar het ging echt heel traag omdat ik nog geen goede digitale workflow heb. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik ben in ieder geval blij dat je hem mooi vindt :D

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:00

xTitanic, ook niet af vind ik hem erg mooi :j

anniekow, het zwart om de kop heen is inderdaad een beetje hard, maar de kop zelf vind ik wel goed gelukt hoor.

kallipooh, wat kan jij ontzettend goed uitdrukking weergeven zeg, alle koppen vind ik erg goed gelukt! Creature design gaat je ook al zo goed af, een erg mooi plaatje. Het oranje steekt mooi af tegen de grijstinten. Heb je nog een voorbeeld gebruikt, of is deze echt uit het hoofd?

Telpeva, nou, als jij deze al niet goed gelukt vindt...
Alleen die jurk vind ik al mega knap. Als ik dan toch 1 klein puntje moet noemen, dan is het dat ik het hoofd wat te mannelijk vind, dat komt misschien door de brede kaaklijn. Maar dat is echt het enige wat ik kan zien, verder vind ik hem gewoon ontzettend goed :j Ook erg leuk trouwens om te zien hoe je van ruwe schets naar zo'n mooi uitgewerkte line art gaat.

Mira283, ik vind hem lekker fleurig. De neus klopt niet helemaal qua perspectief, die heb je van voor getekend, terwijl de rest het paard een beetje van opzij getekend is.

pompompom, tja, hier kan ik gewoon niets meer over zeggen, behalve goed kijken hoe jij het doet en er van leren :D

sanneb, gelukkig is er morgen weer een dag :D Maar ik vind hem anders best leuk hoor. De manen heb je ook erg mooi uitgewerkt. Ik denk zelf dat de borst wat te smal is, waardoor hij niet helemaal lijkt te kloppen.

Selina, leuke tekening! Leuk is dat hè, om eens andere dingen te proberen en dat het dan ook nog wat wordt. Als ik een puntje moet noemen, dan zou ik het hoofd de volgende keer iets groter tekenen, die is nu een beetje klein in verhouding met de rest van het lijf.

Ratties4life, goede schetsen hoor! Leuks zo die eerste met dat oortje opzij. Als je er iets meer uitdrukking in wilt krijgen, dan zou je de ogen misschien wat beter uit kunnen werken.

Bitje, had ook al in je topic gereageerd, maar vind hem erg mooi geworden :j

--------------------------------------------------------------------------------------

Ben niet helemaal tevreden met de benen en de borst, die lijken anatomisch niet te kloppen. Maar ach, morgen weer een dag :D

07/01
Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:07

Joey_lover:

Bedankt! Ik heb van tevoren wat lynxen en andere katten geschetst om te oefenen. Voor de illustratie heb ik naar verschillende referentiefoto's gekeken, maar ik heb niet één voorbeeldfoto gebruikt. De anatomie is zeker niet 100% correct, maar een kat volledig uit het hoofd tekenen zou nog moeilijk zijn.

Die van jou vind ik heel mooi en kleurrijk! Ik denk dat hij anatomisch wel redelijk klopt maar dat de benen misschien iets te kort zijn. Hij is in ieder geval geslaagd!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:15

Waarom begin ik telkens 's avonds laat pas met tekenen? Het is echt een gekke gewoonte aan het worden. Maar goed... net ruim een uur getekend en dan morgen nog maximaal twee uur en dan plaats ik hem hier weer.

Ik vind de dierenkoppen schetsen echt fantastisch. Ik zou ze zo inlijsten.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:01

Anniekow
Mooi schaap, de vacht oogt wat stijl daar zou ik meer krul verwachten

Kallipooh
Mooie head study erg knap zo weinig lijnen zo veel contrast

Ook je tweede spreekt me aan mooie kleuren en uitdrukking

Telpeva
Wouw erg mooi super veel details en ondanks wat puntjes hier en daar trekt mijn oog nergens heen waarvan ik zeg Ja dat moet genoemd worden, knap

Mira
Mooi paard leuke kleuren gekozen
De neus is kwa perspectief niet helemaal correct maar niet storend in het geheel

Pompompom
Wat moet ik zeggen bij jou werk op wauw na <3

Sanne
De knotten zeker de voorknot oogt heel echt
Mooi gebruik van kleur en ondanks de eenvoudige toetsen heel herkenbaar wat het moet zijn

Selina
Mooie lineart
Let op het buitenste achterbeen deze is kwa perspectief te veel naar binnen gedraait. Verder knap getekend

Ratties
Die eerste vind ik mooi, er zit leven in beweging heel leuk
De tweede is kwa neus niet helemaal in verhouding en de ogen zijn wat doods zonder pupil lichtpuntje :o

Bitje
Erg mooi, zacht kleur gebruik mooie toetsen om het haar weer te geven

Joeylover
Mooie kleuren, de overgang van kleur en paard is ook erg knap gedaan

Voor mij weer een cartoonachtige met markers weinig tijd met de kleine smorgens dus 30 min speedpaint

Afbeelding
De neuzen zijn bij mij altijd te grof hier dus ook weer

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:26

Ik doe vanmiddag een rondje!

8/365
Een olifantje in waterverf :)
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:46

Joeylover, paardje mag dan niet kloppen maar hij is wel heel erg fleurig

Seven wat een gave tekening!

Eclair, leuk olifantje

Mijn volgende tekening geïnspireerd op ponylief (klopt iet helemaal maar het idee vond ik wel heel erg leuk)
Afbeelding

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:16

kallipooh: Echt fantastisch die kat. Je stijl is echt heel mooi.
Telpeva: Ik vind de schets wel heel erg mooi. Heb je een referentie gebruikt?
Mira283: De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar hij is wel schattig :D
pompompom: Ik vind het prima hoor :P Die speed-inkt
sanneb: Ik denk dat als je er later nog een keer mee verder gaat hij wel heel mooi wordt hoor.
Selina: Hij is leuk, misschien kon het hoofdje nog iets groter.
Ratties4life: Ik doe het je niet na, van voor vind ik altijd zo moeilijk!
Bitje: Wederom prachtig
joey_lover: wat een beauty, paardje van poseidon

Nou dat was me weer een lijst haha.

Bij deze mijn tekening van vandaag. 15 min werk met Promarkers en Pigma Micron 05.

Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:22

Gaaf zeg die draak wauw! Verhoudingen kloppen inderdaad niet, maar hij blijft schattig en was een cartoonachtig iets. Moet echt even goede potloden halen volgende week en dan maar met iets wat niet cartoonachtig is beginnen

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 13:35

Seven: Ik heb juist dat m'n neuzen te klein zijn. Ondanks de fantasy kleuren lijkt hij toch realistisch
Eclair: Goed al met contrast gewerkt. Mira: het fluffy-gehalte past wel goed bij het ras!
Amylyklama: Wow gaaf!

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:38

Mijn tekening van week 2. Nogal snel gemaakt, kwartiertje werk denk ik. Ik moest nog even een tweede verjaardagskaart creëren hahaha.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:56

Bedankt Selina
Ik maak hoofden sowieso altijd te grof := Ik houd blijkbaar van pony's

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:02

Die draak! Wauw heel goed gemaakt zeg!

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:47

Leuk dat kaartje. Heb je hem nagetekend?

Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb een teken instagram aangemaakt. @artsy_artist88 heet ik daar. :P

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:43

Malenka schreef:
Waarom begin ik telkens 's avonds laat pas met tekenen? Het is echt een gekke gewoonte aan het worden. Maar goed... net ruim een uur getekend en dan morgen nog maximaal twee uur en dan plaats ik hem hier weer.


Zo herkenbaar! Mijn laatste paar tekeningen zijn ook allemaal na 12 uur gemaakt. Iets met uitstellen tot het laatste moment enzo :o

Nienke15

Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:33

Pagina 13

EvaLuna: Gaaf om je werkwijze te volgen aan de hand van de foto's van tussenstappen. De potloodschets alleen vind ik al erg gaaf, mooie verhoudingen. Je hebt het mooi 'ruw' (ik kan even niet op het goede woord komen :') ) uitgewerkt.
Vogeltje is ook leuk geworden, ziet er lief uit.

Kashmino: Mooie verhoudingen hebben het paard en de honden, de achtergrond past er (zoals je zelf al zegt) niet helemaal bij. Ben erg benieuwd naar de volgende tekeningen die je gaat maken dit jaar!

Seven: Heel mooi gedetailleerd uitgewerkt!

sanneb: Ecoline *\o/* *\o/* Gaaf om te zien hoe iedereen een materiaal weer anders gebruikt. Mooi dat je geen omlijning gebruikt hebt, daardoor krijgt het iets spookachtigs ofzo. Misschien ga ik je idee dit jaar proberen na te doen (zonder omlijning, met ecoline).

RenskeFrea: Mooi geworden, de verhoudingen zien er goed uit.

Peppel01: Heel erg knap hoe je een mens zo goed in verhouding hebt weten te tekenen, ik wou dat ik dat kon :') Het paard is ook goed gelukt!

joey_lover: Die ogen vangen je echt _/-\o_

AmyLyklama: Als je doel was om een realistische hand te tekenen is dat zeker gelukt, erg mooi geworden, zeker als je er maar een half uur over gedaan hebt.

eclair98: Mooie simpele schets, goede verhoudingen.

Seven: De kleuren die je gebruikt hebt passen erg goed bij elkaar en zijn mooi fel! Markers zijn stiften? Hoe lukt het jou om die zo mooi in elkaar over te laten lopen en die zachte kleurovergangen te krijgen?

Pagina 14

xTitanic: Wat leuk dat jij ook meedoet aan deze challenge! Zoals altijd: heel gaaf werk, mooie stijl (anders dan met grafiet, maar toch heel herkenbaar), ik ben fan _/-\o_

anniekow: Waarom ben je er niet tevreden over? Ik vind hem juist wel leuk! En dat niet alle tekeningen altijd (naar je eigen mening) even goed lukken, dat heeft iedereen wel eens, je leert er altijd van :)

kallipooh: Deze heb ik op instagram al voorbij zien komen! Erg mooi geworden, het ziet er zo leuk uit, al die hoofden bij elkaar op één papier. Ben je niet bang, steeds wanneer je aan een nieuw hoofd begint, dat die zal mislukken en dat dan je hele papier 'verpest' is? Of ben ik de enige die dat heeft? :')
Die digitale is geweldig! Heel sprookjesachtig!

Telpeva: Niet te streng zijn voor jezelf hoor! Ik vind het al knap dat je zo'n moeilijke pose geprobeerd hebt om na te tekenen. Het resultaat is echt knap hoor!

Mira283: Mooie kleuren heb je gebruikt!

pompompom: Oehh deze is gaaf! Heel erg mooi, zo simpel (alleen zwarte inkt?), maar toch zo realistisch.
Die tweede is ook leuk :)

sanneb: De voorpluk (of hoe noem je dat, waar knotjes in zitten) vind ik erg knap weergegeven, die zien er echt 3D uit. De rest is mooi simpel, verhoudingen lijken goed!

Selina: Mooie details! De anatomie lijkt over het algemeen goed, het hoofd had iets groter gemogen. Ik vind vooral de benen erg mooi geworden, de vorm zit daar echt goed in.

Ratties4life: Mooie schetsjes, van voren tekenen is altijd lastig, maar jij kan het goed!

_Bitje_: Wat kan je hier nou weer van zeggen, behalve dat het ontzettend mooi is?!

Pagina 15

joey_lover: Die is lekker los! Mooie kleuren, mooi uitgevoerd!

Seven: Dat je zoiets moois in 30 minuten kan maken! Leuk, met dat blauwe erbij.

eclair98: Die is leuk geworden! Misschien een tip voor de volgende keer: met waterverf kan je door het leeg laten van delen van de tekening mooie highlights krijgen.

Mira283: Hahaha die is echt leuk! Leuk idee!

AmyLyklama: Erg mooi, je weet dat het een fantasie dier is, maar het lijkt heel echt!

naarppc: Met die verjaardagskaart gaat iemand vast heel blij zijn!

Gisteren nog net op tijd de eerste gemaakt.
Ecoline en oost indische inkt op lichtbruin papier. Begin vorig jaar (2e poging van deze challenge :') ) heb ik een paar tekeningen/schetsen gemaakt in deze stijl en die vond ik er wel leuk uitzien, dus daarom nu nog eens een poging gewaagd. Deze is wat minder gelukt dan die van vorig jaar maargoed, nog 51 te gaan dit jaar :)

Afbeelding
1/52

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:53

Heel gaaf Nienke! Geinig dat we dezelfde foto gebruik hebben, al vind ik die van jou wel echt een stuk beter :j

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

Mooi Nienke, het enige wat ik mis is denk ik een echt dikke staart.

Zelf hoop ik mijn tekening af te krijgen. Ik moet nog zoveel doen..

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

Ik vind ze beide echt onwijs tof!! Heel leuk dat jullie Rock hebben getekend! Juist omdat ze zo verschillend zijn heel gaaf.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

Prachtig nienke

De overgangen maak ik door de alcohol markers te verdunnen
De kleur komt dat langzaam weer terug en zo krijg je kleur verloop

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:22

mag ik me nog melden om mee te doen :Y)
gister voor t eerst in hele lange tijd weer even aan het tekenen geslagen, toch best blij mee. wil het wat meer gaan doen denk ik dus wat is er beter dan een challenge als deze <<)
ik denk dat ik er 1 per maand ga proberen, maar als ik inspiratie heb misschien ook meer :o
Afbeelding
1/12

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:24

Ik doe ook mee! Leuk! Deze maand al meerdere tekeningen gemaakt, waaronder deze:

Afbeelding

Nienke, wauw wat een gave tekening!! <3

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 17:25


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:49

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Helpt me om vandaag toch weer door te zetten en wat anders naar gisteren te kijken.

Nienke15, ik had eigenlijk geen tijd meer voor een omlijning anders had ik het wel gedaan :)
Je Ecoline tekening is echt geweldig, ik hoop dat ik dit ook kan eind 2017 :D

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:06

Grappig je ondertekend de tekening het zelfde als ik doe Michelle :D

Heb net nog even wat gemaakt
Afbeelding