[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:39

Moet het trouwens perse een paard zijn? :)

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:40

Ah nee, de eerste edities wel, nu zie ik dat er 'tekening' staat. :o

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:44

Wat komen er een hoop leuke tekeningen en 3d werkjes voorbij zeg! Een hoop talent bij elkaar hier!

Sanneb, ik weet ook niet wat je hebt nageschilderd, maar ik vind hem erg leuk! Lekker los geschilderd.
Isabel, leuk paardje! Ik heb altijd al van doodles gehouden :D

Mijn eerste twee dagen:
Afbeelding
Jee ik verbaas me er altijd over hoe snel je het tekenen eigenlijk weer verleert :=
Een aantal jaren nauwelijks nog getekend, en ik krijg er echt niks moois meer uit := Maar dat komt vast wel weer :D
Ik heb ooit mijn eigen cartoons en stripverhaal bedacht, en ik dacht, dan ga ik daar maar weer mee verder..

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:51

Bitje: niks moet alles mag toch ;). Het is jouw eigen uitdaging en die mag invullen zoals jij wil.

Isabel: leuk :).

Sanneb: Leuk werkje, lekker los :).

Seven: Nice! leuke tekening en kleurgebruik.

Mijn eerste werkje in 2017:
Afbeelding

En ik kon het niet laten om 2016 nog even op een rij te zetten :) (en hier te spammen :D).

[UK] Paarden en meer op papier in 2016!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:09

Ik beheers naar mijn idee nog niets echt, ik doe maar wat ;)

Heb geen voorbeeld gebruikt dus de manen zelf zo kort bedacht :D

Mooie cartoons zie ik langs komen

Pompompom
Prachtig weer mooi kleur gebruik

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:20

8nnemiek, herkenbaar, mijn oude stripverhaal (dat nooit meer leven heeft gezien dan 9 pagina's ofzo) wil ik ook weer oppakken, stiekem is dat mijn hoofdreden om mee te doen aan deze challenge. Met name menselijke figuren heb ik echt al heel lang niet meer gemaakt... En oei en wat is dat moeilijk nu. Als ik weer wat meer zelfvertrouwen daarin heb dan ga ik wel weer eens mensen proberen, dan gaan jullie ook vanzelf personages uit mijn stripverhaal voorbij zien komen want die durf ik stomweg gewoon niet meer te tekenen.

Leuk dat er meer mensen zijn met markers! Misschien kunnen we tips en tricks uitwisselen in de loop van het topic :D

Verder zie ik weer mooie dingen voorbij komen, ik zou op iedereen graag persoonlijk reageren maar ik bok nu mobiel en dat gaat zo waardeloos. Bij deze wil ik even laten weten dat jullie tekeningen mij ook weer inspireren, terwijl het voor mij nog niet eens 'tijd' is om aan een 2e tekening te beginnen. Och who cares, ik ga zo gewoon nog een tekening maken. Omdat het kan :D dankzij jullie positieve energie!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:26

Het inspireert inderdaad krijg echt weer zin om te tekenen

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:50

Mijn tweede werkje ligt te drogen. Ik ga proberen vanavond de eerste 2 te posten, ondanks dat ik er niet te vrede mee ben. Ik probeer sowieso elke dag iets anders. De eerste is met potlood gedaan en in gekleurd en de tweede is met waterverf gedaan. De werkjes die ik maak zijn erg snel, maar meer omdat ik het ook erg druk heb met school maar wel wat wil maken.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:56

Ik ben even achter een pc gekropen, dat werkt net wat prettiger met antwoorden :+

Fennadev - voor je oren heb ik misschien een tip, een soort van ezelsbruggetje voor oren. Als je recht van voor naar paardenoren kijkt dan lijkt de basisvorm een beetje een boomblaadje, aan de bovenkant loopt hij in een puntje maar aan de onderkant ook. Deze vorm bedoel ik:
http://boomplaten.be/onewebstatic/47537 ... ecopla.jpg
(plaatje van google gejat)

Selina - ik zag dat niemand er nog op had gereageerd maar ik heb er in elk geval geen probleem mee als je een wip post. Poes is leuk gelukt tot nu toe, ga je hem nog verder af maken?

Seven - Markers <3 Leuke stijl ook! werken ze fijn deze markers? ik heb ze wel eens gezien maar nooit in handen gehad.

sanneb - Ik herken hem niet direct, door het kleurgebruik moest ik aan de pegasus van hercules (disney) denken maar dat is hem vast niet :D

Isabel_k - zit er nou balpen doorheen in meerdere kleuren? leuk idee! De kleuren op de koepaardgeit vind ik ook leuk, paars is hip

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:20

Ze werken heel fijn, beetje zoals schilderen met olie verf

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:23

Ik werk inderdaad veel met balpen. Glijd makkelijk over het papier. :D
Wat betreft achtergronden en krassen; klopt. Ik ga zeker niet meer te veel in detail werken. :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:36

Leuke reacties weer :D
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:52

Ha, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Het is me nog niet gelukt een heel jaar mee te doen (consequent zijn is niet mijn ding :') ) maar dat weerhoudt niet van nog een keer proberen! Ik ga voor eens per maand :j
Leuk om al zoveel werkjes te zien, en voor degenen die voor elke dag/week gaan; respect :D
Weet nog van Fnanne dat die toen zo'n heel atelier vol had met grotere en kleinere paardentekeningen, echt gaaf!

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:33

2/180
Fineliner op markerpapier, A5.
Afbeelding
'oude fries'

Spoiler:
1 dag te vroeg eigenlijk want ik zou om de dag iets tekenen, maar eh.. nouja ik had gewoon zin om al weer iets te tekenen. Te veel motivatie denk ik

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:20

Ik voelde me net een kleuter :')
Heb al jaren niet meer getekend en ben nooit echt goed geweest maar dit is wel dramatisch.
Eerste poging met kleurpotlood, had een tutorial gezien maar mijn potloden pakken niet "over" elkaar dus die was een beetje nutteloos geworden.
Volgende week een voorbeeldfoto pakken :o
http://boktimg.nl/img/m/lEnPX6.jpg
Potlood was ook ineens knalrood dus heb er een halster van gemaakt :+

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:32

Telpeva, ik vind je paardje echt geweldig! Heel gaaf!
Menselijke cartoons zijn inderdaad behoorlijk lastig, al helemaal in aparte houdingen := Maar als ik je fries zo zie dan verwacht ik dat dat helemaal goed gaat komen met je strifiguurtjes :D

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:58

Azmay schreef:
Ik voelde me net een kleuter :')
Heb al jaren niet meer getekend en ben nooit echt goed geweest maar dit is wel dramatisch.
Eerste poging met kleurpotlood, had een tutorial gezien maar mijn potloden pakken niet "over" elkaar dus die was een beetje nutteloos geworden.
Volgende week een voorbeeldfoto pakken :o
http://boktimg.nl/img/m/lEnPX6.jpg
Potlood was ook ineens knalrood dus heb er een halster van gemaakt :+


Bedoel je dat de potloden niet dekten over elkaar? Begin je wel eerst met licht? Vaak heb je met goedkope kleurpotloden wel het probleem dat er nauwelijks kleur uit komt. Goede poging hoor.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:04

Ik ben met nummer 2 bezig :D ik denk dat ik het gewoon op 52 per jaar houd. Heb namelijk de ene week wel tijd voor 2 en andere week kom ik er weer niet aan toe.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:16

sanneb schreef:
Leuke reacties weer :D
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.


Ha,ha, Sanne, je bent me al voor, maar ik wist het. Ik had hem namelijk zelf ook geschilderd vorig jaar in mijn "meesters"-week ;)


Afbeelding


Er komen al weer super mooie werken voorbij, zeker al weer van de oudgedienden, zet hem op dames! +:)+

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:29

Azmay, valt best wel mee hoor vind ik! Kleurgebruik ben je zo te zien mee bezig geweest, je hebt de moeite genomen om een achtergrond erbij te maken (ik doe dat vaak niet, oeps) je bent bezig geweest met kleurverlopen, schaduw... ik zie een tekening waar volgens mij best tijd en moeite in is gestoken, dat is ook wat waard vind ik :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:32

Selina schreef:
Azmay schreef:
Ik voelde me net een kleuter :')
Heb al jaren niet meer getekend en ben nooit echt goed geweest maar dit is wel dramatisch.
Eerste poging met kleurpotlood, had een tutorial gezien maar mijn potloden pakken niet "over" elkaar dus die was een beetje nutteloos geworden.
Volgende week een voorbeeldfoto pakken :o
http://boktimg.nl/img/m/lEnPX6.jpg
Potlood was ook ineens knalrood dus heb er een halster van gemaakt :+


Bedoel je dat de potloden niet dekten over elkaar? Begin je wel eerst met licht? Vaak heb je met goedkope kleurpotloden wel het probleem dat er nauwelijks kleur uit komt. Goede poging hoor.


Ik begon licht maar wit gaf zeg maar gewoon een smudge en eigenlijk geen wit :+
Heb bruynzeel en dacht dat dat wel redelijk spul was maar valt me een beetje tegen.

Mijn eigen kunnen ook als ik hier die platen zie, wauw :wow:
Heb er een kwartier op gedaan en toen gaf ik het op voor vandaag, had een prachtig beeld in mijn hoofd maar dat zie ik niet helemaal terug :')
Wil aan het eind van het jaar nog eens deze opstelling doen om te kijken wat ik geleerd heb :j

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:39

1/365
Niet geheel te vreden. Klopt niet helemaal met de foto en een beetje krasserig. Hoofdstellen, ogen en neuzen en de rest en ik matchen niet zo...
Afbeelding

2/365
Gemaakt met waterverf en een zilvere stift. Vind visje nog best leuk :D
Afbeelding

En alvast 3/365. Morgen ben ik de hele dag weg :=
Dit heb ik gemaakt door plukjes wol op een lapje te prikken. Ik heb hem expres slordig geknipt, dat vond ik leuker staan op t hout.
Afbeelding

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 18:40

Azmay: wit als ondergrond zou ik niet doen. Vaak doe ik bijv oranje bij een vos (paard) Geel bij Haflinger. Blauw bij zwart paard.

Vooral niet jezelf vergelijken hoor, iedereen is goed op zijn manier. Ikzelf baal ook echt van m'n kat maar als ik dan de reacties erop lees moet ik volgens mij niet zo hard voor mezelf zijn.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:44

Selina schreef:
Azmay: wit als ondergrond zou ik niet doen. Vaak doe ik bijv oranje bij een vos (paard) Geel bij Haflinger. Blauw bij zwart paard.

Vooral niet jezelf vergelijken hoor, iedereen is goed op zijn manier. Ikzelf baal ook echt van m'n kat maar als ik dan de reacties erop lees moet ik volgens mij niet zo hard voor mezelf zijn.

O dat bedoel ik ook niet hoor, heb dan bijvoorbeeld een effen bruin vlak gemaakt en als ik dan met wit erover wil gaan om het lichter te maken (of een highlight ofzo) of wat dan nog krijg ik gewoon een vies gele blur en geen wit.
In de tutorial die ik keek werden witte strepen ook gewoon wit en daar kon ze echt mooi mee werken.

Grappig visje en een leuk schaap al is dat niet echt een tekening toch. Misschien moet ik ook nog wat doen met andere materialen :j

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:45

Nou ja, tekenen met wol! Ik heb daarom ook niet een 3d beestje gemaakt, dat vind ik niet echt tekenen meer.