[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:40

Gezien de leuke reacties en de kriebels ga ik toch ook weer een poging proberen. Deze keer alleen paarden en snelle schetsen. De schilderijen duren gewoon te lang en op deze manier kan ik hopelijk sneller en beter los schetsen opzetten. Het plan is om zoveel mogelijk verschillende materialen te gebruiken om zo te ontdekken wat ik leuk vind.


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:48

Mijn eerste is een Darley arabian.. Het voorbeeld vind ik al uit verhouding, maar zonder een raster heb ik het nog versterkt, haha. Ben benieuwd of ik het snelle los uit de hand ooit goed ga kunnen.
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:23

Pag2
Seven, leuk dat je er weer bij bent en gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Dat is voor m'n gevoel ineens heel snel gegaan.
Mooie digitale tekening. Ik heb het programma gezocht maar helaas niet gevonden.

Julie0307, leuke tekening. Ik heb geen tips voor je, totaal geen ervaring met cartoons :) misschien wel leuke uitdaging voor mezelf ergens dit jaar.

Telpeva, mooie bijdrage. Het oor stoort mij ook niet. Ik dacht eerst dat het wat opzij stond.

Pag3

Nora_lovely, als realistisch is wat je nastreeft probeer dan niet in lijnen maar in kleurvlakken te denken. Heb je bewust geveegd? Ik vind hem wel goed gelukt.

Jasmijn203, mooi! Mensen zijn erg moeilijk(vind ik zelf) dus goed begin al.

Jolandee, erg mooi! Goede schaduwen al en mooie verhoudingen.

Ratties4life, leuke pose. Ik zou nog graag wat meer diepte zien, maar met de verhoudingen zit je al goed.

Fennadev, de oren zijn mij niet opgevallen. Gewoon lekker dooroefenen en goed blijven kijken. Niet te streng voor jezelf dan gaat het vast steeds sneller.

Selina, erg mooi. Gevoelsmatig klopt het linker oog voor de kijker nog niet helemaal, maar al hele mooie vachtstructuur. Nog snel een keer gekeken, ik denk dat de snoet te scheef lijkt, niet het oog. Ik zie niet hoe je dat kan veranderen zonder voorbeeld, denk iets in de linker wang of schaduw aan de rechterkant.

Voor alle mensen die verder nog twijfelen, gewoon lekker mee doen. Stoppen kan nog altijd en hoe meer zielen hoe meer vreugde?

Hopelijk ben ik niemand vergeten. Reageren met je mobiel is niet zo handig.
Bedankt voor de reacties op mijn bijdrage. Leuk dat mensen hem ook herkennen.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:33

Super weer Seven, jij beheerst volgens mij alle materialen al

Nora_lovely, haha kleurvlakken? Het was al laat. Ik bedoelde schaduwvlakken. Dus geen lijnen.

Mijn bijdrage van vandaag, ben benieuwd of iemand weet wat ik heb nageschilderd.

"Paard"
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:36

Leuke reacties weer :D
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:17

zwanepol schreef:
sanneb schreef:
Leuke reacties weer :D
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.


Ha,ha, Sanne, je bent me al voor, maar ik wist het. Ik had hem namelijk zelf ook geschilderd vorig jaar in mijn "meesters"-week ;)


[ [url=m/fegb8X.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die is goed gelukt!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:58

Mijn eerste poging met inkt. Viel tegen Weet iemand of je inkt kan verdunnen met water?
Schets is eerst opgezet met grafiet, maar inkt was zo lastig dat ik het zo gelaten heb.
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:10

Wat een hoop moois komt er voorbij. Ik verwacht morgen m'n Ecoline, super benieuwd naar. Ook naar action gesneld voor de twinmarkers maar helaas door heel Nederland uitverkocht en jeetje wat zijn die markers duur. Dat had ik niet verwacht. Iemand nog betaalbare tips daarvoor?

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:16

Bedankt voor je reactie pharootz. Bij action zijn ze helaas uitverkocht en kunnen ze ook niet meer nabestelt worden.
Copic vind ik wat te duur om mee te beginnen dus ik ga eens naar toutchtwin kijken.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:09

Ik zie heel veel dingen die ik wel zou willen kunnen, haha.
Waarmee heb je getekend seven?

Bedankt voor de reacties op de markers, ik heb wat via eBay besteld.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:59

Vandaag toch weer 1 met inkt.

4/365 A4
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:26

Telpeva schreef:
Hebben jullie tips voor faalangst om te tekenen?
zo enthausiast als ik de eerste dagen was zo huiverig ben ik nu, gisteren had ik graag weer wat willen tekenen maar ik ben 3x ervoor gaan zitten met een vel papier, de 1e keer kreeg ik al helemaal niks op papier, de 2e poging kreeg ik een borst en een voorbeen (van een paard) op papier totdat ik bedacht dat het toch niks ging worden, en de 3e poging kwam ik weer niet verder dan een gedeelte van een schets. Ik heb dus niks om te laten zien van gisteren, mijn hart huilt. Komen jullie dit ook tegen, hoe gaan jullie er mee om, wat doen jullie om weer terug in de positieve flow te komen? Ik wil tekenen maar ik durf niet


Wat ontzettend jammer. Ik heb hier ook last van gehad en vervolgens ruim 3 jaar niet getekend.
Vorig jaar heeft mijn moeder me meegenomen naar een workshop waar ik niet zoveel zin in had, maar voor haar ben ik meegegaan. Toen ontdekte ik tijdens het tekenen dat de druk van presteren er niet was en ik er dus weer enorm van genoot.
Sindsdien heb ik enorme stappen gemaakt.
Voor mij is de oplossing dus gewoon om niet te streng te zijn. Van jezelf ben je vaak niet tevreden, maar juist door het te delen zul je zien dat anderen het juist wel heel mooi vinden. Of niet, maar ook dat zou niets moeten uitmaken omdat het puur smaak is en tekenen/schilderen vooral iets zou moeten zijn waar je plezier aan beleefd.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:29

Bedankt voor de reacties op mijn tekeningen.
Vandaag voor het eerst aan de Ecoline. Het zout is niet gelukt, maar ik heb wel lol gehad om dit te maken. Normaal probeerde ik zo realistisch mogelijk. Ik hoopte door elke dag met beperkt te tijd dit los te kunnen laten. Nooit gedacht daar zoveel plezier in te hebben.
Mijn nummer 5/365
Afbeelding

(Ik schrijf straks nog een reactie rondje)


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:18

Prachtig weer Seven!
Het lukt me steeds niet te te reageren dus dat doe ik pas weer als mijn kinderen weer naar school gaan.
Vandaag weer Ecoline op A4
6/365
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:58

Bedankt voor je reactie pompompom. Ik was door m'n A4 papier heen en heb deze uit m'n artjournal block gescheurd. Dik papier maar niet per se aquarell.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:50

Ik zie zoveel moois voorbij komen!
Bij mij lukte het vandaag totaal niet, ik schaam me gewoon om hem te plaatsen. Ik heb mezelf een uur gegeven.. maar hoe verder ik kwam hoe erger het werd. En toen was de tijd om, tja...
Acryl A4
7/365Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:49

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Helpt me om vandaag toch weer door te zetten en wat anders naar gisteren te kijken.

Nienke15, ik had eigenlijk geen tijd meer voor een omlijning anders had ik het wel gedaan :)
Je Ecoline tekening is echt geweldig, ik hoop dat ik dit ook kan eind 2017 :D


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:27

Bedankt eclair, ik had per ongeluk een vlek gemaakt en om dat te verdoezelen heb ik er meer gemaakt :') Eerst m'n kwast in de Ecoline en daarna snel en water en dan op het papier druppelen.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:54

Pagina 14:

xTitanic, Niet af? Ik vind hem echt super zo.

Anniekow, leuk effect zo met de vacht.

Kallipooh, Je schesen vind ik echt enorm leuk. mooie verhoudingen en super schaduwgebruik. Ook je illustatratie vind ik enorm knap.

Telpeva, Ik zie niet echt fouten. Waarschijnlijk omdat ik niet weet wat je precies van plan was? zonder dat idee echt een leuke tekening met leuke details in de jurk.

Mira283, Leuk kleurgebruik in de manen. Doet me een beetje aan een regenboog pony denken.

Pompompom, Ik ben echt jaloers op je inkttekeningen. en super snel om zo'n effect te krijgen.

Selina, Slimme vriend heb je :) we moeten maar niet zo streng voor onszelf zijn he. Ik vinde je manen en staart echt een leuke stijl.

Ratties4life, ik vind je schetsen echt een goede basis voor een uitgewerkte tekening.

Bitje, tja... Wat kun je hier nog van zeggen behalve dat hij geweldig is. Mooie dromerige sfeer, super.

Pagina15

joey_lover, echt super tof hoe hij uit de kleuren lijkt te springen en ontstaan. Hele toffe stijl dit.

Seven, de neus is mij niet opgevallen. mooi sprookjesachtige stijl. Heel anders dan wat ik eerdervan je gezien heb.

eclair98, leuk effect met waterverf, ik mis wel een beetje kleur ook al is een olifant grijs :)

Mira283, wat schattig.

AmyLyklama, Super mooi, bedenk je dit zelf?

naarppc, Wat leuk om een zelfgemaakte kaart te geven. Goed gelukt ook.

Nienke15, ik ben echt zo fan van je tekeningen. Geweldig, die vleken pakken maar goed uit he :D

Nynkemarit, ik had al eerder op je tekening gereageerd.

Michelle_s, Leuk dat je mee doet. Ik had geen idee dat je zo mooi kon tekenen, jij ben toch de eigenaresse van Carita?

Seven, dit is ook echt een hele leuke.

Pagina 16

Pharootz, ik heb niet zoveel met dino's, maar deze vind ik wel heel sterk. Bedankt ook voor je uitgebreide reacties op mijn tekeningen.

Jasmijn203, leuk dat je toch nog even aan de slag gaat ondanks je tijdsgebrek.

Malenka, deze vind ik heel erg mooi. Ook een beetje sprookjesachtig door het blauwe.

joey_lover, Deze vind ik erg gaaf. Juist door de snelheid heeft hij iets mooi wilds over zich.

eclair98, de verhoudingen lijken goed van je beer.

Seven, grappig weer iets heel anders van je. En wederom een succes.


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:44

Telpeva, ik ben echt enorm benieuwd naar je airbrush. Dat lijkt me zo enorm moeilijk!

Ik teken zelf ook mi teintes, maar papier is inderdaad erg persoonlijk. Ik zou ook heel blij zijn met velours als cadeau om eens te proberen. Ik heb las laast hier op bokt over weer ander papier. Ik ga eens zoeken.

Gevonden! Van Bitje, clairefontaine pastelmat papier! Veel enthousiaste reacties over gelezen, zelf (nog) geen ervaring mee.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:30

Ook ik twijfel of ik nog met fineliners aan de slag ga.

11/365
Afbeelding

Eclair, ik denk dat je vis wel sterker is met een outline.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:35

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.
Telpeva, ik maak eerst met een schone kwast het achtergrond deel nat. Daarna zet ik m'n papier rechtop(in dit geval bij de achtergrond op de kop zodat het niet over het paard lekt). Klein drupje inkt her en der en voorzichtig verdelen over het natte deel. Maar ik doe ook maar wat :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nienke98 en 4 bezoekers