[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:26

Twijfel twijfel twijfel. Aan de ene kant wil ik niet meedoen omdat mijn tekeningen echt nog prut zijn. Aan de andere kant wil ik toch vooruit gaan en dit is een stokje achter de deur.

Niet perfect is ook goed


Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:56

Ik heb toch maar besloten een gokje te wagen!

Hierbij mijn eerste die ik heb afgemaakt vandaag

Afbeelding

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:58

Jasmijn: mooie tekening vind ik! Zeker als je nog niet zo lang bezig ben. Ik doe het je in ieder geval niet na. Zelf zou ik nog iets doen aan de wenkbrauwen, misschien verzachten oid. Ik vind ze zelf te strak getekend. Verder mooi! :)

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:16

Rattie: mooie tekening! De oren zijn best wel lang, maar ergens vind ik het ook wel bij jouw plaatje passen. Ik vind het iig niet heel erg storend bij deze! :D Verder mooie verhoudingen vind ik.

Fennadev: Leuk gedaan! Grappig hoe je dat zo even in elkaar flanst. De oren vind ik helemaal niet zo raar. Als je er iets aan wilt verbeteren zou ik midden in het oor geen streep doen, maar meer uitwerken van licht naar donker in het oor, snap je?

Selina: Gaaf gedaan zeg! Mij was het oog niet opgevallen, alleen toen iemand anders dat zei zag ik het. Ik denk dat hij iets meer nasr het andere oog toemoet en misschien zelfs nog wat lager. Maar wat istie mooi zeg!

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:04

Ik ben met nummer 2 bezig :D ik denk dat ik het gewoon op 52 per jaar houd. Heb namelijk de ene week wel tijd voor 2 en andere week kom ik er weer niet aan toe.

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:14

Afbeelding

Nummer 2 is af!

Edit: De bobbel in de hals heb ik net weggewerkt!
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 02-01-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:38

Bedankt voor de tips!

Hals heb ik iets bijgewerkt, zal volgende keer inderdaad iets meer naar het midden beginnen. Thanks! :D
En paard is niet van bokt, tenminste, ik heb hem uit een paard en leven :+ maar misschien dat de foto in het tijdschrift wel van een bokker is, zou zomaar kunnen!

En ik teken met houtskool ja! Eerder altijd met potlood, maar sinds ik houtskool heb ontdekt wil ik noooit meer met potlood tekenen :+

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:18

_l_amanda Heb van die staafjes, dus echte houtskool denk ik? Wat handig, zo n houder! Krijg je ook niet meer van die zwarte vingers! Hoewel, ik veeg ook dus zwarte vingers krijg ik alsnog :+ kan je die in de winkel gewoon halen?

Gefeliciteerd met je zoontje seven! :D

Renskefrea, leuk! Ik vind het knap, iedereen die met pastelpotloden werkt. Ik kan er echt niet mee overweg, sowieso niet kleuren mengen. Bij mij wordt het dan echt zo'n kindertekening met normale kleuren ( bruin is bruin, rood is rood) :+

Anniekow: leuk gedaan! Hij is wel wat leeg vind ik. Ik zou hem spannender vinden als je hem bijv inkleurt. Of is het echt een cartoon oid? Of gewoon een plaatje?

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:56

Seven: Wat onwijs gaaf zeg! Ik zie hier meerdere langskomen met wit op zwart, dat staat echt nog op mijn to-do list :D Ziet er echt mooi uit ! Mooie verhoudingen ook. Heb je bewust maar 1 wimper gedaan bij het paard? Was iets wat mij toevallig opviel, dus dacht: misschien heb je dat bewust gedaan :D

Titanic: Echt knap dat je dat zo maar even kan tekenen. Hele andere stijl, maar zo leuk! Ik vind trouwens dat bij jou altijd (ja, ik volg je op insta :D ) je verhoudingen heel erg mooi zijn. Volgens mij teken je niet met raster toch?

Sanneb: Leuk gedaan! Leuk om te zien dat iedereen weer zo'n andere manier heeft van werken.

Eclair: Schamen? Waarvoor? Iedereen tekent op zijn eigen manier en dan is het altijd iets van jezelf. En iets wat je zelf maakt heeft altijd zo zijn mooie kanten! Ik vind jouw kleuren gedurft, bij mij wordt het dan meteen verpest. Leuk gedaan!

Joey_lover: Leuk, zo'n snelle schets! Niet téveel details, en ook zeker niet te weinig. Mooi! Oogje klopt inderdaad niet helemaal, maar ik vind het niet eens storend. Je kan hem nog iets bijwerken als je er niet tevreden over bent toch? Als je nog meer tips wil zou ik volgende keer bijv naar het oortje kijken. Deze is prima in verhouding, maar ik vind het linkeroortje zoveel mooier dan het rechteroortje. (met het rechteroortje is niks mis hoor verder! :D )

Pluizebolpum: Heel erg mooi, prachtig! :D Gave stijl heb je! En complimenten voor de oren en het oog. Je ziet erg duidelijk dat de oren zachte haartjes horen te zijn. :) Leuk! Misschien ligt het aan mij, maar zit het rechteroog (uit zijn gezicht) hoger? Ik kijk er anders tegenaan, maar kan niet precies zeggen wat ik nou niet 100 % vind kloppen. Misschien iets te hoog, of weer juist te bol. I don't know. Maar moet zeggen dat ik jaloers ben op jouw tekening!

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:58

En nog een vraagje aan de mensen die met houtskool werken. Kleur je in met houtskool, of maak je hem wat donkerder en haal je met een gum of kneedgum weer de lichte vlakken naar voren? En hoe doen jullie dat met dunne lichte sliertjes? Bij mij is mijn gum te snel zwart om echt weer dingen wit te krijgen als ik het te donker heb gedaan. En hij is te dik om dunne sliertjes te trekken. Iemand die raad kan geven? :D

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:41

Vanmiddag even een uurtje getekent en daar kwam deze uit. Eindelijk iets meer tevreden over het oog! Oren wat minder, kreeg die fluffige oren er niet op :+ en op de ffoto is de verhouding met zulke oren niet raar, hier wel wat :+


Afbeelding

Zit nu op 4/52

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:00

Hier alvast 2 pagina's van een poosje terug. Jammer trouwens dat sommige mensen veel plaatsen maar weinig op anderen reageren :)

Pagina 18:
Joeylover: De haas in een uurtje gemaakt?! Doe je goed! Gaaf is hij, en ik vind hem erg realistisch. Misschien dat je nog wat aan de oren kan doen, als je hem nog uitgebreider zou willen maken. Als dit bewust zo is gemaakt vind ik hem ook erg leuk.

Eclair: Leuk aapje! Schattig. : )
Evaluna: Leuk gedaan, ook dat je door middel van schetsende beweging toch een mooie tekening krijgt. Meisje ook knap gedaan!

Sanneb: mooi zeg, ook gaaf hoe je zo met kleuren durft te spelen in je tekening. Dat ecoline lijkt me ook wel erg tof, dat staat nog een keer op mijn lijstje :D

Seven: Mooi gedaan met pastel. Ik weet niet of het bewust is gedaan, dat de vogel wat vervaagd is terwijl het snaveltje en het oog (eigenlijk heel het kopje) scherper is ? Vind ik in ieder geval erg gaaf! :D Je aandacht wordt getrokken naar het kopje dus geslaagd vind ik :D Kleuren vind ik ook mooi gedaan.

8nnemiek: Leuk, die schetsen. Zag pas in de Donaldduck een pagina hoe ze strips maken, ook met eerst schetsjes, dan iets strakker en als laatst op de pc ze scherp en inkleuren. Leuk om dat zo terug te zien. Ook verhoudingen vind ik mooi. En het naambordje vind ik nog mooier! Supermooi ;)

Pluizebolpum: Wat kan jij goed zorgen voor kleuren die bij elkaar matchen :D Heel mooi allemaal bij elkaar.

Seven: Heel wat anders, maar wel heel gaaf! Ik vind jouw werk zo mooi :D Zelf weet ik niet of ik ook gekozen had voor de witte strepen op het hoofd, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben. Gedurfd in ieder geval, leuk! :D

Anniekow: leuk gedaan, de koe. Verhoudingen lijken ook goed te zijn :D Wel kijk ik wat raar aan tegen het onderbeen aan de rechterkant. Hij lijkt wat dikker en hij zit ook dicht tegen het achterbeen aan, denk dat het daardoor komt. Verder mooi gedaan.

Telpeva: Gaaf gedaan zeg! Heel mooi. Doe je dat uit je losse pols?

Pagina 19:
Joeylover: Gaaf vosje! Mooie verhoudingen en ik vind het geen saai werkje, maar interessant om naar te kijken! Verder zeg je dat je moet oefenen op poten, ik vind ze helemaal niet mislukt hoor! Er zou misschien wat meer details in kunnen, of zijn linkervoorpootje in een iets andere verhouding, maar dat is ook alles!

RenskeFrea: Mooie schetsen! De eerste spreekt mij zelf niet zo aan, maar kan ook aan een kwestie van smaak liggen :D Nee, ik vind hem leuk gedaan maar zie er verder niet zoveel in, maar daarvoor is het natuurlijk ook nog een schets. Die daarna vind ik trouwens erg leuk! Leuke kleurkeuze en hij is schattig :D

Kallipooh: Wat istie gaaf! :D En erg knap hoe je dat gedaan krijgt met die haartjes. Hij is echt aaibaar, leuk :D Ook mooi gedaan hoe je hem afsteekt tegen de achtergrond.

Eclair98: Mooi visje! Leuk hoe je dat gedaan hebt, met zoveel verschillende kleuren uit 1 kleur.

Sanneb: Gaaaaf werk! Ik vind jouw tekeningen met ecoline zo mooi! Vooral de kleuren die je gebruikt. Heel mooi! :D

Mhollander: leuke schets! Verhoudingen zien er ook goed uit. Misschien kan je iets meer details of de lijn langs zijn hoofd wat scherper tekenen, deze valt weg tegen de achtergrond waardoor het beeld wat wegvalt.

Kallipooh: Leuke schetsen! Je hebt een hele duidelijke stijl, leuk! Mooi ook met dat zwarte lijntje er om heen, dat heeft wel wat. Kies je daar bewust voor?

AmyLyklama: Ogen vind ik erg gaaf. Leuke kleurkeuze ook. Mooi gedaan!

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:57

Jullie hoeven je niet per se aangevallen te voelen hoor, zo bedoel ik het absoluut niet! :D En heb het ook niet tegen de mensen die proberen zoveel mogelijk te reageren , al is het maar af en toe :D

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:47

Deze pagina :
Amylyklama : gaaf gedaan! Gedurfd zo, met die kleuren vind ik, maar het doet er zeker niet aan af!

Mhollander: leuk, echt zo n stripfiguurtje van zo n verhaaltje :D

Sanneb: heel mooi! Hij is echt interessant om naar te kijken, je kan helemaal je eigen beeld er aan geven, dat maakt het helemaal leuk. Als je echt tips wil zou ik zelf bij tekening 31 het witte aan de rechterkant meer blauw maken. Dat was waar mijn ogen het eerst heen trokken, terwijl ik denk dat jouw plaatje zelf veel interessanter is. Maar heel gaaf! Je stijl is inderdaad tof!

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:10

Gedeelte van pagina 33:
Seven: Wauw wauw wauw, wat is je labrador gaaf. Heel erg tof! :D Die zou ik zo aan mijn muur hangen!

Sunny34: Ik heb nou echt een poosje naar je tekening gekeken of het geen foto was. Heel mooi zeg, net echt. Prachtig :D

Renskefrea, leuk spitsmuis :D Mooi gedaan ook met pastel. Volgende keer zou ik misschien wat meer detail er in doen, bijv in de oogjes. Maar daar moet je zelf bewust voor kiezen :D

Joey_lover: Mooooi! Dat oog en de neus, tof gedaan! Persoonlijk vind ik het jammer dat je de strepen bij de oor hebt getekend, tenminste dat stoort heel iets in mijn oog. Heel iets maar hoor, het doet verder niet af bij je tekening :D


Pagina 34
Renksefrea, leuk gedaan. Oog vind ik goed gelukt.

Telpeva, gaaf hoeveel details je in een heel klein stukje stopt eigenlijk. Dat haar vind ik trouwens ook goed gedaan.

Eclair: Zelfde tips als de rest, je kan wel in 1 keer schetsen misschien maar probeer dan een beetje over je getekende lijnen heen te schetsen, of gum ze iets uit. Schetslijntjes zijn helemaal niet lelijk, maar zoals bij de flamingo zou ik hem nét ietsjes strakker tekenen. Wel leuk gedaan! :D

Quebelle: Heel mooi gedaan vind ik! Die ogen ook met de wimpers, heel knap <3 Ik doe het je echt niet na!

Seven: Leuk gedaan, je trouw idee :D

Quintenvo: Mooi gedaan voor de eerste keer, met pastel! De vorm van het oog vind ik niet helemaal kloppen, maar dat kan ook aan mij liggen. Leuk gedaan in ieder geval.

Jackytje: Wauw, leuk! Ik heb er eigenlijk verder niets over te zeggen, heel gaaf!

Pluizebolpum: Baksel? Waar? :D Hij is toch helemaal niet gek, mooi juist! Als je een tip wilt, zou ik volgende keer je achtergrond iets anders toen, hij is best streperig. Jammer, want dat is de rest van je tekening helemaal niet. Verder heel leuk!

Eclair: Ik snap wel dat je het lastig vind om te reageren. Ik denk soms ook van: Moet ik dit zeggen of niet? Is dat wel echt zo? Maar weetje, als je het probeert hoeft het niet te kloppen. Soms is het een kwestie van smaak. Daar kan de ander alleen maar van leren toch? Ik vind het juist leuk om te horen hoe er overmijn tekeningen wordt gedacht, zo leer je en je kan zelf beslissen wat je mee gaat nemen om hem te verbeteren, of wat je juist bewust zo laat. Zo kan je nooit verkeerde feedback geven toch?
Ik snap nl wel dat mensen het niet heel leuk vinden om elke dag op een tekening van iemand te reageren die zelf geen moeite doet om op anderen te reageren. Iedereen kan zijn mening over een tekening geven toch? :D


Nummer 4/52

Afbeelding

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:16

Het kwam me al zo bekend voor ! :)

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:28

Bsdankt voor de feedback beide! En Telpeva, houtskool. Lang leve houtskool :D Als ik zonder houtskool moest tekenen kan ik net zo goed stoppen :+

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:51

Ik merk ook al dat ik somsgeen zin heb om elke week eentje te maken. Denk ook niet dat het gaat lukken, maar doe in ieder geval mijn best om zoveel mogelijk te doen.

Hier weer eentje! Houtskool. Nummer 5. Ik zie nu ik hem geplaatst heb dat het oog wel wat groter had gemogen.

Afbeelding
Afbeelding

Niet perfect is ook goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Shetje14 en 55 bezoekers