[ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

[ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:00

Heey,

In de vakantie heb ik naast het studeren me bezig gehouden met het maken van een model van de voorgevel van Bag End (of 'Balingshoek' in het Nederlands). Ik ben een enorme fan van The Hobbit en Lord Of The Rings, dus dit vond ik toch wel heel erg leuk om te doen. Natuurlijk klopt niet alles precies, want echt veel ruimte had ik niet en ik had ook niet overal de goede materialen voor, maar ik heb ervan gemaakt wat ik kon :D


1. Begonnen met de voorgevel, een plankje met de details van klei. De pilaren zijn van koffieroerstokjes
Afbeelding


2. Het stenenpatroon er in geschuurd en de rest van de stenen gemaakt
http://www.bokt.nl/img/m/f9ncIW.jpg


3. En met de deur. De deur hoeft niet open te kunnen, dus heel precies hoefde deze niet geschilderd te worden. Op deze foto zie je ook dat ik die platen aan de bovenkant van de gevel heb gemaakt, ik weet eigenlijk niet hoe dat heet :o
Afbeelding


4. Het begin van het verven. Het lijkt echt nog een bende hier, maar alles was onder controle :+
Afbeelding


5. De wand geel gemaakt, dit zal ongeveer de 2e of 3e laag zijn geweest
http://www.bokt.nl/img/m/ulNBbQ.jpg


6. Het verven was hier af, er zijn volgens mij alleen nog wat kleine aanpassingen gemaakt omdat iets niet helemaal netjes was bijvoorbeeld. Het enige wat nog moest gebeuren aan de gevel was de bovenplank en de raampjes (de foto is helaas wat wazig)
Afbeelding


7. De bovenplank zit erop
http://www.bokt.nl/img/m/nah29Y.jpg


8. En een berg gebouwd. Het witte wat je ziet zijn keukenpapiertjes doordrenkt met lijm. Hiervan zitten meerdere lagen in de berg om stevigheid te creëren. (De raampjes zitten er ook in, maar daar had ik geen aparte foto van gemaakt). Normaal gesproken is dit onze thema-schaal die met het seizoen mee veranderd, maar aangezien niemand daar meer zin in had heb ik de schaal gepikt voor mijn project :o
Afbeelding


9. Mos erop geplakt om als gras te dienen. Het mos zit er met behanglijm opgeplakt. Normaal plak ik mos niet vast, maar deze keer was het te steil om het los te laten zitten en ging het schuiven.
Afbeelding


10. Hekje gemaakt. Het hekje klopt idd niet met het origineel, maar op dit formaat een hekje gaan vlechten had ik geen zin in (voor het idee: het hekje is een kleine 4 cm hoog )
Afbeelding


11. Het bord kon natuurlijk niet ontbreken, dit is gewoon acrylverf op dik papier
http://www.bokt.nl/img/m/FDCfk1.jpg


12. Last but not least, het hekje kan ook open! :D
Afbeelding



Het is nog niet af, zoals je kunt zien op foto 9 en 10, staat er nog een boom bovenop die nog afgemaakt moet worden. Hier heb ik alleen kunstplanten voor nodig met klein blad (dit heb ik ook nodig voor de rest van het groen. De planten die er nu op staan blijven misschien ook niet als ik iets beters heb gevonden). Bij de Action hadden de altijd van die kunst-plant-bollen of zoiets, deze waren ideaal geweest, maar die hebben ze nu natuurlijk niet :')

Als jullie nog tips hebben zijn die zeer welkom! :D


En nog even voor het idee en de mensen die niet weten hoe Bag end eruit ziet, dit is Bag End in de films:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Karla op 14-05-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1



Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:05

Bedankt! :D

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:07

Bedankt! Ikea heb ik helaas niet meteen naast de deur zitten, dus dan zal ik moeten wachten tot we daar weer een keer heen gaan, maar het is handig om te weten :j

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:13

Bedankt! Ik word echt heel blij van de reacties, dit had ik niet verwacht haha :D :o

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:30

Bedankt iedereen! :D



kiwiwitje schreef:
Karla schreef:
Bedankt! Ikea heb ik helaas niet meteen naast de deur zitten, dus dan zal ik moeten wachten tot we daar weer een keer heen gaan, maar het is handig om te weten :j

Volgens mij kun je ook bij ikea bestellen... Dacht ik... Maar ik kan er goed naast zitten... *gaat kijken*
hmm toch niet...

Dan zal ik wel even aan mijn vader vragen of we een keer naar de Ikea kunnen, dat kan vast wel. De planten daar kosten idd niet heel veel en ze hebben een ruime keuze zag ik op de website :)
Laatst bijgewerkt door Karla op 14-05-16 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 17:33

Pluttersput schreef:
Mijn man, modelbouwer in warhammer scenery roept dat hij het most impressive vindt. En dat wil wat zeggen :D ik vind het ook erg knap! Wat heb je onder dat keukenpapier zitten, heb je daar gewoon een berg aarde onder gepropt?

Wat een leuke reactie, super bedankt! En ja, daar zit gewoon aarde onder :o

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 18:53

Bedankt!



DanonePower schreef:
O wouw, echt heel mooi!! +:)+ <3 Ik heb de films maar 1 keer gezien, maar herken hem ook zonder beschrijving ;-)
Ik ben benieuwd hoe je dat lampje bij de voordeur gaat maken.
Ga je ook de sleutel die daar hangt aan de linkerkant maken? ;-)

Dankje! :D Of en hoe ik de lamp ga maken weet ik nog niet, hier heb ik wel al veel over gedacht, maar ben er nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk van klei, maar het kan ook zijn dat ik hem (eerst) helemaal weg laat. Dat links is geen sleutel trouwens, maar een houder waar een bel aan hoort te hangen. Dit vind ik nog wel een uitdaging om te maken ja :))

Dit is een stukje van een screenshot uit An Unexpected Journey:

Afbeelding

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 19:35

cissi schreef:
Oooooh wat leuk <3 Ikwillum! Echt supergaaf gedaan zeg, al die details. I love it!

Haha, dankjewel!



mar_fay schreef:
Wat leuk om te zien! Ik ben voor iemand - fervent Hobbit-fan en verschrikkelijk tuinierder - bezig om een tuin met huis te maken in twee verschillende bakken, waarbij een hobbithuis uiteraard niet kan ontbreken. Dit om hem een beetje op een leuke manier eraan te herinneren dat je keukenkruiden (die ik voornamelijk erin ga zetten) graag water willen. Heel fijn om dus een beetje te zien wat jij hebt gedaan. Vooral omdat het ook nog zo mooi is gelukt!

Wat leuk om te horen dat je er ook nog wat aan hebt! Ik ben wel heel benieuwd wat jij ervan gaat maken :D .

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 19:37

Leuk! Ik ben wel heel benieuwd :D

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 22:26

HorseyDude schreef:
[ [url=m/YkaEe5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Dat ziet er goed uit! Kijken of je dit kan lezen in het Elfs!


Als ik me niet vergis, staat er voluit "Dat ziet er goed uit! Ga zo door! Kijken of je dit kan lezen in het elfs". Bijna de spoiler dus, maar er toch nog stiekem een klein zinnetje tussen proppen he :+ . Maar bedankt voor het compliment en de leuke uitdaging :D


~~~~


Ik heb toch eerst de bel gemaakt ipv de lamp. De bel klopt niet helemaal, omdat mijn klei helaas te grof is, heb ik geen achterplaatje gemaakt, maar alleen de houder. De lamp zit ik nog mee in gedachten hoe ik dat ga doen, maar daarvoor zal ik eerst de films weer moeten opstarten om te kijken hoe deze in de films is (de plaatjes op Google kloppen vreemd genoeg niet altijd)

Dit is de bel geworden. Ik kreeg hem helaas niet mooi op de foto, elke foto die ik maakte leek hij erg slordig op, maar op deze valt het geloof ik wel mee :j

Afbeelding
(Het belletje zelf is trouwens een kleine cm groot)

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 11:10

Haha, zou wel leuk zijn ja :)) . Ik denk alleen dat ik een klein ruimtegebrekje heb dan :+ . Een van mijn dromen is iig nog wel om een keer een real life Bag End te maken, maar ik denk dat dat ook een droom zal blijven :=

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers