[TEK][WIP] Oefenen maar!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

[TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 20:09

Wat doet men als men vakantie heeft en zich begint te vervelen? Juist, tekenen! :D Het leek mij een goede oefening om naast een andere grotere tekening (waar ik niet meer mee verder durf :+ ) wat kleiners te maken. Dus maar een leuke foto uit het aanvraagtopic geplukt en beginnen maar.
Keep in mind: beginnende tekenaar, kan niet opboksen tegen wat hier zoal rondloopt, maar ik hoop dat dit topic een beetje een stimulans gaat worden om 'm ook daadwerkelijk af te gaan maken.
Al was het nog een hele toer om aan materiaal te komen in dit potloodloze huis... Uiteindelijk ben ik maar begonnen met een bouwtekeningenpotlood van mijn vader, wat helemaal zo slecht nog niet bleek te zijn!

Het paard is trouwens Exclusive Cayenne van bokker Carolaaxxxx.

Eerst maar begonnen met de schets. Ik zweer bij rasters, sinds ik die gebruik krijg ik eindelijk paarden die er uitzien als paarden. Van mezelf ben ik namelijk nog vrij waardeloos met verhoudingen. Ik gebruik dan ook een vrij dicht raster, omdat ik die steun gewoon nodig heb.
Helaas valt er hier een hoop detail weg, maar de foto is mobielkwaliteit... Mocht er een eindresultaat komen dan maak ik uiteraard betere opnamen.
Afbeelding

Stukje begonnen...
NB: Carolaaxxxx zei in het aanvraagtopic dat ze op zoek was naar iemand die de blik van haar paard goed konden vastleggen. Dat ik deze foto plaats betekent niet dat ik denk dat ik daarin geslaagd ben :+
Afbeelding

En waar ik nu ben.
Afbeelding

Ik wil graag tips, ben nog volop aan het leren dus alles is welkom! Bijvoorbeeld over de bles, die is op de foto bijna volledig wit... hoe doen jullie dat op een tekening?

Bedankt voor het kijken!


Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 22:38

Wat een leuke reacties allemaal :oo Bedankt!
Stenie, ik heb even bij jou gespiekt... Wowie zeg _/-\o_

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 23:14

Bedankt voor de tip, voor nu sla ik de bles gewoon zo lang mogelijk over, net als het knotje :o

Nog een kleine update voor het slapengaan :P
Afbeelding


Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 11:18

Weer een stapje verder... Of wat zijn oortjes toch moeilijk, vooral de binnenkant! Ben er nog niet helemaal tevreden mee.
Oh ja, ik heb het knotje toch maar vast gedaan... Zeg maar niets :')
Afbeelding

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 11:32

Bedankt allemaal!
Dat van die oren viel mij ook op op de laatste foto, heb het raster nog even nagekeken en het klopt wel... Ik denk dat het ook ligt aan de hoek van de foto, als je goed kijkt zie je dat de rasterhokjes daar ook een beetje uitgerekt zijn. Maar ik zal er nog even naar kijken! :)

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 17:56

En alweer een update, ik blijf lekker spammen :P
Afbeelding

En dan wordt het nu toch echt tijd voor mijn grote angst... De neus :=

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 22:26

Ik ben nu klaar met het hele hoofd (denk ik)! Zit alleen nogal in dilemma over de rest van het lichaam en hoe gedetailleerd ik dat wil doen. Ik wil er namelijk niet teveel aandacht op hebben. Suggesties zijn welkom!

Afbeelding

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 22:44

Klopt prugelpiet, dat moeten vlekken voorstellen _O- Damn wat is dit lastig, ik ga er nog naar kijken. Bedankt!

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [TEK][WIP] Oefenen maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 11:25

Iedereen onwijs bedankt voor de complimenten en de kritische blikken! 'Helaas' ben ik tot donderdag in mijn moeders huis, en de tekening ligt bij mijn vader... Dus aan het einde van de week kunnen jullie weer een update verwachten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers