[GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:06

Hoi,

excusez-moi als dit verkeerd staat, maar tussen alle creatievelingen leek mij deze vraag het meeste op z'n plek.

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een bewaarmap voor schilderijen. Ik schilder vrijwel altijd op canvas dus ik ben niet op zoek naar dit. Eigenlijk wil ik het liefst een A0 (of A1) koffer van kunststof en hij moet ook nog breder zijn dan 1 a 2 cm. Mijn werk moet namelijk mee naar een intake op een kunstacademie en het lijkt mij wel handig om meerdere dingen te kunnen vervoeren in 1 koffer.

En een koffer die aan mijn eisen voldoet lijkt wel onvindbaar -O- Ik ben in Zwolle alle winkels al af geweest en op internet kan ik ook nog niets vinden.

Weet iemand hier nog een winkel in de omgeving van Zwolle die deze koffer wel verkoopt? Of een webshop die ze heeft en ook nog eens wil versturen?

Alvast bedankt!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:38

Het enige handige dat ik een keer ben tegengekomen is van die dingetjes waarmee je verschillende doeken met de afbeelding naar elkaar toe aan elkaar kunt bevestigen, zodat je ook werk dat nog niet droog is kunt vervoeren. Ik weet niet of je met de auto of met de trein reist, maar je kunt ook eens kijken naar houten (speelgoed)opbergkisten op wielen of plastic curverbox. http://www.curverwebshop.nl/producten/c ... et_wielen/

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:44


Erwtje95
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-07-13

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:21

Ik heb een grote map liggen die ik ook voor een auditie heb gebruikt en nu niet meer gebruik maar A0 gaat denk ik niet lukken. Deze heb ik dacht ik ooit bij een grote fotolijst gekregen. De afmetingen zijn:

Hoogte: 60 cm
Breete: 85 cm
Diepte: 2 à 2,5 cm.

Wie weet kun je eens bij een winkel informeren waar ze hele grote fotolijsten verkopen?

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:52


Anoniem

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:13

Thankss allemaal! Ik moet twee uur reizen met de trein om bij die kunstacademie te komen, een curverbox is dus helaas niets.

Zo een als Warboel heeft gestuurd bedoel ik, alleen die versturen weer niet en zitten aan de andere kant van het land voor mij. 60x80 is niet groot genoeg, daar past nog geen A1.

Ik ga wel contact opnemen met een winkel in Zwolle waar ze grote lijsten maken en met de kunstacademie in Zwolle. Misschien dat ik bij Artez een map kan kopen.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:24

Welke kunstacademie ga je toelating doen?

highwaykindJarig

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:15


Anoniem

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:10

Mijn voorkeur gaat uit naar Minerva in Groningen, maar ik ga ook toelating bij WDKA en de HKU.

Die BIYO mappen zijn ook interessant, maar als ik het goed lees op de website kun je 1 schilderij per map vervoeren?

highwaykindJarig

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:35

Ik heb meerdere schilderijen in 1 map zitten. Wil prima, ruimte zat. Ik denk dat je zelfs in de kleinste maat probleemloos 15cm op elkaar kan stapelen als alles goed droog is. Het enige "probleem" is dat je de schilderijen als ze nog niet kurkdroog zijn niet met de voorkanten tegen elkaar aan wilt hebben? Maar dat heb je met alle andere opties die hierboven genoemd zijn denk ik ook?

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:08

Van Beek en Harolds zitten om de hoek bij de WdKA. Ben je nog van plan de open dag te bezoeken? Dan zou je er gelijk 1 kunnen halen. Of is je toelatimg al daarvoor? Succes ook vast! WdKA is een leuke school :)

Die Biyomappen zijn ook handig zeg! Ga eens kijken om er 2 te bestellen! Altijd handig :)

Shiry

Berichten: 220
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:43

Bij de hku verkopen ze van die mappen, ongeveer 4/5 cm breed en dan 120 bij 70 ofzo. Kreeg m bij mn basisopleiding.

loversyl
Berichten: 844
Geregistreerd: 19-03-11

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:47

Ik heb bij harolds gekocht in Rotterdam.
Kan ook online: www.harolds.nl

Anoniem

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:07

Utrecht is voor mij ook bijna 2,5 uur reizen en Rotterdam 3 uur. Vind ik een beetje te ver voor een map. En mijn toelating is als het goed is voor de open dag. De 15-01 kan ik geen vrij krijgen en ik wil eigenlijk voor maart overal toelating gedaan hebben zodat ik weet waar ik aan toe ben. Lekker moeilijk doe ik he _O- Maar ik heb er een besteld bij Harrolds van 74 x 103 x 3 cm :) Bedankt voor de reactie's!

@Warboel, zit jij ook op kamers in Rotterdam?

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:09

Ah kijk, als hun wel bezorgen is het helemaal goed :)

Nee, ik wil misschien van de zomer wel gaan kijken maar ik woon nu nog thuis. Ik reis ongeveer een uur en 10 minuten maar het is wel zwaar hoor. De opleiding is echt heel veel, superveel huiswerk, hoog tempo en dan dat reizen erbij breekt me wel een beetje op :=

Anoniem

Re: [GZ] Tekenmap/bewaarmap schilderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:12

Dat hoor ik van heel veel mensen inderdaad. Voor een studie aan de kunstacademie kun je natuurlijk vrij weinig in de trein doen. WDKA vind ik op zich heel leuk, alleen de stad Rotterdam trekt mij niet zo. Maar WDKA is wel mijn tweede keuze als ik niet naar Minerva mag.

Jij doet toch Illustratie?

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:42

Mwoah schetsen gaat goed in de trein hoor :j en dat moeten we echt heel veel. Moet zeggen dat dit deel van Rotterdam best leuk is! De stad verder... Ja ik weet niet. Ik kom uit een dorpje midden in de polder dus het is nogal een cultuurshock, ondanks dat dit mijn 5e jaar Rotterdam al is. Denk dat ik liever een kamer zou zoeken in Leiden, als ik het huis uit ga.

Ja klopt! Zit nu pas in de eerste hoor. Moeten het 3e kwartaal verplicht op een andere richting gaan studeren, denk dat het fotografie wordt. Is eens iets heel anders :)
Oh en als je vragen hebt over de academie of de toelating mag je altijd een PB'tje sturen hoor!