[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:16

Afbeelding

Ik was alweer aan de volgende begonnen. Beetje late reactie want hij is al best af. :')

Fijn dat het werkt Sokje! Vind het inderdaad ideaal voor de lichtere kleuren.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:41

Wat een mooie Iris! <3
Jij gaat ook echt hard! Ik ben nog niet echt verder gegaan. Het mooiere weer komt er weer aan en dan blijft dit toch weer snel liggen

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:43

Die is gaaf Iris!

Hier ook maar weer eens verder gegaan :') Vind het echt geen leuk schilderij, maar hij moet echt een keer af nu aangezien hij voor m'n schoonmoeder is :o Wel eindelijk dat stomme stuk water af! Nu het laatste onderste stuk nog..

Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:44

Het mooie weer zorgt er denk ik voor dat er weinig geschilderd wordt momenteel? :D
Ik ben wel weer goed bezig geweest! Nog maar 2 kleurtjes te gaan... Maar wel heeeeel veel en grote vakjes voor die 2 verschillende kleurtjes :')
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:46

Ik vind 'm toch best leuk!

Zelf heb in inderdaad helemaal niks meer gedaan de laatste maanden... :')

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:12

Hij is wel mooi!

Hier voor het eerst in maanden weer wat gedaan vanmiddag, had geen rust in m’n hoofd maar nu wel weer een mooi stuk gedaan dus denk dat ik hem er straks weer bij pak :))

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:18

Hier ook niks meer gedaan de laatste maanden. Wie weet binnenkort nog weer eens in het weekend :)

Hierboven zijn allebei mooi! Benieuwd naar het eindresultaat!

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:44

Mocht ik er ooit aan toe gaan komen om aan zo project te beginnen, ben ik wel erg benieuwd waar jullie deze mooie ontwerpen/schilderijen bestellen <3

En hebben jullie nog algemene tips oa over kwasten enzo? :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:45

Lietje_1991 schreef:
Mocht ik er ooit aan toe gaan komen om aan zo project te beginnen, ben ik wel erg benieuwd waar jullie deze mooie ontwerpen/schilderijen bestellen <3

En hebben jullie nog algemene tips oa over kwasten enzo? :o

Ik heb deze toen gehaald. Echt enorm blij mee met alle kleine vakjes die ik soms moet schilderen

https://www.bol.com/nl/nl/p/prival-prof ... 3609/?s2a=

Edit: mijn schilderijen ook bij bol.com besteld van het merk Schipper

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:16

@xingridx die gaat ook gaaf worden zeg! Snel verder gaan, kunnen we zien hoe hij gaat worden :+

@Lietje_1991 Ik heb tot nu toe alles bij bol.com besteld, wel van verschillende merken.. Bij de meesten krijg je gewoon penselen, maar heb maar 1 merk tot nu toe waarvan ik de penselen fijn vindt en deze beginnen een beetje op te raken :') die penselen van jou zien er fijn uit veertje99! Vooral die hele kleine.

Schilderen jullie allemaal met verschillende penseel formaten? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar met 1 formaat schilder, alleen de kleine, omdat ik daar veel nauwkeuriger mee langs de lijntjes kan.. Maar ik moet nu alleen nog maar heel grote vakken en weet niet of ik het geduld heb om dat met dat kleine kwastje te doen _O-

Gisteren alle kleine vakjes van de laatste 2 kleuren gedaan... Nu dus nog alleen maar heel grote vakken. Hoop vanavond weer een eind te komen!

Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:21

Ik pak meestal ook 1 klein formaat penseel, vind ik ook handiger.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:54

Ik pak wel verschillende formaten van die dotting tools, toen ik nog met kwast schilderde had ik ook altijd maar een maat, en dan een die net kleiner is dan de bijgeleverde bij Schipper.

Mijn herten gaan best goed.
Afbeelding

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:03

Mooie werken komen hier voorbij!

Dit topic heeft me geïnspireerd om er ook eentje (van Schipper) te bestellen. Meteen ook de dotting set besteld. Heerlijk lijkt me, op rustige middag met een podcast erbij. :D

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:56

Nou, jullie hebben me aangestoken, en aangezien het paard dat ik trainde vorige maand verkocht is, heb ik tijd teveel. :') Dus hier een update van die van mij. Deze heb ik met kerst van mijn manager gekregen.

Afbeelding
Inclusief strepen van de zon.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:07

@sokje_6 die van jou wordt wel heel gaaf zeg! Die dotting tools zien er wel heel interessant uit moet ik zeggen

@Sem_ wat leuk dat je ook geïnspireerd bent en er één besteld hebt! Als je eenmaal begint, werkt het verslavend hoor haha.

@Annash jaaa ook weer begonnen! Mooie plaat ook, ben benieuwd als ie straks af is!

Ik heb mezelf de laatste dagen even hard aan het werk gezet, aangezien ik die voor m'n schoonmoeder graag af wil hebben voor ik op vakantie ga a.s. vrijdag... en sneller dan verwacht, heb ik hem vanavond af kunnen maken *\o/*!
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:04

Die is mooi geworden!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:20

Flink doorgewerkt Cindy!

Die is ook mooi Annash :j

Keuzestress hier, wil m’n schilderij afmaken maar gisteren ook bij een handwerkzaak geweest en daar een prachtig borduurwerk meegenomen en er ligt er nog eentje om af te maken. Hoogste tijd voor vakantie zodat ik meters kan maken _O-

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:26

xingridx ooeeh lastige keuzes wel hahaha. _O- Wat is het uiteindelijk geworden?

Ik ben wel een beetje in een zwart gat gevallen nu dit schilderij klaar is moet ik zeggen :') Ondanks dat ik deze niet leuk vond om te maken, zat ik er wel weer lekker in eigenlijk :') Wil nu heel graag gaan starten met mijn koeien drieluik (die overigens nog gespannen moeten worden), maar aangezien we a.s. vrijdag op vakantie gaan, stel ik dat maar even uit tot na de vakantie :o

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:41

Dan toch nog een vraag, bij sommige pakketten staat duidelijk vermeld dat je geen verf hoeft te mengen en bij andere kan ik dat niet altijd terug vinden (of ik lees erover heen :Y) )

Wat is jullie ervaring daar tot nu toe mee? :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:09

Lietje_1991 schreef:
Dan toch nog een vraag, bij sommige pakketten staat duidelijk vermeld dat je geen verf hoeft te mengen en bij andere kan ik dat niet altijd terug vinden (of ik lees erover heen :Y) )

Wat is jullie ervaring daar tot nu toe mee? :o


Dit is per merk volgens mij wel verschillend. Vaak staat het ook wel op de voorkant van de doos/verpakking. Bij Schipper hoef je volgens mij nooit te mengen, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 04:26

Mengen gebeurt niet vaak. Van de “hoge kwaliteit” is het dacht ik alleen Dimensions PaintWorks die dat heeft, maar die kan je hier niet zo makkelijk kopen. Dacht een merk als Royal en Langnickel ook, maar die moet je altijd links laten liggen, die zijn zo slecht.
Uit China is standaard zonder mengen, Schipper is zonder mengen etc.

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:23

Ik wacht op mijn penselen, zouden deze week komen. Dan kan ik verder met mijn olifant. :')

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:07

Ik ben vergeten een update foto te maken. Ben nu op vakantie in Turkije dus wordt na die tijd. :)

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:34

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een schilderen-op-nummerschilderij die je hebt laten maken van een eigen foto? Ik zie verschillende sites die dit aanbieden, maar ik heb geen idee wat een goede kwaliteit zou zijn en het moet er natuurlijk wel mooi uit komen te zien :).

Overigens zie ik hier mooie schilderen langskomen! Ik ben zelf bezig met mijn eerste van The Painting Club, maar niet zo te spreken over de kwaliteit (lichte kleuren moet ik minstens 5 keer overheen om te dekken en dan is het zo dik dat het weer niet mooi is). Ik lees hier dat Schipper een fijn merk is, dus die probeer ik de volgende keer, en naar die dotting penselen ben ik ook erg benieuwd!

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 23:20

Regelmatig :D
Ik bestel ze bij aliexpress.
Toevallig gister eentje besteld, wel eerst een lay out gevraagd, ze hadden bij de laatste 2 uitvergroot, maar wel zo dat er een stukje van de voeten niet opstond

Deze zoal
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding