[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:41

Leuk leuk weer een nieuw topic!
Bedankt voor het aanmaken Jis en mooie, inspirerende quotes!
Allereerst wens ik iedereen een gelukkig 2021, hopelijk zijn jullie oud&nieuw goed doorgekomen *\o/*

@Solleke_Noah mooi origineel cadeau, zo te zien was de ontvanger er ook erg blij mee :j

Ik zie mooie doelen voorbij komen, leuk!
Zelf was ik gisteren nog in een creatieve mood en toen ik bij mijn ouders een "schatkist" vond met verschillende soorten verf, o.a. acryl, acryl in metallic goud en zilver, gouache en nog meer begon het heel erg te kriebelen dus ben meteen maar aan de slag gegaan.
Eerst 3kleurencirkels gemaakt maar dan niet helemaal traditioneel, ik heb magenta i.p.v. rood gebruikt. Eigenlijk wilde ik ook cyan gebruiken i.p.v. blauw maar dat heb ik niet. Dus toen eerst maar turkoois gebruikt omdat dat het meeste in de buurt kwam. Gaf niet helemaal het gewenste resultaat dus weer (phtallo) blauw gebruikt en ook nog een waarbij ik de turkoois en blauw gemixt heb.
Vind magenta wel veel mooiere kleuren geven, in combi met traditioneel blauw kreeg ik er hele mooie (blauw) paars tinten uit. Zou nog wel een kleurencirkel met cyan willen maken maar royal talens amsterdam en windsor newton verkopen die allebei niet als acryl verf? Heeft iemand een tip?
Afbeelding

Met de restjes heb ik een paar snelle mini werkjes gemaakt voor de lol, beetje in impressionisme stijl, toen ook meteen even de metallics uitgeprobeerd. Vooral de bloem vind ik mooi en leuk geworden, van het ijsvogeltje vind ik het vooral het kopje grappig, vlinder eigenlijk niet zo maar dacht doe hem er toch bij.
Afbeelding

Mijn doelen ga ik nog even over nadenken, kom ik later op terug.


E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:22

Schermerdier dank je wel!
Selina ben je toevallig die arend challenge van Schilderclub aan het doen van docent Toon Nachtegaal? Die wil ik waarschijnlijk ook nog gaan doen maar twijfel heel erg of ik hem in acryl ga doen of veilig in potlood of misschien aquarel... Acryl zou wel heel leerzaam zijn daar werk ik namelijk zelden mee :=
SIEMxFUNNY tuurlijk gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugde :)
oji leuk, succes ben benieuwd wat het word!

Mijn doelen:
1) Ik wil een portret van een hond voor een vriendin afmaken. Inmiddels is het hondje overleden dus heeft nu een specialere lading. Het is geen opdracht, dat doe ik (nu nog?) niet, tot nu toe gaat hij goed.
2) Ik heb een dagpauwoog-vlinder in aquarel-potlood (op A3?) welke ik af wil maken.
3) Een portret van een mens in kleurpotlood wil ik gemaakt hebben. Dit mag er ook eentje zijn waar ik eerder al aan begonnen ben.
4) Ik wil een keer op toned tan mixed media papier gewerkt hebben, bij voorkeur een portret.
5) Minimaal een af werk op zwart aquarel-papier gemaakt hebben. Waarschijnlijk iets van bloemen.

Verder wil nog even geen concrete doelen zoals 1tekening per week, met mijn deeltijdstudie is dat niet handig want dan is het frustrerender als het niet lukt door tijdsgebrek. Heb laatst wel een Instagram account gemaakt om af en toe wat creatiefs te delen en daar wil ik wel af en toe op kunnen posten.
Algemeen wil vooral veel experimenteren, met stijl, kleur maar ook materialen om te kijken wat ik het fijnste vind werken.
Uit dit topic hoop ik inspiratie, motivatie, stimulatie en natuurlijk plezier te halen. Waar nodig kunnen we elkaar natuurlijk helpen.
Laatst bijgewerkt door E4D op 01-01-21 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:26

Jeetje wat gaat iedereen hard zeg! Lekker bezig en een goede start van het nieuwe jaar zou ik zeggen! +:)+

Ik plaats morgen even een reactie rondje. Ben begonnen met deze arend, kan de lessen van Toon Nachtegaal via Teken en schilderclub online, drie in totaal, op mijn eigen tempo rustig terug kijken. Zijn tempo is ook wel bij te benen, dat scheelt. Zelf werk ik op mixed media papier van Clairefontaine in toned tan. Heb mijn basisschets in potlood gedaan, het eindresultaat wordt wel in acrylverf. Dit is overigens dezelfde arend als die van Selina, die was mooi gelukt! *\o/*
Afbeelding

Met deze schets ben ik ongeveer 1uurtje bezig geweest. Heb nu ongeveer de helft van de eerste les gevolgd, morgen weer verder.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:52

Iets later dan gepland, maar mijn reactie ronde:
Algemeen:
@Seven de honden zijn mooi gelukt, leuk ook om te zien die fasen:)
@Selina mooie arend en kat geworden! Vooral de ogen van die kat!
@eva1969 lief, aandoenlijk veulentje om te zien
@hurricane ze hebben inderdaad allemaal een ander karakter om te zien. Welke kleuren heb je gebruikt? Vindt zwart moeilijk...
@henny_w ik vind het rode ook wel iets hebben, geeft wel een bepaalde sfeer, het is meer gewaagd. Vindt je uit heel mooi!
@Ayasha welkom
@Seven goed cadeau zou ik zeggen, aanbiedingen maken je soms zo hebberig...

Pagina 2:
@vikawiek ze hebben allebei wel wat, denk ik dat ik de tweede mooier vindt, leuk zo'n andere stijl en kleurgebruik!
@ElineR welkom, mooi beging denk ik zo

Pagina 3:
@_San87_ Ik vindt hem heel mooi uitkomen in deze lijst, zou hem wel aan de muur willen O:)
@Napie mooie tekening van een zo te zien leuk beest?! Is dit met pastelpotlood op pastelmat?

Pagina 4:
@nenahdm ik benijd je talent en snelheid, beiden zijn echt heel mooi, ben je altijd zo snel geweest of is het ervaring?
@culaccino welkom, ik vind hem heel mooi, hij heeft echt iets magisch <3 De opdrachtgeefster zal er vast blij mee zijn

Pagina 5:
@horsiegek welkom!
@ElineR goed dat je hem toch afgemaakt hebt, de emotie zit er mooi in. Balen van je ov-chipkaart
@Ibbel goede tips, ben zelf nog niet aan het exposeren, daarvoor wil ik eerst nog beter worden maar goed om te weten!
@Selina helemaal niet vreselijk, toch juist motiverend om te zien hoeveel progressie je gemaakt hebt?
@Balou_k niks om je voor te schamen, vooral posten blijven *\o/*
@kallipooh inderdaad goed gelukt en knap gedaan!

Pagina 6:
@Napie leuk zo'n stilleven, weer eens wat anders
@Ayasha de vorige buren van mijn ouders hadden de achternaam Vos, grappig. Die van jou moet haast wel mooi worden!

Pagina 7:
@Ayasha wat vond je vervelend aan de Polychromos? Volgens mij zijn die op oliebasis, misschien vond je dat niet fijn? Overigens snap ik dat je Luminance fijn vindt, heb die 1x in mijn hadden gehad om te testen was meteen om, maar ja de :$ Dus nog maar even verder sparen/dromen

Pagina 8:
@ElineR volgens mij ben je lekker bezig en schiet het aardig op of niet? :j
@Solleke_Noah leuke beestjes inderdaad, die tweede vind ik wel voor een portret? Die geboortehoutjes zijn altijd leuk om te zien, lekker origineel

Reactierondje vanaf pagina 9 en verder probeer ik morgen te doen! (Sorry als ik iemand vergeten ben)
Keep up the good work *\%/*

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:36

Reactie ronde vanaf pagina 9:

Algemeen:
Ik ben rechtshandig maar werk niet specifiek van links naar rechts. Ik heb met een vorige opleiding bloemschikken geleerd dat je iedere bloem schikte alsof het je laatste was. Dat heb ik mezelf met tekenen zeker ook zo aangeleerd.

@Art_Ificious volgens mij gaat het parkietje best goed toch? Leuk zo'n kleurrijk ding *\o/*
Welke materialen gebruik je hiervoor?
@Ayasha snap dat je opnieuw begonnen bent maar persoonlijk stoorde ik me er niet zo aan, vond beiden erg mooi
@huricane met al dat zwart wit krijg ik er een beetje een felix gevoel bij. Werk jij vaker op grijs gekleurd papier als je zwart moet maken omdat dat handiger is?
@Seven jong geleerd is oud gedaan zeggen ze!
@_San87 hij wordt erg mooi! Ben ook nog bezig met indienen van vakantie en als ik dit dan voorbij zie komen verlang ik daar echt naar :=

Pagina 9:
@Janouk mooi!
@Solleke_Noah ja het is een soort online challenge/proefles die ze aanbieden. Ik wam hem tegen op fb daar stond een link waar je je in kon schrijven. Weet niet of je hem ook op de site kan vinden, zag vandaag ook weer een soortgelijk aanbod voorbij komen maar dan een portret in aquarel
@Seven ik ben dus niet de enige die laat nog creatieve buien heeft :o Vind het alleen lastig dat je dan geen daglicht hebt
@Jis_ haha ik vind hem leuk!

Pagina 10:
@Napie maak je vaker stillevens?
@Selina ik vind hem erg mooi geworden, vooral die ogen <3

Pagina 11:
@Artificious bedankt voor het compliment, doet me goed :o Vond hem ook zeker niet verkeerd en vooral het koppie best aardig maar de onderkant en veren zijn voor mijn smaak te slordig.
@Ayasha denk dat papier bij kleurpotloden inderdaad veel verschil maakt, als het te dun is kan ik ook maar een paar lagen aanbrengen. (Stalkt stiekem mee :+ )
@Altijd bijzonder als je zoiets mag doen en vooral als ze het dier dan herkennen

Kan zijn dat er iets verkeerd staat, excuses als ik iemand vergeten ben.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:28

@eva1969 ik vind hem heel mooi!
@Seven het is dat je het zegt maar anders was het me niet opgevallen, kan me wel voorstellen dat je er aan stoort. De fries ziet er ook veelbelovend uit :j
@vikawiek leuk, mag ik vragen hoe lang je bezig bent met zo'n portret? En werk je nat in nat? Waarom heb je er voor gekozen om waterverf en gouache te combineren?
@huricane gebruik je dan ook andere gekleurde tinten papier afhankelijk van het werk en de kleuren?

Ik ben vandaag, na wat uitstelgedrag, weer aan de arend begonnen. Wat een gedoe zeg die kleuren mengen, die verf droogt ook snel. Daarnaast heb ik de neiging om alles dicht te smeren := De docent had ook andere basiskleuren dan ik, hij had ultramarijn blauw ik phtalo, en ipv gebrande omber had ik sienna maar ja heb het er maar mee gedaan :Y) Opzich redelijk tevreden met de progressie tot nu toe. De achtergrond is niet hetzelfde maar vind dat niet zo storend dus dat laat ik lekker zo. Overigens had ik geen onderschildering gemaakt zoals de docent, alleen een schets. Vond het te lang duren.
Heb de tweede les nog niet helemaal af en wilde de eerste kleurlagen er overal wel echt op hebben maar ben er voor vandaag wel even klaar mee. Zat op het einde redelijk onder, dan werkt potlood toch erg schoon en netjes.

Afbeelding

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:33

Ik zie weer mooie dingen voorbij komen _/-\o_ Jullie gaan hard zeg, kan het nauwelijks bij benen!
Net weer even 45min aan de arend besteed. Heb nu les 2helemaal afgekeken en mee gewerkt, volgende les worden details maar misschien kwast ik hem tussendoor ook nog even bij.
Afbeelding

Vanmiddag een kleine tekening gemaakt van mijn lievelings bloem, de paarse Vanda Orchidee.
Afbeelding

Afbeelding

Reactie ronde volgt nog :j

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:57

Ik ben een tijdje niet actief geweest en heb het topic ook niet gelezen. Wel de pagina's doorgescrold maar er komt zoveel moois voorbij dat een uitgebreide reactie ronde te veel is.
Leuk dat er zoveel variatie is, van paarden, honden, katten, vossen, zwanen, uilen en andere dieren! <3

Hier beginnen de corona blues wel echt hun tol te eisen... Naast mijn werk volg ik ook nog een deeltijdstudie Bedrijfskunde en ik moest van mijzelf eerst dat huiswerk doen voordat ik iets creatiefs als beloning mocht doen. Maar omdat mijn focus nu aanzienlijk minder is, filmpjes op youtube, social media enzv. ging ik dan ook alles uitstellen en dan blijft er uiteindelijk ook weinig tijd over :n
Van mezelf mocht ik dan wel meedoen met webinars van tekenclub en schilderclub, mede omdat die ook heel leerzaam zijn en je daar maar 45min/1uur mee bezig bent. Zal later vandaag wat resultaten delen, zitten ook een paar "mens portretten/gezichten" tussen.
Wat me opvalt is dat ik de effecten met (pan) pastel toch wel heel mooi vindt, zal ik dan toch maar eens een mooie set kopen? Derwent is flink in de aanbieding maar hoor daar gemixte reacties over...

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:15

@E4D, als het flink in de aanbieding is, gewoon proberen toch? Je hoeft niet meteen de hele kleurrange te kopen, gewoon een paar om uit te testen?

Dat kan wel maar hebberige ike wil dan meteen zo'n hele mooie koffer en juist niet een paar losse potloodjes :') Ze waren 192,10 en nu in de aanbieding 105euro voor een houten koffer met 72potloden.
Dat is dus even duur als een houten kist/koffer van Stabillo Carbothello met 60potloden. De reden dat ik Stabillo niet wil is omdat de fellere kleuren een minder hoge lichtechtheid hebben en die vind ik juist zo mooi.
Een ander merk wat mij misschien ook interessant lijkt zijn de Koh-I-Noor Gioconda pastel potloden maar ik kan daar geen tabel met lichtechtheid van vinden.


Hieronder de dingen die ik uitgespookt heb (allemaal van webinars):
Eerst deze haan. Voor mij een echt experiment want zowel het kleurenpalet als de manier van verven was voor mij echt uit mijn comfortzone. Is ook nog niet helemaal af. Niet helemaal mijn stijl maar vind met name de veren in de staart wel leuk geworden.
Afbeelding

Deze lelie vindt ik niet zo, eigenlijk werd ook aanbevolen om hiervoor pastelpotloden te gebruiken.
Afbeelding

Dit portret is nog niet af maar was de eerste keer dat ik een gezicht in deze hoek tekende en dat vindt ik voor een eerste keer best goed gelukt :o
Afbeelding

Jullie zien misschien wel dat ik aan het experimenteren ben met toned tan papier. De haan en het portret moeten nog afgemaakt worden. Heb een en ander ook op Instagram geplaatst, die gebruik ik echt vooral om mijn tekeningen te delen waar ik trots op ben.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:19

Ik vindt Perry erg leuk geworden! :j
Gisteren weer even creatief geweest. Dit keer weer een aquarel webinar, op sommige stukken is hij me een beetje te vlekkerig geworden, denk dat ik er vandaag nog een beetje wat aan ga proberen te veranderen. Verder vind ik hem best grappig geworden, hij is in ieder geval redelijk "af". Zie wel dat ik een streepje vergeten ben bij een huisje :') _O-
Afbeelding

Deze is al van een paar weken terug maar wilde ik ook nog even delen. Ben er best trots op, hij is nog niet af maar de verhoudingen zitten er naar mijn idee goed in en denk dat dit een van mijn eerste werken wordt waar echt een goed duidelijk contrast in zit/komt. In ieder geval van mijn zwart witte werken. Het aanbrengen van contrast is iets wat ik wil gaan leren omdat ik denk dat mijn werk dan aanzienlijk realistischer toont.
Afbeelding

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:49

Ik was een tijd erg druk met mijn deeltijd studie. Vraag me niet hoe maar ik heb het gered en alles op tijd in kunnen leveren en redelijk tevreden over de kwalliteit.
Mag van mijzelf vandaag een dagje alleen maar dingen doen waar ik zin in heb. Dus lekker onafegemaakte werkjes af maken *\%/*

Eerst even een reactie rondje van deze pagina (daarvoor ben ik draad kwijt geraakt, sorry := )
@Sheran moeilijke vraag, vooral het konijntje is favoriet! Over prijzen, ik heb daar zelf geen ervaring mee en durf geen bedragen te noemen maar raad je aan om (bv hier op Bokt) te kijken wat andere mensen vragen voor hun werk en dan kijken op welke "niveau" je ongeveer zit.
@Pepperrr leuk om te zien! Die eerste spreekt mij vooral erg aan en ik stoor mij ook niet aan de orchidee.
@janouk ik zag het (afscheids) topic van Janouk een tijdje geleden voorbij zien komen, mooi eerbetoon heb je gemaakt! SterkteY;(
@Selina hilarisch dat eitje! De hond trekt mij minder maar vind de kleur in de achtergrond wel heel gaaf!


Afbeelding
En ik wil iedereen fijne pasen wensen allemaal! :wave:
Deze is alvast bijgewerkt vandaag, of hij af is weet ik nog niet maar kan er nu beter naar kijken. Twijfel of ik hem op mijn Insta zal plaatsen. Het is zowel qua onderwerp als stijl niet wat ik nastreef maar wel heel toepasselijk vandaag met pasen %)
Voor nu ook nog even werken aan de arend, daar heb ik mooi de tijd voor en het is nog daglicht.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:30

Nog even een late post van mij, eerst een reactieronde:
@Ibbel heel mooi, ik ben fan van stijl!
@Janouk lief <3
@Jeika mooi gedaan, je voelt de emotie zelfs! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest? (zal je reactie over de kip in overweging nemen :o )
Beide portretten hebben wel iets, persoonlijk ben ik het eens met Ayasha en ben van mening dat tekenen juist makkelijker is dan schilderen _O-

Update van mijn arend (foto's zijn in ander licht genomen verder niks veranderd): (Tips zijn welkom)
Afbeelding
Afbeelding


Vuurtoren waar ik laatst wat vogels aan toegevoegd heb (avondlicht dus niet de beste kwalitieit/indruk)
Afbeelding

En mijn laatste creatie van vanavond, de moorkop <<)
Afbeelding

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:10

Ik ben een hele tijd afwezig geweest ivm studie maar nu de vakantie is aangebroken ben ik van plan weer wat onafgemaakt werk af te ronden. Hopelijk kan ik hier dan dus ook weer wat laten zien :)
Misschien post ik later een reactie ronde maar voor mijn gevoel heb ik heeel veel gemist. Heb het topic namelijk ook niet gelezen :+
Succes en veel plezier in ieder geval allemaal! *\o/*

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:11

Jeetje wat een mooi werk allemaal zeg! :wow:
Later even een uitgebreidere reactie rondje maar eerst deel ik graag mijn kever autootje, net gemaakt in een webinair. Het werd uitgelegd in acrylverf maar ik heb met dikke potloden snel een tekening gemaakt en een 2e schets opgezet op multimedia papier zodat ik hem eventueel ook nog kan schilderen. Moet de tekening dan misschien wel eerst nog flink aanpassen. :=
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn welkom hoewel ik de kever tekening waarschijnlijk zo laat, vind die best grappig geworden. De docent, Conny, noemde deze stijl trouwens "impressionistisch schilderen". Telt die van mij dan als impressionistich tekeken? :+ Heb beiden in ongeveer 1uurtje gemaakt overigens.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:53

Seven schreef:
Heeft iemand hier de caran d'ache pastelpotloden ?
Ik vind ze vrij prijzig en ben dus benieuwd of ze het waard zijn. Ik ben heel tevreden met m'n huidige assortiment aan potloden maar wil zeker voor de basislagen wel wat extra potloden die fijn mengen naast de carbothello's


Ik heb geen pastelpotloden van caran d'ache maar wel een paar aquarel potloden van hun, namelijk de supracolour en ben daar erg tevreden over. Gebruik ze ook gewoon in tekeningen maar ik heb wel bewust potloden met 3sterren genomen. Ik heb volgens mij wel eerder een paar van hun pastelpotloden in de winkel geprobeerd gewoon om even te voelen en werd daar meteen hebberig van, dus positief. :j
Caran d'ache staat bekend als een heel goed merk, ook de pastelpotloden. Op onderstaande link hebben ze er vast een uitgebreid review van:

https://www.bestcoloredpencils.com/


Wel zou ik er rekening mee houden of ze even droog/poederig qua textuur zijn als Carbothello aangezien je ze samen wil gebruiken.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:38

Even een reactie ronde van mij, vanaf pagina 74:
p 74
@Jis_ bijzonder om te zien, jij werkt heel erg in vlakken of niet?
@Seven wat leuk om te proberen! Is het niet heel erg moeilijk om de basis er in te krijgen? Ik zou echt bijna geen lijnen durven te zetten omdat ik bang zou zijn voor fouten die ik niet meer kan weggummen/verdoezelen? :=
De labrador en 2paarden vindt ik heel mooi! Mag ik vragen hoe jij kiest welke kleur papier je gaat gebruiken?
@Ayasha leuk experiment dat t-shirt, lief wasbeertje.
@janouk werk je vaker in pastel potlood en hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig geweest? Wat leuk die veer!

p 75
@Ayasha het t-shirt wordt echt heel leuk! Is dit de 1e x dat je draakje Joy maakt? De fysio krabbels vindt ik ook heel leuk, vooral de uil. Meerdere projecten zo te zien, ik zie de dialoog al helemaal voor me!
@Jis_ leuk die appelvinken!
@Seven de portretten zijn mooi geworden. Hier nooit een gebrek aan inspiratie, eerder een overdosis. _O- De hond in aquarel vindt ik ook heel erg mooi!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:06

Bedankt Seven! Ik wil waarschijnlijk eens een keer een multi media blok kopen van Claire Fontaine. De Paint'on en dan de assorti. Daar zitten dan 6 verschillende kleuren in, van iedere kleur 4vellen. Heb van die lijn ook de toned tan en die bevalt erg goed, je kan er letterlijk van alles op kladeren. :j
Je hond ziet er ook al weer prachtig uit!
Net even een schilderij in acryl afgemaakt die ik in een webinair gemaakt heb. Hij was onder de verfspetters gekomen en wilde sommige lijnen/contrasten wat minder hard maken. Hieronder een foto van mijn werkstation, lekker kladeren. Links de referentiefoto, tevens voorbeeld.
Afbeelding

Ik overweeg ook een paar kleine tubes uit te proberen, zijn niet meteen zo duur en groot. Welke kleuren gebruiken jullie eigenlijk standaard in je palet?

Afbeelding

Het resultaat van vanavond:
Afbeelding
Dit is mijn eerste "portret" in acryl verf dus ben best tevreden. :o


E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:20

Ik ben een hele tijd afwezig geweest, ik reageer daarom op de werken die ik op de vorige en deze pagina zie.
p. 84:
@Jeika, gaaf gedaan, geïnspireerd door warhorse? B-)
@Mkango heel gaaf, mooi zoals je de achtergrond vervaagd hebt. De vissen en olifant/mammoet ben ik ook fan van. +:)+
@SIEMxFUNNY Ik zou ook blij zijn met zo'n eerste opzet! Werk je met olieverf? *\o/*

p.85
@Jis_ leuk zo'n puppy! De stijl die je verwerkt hebt in het schilderij van je zoon vind ik echt geweldig! Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig? Het herfstschilderij is ook leuk gedaan. *\%/*
@vikawiek mooi! De eigenaar zal er vast blij mee zijn. Met wat voor materiaal heb je deze gemaakt? :))

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:24

Bij deze wil ik ook graag jullie feedback/tips voor mijn meest recente project:
Gisteravond bij een online live webinair dit schilderij gemaakt. Helaas was de verbinding erg slecht dus ik heb ongeveer de helft gemist. Ik weet dat er best nog wel wat aan te verbeteren valt, zo vind ik gezicht (aan de linkerkant) te dik. De hoed maak ik waarschijnlijk egaal van kleur. Voor een 1e opzet ben ik echter best tevreden. :o
Afbeelding


Waar ik over twijfel:
1) Zal ik het gezicht verder uitwerken/afmaken? De docent had het afgekaderd en ik heb er verder geen originele referentie foto van...
2) Wat zal ik met de achtergrond doen? Zo leeg laten of juist gebruiken om bv meer contrast/schaduw aan te brengen? En welke kleur dan?
Algemene tips zijn altijd welkom, dit is pas mijn tweede (semi) realistische portret met acrylverf. :o?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers