[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:40

Updeetje, gaat redelijk langzaam voor mijn doen, om meerdere redenen, er zitten in die rendieren bijna geen vakjes met dezelfde kleur naast elkaar, het is allemaal verschillende tinten bruin, best lastig werken ‘s avonds als je ook nog eens TV probeert te kijken. :D

PS ja ze hebben nog geen ogen, het lijken nu nog rendier-spoken.

Afbeelding



Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 06:50

Ietsje duidelijker wat dit moet worden!

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:38

Schopje, hij is af! Santa’s Sleigh Ride, 150 x 101 knoopjes.

Ziet er makkelijker uit dan hij is, vooral al die tinten bruin in de rendieren en het blauw/grijs was soms even tricky. Knoopt niet lekker door, je bent steeds van kleur aan het wisselen.

Maar het resultaat mag er wezen!

Afbeelding

Next up: weet ik nog niet. Mogelijk ga ik twee dingen door elkaar doen, een kleed en een (fake Chinees) Lego ding. Maar als het een kleed wordt, wel even iets simpelers dan deze, want er moet nogal wat TV gekeken worden ook. :+

lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-21 18:38

Dallista schreef:
Schopje, hij is af! Santa’s Sleigh Ride, 150 x 101 knoopjes.

Ziet er makkelijker uit dan hij is, vooral al die tinten bruin in de rendieren en het blauw/grijs was soms even tricky. Knoopt niet lekker door, je bent steeds van kleur aan het wisselen.

Maar het resultaat mag er wezen!

[ [url=m/b21iRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Next up: weet ik nog niet. Mogelijk ga ik twee dingen door elkaar doen, een kleed en een (fake Chinees) Lego ding. Maar als het een kleed wordt, wel even iets simpelers dan deze, want er moet nogal wat TV gekeken worden ook. :+



Die is echt mooi geworden! _/-\o_

my haflinger horse lucydan!

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:36

lovelucydan schreef:
Die is echt mooi geworden! _/-\o_

:D Dank je! Vind hem ook wel geslaagd, maar voor een kerstkaart moet ik echt een keer een betere foto zien te maken, de kleuren tonen nu nog niet zo goed.

Kort uitje naar Lego gemaakt, en het nieuwe jaar begonnen met een projectje dat al een paar jaar op de planken lag.
Afbeelding

Deze heb ik ooit op eBay USA gekocht, en de onderste +/- 10 cm was al gemaakt. Met allemaal foutjes erin, dus die heb ik er weer uitgehaald.

Het patroon ziet er heel simpel uit, maar ja, schuine lijnen in een gedrukt patroon dat niet helemaal recht gedrukt is (!), da’s wel even koppie erbij houden (uiteraard geen telpatroon erbij geleverd). Gelukkig ook heel veel grote stukken zwart of wit, dat schiet op!

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:46

Updeetje, ik heb de lijnen eerst gemaakt, nu is het een kwestie van gaten vullen. Simpeler kan niet. ;-)
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:27

En toen was ie alweer af. Dat ging wel wat sneller dan de vorige. := Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 07:34

Nieuw projectje, ook nog eentje die ik op eBay US gekocht heb.
Ik ben zelf in Japan geweest en Mt Fuji en de tori in de zee van dichtbij gezien, dus deze is me heel dierbaar.
Hoop dat ‘ie goed lukt, het patroon op de waaier zelf is niet zo makkelijk als het lijkt: er zit namelijk geen telpatroon bij, en (uiteraard, zou ik bijna zeggen) is het patroon niet overal netjes recht op het stramien gedrukt. En het verschil tussen rood/bruin en oranje is bijna niet te zien op het patroon.
Verder wil ik kijken of ik die zeilboot eruit kan werken. Ik heb een hekel aan alles wat met zeilen te maken heeft, dus dat ding verpest nu het plaatje. }>

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:20

Updeetje. Ongeveer vanaf halverwege (van onderaan gezien) loopt het patroon scheef, wat betekent dat nu niet de horizontale lijnen de correcte kleur aangeeft, maar de verticale lijnen rechts-onder van de horizontale. Da’s dus even koppie erbij houden nu (en het betekent ook dat de hele bruine boog aan de bovenkant eruit moet, elke knoop moet een vakje omhoog). :+

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:57

En nu de gaten opvullen en iets met dat bootje doen. Afbeelding


Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:14

Ja heh, het is wel een schattig ding. De kleuren vind ik persoonlijk wel vreselijk, doet me aan de 70/80? denken, zoiets? Maar Japanse motieven kan ik gewoon niet omheen als ik die zie!

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:58

En toen was ‘ie af. :)) Ben helemaal niet ontevreden over hoe het bootje verdwenen is, lukte gewoon in één keer!
Afbeelding

Ondertussen heb ik voor de komende twee kerst/oud-en-nieuw feestdagen de kaarten met knoopkleed covers laten printen bij de copyshop, dus die ga ik nu eerst afmaken. En nog een paar klusjes tussendoor, o.a. een diamond painting.

Daarna kom ik hier weer terug. :D

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:44

En toen had ik er even heel hard aan getrokken, en waren de kerstkaarten, diamond dots painting en andere hobbyklus alweer af. :D

Nu mag ik me de komende tijd gaan vermaken met dit kleine monster.
Het is een Vervaco, oftewel, geen telpatroon en “je zoekt het maar uit met de kleuren”. Ik heb ervaring met Vervaco en paarden portretten, en vaak een aantal tinten van wit -oranje - bruin - zwart, waarbij het zonder goed daglicht gewoon niet te zien is welke tint je nodig hebt.

Om de klus toch te kunnen klaren, heb ik bij goed daglicht één en ander aan lijnen gemarkeerd op het kleed, waar een kleur stopt en een volgende begint. En op het rechterdeel in de manen elk vakje lichtgrijs en crème met een marker blauw en zwart gemaakt.

Ik had mezelf voorgenomen nooit meer iets van Vervaco te kopen, maar ja, soms kom je iets leuks tegen en ach, die andere kleden zijn ook gelukt, dus… O:)

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:42

Update. :)
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:10

Begint al een echt paardenhoofdje te worden! Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:20

Oh volgens mij gaat die heel leuk worden

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:26

Hij is wel heel lekker fluffy! Maar niet echt fijn om te maken, gewoon omdat er geen telpatroon bijzit. Heb van de week bij de Lidl in Duitsland een goede lamp gescored voor bij mijn bed, anders is het echt niet te doen om de verschillende kleuren op het canvas te zien.
Maar wel een leukerdje ja!

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:11

Af! Heerlijk, knopen met Olympische Spelen erbij! :D
Afbeelding

Heb ook een diamond dotz paard gemaakt, die zet ik in het diamond painting topic.

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:40

Deze hobby heeft even op een heel laag pitje gestaan. De reden: beetje verslaafd geraakt aan Chinese TV series. En het knoopt niet zo makkelijk als je geen woord Mandarijn verstaat en dus je volle aandacht nodig hebt voor de (Engelse) ondertiteling, die soms zo slecht is dat je drie keer moet lezen om er iets van te kunnen begrijpen. :')

Maar na een aantal series ben ik nu op het punt aangekomen dat ik wat standaard korte zinnetjes versta, en sommige series hebben wat minder spannende verhaallijnen dan anderen, dus… deze maar eens afgerond (aan begonnen na het paardenhoofd tijdens de Olympics).

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers