[SCH] Winters plaatje...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

[SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 17:07

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met een schilderij voor de Cover westrijd van Bit en Paard Verzameld Gallery :)
Het thema is winterwonderland, dus in de hoofdrol: sneeuw :)


Afbeelding
Eerste opzetje :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat;

Afbeelding

Olieverf op doek :)
80x100 cm.

Het werk is door de eerste selectie heen, nu maar duimen draaien :D

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:34

Heel mooi!! <3

En ik duim met je mee. :D

vikawiek

Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:37

Wauw, wat een werk :wow: <3

Cartoonist found dead, details are sketchy

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:39

Woessshhh, je voelt het bijna gieren, prachtig die sneeuw! Wat een mooi effect zeg, met die kleine toetsen door elkaar en dan ook dat oranje wat erin terugkomt. Heel gaaf.
Ik heb wel het gevoel dat het kind achter het paard langs kijkt en ze elkaar niet echt aankijken, omdat de voeten ‘lager’ staan. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling, en anders kan ik daar ook wel een verhaal bij verzinnen als ik naar het geheel kijk. :j Ik vind ‘m erg mooi, duimen voor de cover en leuk dat hij al een ronde door is!

Lola. <3

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:40

Gaaf! De eerste fases herken ik je toets. De laatste stap vind ik vernieuwend. Ontzettend leuk :) Zo vrolijk en kleurrijk.

Neon

Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:51

Wat gaaf echt heel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:19

Ik vind jouw WIPs altijd zo leuk! Het zoeken naar lijnen, kleuren, contrast. En dan de ballen hebben om er zoiets van te maken. Jammer dat er geen wind door de staart waait, maar verder vind ik hem weer fantastisch!

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:25

Wat een prachtig werk! De op één na laatste versie is echt zo duidelijk van jouw hand. De laatste is ook prachtig en geeft in een origineel beeld helemaal dat winterwonderland gevoel. :j <3

Succes!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

photophoebe

Berichten: 108
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:22

Heel tof!

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:00

Elanor schreef:
Woessshhh, je voelt het bijna gieren, prachtig die sneeuw! Wat een mooi effect zeg, met die kleine toetsen door elkaar en dan ook dat oranje wat erin terugkomt. Heel gaaf.
Ik heb wel het gevoel dat het kind achter het paard langs kijkt en ze elkaar niet echt aankijken, omdat de voeten ‘lager’ staan. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling, en anders kan ik daar ook wel een verhaal bij verzinnen als ik naar het geheel kijk. :j Ik vind ‘m erg mooi, duimen voor de cover en leuk dat hij al een ronde door is!


Ik zie wat jij ziet.

Niet zeuren maar lééf!!

Anoniem

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:04

Wauw alweer zo een mooie <3

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:47

Heel gaaf gedaan! Maar in perspectief klopt het inderdaad niet. Het meisje staat naast het paard en kan nooit bij het hoofd staat als het paard het hoofd alleen naar beneden en niet opzij heeft.
Tenzij het de bedoeling is dat het meisje onder het paard doorkijkt natuurlijk, dan klopt het wel.

Je eerste schets lijkt qua stijl op het bekende boek. Mooi om te zien en erg knap. Als ik een paar strepen zet dan lijkt het nergens op.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

anca

Berichten: 1763
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:43

Grappig. Ik vind die een na laatste leuker dan de laatste. T is mij iets te veel sneeuw. Voor mij had dat minder gemogen. Maar heel knap werk

hartelijke groeten,
anca

mar_fay

Berichten: 2617
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:49

Wat issie toch leuk geworden! :))

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 17:21

Sunnda schreef:
Heel mooi!! <3

En ik duim met je mee. :D

Dankjewel :j

vikawiek schreef:
Wauw, wat een werk :wow: <3

Zeker := maar wel heel leuk om te doen :D

Elanor schreef:
Woessshhh, je voelt het bijna gieren, prachtig die sneeuw! Wat een mooi effect zeg, met die kleine toetsen door elkaar en dan ook dat oranje wat erin terugkomt. Heel gaaf.
Ik heb wel het gevoel dat het kind achter het paard langs kijkt en ze elkaar niet echt aankijken, omdat de voeten ‘lager’ staan. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling, en anders kan ik daar ook wel een verhaal bij verzinnen als ik naar het geheel kijk. :j Ik vind ‘m erg mooi, duimen voor de cover en leuk dat hij al een ronde door is!

Dankjewel :) en klopt, maar is een bewuste keuze. Eén van de cover eisen is dat linksboven vrij moest blijven, dit in verband met het logo van Bit. Ik wilde de verhouding tussen kindje en Paard wel geloofwaardig houden, dus niet een extreem klein kindje. Dus wat verder naar onderen geplaatst :)

SIEMxFUNNY schreef:
Gaaf! De eerste fases herken ik je toets. De laatste stap vind ik vernieuwend. Ontzettend leuk :) Zo vrolijk en kleurrijk.

:D dankjewel :j ik hou wel van wat vernieuwing!

Neon schreef:
Wat gaaf echt heel leuk

<3 dank.

culaccino schreef:
Ik vind jouw WIPs altijd zo leuk! Het zoeken naar lijnen, kleuren, contrast. En dan de ballen hebben om er zoiets van te maken. Jammer dat er geen wind door de staart waait, maar verder vind ik hem weer fantastisch!

Die ballen moesten wel even wat motivatie hebben, maar ben wel blij met het resultaat :) wind door staart, manen, mutsje en sjaal heb ik ook aan gedacht, maar vond het verstilde wel mooi. Hoewel het totaal door de sneeuw wel wat dynamischer geworden is :=

Jis_ schreef:
Wat een prachtig werk! De op één na laatste versie is echt zo duidelijk van jouw hand. De laatste is ook prachtig en geeft in een origineel beeld helemaal dat winterwonderland gevoel. :j <3

Succes!

Dankjewel :D missie winterwonderland dus geslaagd :)

photophoebe schreef:
Heel tof!

Dankjewel :)

7ofhearts schreef:
Ik zie wat jij ziet.

:j snap wat je bedoelt, motivatie voor de keuze staat hierboven :)

Humpiedumpie schreef:
Wauw alweer zo een mooie <3

<3 dankjewel

Suzanne F. schreef:
Heel gaaf gedaan! Maar in perspectief klopt het inderdaad niet. Het meisje staat naast het paard en kan nooit bij het hoofd staat als het paard het hoofd alleen naar beneden en niet opzij heeft.
Tenzij het de bedoeling is dat het meisje onder het paard doorkijkt natuurlijk, dan klopt het wel.

Je eerste schets lijkt qua stijl op het bekende boek. Mooi om te zien en erg knap. Als ik een paar strepen zet dan lijkt het nergens op.

Bekende boek? :o ben nieuwsgierig :)
Gewoon eens strepen gaan zetten, wie weet... :D

anca schreef:
Grappig. Ik vind die een na laatste leuker dan de laatste. T is mij iets te veel sneeuw. Voor mij had dat minder gemogen. Maar heel knap werk

Dankjewel :j en zoiets is heel persoonlijk natuurlijk :) de voorlaatste vind ik dan weer wat te standaard op de een of andere manier :)

mar_fay schreef:
Wat issie toch leuk geworden! :))

<3

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:29


"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 17:50


"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst


Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [SCH] Winters plaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:18

Bizar mooi weer, jouw speelse levendige stijl is zó herkenbaar en aansprekend :j

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 19:54

Mars schreef:
Bizar mooi weer, jouw speelse levendige stijl is zó herkenbaar en aansprekend :j

:o
Dank voor je compliment :)

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Annefleur200

Berichten: 1647
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:31


- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, SentiBot en 3 bezoekers