[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:37

Ik maak altijd een magische ring. In sommige patronen staat ook: haak dit (zoals jij omschrijft) of een magische ring van 6. Dus ik kijk hoe het verder gaat lopen en maak dan toch meestal een magische ring. Alleen laatst moest ik met stokjes beginnen en of het dan ook kan, dat weet ik dus niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:51

Ah ok, die magische ring ipv die vasten in de 2e losse kan dus ook. Dank je wel!

Zowhee... Heb ik net ff mazzel... De amigurumi waar ik nu mee bezig ben is een ezeltje. Bolletje grijs waar ik mee bezig ben, is niet genoeg meer. Dus ik bestellen. Heb ook de oranje garen op, dus denk: bestel die gelijk mee. Heb ik gewoon het laatste bolletje van de door mij gewilde oranje kleur te pakken. Was er nog net eentje op voorraad... Na mijn bestelling stond het op uitverkocht... :wow: Had niet een dagje later moeten zijn dus...

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:00

Ik negeer dat stukje ook altijd en maak altijd een magische ring, vind ik mooier maar ook fijner werken :)

Dat is zeker mazzel. Ik heb wel eens 2 maanden moeten wachten op een kleur garen, word je niet blij van.. :+

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:02

EedihcrO schreef:
Ik maak altijd een magische ring. In sommige patronen staat ook: haak dit (zoals jij omschrijft) of een magische ring van 6. Dus ik kijk hoe het verder gaat lopen en maak dan toch meestal een magische ring. Alleen laatst moest ik met stokjes beginnen en of het dan ook kan, dat weet ik dus niet.


Ja, dat kan, een magische ring met stokjes!
Ik vervang de twee lossen en dan zoveel steken in de lossen ook altijd door een magische ring. Vind ik veel makkelijker haken en daardoor vaak ook netter.

Balen van je bolletjes Yonker, zonde van dat werk dat je dan opnieuw moet doen! Konden ze geen nieuwe bollen in de verkeerde kleur bijleveren?

Oh draadjes wegwerken, dat is ook niet mijn ding. En stukjes amigurumi in elkaar zetten ook niet :=
Heb nu nog een rammelaar liggen, het enige wat ik nog moet doen is in elkaar zetten, maar zo geen zin in.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:07

Amigurumi in elkaar zetten vind ik ook echt vreselijk, daarnaast heb ik een hekel aan kleine haaknaalden. Dat is ook de reden dat ik veel liever grotere projecten haak :+

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:35

Ik haak nu een paardje met haaknaald 4, de vorige projectjes moesten met naald 6 en ik vind deze ook wel heel klein. Volgende weer met 6. :+

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:40

Ik kijk altijd naar het formaat wat ik wil hebben. Ben er nu veel aan het haken met haaknaald 2,5. Ik vind 6 dan weer heel onhandig. Maar dat is net wat je gewend bent denk ik.

En als er ook stokjes in een magische cirkel kunnen, dan ga ik daar ook maar eens filmpjes van opzoeken.

De deken Cal die hier gister geplaatst werd heb ik gekocht. Ik ga eens kijken wat we ervan kunnen m(h)aken. Ze geeft in haar introductie wat voorbeeld filmpjes aan, dus ik kan alvast even wat proberen.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:30

Mijn collega is af!
Ik ben er zo blij mee! Ze lijkt er dus echt op, super grappig. Ik ga haar deze week geven.
Afbeelding
Gehaakt met Catania haaknaald 2,5

Mijn experiment met bollen wol in azijn leggen om ze zachter te maken is niet echt gelukt. Ik had ongeveer 50/50 azijn water en merk eigenlijk geen verschil.

Die gollum met de draadjes :') zo waar!
Ami’s In elkaar zetten vind ik ook niet het leukste werk. Maar dan zijn ze daarna wel af! :D

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:48

Die is leuk geworden zeg!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:31

Haha, zo leuk kaplaars. Die rugzak ook :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:45

Die is leuk geworden zeg, Kaplaars. Maar... mis ik nou een mondje of kijk ik zo scheel? B-)

En over scheelkijken gesproken: Mijn twee haaknaalden op deze foto zouden allebei een 3 zijn staat erop. Maar toch zie ik duidelijk grootteverschil (zijn wel 2 verschillende sets), kan dat bij verschillende merken?
Afbeelding

Afbeelding

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:53

Bedankt allemaal!
Eedihcr0: die tas is haar handelsmerk :D , dus die moest er natuurlijk bij!
Jpitty, inderdaad geen mond. Ik heb nog getwijfeld maar veel van dit soort popjes hebben er geen en het bepaald anders veel van het gezicht.
En die roze naald lijkt idd veel (één maat in elk geval)groter. Is die misschien van Aliexpress of zo? Ik heb van elke haaknaald maar 1 stuk, dus heb het niet uit eigen ervaring. Maar het lijkt me raar als 3 mm overal anders zou zijn.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:21

Roze = een van de Lisa-set van de Action
Blanke = uit de koker haaknaalden die ooit van mijn oma was (6 jaar geleden overleden), dus geen idee waar die ooit vandaan kwam.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:27

JPitty schreef:
Roze = een van de Lisa-set van de Action
Blanke = uit de koker haaknaalden die ooit van mijn oma was (6 jaar geleden overleden), dus geen idee waar die ooit vandaan kwam.

Op je grijze staat Prym, dat is in wel een degelijk merk. Toch vreemd hoor. Maar ik heb iets meer vertrouwen in Prym dan de Action. :P

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:33

Je hebt van die meters die je kunt kopen, misschien is dat een idee? Dan steek je de naald in een gaatje en dan kun je zo zien welke maat het echt is.

Afbeelding

Deze is van hobbii, maar je hebt ze ook in allerlei vormpjes en kleuren :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:43

Klopt, ik ook hoor! Maar die van Action heb ik ooit eens gekregen, dus dan gebruik ik ze ook. Dan maar een wat groter haakwerkje. Maar het viel me toevallig op.

Foaly, dat is een handig ding! Werkt dat ook voor breinaalden? Heb daar namelijk een aantal van zonder maat erop (voornamelijk sets van 4 voor rondbreien), zou wel makkelijk zijn om te weten welke maat het is. Op welke naam moet ik Googlen om zoiets te vinden?

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:52


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:13

Dank je wel voor de tip! Ik ga eens snuffelen op Google. Ben eind deze maand jarig, dus wellicht iets voor op mijn verlanglijstje!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:32

Kan het zijn dat een nummer in een reeks is?

Ik weet dat de Amerikanen bijvoorbeeld met letters werken die dan staan voor een bepaald aantal millimeter

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:39

Volgens mij maakt het niet uit of je er een haak- of breinaald insteekt, toch? Ze zullen allebei dezelfde omtrek hebben, lijkt me.

Ik heb btw de kleurencombi voor die patchwork deken gevonden. Ik wilde eerst groen, creme en goud, maar toen zag ik op de FB pagina iemand die er nog oudroze bij had gedaan en dat vond ik nog mooier. Dus dat wordt hem :D


Afbeelding


Ik moet nu alleen nog kijken welk garen, want ik maak dekens liever niet met acryl. Katoen wordt denk ik wel zwaar in DK (vind ik op zich niet erg) en wol wordt misschien erg prijzig.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:20

Ik ben zo blij met mijn sjaal, hij is zo leuk te maken en lijkt echt wel een beetje 3D.
Ik ben nu ongeveer op 1 derde.
Door de vele migraine schiet het echt niet op maar tegen de winter is hij vast klaar.

Het is een kooppatroon en heet jumping dots.

Afbeelding

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:37

Wow die is gaaf geworden Jasmijn <3

Meh.. ik moet me echt tot zetten om weer te beginnen aan droomdeken 3.0 maar ik vind dat opzetten altijd zo'n rotwerk..... als je eenmaal 2 touren hebt gehaakt dan gaat het wel maar dat opzetten... meer mensen die dat zo'n rotwerkje vinden? :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:49

Ik wil ook nog wel eens hakent opzetten met een tour vasten. Omdat ik dat soms makkelijker vind dan ruim 100 lossen netjes gelijk _O-

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:56

Hmm weet niet precies hoe dit moet om eerlijk te zijn? Weet jij toevallig een duidelijk filmpje waar het uitgelegd wordt? :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:00

Yonker schreef:
Hmm weet niet precies hoe dit moet om eerlijk te zijn? Weet jij toevallig een duidelijk filmpje waar het uitgelegd wordt? :)



https://youtu.be/EmkeQcASQBo