[ART] Pottenbakken en keramieken

Moderators: NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 00:27

Ik!

Ik heb een oven gekregen, maar die staat vanwege ruimtegebrek bij mijn ouders in de schuur. Hij is voorlopig totaal ingebouwd met meuk van mijn vader, dus stoken gaat helaas nog niet. Ik moet sowieso opzoeken of hij nog goed is en hoe hij werkt, want er zat geen gebruiksaanwijzing bij. Ik weet ook niet of er bvb ovenplaten en stempels bijzaten, ik denk van niet. De oude eigenaresse had hem een periode uitgeleend, toen teruggekregen en moest hem kwijt. Hij schijnt goed te werken.

Ik heb mijn afstudeerwerk in keramiek uitgevoerd, heb daarbij geexperimenteerd met glas smelten in keramiek. Mega gave resultaten waar ik graag mee verder wil, maar omdat ik nu niet meer op de academie kan stoken ligt het even stil.

Hopelijk heb ik snel een groter huis waar ik een fatsoenlijk atelier kan maken en waar de oven in een schuur ofzo kan!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 00:34

Ik heb niet echt geweldige foto's online staan, maar dit zijn twee delen van mijn afstudeerwerk getiteld Senbazuru. In totaal had ik ongeveer 400 stuks.

Afbeelding

Afbeelding

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:17

Mijn docent keramiek en modelboetseren zei altijd "kleien doe je op de wc." Dus het woord "kleien" gebruiken voor boetseren of keramisch werk vind ik altijd een beeeeetje verkeerd lezen... :+ :')

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:07

Joh, dat is jouw invulling. Ik vond het grappig en moet er steeds aan denken als iemand kleien zegt of typt als het over keramiek gaat. Vandaar dat ik dacht, ik deel het grapje, want ik vind hem leuk.

Ik zou in de klas als docent dus ook nooit over kleien spreken want geheid dat een veertienjarige lolbroek op hetzelfde komt, en dan heb je de klei aan het plafond. Dus mogelijk heeft mijn docent het daarom benoemd, zeker niet om denigrerend te doen want zo is ze totaal niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie