[VRAAG] Welke kleuren Faber Castell Polychromos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

[VRAAG] Welke kleuren Faber Castell Polychromos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 22:12

Onze dochter (wordt volgende week 12) is gek op tekenen en kleuren en zou graag wat betere kleurpotloden gaan gebruiken. We willen haar voor haar verjaardag een stuk of wat potloden geven maar ik heb geen idee waar we verstandig aan doen. Ik heb al wat op internet lopen zoeken en daar las ik toch een aantal keren dat van de "vaste sets" lang niet alle kleuren gebruikt worden en dat men er de voorkeur aan geeft om zelf de kleuren te selecteren en dus de potloden los te kopen.

Nu heb ik er zelf helemaal geen verstand van maar ik heb op Bokt zulke mooie kunstwerken in potlood voorbij zien komen dat ik denk dat er vast wel mensen zijn die mij kunnen helpen. Welke kleuren van de Faber Castell Polychromos zijn echte must haves? Onze dochter vind het leuk om ogen, dieren en mensen te tekenen. Ik denk dat we zo'n 15 tot 20 losse potloden voor haar willen aanschaffen.


Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 22:35

_San87_ schreef:
Sowieso verschillende bruintinten, oker, rood, roze, creme/beige tinten, grijs, blauw, paars, oranje, wit en zwart. Zelf gebruik ik geen Faber Castell, dus met hun specifieke kleuren kan ik je niet helpen.

Is het niet een veel leuker idee om met je dochter naar de winkel te gaan en haar daar verschillende soorten potloden te laten proberen? Dan kan ze daarna zelf kleuren kiezen, bijvoorbeeld. Welke potloden je mooi/fijn vindt is best wel persoonlijk, wie weet vindt ze Caran d'Ache veel fijner, of Derwent. Het zijn best dure potloden en zo weet je zeker dat je iets koopt wat ze ook echt heel graag gebruikt.


Dat zou zeker mijn voorkeur hebben. Echter, wonen wij in Roemenie en ben ik bang dat ik toch een beetje vast zit aan online bestellen. De gewone Faber Castell potloden liggen hier wel in de winkel maar de Polychromos ben ik nog nooit tegen gekomen.

Ik was op internet inderdaad tegen gekomen dat het heel persoonlijk is welk merk/soort fijn gevonden wordt. Dat is ook een van de redenen dat we niet direct een hele uitgebreide set willen kopen.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 22:35

Selina schreef:
Zou voor verschillende kleuren bruin, blauw, paars en oranje gaan dan. Huidskleur tinten als ze ook mensen wil tekenen.
Ik kan morgen wel even naar specifieke kleuren kijken die ik het meest gebruik voor dierenportretten. Zijn een aantal kleuren die ik praktisch elke tekening gebruik.


Dat zou fijn zijn, dankjewel!


Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 22:59

silverdapple schreef:
Ogen, dieren en mensen zijn zo uiteenlopend. Voor al die onderwerpen heb je een heel ander palet nodig. Er zit qua kleur nogal verschil tussen bijvoorbeeld een wit paard en een zwart paard. Of een wolf en een blauw mensenoog. Dat maakt je vraag wel lastig.

Wat je eventueel zou kunnen doen: ik heb hier een kleurkaart van Faber-Castell Polychromos. Ga eens op zoek naar haar favoriete tekeningen en schetsboeken (daarin zie je wat ze écht tekent). Je kunt dan gaan vergelijken welke kleuren ze het meeste gebruikt en die dan los bestellen.

Hopelijk heb je er wat aan.


Daar heb ik zeker wat aan. De kleurenkaart is ook handig, dank je!

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 18:30

Hartelijk bedankt allemaal! Uiteindelijk heb ik 31 losse potloden besteld. Ik heb een beetje naar de standaard 24 potloden set gekeken en daar wat uit weg gelaten en aangevuld met de kleuren die jullie genoemd hebben. Hopelijk kan ze daar voorlopig mee uit de voeten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, OmgiliBot en 29 bezoekers