[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:41

Mijn laatste van de vierluik van mijn eigen dieren heb ik nu af. Voor Nickey heb ik gekozen voor een foto in beweging omdat het nu eenmaal een snelle jongen is. Voor de grotere oppervlakten heb ik krijtjes gehaald. Dan heb je ook even een hele lelijke fase dat je denkt dat het niet goed komt. Ik twijfel nog steeds om iets met de achtergrond te doen maar aan de andere kant heb ik deze ook leeg gelaten bij de andere werken.
Afbeelding

Nu vraag ik mij meteen af wat ik hierna ga doen. Eigen dieren heb ik niet meer en gewoon een dier en dan in een mapje vind ik ook wat zonde.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:48

Mooi geworden hoor.
Ik kies voor vrij werk vaak een onderwerp dat ik nog niet eerder had, zoals een dier met een andere vachtstructuur of veren. Of ik ga juist aan de slag met de achtergrond. Alles om nieuwe dingen te leren!

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:40

Mooi geworden Napie.

Iets kiezen uit het aanvragentopic? Keuze zat van paarden of andere dieren en misschien volgt er dan een overname van je tekening.

Vrij werk beland best vaak aan eigen muur, in een map of op zolder, hoort er bij.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:24

Ziet er mooi uit napie de neus heb je er mooi op gekregen

Vrijwerk bewaar ik, zoals de poes heb ik netjes opgeborgen in een map. Ik kies graag wat uit het aanvraag topic heb daar nog ene stuk of drie van opgeslagen maar eerst de opdrachten en die zijn ook ontzettend leuk om te maken

1 heb ik af die word vandaag gehaald die mag ik nog niet delen
En 1 ben ik halverwege <3

Wit is echt lastig :j ze zijn allemaal. Blauw, geel, crème wittig hahaha.
Ik krijg wel steeds meer het idee dat ik de juiste kleuren begin te zien, betrap me zelf er zelfs op dat ik bij de natuur zit te bedenken welke kleuren er in zitten :=

Foto is weer lastig de telefoon maakt ze erg scherp en dus krassig tenzij ik het verder af maak zoals deze foto
Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:26

Wat een priegelwerk maar wordt heel mooi
Wit en zwart zijn beide lastig. Het reflecteert toch best veel omgevingskleuren zoals groen van het gras en blauw van de lucht. Net als dat in mijn pony's een beetje bruine gloed zit als de zon erop staat maar ik vind dat op papier toch niet heel mooi eruit komen. Het bruin maakt zo dof. In de andere shetlander heb ik ook blauw en paars gebruikt en een tintje groen. Dat voelt wel heel onnatuurlijk maar het klopt uiteindelijk wel.
Laatst bijgewerkt door Napie op 07-06-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:27

Dank je
Formaat is 50 x 70 dus valt mee kwa priegel, maar ze zijn allemaal iets groter dan m'n hand :D

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:29

O vandaar dat het zo mooi lukt. Ik dacht dat het A4 maat was

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:36

Mooie compositie zo Seven

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:44

Nee gelukkig niet napie :D
Dank je wel Eva

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:19

Mooi geworden Napie!
En wat een toffe opdracht Seven, inderdaad een mooie compositie. Wit en zwart vind ik ook altijd het alter lastigst. Zeker omdat ik grijs vaak ook niet zo mooi vind uitkomen op een tekening.

Jouw schilderijen zijn ook weer gaaf Jis_ inderdaad heel herkenbaar als ‘van jouw hand’. De poezen vind ik echt super mooi. Er zit een mooie ‘kijklijn(?)’ in. Van de plant worden mijn ogen naar de poezen geleid en dan naar het poezenschilderij. Dat komt denk ik ook door de donkere partij onderaan, die zit daar goed.
Wat leuk dat je een vrij werk hebt verkocht, gefeliciteerd!
Hier zitten ze allemaal in een map te verstoffen. Mijn vriend is helaas niet zo van de veel schilderijen aan de muur dus buiten een A4tje van zijn kat en mijn cavia’s hangt er niets van eigen werk in huis. Best jammer, want als je reclame wilt maken voor jezelf kun je daar het makkelijkst beginnen toch? :))

Ik ga mee met de anderen Lisette, de zonsondergang is mooi, maar past wat minder goed bij het onderwerp van het boek. Maar je moet natuurlijk ook nadenken wat je zelf wilt en kan maken! :)

Ik ben van de week bezig geweest met een uil, van een tutorial. Als ik het druk heb met werk en andere dingen staat mijn hoofd er niet altijd naar om aan opdrachten te werken en dan vind ik zo’n filmpje kijken heerlijk rustgevend om weer in de tekenflow te komen <3

Afbeelding

Doen meer mensen hier iets met Instagram? Ik probeer om wat meer volgers te krijgen, maar dat is toch wel lastig merk ik. Je moet er waarschijnlijk ook meer tijd insteken dan ik doe/wil en ik teken niet zo snel dus heb niet zo gek veel affe werken om te delen. Hoe pakken jullie dat aan?
Laatst bijgewerkt door Nevony op 07-06-20 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:33

Oh Nevony die wordt prachtig!!
Ik heb een pagina voor mijn tekeningen op insta en al heel trots op mijn 75 volgers hahahaha.
Ik ben ook een megatrage tekenaar dus plaats niet veel. Merk wel dat elke nieuwe tekening met de juiste hashtags weer een enkele nieuwe volger oplevert en net zo goed de reacties op kunstwerken van andere artiesten. Helaas ben ik niet zo n actieveling daarin. Het schijnt ook goed te werken om tekeningen die je mooi vindt van anderen in je story te zetten en te taggen maar heb ik zelf niet geprobeerd.

Maar ik ben je gaan volgen hoor, als jij dat nou ook bij mij doet hebben we er allebei weer een volger bij hahaha

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:47

:)) ga ik doen, leuk!
En goede tip. Ik heb altijd wel een paar likes van onbekende mensen, maar maar weinig nieuwe volgers, ga het eens proberen.

Is verder ook niet belangrijk natuurlijk, maar het zou leuk zijn als daar ook weer wat opdrachten oid uitkomen!

En dankjewel! Hij duurt uren, maar ben blij met het resultaat tot nu toe.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 13:52

Nu echt groeien met Instagram is ook lastiger dan vroeger. Toen ik het account begon had ik binnen no time 800 volgers, en het kostte me een jaar tot de 900.
Echt opdrachten haal je er via Instagram minder snel uit, want mensen verwachten dat je gratis een tekening voor ze maakt.
Je moet soms ook net geluk hebben dat een tekening ‘ontploft’ qua bereik.

Hier echt geen zin om te tekenen, hoop dat ik binnenkort weer de rust ervoor kan vinden :=

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:12

:wow: jeetje Selina wat veel. Ik tik dus nog niet eens de 100 aan :’) maar misschien heb ik er dus verwachtingen van die niet kloppen. Ik heb wel al veel leuke berichten uitgewisseld met andere tekenaars overal ter wereld, dat laagdrempelige vind ik wel onwijs leuk.

Jammer dat je er even geen rust voor heb Selina. Als je eenmaal bezig bent, is het vaak weer heerlijk, maar dat beginnen...

Ik ben weer even aan het pastellen op het moment:
Afbeelding

Edit: ik zie meteen dat het neusgat niet lang genoeg is. Foto’s maken helpt altijd :))

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:46

Foto's maken is ideaal he voor werk controle :D
Ik denk soms ook he dat klopt niet snel aanpassen :D

Neusje ziet er mooi uit

Mooi nevony wij hebben zulke uilen in de schuur heel aparte dieren <3


Eva
Instagram heb ik ook heb 100 vokgers vind ik al heel wat hahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:54

Mooi zeg die uil, Nevony!

Mijn zwarte fineliner is leeg, dus ik heb het tekenen opgegeven voor vandaag :').

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:01

Dat is inderdaad iets. Ik maak geregeld tussendoor een foto en dan zie ik pas of het klopt of niet

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:35

Seven schreef:
Eva
Instagram heb ik ook heb 100 vokgers vind ik al heel wat hahaha

Dat is toch ook heel wat!
Ik zal je opzoeken, heb je er weer eentje bij lol

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:41

Die wordt gaaf Seven!

Dank je Nevony. Mooi zacht je Uil.

Ik doe mee met een wedstrijd 100 jaar Jan Mankes met veulen en Pelikaan, sinds ik zijn prachtige werk ken, nog niet lang, en me heb laten inspireren door zijn werk, kom ik steeds meer in een fijne flow in mijn eigen werk. Via die wedstrijd heb ik de Pelikaan verkocht.
Insta heb ik niet, wel even gehad maar was niet actief genoeg vind ik.

Hier hangt het vol, := zelfs de kinderen hebben 1 of meer schilderijen van mij op hun kamer. En echt vrijwillig, :)) dochter heeft laatst nog de zeekoeien 20x20 gekocht van me voor een paar tientjes. :D

Veel werken bij elkaar op een ruime muur een idee Nevony? Je vriend vindt dat misschien wel heel leuk ook. Vroeger dacht ik er ook zo over, niet te druk die muren maar nu vind ik het knus en gezellig staan.

Zoiets maar dan grotere muur en iets meer werk.
(Dit is niet mijn werk, op Rien Poortvliet na, gevonden bij de kringloop)

En dan voor meer rust alleen 1 soort lijst.

Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:37

Zoiets lijkt me mooi ja, zoveel werken bij elkaar en dan liefst op een tussenmuur o.i.d. en met wat meer ruimte ertussen inderdaad.
Ik denk dat vriend daar uiteindelijk wel voor te porren is, maar we hebben nu ook maar een klein appartementje, dus ik snap zijn bezwaar wel, maar ik vind het er ook veel gezelliger op worden. we hebben nu een enorm abstract schilderij met heel veel vrolijke kleuren hangen en dat maakt al zo'n verschil op al dat wit!

Leuk dat jouw kinderen werk van jou hebben, dat is een goed compliment denk ik, want volgens mij is je eigen familie je grootste criticaster :)) en Rien Poortvliet <3

Wat leuk zo'n wedstrijd! Ik kende Jan Mankes niet, maar heb zijn werk even opgezet, heel gaaf en apart, mooi zacht kleurenpalet lijkt hij te gebruiken. En heb jij niet eens ook zo'n soort wit konijntje gemaakt?

Dank voor alle lieve woorden over mijn uiltje. Heel leuk om voor de afwisseling met kleurpotloden aan de slag te zijn!

Ik denk dat je met een foto een beetje van het werk afkomt, je zoomt ook letterlijk uit, dus dat je in plaats van dat je verzandt in de details opeens het grotere geheel overziet, zou het zoiets zijn?

Haha San, daar kleur je natuurlijk de letters mee in, dus dat zal wel hard gaan ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:38

Mja en die fineliner heb ik al een aantal jaren. Spotgoedkoop, maar een mega fijn ding :)).

Afbeelding

Dus dit is de tussenstand :'). Morgen maar eens naar de hobbywinkel voor een mooie set.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:40

Jis_ schreef:
Die wordt gaaf Seven!

Dank je Nevony. Mooi zacht je Uil.

Ik doe mee met een wedstrijd 100 jaar Jan Mankes met veulen en Pelikaan, sinds ik zijn prachtige werk ken, nog niet lang, en me heb laten inspireren door zijn werk, kom ik steeds meer in een fijne flow in mijn eigen werk. Via die wedstrijd heb ik de Pelikaan verkocht.
Insta heb ik niet, wel even gehad maar was niet actief genoeg vind ik.

Hier hangt het vol, := zelfs de kinderen hebben 1 of meer schilderijen van mij op hun kamer. En echt vrijwillig, :)) dochter heeft laatst nog de zeekoeien 20x20 gekocht van me voor een paar tientjes. :D

Veel werken bij elkaar op een ruime muur een idee Nevony? Je vriend vindt dat misschien wel heel leuk ook. Vroeger dacht ik er ook zo over, niet te druk die muren maar nu vind ik het knus en gezellig staan.

Zoiets maar dan grotere muur en iets meer werk.
(Dit is niet mijn werk, op Rien Poortvliet na, gevonden bij de kringloop)

En dan voor meer rust alleen 1 soort lijst.

[ [url=m/SmOvTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ik vind dat zo tof he, een hele wand met lijsten. Helaas geen ruimte voor :\. Je ziet wel dat jouw werk op Mankes geïnspireerd is geraakt, jij hebt ook zo'n vintage vibe erover. Ik vind dat iig erg mooi :j.

En wat leuk dat je kinderen allemaal werk van jou op hun kamer willen :)). Dat wil mijn familie ook wel, maar dan moeten ze betalen _O-.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:53

Oe een wedstrijd, gaaf ik duim!

Een muur vol lijkt me ook gaaf. Toevallig bedacht ik me vanmiddag dat de trapopgang ook best een geschikte plek zou kunnen zijn voor meerdere werken. Eerst maar wat meer produceren dan haha.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:25

Prachtig San! Ik houd in zwart-wit werken altijd erg van een groot contrast en dat zit er bij deze echt prachtig in. Mooie glans, alles!
En een mooie set klinkt als een goed cadeau voor jezelf! Dat mag ook best weleens :)

Afbeelding
Ik stop even hier voor vandaag. Nog niet helemaal tevreden en de lippen moeten nog, maar wil ook nog heel eventjes aan de uil werken *\o/*
Ik moet altijd zoveel mogelijk tekentijd in het weekend proppen :)) anders word ik doordeweeks onrustig tijdens het werk dat ik wil tekenen. :’) herkenbaar?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:41

Ik vind je kleuren echt prachtig Nevony, welke potloden teken jij mee?

Zover ben ik gekomen vandaag, niet zo ver dus haha:
Afbeelding