[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:19

Wat mooi gedaan San, intense blik en mooie kleuren.

@huricane, de ogen springen er uit zeg, zie zijn heel gaaf geworden.

Art_Ificious schreef:
inmiddels is dit de nieuwe poging...
ondertonen lichtjes opgezet. Lichtjes omdat deze tekening op Mi teintes papier is en dus minder lagen kan opnemen.

[ [url=m/yvGrwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog een extra kleurtje eroverheen gedaan, het ziet er aan de oren wat gek uit, dit komt omdat zijn voorpluk nog moet komen :)
[ [url=m/A5Xr6l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik weet dat je voor realistisch wil gaan maar vind de eerste al heel vet zoals hij is.

Dank je voor je compliment. Vond de verhoudingen ook best lastig. Hij heeft al geen lange benen en met hier een been naar voren en een been naar achter werden ze er ook niet langer van dus kan het al snel uit verhouding lijken ook. Je kan met een schilderij natuurlijk een beetje afwijken en de benen net wat langer maken maar dat heb ik hier niet gedaan.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:37

Gaaf de hond Seven, en als je zo'n mooie oude muur maakt voor de klimop. :D

Mooi neusje Art_Ificious.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:17

Spannend. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:32

Leuk, ben benieuwd.

Ik ben verder gegaan met de poes met aquarel, kijken of dat nog wat wordt. Daarna een nieuwe waarbij ik eerst begin aan onderwerp en dan pas achtergrond.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:35

Dacht lekker kliederen met aquarel en weer ga ik naar heel realistisch en tijdrovend. :')
Sommige zullen misschien wat overwerkt vinden maar zelf verliefd op dit wat zwaardere, veel lagen, achtergrond.
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:49

Thanx! Ja laatste laag met zout er bij. Totaal 3 tot 4 lagen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:47

Leuk! :D

Heb weer een opzet gemaakt (alleen handen nog) voor nog een aquarel, hoop dat het ongeveer wordt wat ik in mijn hoofd heb, meer figuratief. Zet hem ook nog op in olieverf denk ik.

Eigen referentiefoto.
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:31

Handen nog steeds niet aanwezig. :P Waarom stel ik dat toch uit... :D

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:30

Dankjewel Nevony voor je reacties. Met zoon zijn kleding ietsje verder, ga vanmiddag een up date plaatsen. Heel gaaf je 'confetti' veulen.

@ Art_Ificious, prachtig die kat, zo kleurrijk.

Mooi Napie, je hebt zo'n herkenbare manier van vacht tekenen, gaaf.

Wat leuk een cursus huricane, wordt heel mooi. :j

Schattig San!

Ik ben vooral met de dame bezig geweest, beetje spelen met verf en kijken waar het eindigt.


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:48

Dank jullie wel voor de leuke motiverende reacties. Het is niet echt de manier om met aquarel om te gaan maar ik vind dit wel fijn en relaxter zo.

Mooi Pepper, doet me denken aan een tattoo.

Mooi Napie!

Gaaf werk vikawiek. :j ...leuk dat je een volledig paard gaat maken, zou (voor nu) de achtergrond heel subtiel laten, lichte streken, beetje wat donkerder onder de hoeven zodat hij niet zweeft op het papier.

Mooi sanneb! heel geslaagde compositie en afbeelding.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:19

Mooi San!

Gaaf geworden huricane, mooie kleuren in de witte vacht.

Die maantop is geweldig Napie!

Wat een leuk idee voor je oma Nevony.

Herkenbaar, maar ook periodes dat ik helemaal geen zin heb maar wel tijd heb.

Ik ben bezig geweest gister met een opdracht. Het begon niet zo, zag een gave foto en gevraagd of ik die mocht schilderen. Wordt nu een kado dus kan hem nog niet plaatsen helaas.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:14

Heel geslaagd Napie!

Ja echt, vaak ook moeite met het laatste stukje. Vaak zeg ik dat toch nog te snel hij is af. Later pak ik vaak zo’n werk er toch weer bij voor nog een paar uur of langer. :P

Ik stuur hem wel even per pb Nevony.

Nu weer verder met moeder en kind. Referentiefoto; Minh Da Vi - fotografie
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:20

Pepperrr schreef:
Jis, wat grappig dat je dat zegt. Namelijk al mijn vrienden en familie zeggen al jaren dat ik moet gaan tatoeëren. Zou het zelf niet willen doen, maar wel grappig dat veel mensen hetzelfde denken :D

Leuk, die bijtjes! <3


:D Ik zou dat echt niet durven te doen op iemands lijf. Soms kom je misbaksel tegen en dat veeg je niet niet even weg. :P Het idee dat als je het echt gaat leren je op kadavers van varkens oefent, dat zag ik op tv, spreekt me ook niet aan.

Mooi Lisette1205. :j

Dank je huricane!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:52

Dankjewel Nevony, leuk om te horen.

Referentiefoto heeft wat hardere schaduwlijnen, totaal niet storend maar ik wil die als uitdaging weg laten, in de hoop dat het blijft kloppen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:41

Dank je Seven!

Heel mooi je hond :j Prachtig ook dat paard!

Ga vandaag weer met iets nieuws beginnen, kreeg een leuk idee en nu kijken of ik het ook uitgewerkt krijg. :D
Ik gebruik foto's uit het aanvragentopic, onderwerp katten en bedoelt voor de veiling van catshelter. Omdat er nog maar een vrij korte droogtijd is voor vernis ga ik het met Acryl Golden Open maken. Formaat 60x80 Linnen.

Schets waarin de katten nog ontbreken.
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:13

:D :j 3 miauwers.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:20

Wordt eerder richting geabstraheerd dan realistisch. Is de bedoeling iig. :P Zoals de Maine Coon kater die ik vorig jaar maakte. Gaat ook naar de veiling.


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:08

Dankjewel Kugger, compositie vind ik heel belangrijk dus leuk om te horen!

Dank je San!


Seven schreef:
Leuk idee
Ik ben benieuwd hoe je die gaat uitwerken jis


Deze moet echt snel klaar zijn, resultaat komt deze maand nog. :j

Nevony schreef:
Komen daar allemaal katjes in/op? <3

Ik ben hiermee bezig:

[ [url=m/Jwqx7u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ‘m per ongeluk veel te donker gemaakt iiieeks :oo
Vanavond ga ik proberen om dat te herstellen. Beter lukt dat, want er zit al veel te veel werk in :))


Heel gaaf! Ook benieuwd waar het te donker is.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:22

Dank je, ja klopt in spiegelbeeld. :D

Ah oké, gaat je lukken. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:03

Heel cute San!

Tot zo ver voor vandaag.


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:42

Wat leuk, bedankt voor de tip Nevony. Zit nu te kijken. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:09

Haha Napie! Goed gelukt.

Echt een leuk programma Nevony! <3

Achtergronden schilderij en schilderij zijn af. :D


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:05

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:27

Yep, Vrouwentong. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:40

Ik ben bij aflevering 9 van laatste seizoen. <3 ....Zit weer te kijken, vind die presentator echt adorable. :D

Schilderij gaat kattenliefde heten.

Zo heerlijk om zonder precisie te schilderen maar meer ik zie wel waar ik uit kom. Wel natuurlijk alsnog met een idee in mijn hoofd.

Vind ook dat de compositie goed uit pakt. Kat op de achtergrond vraagt wel wat aandacht (en dat moet ook) maar mijn oog wordt toch naar de koppen van de andere 2 toegetrokken.

Was een beetje bang dat mijn kleurgebruik nu met acryl erg zou afwijken van mijn olieverf, want dat palet is net ietsje anders, maar daarin ook dik tevreden.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke_68 en 43 bezoekers